VLI (Vlissingen)
VLI 1 Drie Gebroeders
in 1963 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Boomsma in Sneek, ingebouwd met een 190 pk. Kromhout uit 1962, 15-3-1963
ingeschreven als UK 152 Deo Duce van J. van den Berg uit Urk, afm. 20,42 x 5,32 x 2,08, BRT 49,95, 25-12-1966 VLI 1 Drie Gebroeders
van fa. Oreel & zoon uit Vlissingen, 2-1971 ZK 10 Dia van J.D. Sloot uit Zoutkamp, 12-1975 nieuwe 240 pk., 177 kw. Samofa (Mitsubishi)
uit 1975, 28-1-1977 ST 18 Gebrüder van E. en K.H. Jacobsen uit Tönning, later verkocht aan Dirk van der Meer van Texel, waarschijnlijk
niet mee gevist, te koop opgelegd in Oudeschild, met de tekst "te koop voor de sloop of in te ruilen tegen rijk vrouwtje", kwam
uiteindelijk in de rekreatie vaart als "Stella Maris" , in 2010 verkocht naar het buitenland.
VLI 1 Stern
in 1966 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Hoogerwaard in Rotterdam b.nr. 1260, ingebouwd met een 450 pk. Industrie uit 1966,
11-10-1966 ingeschreven als GO 27 Noordzee van W. 't Mannetje uit Goedereede, afm. 25,18 x 6,26 x 2,47, BRT 71,09, roepletters:
PHSK, 8-10-1971 VLI 1 Stern van fa. Oreel & zonen uit Vlissingen, 1-1981 BM 275 Dionne Marie van Michael Wilkinson uit Brixham, loa.
24,84, motor vermogen: 557 pk., 410 kw., id. nr. GBR000A14929, 12-5-1990 gezonken door een aanvaring met het Liberiaanse schip
Bay Rose, 19-11-1990 uitgeschreven. foto: Wilfred Arendse
VLI 4 Morning Light
in 2002 gebouwd te Hasselt, loa. 9,10, GT 4, en motor vermogen: 511 pk., 376 kw. ??, 29-7-2005 ingeschreven als VLI 4 Morning Light
foto 1: Ronald Ribbe. 2: Wilfred Arendse
VLI 6 Maria Geertje
VLI 6 Maria
in 1986 gebouwd bij Bodewes Scheepswerf "Volharding" in Foxhol b.nr. 293, afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in Stellendam,
ingebouwd met een 2400 pk., 1765 kw. Stork Werkspoor uit 1986, 12-11-1986 geregistreerd als VLI 6 Maria Geertje van fa. Schroevers
& de Ridder uit Vlissingen, afm. 38,06 x 8,26 x 4,40, diepgang: 3,301, GT 361, roepletters: PFUH, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198600519,
1990 motor vermogen: 1800 pk., 1325 kw., 1994 motor vermogen: 2000 pk., 1472 kw. en alleen eigenaar P. de Ridder uit Vlissingen,
11-1995 naam schip gewijzigd in Maria en een nieuwe 2000 pk., 1472 Stork Wärtsilä uit 1995, 7-12-2003 nieuwe 2000 pk., 1471 kw.
rebuild Stork Wärtsilä uit 2003, 6-11-2005 uitgeschreven na sanering, 12-2006 gesloopt bij Van Huijghen Recycling in Gent, motor over-
genomen door Rob Heijkoop. foto's: 1+2: Jan Alderliefste 3+5: Henk Perdok 4: Kor Sikkema 6: Ronald Ribbe
VLI 7 Eben Haezer
in 1997 gebouwd bij Scheepswerf van der Werff & Visser in Irnsum en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog, 5-12-
1997 casco te water, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Caterpillar uit 1997, 4-6-1998 ingeschreven als VLI 7 Eben Haezer van W.
Schroevers uit Arnemuiden, afm. 23,98 x 6,85 x 3,80, GT 151, roepletters: PFTL, 10-2001 nieuwe 300 pk., 221 kw. Caterpillar uit 2001.
foto 1: Ronald Ribbe 2 t/m 4: Wilfred Arendse
VLI 17
in 1914 gebouwd bij R. Panesi in Zeebrugge, in 1929 ingeschreven als H 19 Henri Marie van Henri Vantorre uit Heist,
BRT 15, motor: 26 pk. Kromhout nr. 3845 uit 1926, in 1930 motor vermogen; 26/30 pk., zou in 1935 zijn verbouwd,
in 1937 een nieuwe 50 pk. A.B.C nr. 3152, in 1942 Z 39 Henri Marie eigenaar woont nu in Zeebrugge, motor vermogen:
60/50 pk., in 1945 Z 492 dezelfde naam en eigenaar, 9-10-1947 werd Cesar Vantorre uit Zeebrugge eigenaar, BRT nu
20,85, 3-12-1948 werd Frans Reyserhove eigenaar, 31-1-1950 VLI 17 van J. van Belzen uit Vlissingen. later voorzien
van een stuurhuis, 10-4-1958 TM 22 De Hoop van J. Bakker uit Termunten, schip gekocht van Scheepswerf en
Machinefabriek v.d. Sande uit Breskens, afm. 13,75 x 4,35 x 1,77, BRT 20,03, 22-4-1958 andere motor: 60 pk. Kromhout
uit 1936, 20-4-1967 andere motor: 100 pk. Volvo Penta uit ca. 1965, 1-1-1970 gesaneerd en verkocht naar Vlissingen
foto: collectie Henk Perdok
VLI 24 Clasina
in 1974 gebouwd bij Scheepswerf Volharding in Stavoren, ingebouwd met een 120 pk., 88 kw. Fiat uit 1974, 5-1974 ingeschreven als
TX 25 Everdina van A.A. Blom uit Oudeschild, l.l. 12,00 x 4,00 x 0,99, BRT 19,00, 11-1978 ST 38 Waddenzee van F. Zwaan uit Stavoren,
thans loa. 12,00, BRT 11,68 en motor vermogen: 125 pk., 92 kw., 5-1979 correctie meetbrief: loa. 12,15. l.l. 11,69 en BRT 11,68, 2-1984
ST 21 Drie Gebroeders van P. Wouda uit Stavoren, 12-1987 geen visserij meer en uitgeschreven, komt tijdelijk in de hobby visserij als
Janna Maria, 8-5-1995 ingeschreven als VLI 24 Clasina van De Nooijer's VLI 27 B.V. uit Vlissingen, motor 121 pk., 89 kw. D.A.F. uit 1993,
afm. 12,15 x 4,00 x 0,99, GT 7, 3-1999 tenaamstelling fa. L. de Nooijer en zonen uit Vlissingen, 24-10-2003 opgave roepletters: PF2880.
foto 1 en 3 : Wilfred Arendse 2: Ronald Ribbe
VLI 25 Cindy met portaalmastje
in 1988 gebouwd bij Stocznia im. Komuny Paryskiej in Gdynia en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 433, ingebouwd met een
3627 pk., 2669 kw. Deutz uit 1988, 17-1-1989 ingeschreven als BR 18 Noordhinder van Brevis B.V. uit Breskens, afm. 40,20 x 9,00 x
5,12, diepgang: 3,841 en GT 463, roepletters: PGGM, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198800017, 5-3-1991 KW 36 Nicolaas Senior van
Brevis B.V. uit Katwijk aan Zee, motor vermogen: 3000 pk., 2208 kw., 1-1993 eigenaar gwijzigd in vof. N. & M. van Duijn, Katwijk aan
Zee, 24-1-1996 VLI 25 Cindy van de Nooijer's VLI 25 B.V. uit Vlissingen, in 1994 motor vermogen; 3300 pk., 2426 kw., 3-1999
tenaamstelling fa. L. de Nooijer en zonen uit Vlissingen, 10-4-2009 motor vermogen: 2000 pk., 1471 kw., 2012 voorzien van een
portaalmastje op achterschip. foto 1: Ronald Ribbe 2: Wilfred Arendse 5 t/m 9: Lucien van der Horn
VLI 26 Maria
in 1982 gebouwd bij Polnocna im. Bohaterov Westerplatte in Gdansk b.nr. 276, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 401,
ingebouwd met een 2400 pk., 1766 kw. Deutz uit 1982, 27-9-1982 VLI 26 Maria van fa. L. de Nooijer & zn. uit Vlissingen, 10-1985
motor vermogen: 2700 pk., 1987 kw., 6-1987 tenaamstelling: de Nooijer's VLI 26 B.V. uit Vlissingen, 1-9-1989 opgave id nr.
NLD198200726, 1990 motor vermogen: 2400 pk., 1766 kw., 1992 motor vermogen: 2700 pk., 1987 kw., 1994 opgave GT 454, 3-1999
tenaamstelling; fa. L. de Nooijer en zonen uit Vlissingen, 4-2001 nieuwe 2663 pk., 1960 kw. Deutz uit 2001, 3-12-2002 motor vermogen
1999 pk., 1471 kw., 2006 tenaamstelling L. de Nooijer & zn. Beheer uit Vlissingen, 1-1-2008 gesaneerd en kort erop gesloopt bij Van
Heyghen Recycling in Gent, imo nr. 8121525. foto 1 en 3 t/m 6: Wilfred Arendse 2: Ronald Ribbe
VLI 27 Rosalia Clasina
in 1987 gebouwd bij Stocznia Remontowa "Nauta" in Gdynia, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, b.nr. 429, ingebouwd miet
een 4424 pk., 3254 kw. Deutz uit 1987, 22-7-1987 geregistreerd als VLI 27 Rosalia Clasina van de Nooier's VLI 27 B.V. uit
Vlissingen, afm. 45,68 x 9,00 x 5,10, diepgang: 3,831, GT 558, roepletters: PHDI, 1-9-1980 motor vermogen 3832 pk., 2820 kw., 1-9-
1989 opgave id nr. NLD198700547, 3-1999 tenaamstelling fa. L. de Nooijer en zonen uit Vlissingen, 1-1-2008 gesaneerd en
gesloopt bij Van Heyghen Recycling in Gent. foto's: 1+2: Ronald Ribbe 3+4: Wilfred Arendse
VLI 27 Jeanet-Maartje
in 1992 gebouwd bij Brodogradiliste "Dunav", Bezdan in Joegoslavië. b.nr. 237 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd
met een 300 pk., 221 kw. Deutz van 1992, 22-12-1992 ingeschreven als GO 55 Zuiderkruis van fa. Kommer Tanis & zn. uit Goedereede,
afm. 23,97 x 7,00 x 3,65, diepgang: 2,740, GT 160, roepletters: PIYW, 9-1996 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 1996, 10-1999 is
de kotter verkocht aan Gebr. H. & J. Koster uit Yerseke, kenteken en naam schip onveranderd, 12-1999 nieuwe 300 pk., 221 kw.
Caterpillar uit 1999, 15-12-1999 YE 52 Adriana maatschap Gebr. H. & J. Koster uit Arnemuiden, 11-2-2008 VLI 27 Jeanet Maartje van
Rederij L. de Nooijer en zonen uit Vlissingen. foto's: 1 t/m 5: Wilfdred Arendse 6: Hylke Smits
VLI 28 Margaretha Job
in 1988 gebouwd bij Bodewes Scheepswerf "Volharding" in Foxhol b.nr. 126 en afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in Stellendam b.nr.
299., ingebouwd met een 2507 pk., 1845 kw. Stork Werkspoor uit 1988, 6-10-1988 ingeschreven als VLI 28 Margaretha Job van
G. Schroevers uit Vlissingen, afm. 39,00 x 8,25 x 4,40, GT: 363, roepletters: PFTO, in 1990 motor vermogen: 2000 pk., 1471 kw.,
8-1991 motor vermogen: 2140 pk., 1574 kw., 1-1997 tenaamstelling G. Schroevers en zoon vof. uit Vlissingen,3-1999 tenaamstelling
Visserijbedrijf W. Schroevers C.V. uit Vlissingen, 3-12-2005 uitgeschreven i.v.m. sanering en 1-2006 voor de sloop verkocht aan Van
Heyghen Recycling (V.H.R.) in Gent. foto's 1 t/m 3: Wilfred Arendse 4: Ronald Ribbe
VLI 28 Michael-Nicky
in 1992 gebouwd bij Stocznia Remontowa Nauta in Gdynia. b.nr. 24/03 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een 300 pk.,
221 kw. Caterpillar uit 1992, 9-11-1992 ingeschreven als SL 9 Boy Robin van Zeevisserijbedrijf A.H. Dekker uit Ouddorp, afm. 23,94 x 6,40 x
3,32, GT 138, roepletters: PDER, id. nr. NLD199201712, 4-1997 een nieuwe 300 pk., 221 kw. Caterpillar uit 1997, 2-2000 ingericht t.b.v. de
twinrigvisserij, 8-2004 een nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 2004, 6-3-2006 VLI 28 Michael-Nicky van Visserijbedrijf Wout Schroevers
uit Vlissingen, 2-2009 een nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 2009, 9-2011 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 2011 bij Padmos in
Stellendam. 8-2013 opgelegd, 10-2013 doorgestart met dezelfde eigenaar. foto 1+2 en 5+6: : Wilfred Arendse 3+4: Johan van Lier
VLI 30 Elisabeth Maria
in 1971 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Metz in Urk b.nr. 34, ingebouwd met een 1110 pk., 817 kw. Stork Werkspoor uit
1972, 2-1972 geregistreerd als UK 44 Hermina van N.V. Neeltje uit Urk, afm. 31,94 x 7,50 x 3,36, BRT 189, 42, 12-1975 motor
vermogen: 1310 pk., 964 kw., 8-1977 motor vermogen: 1230 pk., 905 kw. en verlengd, loa. 34,80, BRT 189,42, 5-1984 GO 63
Hermina van Visserij Maatschappij Maasvis B.V. uit Stelendam, 1984 ca. 4 weken verhuurd als TX 2, 12-1984 VLI 30 Elisabeth Maria
van Exploitatie Maatschappij Breseksn 7 B.V. uit Breskens (I.P.J. Boone), 5-1985 motor vermogen: 1800 pk., 1324 kw., 1-9-1989
opgave id nr. NLD197100550, 1-12-1989 uitgeschreven en aan de visserij ontrokken, 1990 als "Bounty 2" in de sportvisserij,
roepletters ORRE, later safety standby vessel onder Panamese vlag, motor vermogen: 750 pk., 551 kw. en nog steeds dezelfde
S.W.D., roepletters: HO2863
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maak jouw eigen website met JouwWeb