LT (Lowestoft)
omdat de namen van owners, operaters, managers, operating managers e.d. soms zeer verwarrend worden vermeld, plaats ik in de
meeste gevallen geen namen meer.
LT 30 Ripley Queen
in 1971 gebouwd bij Fellows & Co. Ltd. in Great Yarmouth b.nr. 502, ingebouwd met een 1200 pk., 883 kw. Polar ( British Polar Engine)
1971 geregistreerd als LT 30 Ripley Queen van Talisman Trawlers Ltd. uit Lowestoft, afm (Lloyds) 35,85 x 7,88 x 3,97, GT 284, roepletters:
GORN, 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A18813, 13-5-1991 motor vermogen; 1216 pk., 895 kw., 26-2-1994 uitgeschreven, helaas
verdere bestemming onbekend. foto: Stanley Earl
LT 34 Jupiter
in 1998 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf v.d. Werff & Visser in Irnsum, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 1998,
11-4-1998 casco te water, 24-6-1998 geregistreerd als NG 15 Aaltje Visser van Seefischereibetrieb Ork GmbH. uit Emden (gebr. K., J. &
F. Post uit Urk), afm. 23,97 x 6,80 x 3,80, GT 150, roepletters DFRA, id nr. DEU002000300, 1-2009 verkocht aan Maart van Duijn uit
Katwijk aan Zee, 12-2-2009 LT 34 Jupiter van Kafish B.V. uit Katwijk aan Zee (M.v. Duijn) 7-2009 bij Machinefabriek Noordover uit Urk
ingericht voor de twinrig visserij, 1-2014 BM 181 Sasha Emiel van Seafield Emiel Trawlers Ltd. uit Brixham (officiële inschrijving volgt nog)
foto 1: Kees van Duijvenvoorde 2+5+6: Marcel Coster 3+4: Wilfred Arendse 7 t/m 9: Henk Perdok 10: Hylke Smits
LT 36 Margriet
in 2004 gebouwd bij Crist Yard in Gdansk en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 584, 11-3-2004 casco te water, ingebouwd
met een 1999 pk., 1471 kw. Wärtsilä W6L26A van 2004, 30-6-2004 geregistreerd als GO 14 Vrouw Grietje van Van Dam v.o.f. uit
Goedereede, 6-7-2004 proefvaart en 10-7-2004 officiële overdracht, afm. 40,72 x 8,50 x 4,88, GT 441, roepletters: PHBH, id nr.
NLD200402698, 4-2-2013 uitgeschreven en verkocht aan Maart van Duijn uit Katwijk aan Zee, 3-2013 LT 36 Margriet van dezelfde
eigenaar. foto 1: Kees van Duijvenvoorde 2 en 4 t/m 6: Marcel Coster 3: Hylke Smits
LT 43 Saturnus
in 1990 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr. 129, ingebouwd met een 299 pk., 220 kw. Stork Wärtsilä uit
1989, 21-5-1990 ingeschreven als HD 65 Harmtje Pieter van fa. Kraak en zonen uit Den Helder, afm.24,00 x 6,70 x 4,00, GT 140, roep-
letters: PENI, id nr. NLD199001055, 1991 GT gewijzigd in 151, 2-1999 nieuwe 300 pk., 221 kw. Caterpillar uit 1998, 10-2001 nieuwe 300
pk., 221 kw. Caterpillar uit 2001, 1-2004 bij Scheepswerf Metz in Urk verbouwd o.a. achterschip dichtgebouwd en ingericht voor de
twinrig visserij, 7-5-2004tenaamstelling Werkmaatschappij Riekelt Kraak Den Helder B.V. in Den Helder en hermeten: GT nu 156, 16-3-
2009 LT 43 Saturnus van Maart van Duyn uit Katwijk , roepletters: 2BUT5, 12-2-2011 vernummerd in KW 43 Saturnus van dezelfde
eigenaar,1-8-2012 uitgeschreven, begin oktober 2012 verkocht aan M C Fishing Co. Ltd. uit Schotland en komt t.z.t. in de vaart als
KY 43 Saturnus (per 5-6-2013 nog niet ingeschreven) foto 1: Marcel Coster 2 t/m 3: Hylke Smits.
LT 45 Catherine Annie
in 1970 ergens in frankrijk gebouwd, ingebouwd met een 209 pk., 154 kw. Poyaud, 1970 geregistreerd als CH 273973, later LT 45 Catherine
Annie van Paul Hancock uit Lowestoft, afm. 14,70 x 5,34 x 2,00, BRT 24,09, roepletters: VQEG8, later voorzien van een overkapping, 1-1-
1989 opgave id. nr. GBR000A18824, 1997 eigenaar David J. Waldron uit Lowestoft en een nieuwe 209 pk., 154 kw. Cummins, 24-5-1994
opgave GT 27,74, 28-6-2000 GT gewijzigd in 33,24, 25-2-2013 B 56 Brandon John, 29-8-2013 PH 5 Olivec C.
foto 1: Stanley Earl 2: Robert Fournier
LT 59 St. Georges
in 1974 gebouwd bij Holland Launch in Zaandam b.nr. 521, afgebouwd bij Machinefabriek A. Hoekman uit Urk, ingebouwd met een 1100 pk.,
809 kw. Deutz uit 1974, 2-1974 geregistreerd als LE 63 Soli Deo Gloria van Visserijmaatscahppij J. Toering en zn. uit Lemmer, afm. 34,95
x 7,57 x 402, BRT 217,43, roepletters: PHPH, 8-1980 GO 7 Jacob van J. Tanis Uit Goedereede, 15-3-1984 LT 59 St. Georges van The
Colne Shipping Ltd. uit Lowestoft, GT 237, roepletters: GDNT, motor vermogen: 1114 pk., 820 kw., id. nr. GBR000A18835, 24-4-1995
PZ 1053 St. Georges van W. Stevenson & sons uit Newlyn (Penzance), 2-7-1999 loa. gewijzigd in 34,78, imo nr. 7333872
LT 60 St. Matthew
LT 60 Wilhelmina
in 1991 gebouwd bij Brodogradiliste "Begej" in Zrenjanin b.nr.227 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 485, ingebouwd met een
1798 pk., 1323 kw. Deutz van 1991, 6-6-1991 geregistreerd als LT 60 St. Matthew van The Colne Shipping Co. Ltd. uit Lowestoft, 28-9-2004
LT 60 Wilhelmina van Rense & Johannes de Boer uit Urk ( M. de Boer UK 195), 5-2004 kompleet gerenoveerd oa. nieuwe verschansing en
hekwerk bij Machinefabriek T.C.D. uit Urk en een nieuwe 1825 pk., 1343 kw. Caterpillar uit 2004 bij Hoekman Shipbuilding in Urk. imo nr.
9021502 id nr. GBR000B12216 foto 1: Marcel de Vries 3+4: Marcel Coster 2, 5+6: Henk Perdok
LT 62 St. Martin
LT 62 Hendrik Senior
in 1991 gebouwd bij Stocznia im. Komuny "Parieskiej" in Gdynia b.nr. 676/04 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 492, 25-11-
1991 ingeschreven als LT 62 St. martin van The Colne Shipping Co. Ltd. uit Lowestoft, afm. 40,00 x 8,50 x 4,70, diepgang: 4,000, GT 428,
roepletters: MRNQ6, 7-2002 opgelegd met motor problemen, 11-2002 verkocht aan Rederij Brands B.V uit Urk en wordt bij Maaskant in
Stellendam eerst opgeknapt o.a. nieuwe verschansing en een nieuwe 1825 pk., 1343 kw. Deutz uit 2002, 27-3-2003 LT 62 Hendrik Senior
van vof. Brands uit Urk, manager is The Colne Shipping Ltd. uit Lowestoft, 8-12-2008 30 km. noord west van Vlieland in aanvaring gekomen
met het Finse roro schip "Birka Exporter", is later total loss verklaard en wordt later gesloopt bij Van Heyghen Rceycling in Gent, 19-2-2009
uitgeschreven, als vervanger is de GK 155 overgenomen. id. nr. GBR000B12485 imo nr. 9038543
fotoo 1: coll. Henk Perdok 2: Sikke Wielstra 3 t/m 6 : Henk Perdok
LT 63 St. Nicola
in 1973 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf van Duijvendijk in Alphen aan de Rijn b.nr. 1352, ingebouwd met een 1200 pk., 882 kw.
Deutz uit 1974, 2-1974 geregistreerd als KW 25 Willem Adriana van W. Vooijs B.V. uit katwijk aan Zee, afm. 34,02 x 7,75 x 4,20, dipegang:
3,201, BRT 240,77, roepletters: PIPF, 16-7-1982 BM 292 Willem Adriana van E.A.B. Carter uit Brixham, GT 222,66, motor vermogen: 1216
pk., 895 kw., roepletters: GCTP, latere eigenaar Ladran Bay Trawlers, 1985 LT 63 St. Nicola van the Colne Shipping Co. uit Lowestoft,
1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A18836, 1995 gesaneerd en gesloopt in Lowestoft, 18-1-1996 uitgeschreven.
foto 1 : Stanley Earl 2: Jan Alderliefste
LT 87 St. Thomas
LT 87 Jodie
LT 87 Gert Jan
in 1987 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr. 114, ingebouwd met een 1500 pk., 1103 kw. Deutz uit 1986,
5-1987 ingeschreven als LT 87 St. Thomas van the Colne Shipping Ltd. uit Lowestoft, afm. 36,50 x 8,01 x 4,37, GT 312, roepletters:
MFZG9, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A18852, 1999 nieuwe 1800 pk., 1343 kw. Deutz uit 1999, 2003 gehuurd door fa. Drijver (IJM 11)
uit IJmuiden, 3-2004 LT 87 Jodie van Joos de Ridder uit Urk, managing owner: Mercurius Trading B.V. uit Urk (Joos de Ridder), 5-2011
stilgelegd in Harlingen, 10-2012 nieuwe 1800 pk., 1343 kw. A.B.C. uit 2011 bij Dieselmotoren (FDM) in Harlingen, naam kotter wordt
gewijzigd in "Gert Jan". imo 8521725 foto 1: Max Buytendijk 2: R. van Sloten 3 t/m 6: Johan van Lier 7+8: Hylke Smits
LT 146 Clarinda H
in 1958 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Seijmonsbergen "Concordia"in Amsterdam b.nr. 614, ingebouwd met een
360 pk. Industrie uit 1958, 7-1-1959 ingeschreven als KW 34 Tiny van N. van Duijn uit Katwijk aan Zee, afm. l.l. 27,84 x
6,32 x 3,08, BRT 131,96, 21-10-1963 nieuwe 570 pk. Kromhout uit 1963, 23-6-1967 UK 46 Trijntje Marretje van I. Romkes uit
Urk, 23-12-1974 nieuwe 1000 pk., 736 kw. Crepelle uit 1974, 7-1983 eigenaar thans fa. Iede Romkes & zn. uit Urk en een
nieuwe 1000 pk., 736 kw. Stork Werkspoor uit 1983, 12-1986 LT 146 Clarinda H van N.C. Trawlers Ltd. uit Fleetwood
(Allan Hutchinson), id. nr. GBR000A18889, afm. 29,62 x 6,32 x 3,05, GT 174, motor vermogen: 960 pk., 716 kw., 20-11-1998
loa. gewijzigd in 29,50, 17-12-1998 verkocht aan Intervis Int. uit Groningen, 16-8-2000 DZ 10 Clarinda H van Intervis
International uit Groningen, id nr. NLD195802405, roepletters ONB3, loa. 29,62, GT 174, motor vermogen: 769 pk., 566 kw.,
9-2002 uitgeschreven, 2-2003 herinschrijving, 28-6-2004 uitgeschreven en opgelegd in Spanje foto: uit coll. Henk Perdok
LT 162 Hendrik Brands
in 1984 gebouwd bij Stocznia Polocna im. Bohaterovin Gdansk b.nr. 410 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een
2400 pk., 1766 kw. Crepelle uit 1983, 2-1984 ingeschreven als UK 155 Wijbrigje van Rederij L. de Boer en Zn. B.V. uit Urk, afm. 42,02 x
9,01 x 5,70, BRT 477, roepletters: PISE, 7-1997 nieuwe 2037 pk., 1499 kw. Caterpillar uit 1996, 5-11-1997 UK 355 Willianne van rederij
L. de Boer en zonen uit Urk, ID nr. NLD1984010017, 8-12-1997 GK 155 Wijbrigje van Buchan Beamers Ltd. uit Aberdeen, (L. de Boer),
roepletters: MXNW5, in 2004 tenaamstelling Buchan (GK 155) Ltd. uit Aberdeen, 28-4-2009 LT 162 Hendrik Brands van vof. Brands uit
Urk, ID nr. GBR000C16214 IMO 8205840 foto 1: Rienk Nadema 2: Marcel Coster 3+4: Gerold Conradi 5+6: Henk Perdok
LT 327 St. Vincent
in 1973 gebouwd bij Scheepswerf Bijlsma in Wartena b.nr. 590 en afgebouwd bij Machinefabriek A. & L Hoekman uit Urk, ingebouwd met een
1300 pk., 957 kw. Crepelle uit 1973, 13-12-1973 ingeschreven als UK 57 Johannes Post van F.W. Kramer uit Urk, afm. 32,44 x 7,74 x 3,63,
BRT 213,18, roepletters: PFDU, 10-6-1980 verlengd. loa. 38,00 en BRT 284,68, 1-1981 nieuwe 1450 pk., 1067 kw. Deutz uit 1980, 2-1985
motor vermogen: 2000 pk., 1472 kw., 7-11-1985 LT 327 Johannes Post van The Colne Shipping Ltf. uit Lowestoft, motor vermogen: 1800 pk.,
1325 kw., roepletters: GFRP, 5-2-1986 naam schip gewijzigd in St. Vincent, 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A18969, na 2-1998 resp. "Dorita"
van Alpha Commercial S.A. uit Panama (longline visserij in Mauretaanse wateren), "Marios" van Stone Maritime S.A., La Paz (Bolivia),
"Myrsini", "Melanthi ", "Mela" van Cedar lakes Co. S.A. uit Batuwi (Gerogië), roepletters: 4LRY, manager: Sine Line Shipping Co., 8-3-1998
uitgeschreven, anno 2013 waarschijnlijk niet meer in de vaart. foto 1: R. van Slooten 2: Stanley Earl.
LT 328 Boston Swallow
in 1958 gebouwd bij Richards Shipbuilders in Lowestoft b.nr. 439, ingebouwd met een 550 pk. Widdop, 1958 geregistreerd als LT 328
Boston Swallow van Boston Deepsea Fiheries uit Boston, afm. 35,01 x 7,12 x 3,36, diepgang 3,004, 1963 CC 3855 Le Martinet van
Armement Aubert Jan uit Concarneau, roepletters: TOBW, 1972 "Saint Francois" van Societe de Peche Abidjanaise (S.O.P.A.) uit Abidjan
(Ivoorkust) foto: Stanley Earl
LT 328 St. Michael
in 1974 gebouwd en afgebouwd bij de West Vlaamse Scheepswerven uit Oostkamp b.nr. C 75, ingebouwwd met een 1200 pk., 883 kw. A.B.C.
uit 1974, 3-5-1974 geregistreerd als KW 24 Pieter Jacob van G. H. Haasnoot N.V. uit Katwijk aan Zee, afm. 34,02 x 7,77 x 3,70, BRT 205,76
29-3-1979 IJM 24 Michael Bianca van Rederij Struijs & Duijn uit IJmuiden, 11-1981 nieuwe 1200 pk., 883 kw. Deutz uit 1981 en afgesteld op
1500 pk., 1103 kw., eigenaar Kl. de Boer uit Urk, 2-1982 UK 124 Almere van Kl. de Boer N.V. uit Urk, motor vermogen: 1500 pk., 1103 kw.,
3-1982 UK 277 Dirkje van H. Kramer uit Urk, 19-12-1985 LT 328 Dirkje van The Colne Shipping Ltd. uit Lowestoft, 6-1986 naam kotter
gewijzigd in "St. Michael", 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A18970, 24-1-1994 uitgeschreven en wordt woonschip op de Thames
foto 1: van Slooten 2: Stanley Earl
LT 344 Broadholm Queen
in 1981 gebouwd bij Scheepswerf Barkmeijer in Stroobos b.nr. 218, afgebouwd bij Machinefabriek A. Hoekman in Urk, ingebouwd met
een 1800 pk., 1324 kw. Stork Werkspoor uit 1981, 27-7-1981 geregistreerd als UK 34 Berendina van K. Romkes uit Urk, afm. 37,39 x
8,02 x 3,64, BRT 277,48, roepletters: PDAU, 10-1987 motor vermogen: 1900 pk., 1398 kw., 3-1989 motor vermogen: 1800 pk., 1324 kw.,
1-9-1989 opgave id nr. NLD198100630, 25-6-1991 LT 344 Broadholm Queen van Talisman Trawlers Ltd. uit Lowestoft, motor vermogen:
1825 pk., 1343 kw., 26-7-1991 opgave id nr. GBR000B12273, 15-3-1995 opgave GT 294, 8-1997 verkocht voor de licenties aan Buchan
Beamers, 27-11-1997 L 76 Brian Kent van Brian Kent Fiskerianpartselskabet uit Esbjerg ( Jan Trane), loa. 37,15, GT 277,48, roepletters:
OYJM, motor vermogen: 1200 pk., 883 kw., 11-1999 nieuwe 1200 pk., 883 kw. Wärtsilä uit 1999 bij Maaskant in Stellendam, 7-12-2006
curatoren Advokat Morten Rosendahl uit Holstebro en Advokat Erik Hollesen uit Aarhus c/o Revision Vestkysten uit Esbjerg, 5-2009
ligt bij Sloperij Fornæs in Grenaa om te worden gesloopt, 9-3-2009 uitgeschreven. foto 1: coll. Henk Perdok (heeft neg.) 2: Koning
LT 377 Dawn Waters
in 1967 gebouwd en afgebouwd bij Schpsw. Visser in Den Helder b.nr. 53, ingebouwd met een 530 pk. Kromhout 6.FD.240 uit 1966,
22-2-1967 HD 26 Hoop op Zegen van J. Bakker & zn. uit Den Helder, afm. 26,15 x 6,12 x 2,75, BRT 102,14, 15-10-1973 FD 263 Boston
Islander van Boston Deep Sea Fishing Co. uit Fleetwood, 1976 FD 263 P.G. Islander van Paul & Gibbs Ltd. uit Lowestoft, 1977 LT 377
Dawn Waters van Warbles Shipping Co. Ltd. uit Lowestoft, 1979 AR 72 Dawn Waters van A.M. Seafoods Ltd. van Isle of Man, 1981
J 472 Dawn Waters van A. & M. Seafoods, uit Flleetwood & G. Burns uit Kirkcudbright, 20-3-1986 vergaan in de Ierse Zee tijdens een
zware storm, alle vjf bemanningsleden omgekomen.
LT 526 Mareverma
in 1967 gebouwd bij N.V. Scheepsbouw Peters in Dedemsvaart b. nr. 83, ingebouwd met een 405 pk., 298 kw. Kromhout uit 1967, 3-1-
1968 geregistreerd als UK 21 Anna van A. Pasterkamp uit Urk, afm. 26,62 x 6,42 x 2,84, BRT 94,29, 1976 motor vermogen: 470 pk., 346
kw., 12-1976 gesaneerd, 6-1978 Mollie A , later LT 526 Mareverma van Gary Hendriksen uit Brixham, afm.. 25,14 x 6,40 x 2,48, GT 105,
roepletters; 2PUT, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A19036, 22-2-1991 loa. gewijzigd in 26,76 en motor vermogen: 477 pk., 351 kw.,
1999 eigenaren Langdon & Philip uit Paignton (Devon), 12-1-2001 motorvermogen; 469 pk., 345 kw. (nog steeds dezelfde Kromhout),
6-2004 verkocht naar de Canarische eilanden, als charterschip voor toeristen, 1-7-2004 uitgeschreven, later opgelegd voor de verkoop
in Gibraltar en 2012 gespot in Ceuta in Spanje foto 1: Ludo Popelier 2: Roland Roosens
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maak jouw eigen website met JouwWeb