BM (Brixham)
BM 7 Lady Maureen
in 2000 gebouwd bij Cenal Shipyard in Gdansk en afgebouwd bij Padmos in Bruinisse, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit
2000, 8-12-2000 ingeschreven als TX 48 Solea van Jaap Vlaming uit Oosterend, afm. 23,97 x 6,85 x 3,65, GT 150, roepletters: PBDY, id nr.
NLD200002612, 6-11-2001 technische proefvaart, 10-11-2001 officiële overdracht en tenaamstelling Jac. Vlaming en zonen B.V. uit Oosterend,
31-10-2001 GT gew. in 151, 3-2011 TN 48 Solea van TN Trawlers Ltd. uit Troon, 6-2012 BM 7 Lady Maureen. foto: Rienk Nadema
BM 10 Emilia-M-Emiel
in 1991 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf haak in Zaandam, ingebouwd met een 230 pk., 172 kw. Caterpillar 3408 DI-TA uit 1991,
5-4-1991 PW 14 Hannah Christine van david Evans uit Padstow, afm. 23,00 x 6,59 x 3,10, diepgang: 1,94, GT 125, roepletters: MNHD6,
id. nr. GBR000B11832, 1995 eigenaar The Colne Shipping uit Lowestoft, 12-4-1996 PW 14 Gordon David van dezelfde eigenaar, 15-5-2000
PW 14 Charlotte Nancy van Peter Leach Fishing uit Portslade (Brighton), 2005 mo of ma. TN Trawlers ltd. uit Nelie (Anana), 18-5-2006 BM 10
Emilia-M-Emiel van Emilia Jayne Ltd. uit Brixham, 11-6-2009 BM 10 Emilia Jayne van dezelfde eigenaar, 9-2013 nieuwe 300 pk., 221 kw.
Mitsubishi uit 2013 bij Padmos in Stellendam. foto 1: n.n. 2: Rienk Nadema
BM 10 Emilia Jayne
in 1991 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf haak in Zaandam, ingebouwd met een 230 pk., 172 kw. Caterpillar 3408 DI-TA uit 1991,
5-4-1991 PW 14 Hannah Christine van david Evans uit Padstow, afm. 23,00 x 6,59 x 3,10, diepgang: 1,94, GT 125, roepletters: MNHD6,
id. nr. GBR000B11832, 1995 eigenaar The Colne Shipping uit Lowestoft, 12-4-1996 PW 14 Gordon David van dezelfde eigenaar, 15-5-2000
PW 14 Charlotte Nancy van Peter Leach Fishing uit Portslade (Brighton), 2005 mo of ma. TN Trawlers ltd. uit Nelie (Anana), 18-5-2006 BM 10
Emilia-M-Emiel van Emilia Jayne Ltd. uit Brixham, 11-6-2009 BM 10 Emilia Jayne van dezelfde eigenaar, 9-2013 nieuwe 300 pk., 221 kw.
Mitsubishi uit 2013 bij Pamos in Stellendam. foto: Bram Pronk
BM 41 Sarah Louise
in 1991 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b. nr. 133, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. M.W.M. uit 1991, 12-7-
1991 ingeschreven als SC 41 Osterems van WIKO Seefischerei GmbH. uit Büsum, afm. 23,99 x 6,70 x 4,00, GT 167, roepletters: DIQR, id nr.
DEU401160101, 2006 eigenaar Waddenmeerfischerei GmbH. uit Büsum ( Maarten en Max Drijver), 7-09 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi,
13-2-2012 BM 41 Sarah Louise van Vedahaven Ltd. (Langdon & Philip) uit Brixham, roepletters: 2FGY3, afm. e.d. ongewijzigd.
foto 1+2: Marcel en Ruud Coster 3: Bram Pronk 4: Kees van Duijvenvoorde 5+6: Rienk Nadema
BM 55 Angel Emiel
in 1999 gebouwd bij Tczew Shipyard in Gdansk en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 550, ingebouwd met een 300 pk.,
221 kw. Mitsubishi uit 1999, 10-12-1999 geregistreerd als GO 55 Zuiderkruis van fa. Kommer Tanis & zn. uit Goedereede,
afm. 23,99 x 6,90 x 3,80, GT 159, roepletters: PDBR, id nr. NLD199902556, 11-4-2000 officiële proefvaart, 12-4-2000
proefvissen, 15-4-2000 officiële overdracht, in 2008 een nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 2008, 24-11-2011 BM 55
Angel Emiel van Seafield Emiel trawlers Ltd. uit Brixham (David Becconsall)dezelfde gegevens als van GO 55, imo nr. 9225689
foto's: Jan van Bos
BM 56 Charmaine-M
in 1961 gebouwd en agebouwd bij Scheepswerf v.d. Molen in Zaandam b.nr. 287, ingebouwd met een 220 pk. Kromhout 1961, 7-9-
1961 UK 33 Fokke Willem van E. Hoekstra uit Urk, 12-1968 niieuwe 420 pk., 309 kw. Bolnes uit 1968, 9-1971 HA 32 Suzanna van Willy
Groen uit Harlingen, afm. 22,88 x 5,82 x 2,52, BRT 72,95, 12-1976 verkocht naar Engeland en komt in de vaart als BM 56 Charmaine-M
van David Bubeer uit Brixham, afm. 21,65 x 5,77 x 2,25, GT 74,44, 1-1-1989 opgave id nr. GBR00A14786, 14-8-1994 opgave GT 74,44,
2000 eigenaar Gary Ettiene Higginson uit Brixham, 5-2000 half afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder en opgelegd in Milford
Haven, 7-2-2001 uitgeschreven en verkocht aan een particulier, die de kotter in een haven in de buurt van Cardiff heeft gebracht,
2011 ligt er nog steeds. foto 1:Henk Perdok 2: Kor Sikkema
BM 100 Angel Emiel
BM 100 Lady T Emiel
in 1980 gebouwd bij Scheepswerf Bodewes "Gruno" in Foxhol b.nr. 246 en afgebouwd bij Padmos in Stellendam, ingebouwd met een
1230 pk., 923 kw. Stork Werkspoor uit 1979, 13-3-1980 geregistreerd als VLI 14 Grietje van J. Siereveld & zn. uit Vlissingen, afm. 30,30
x 7,33 x 3,56, BRT 191,75, 9-1982 OD 1 Hoop op Welvaart van Jac. v.d. Klooster en zonen uit Ouddorp, 5-1988 BM 100 Marilyn Jane
van Martyn Rogers uit Brixham, loa. 29,27, GT 232, motor vermogen: 1164 pk., 857 kw., roepletters: MKYW6, later achterschip dicht
gebouwd, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A14820, 5-12-1989 loa. gewijzigd in 30,30, 17-7-1998 BM 100 Centaur van Norris Brothers
(Southwest) Lt. uit Brixham, 7-2005 portaalmast gerepareeerd bij Scheepswerf van Laar in IJmuiden, 1-6-2006 BM 100 Cheryl of Ladram
van Vedahaven Ltd., 11-9-2008 BM 100 Angel Emiel van Seafield Emiel Trawlers Ltd. uit Torquay en een nieuwe 1018 pk., 749 kw.
Mitsubishi, 13-1-2010 Lady T. Emiel van dezelfde eigenaar. foto's: Marcel Coster
BM 110 Our lady Lou
in 1991 gebouwd bij Brodogradiliste "Tisa"in Nova Becej (Joegoslavië) b. nr. 76 en afgebouwd bij Maaskant in Bruinisse b.nr. 494,
ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. M.W.M. uit 1991, 1-12-1991 geregistreerd als SC 10 Amrumbank van Seefischreibetrieb Hecht uit
Büsum (fam. Snoek, Urk), afm. 23,93 x 7,00 x 3,15, GT 157, roepletters: DIRT, id nr. DEU401190101, 16-6-2011 BM 110 Our Lady Lou
van Langdon & Philip Ltd. uit Brixham, GT 159, roepletters: 2EQU2, rest ongewijzigd. foto 1: Marcel en Ruud Coster 2: Bram Pronk
BM 169 Three Sons
in 1967 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser, Den Helder, ingebouwd met een 600 pk., 441 kw. Industrie uit 1967, 15-11-
1967 TX 11 Deo Volente van B. & P. Vlaming uit Oudeschild, afm. 26,15 x 6,12 x 2,75, BRT 95,70, 3-7-1973 OD 17 Deo Volente, 17-11-
1980 WR 31 Deo Volente van fa. Gebr. Helsloot uit Den Oever, roepletters: PDOV, 10-2-1988 BM 169 Wilco van Clive Wills en Bruce
Cooke, afm. 26,15 x 6,14 x 2,75, GT 105, 31-8-1989 motor vermogen: 500 pk., 368 kw., roepletters: MHTQ4, 6-1-1997 nieuwe 507 pk.,
373 kw. Mitsubishi uit 1997, in 1997 werden de Norris Brothers Ltd. uit Brixham de eigenaars, 17-7-1998 BM 169 Marilyn Jane van
dezelfde eigenaars, 21-12-2004 tenaamstelling Waterdance Ltd., 8-12-2005 BM 169 Three Sons van Barentszee Fishing Comp. Ltd.,
motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 6-3-2006 eigenaar NSA Trawler Ltd., id. nr. GBR000A14868
foto 1: Jan Alderliefste 2: Roland Roosens 3+4: Marcel Coster
BM 172 Kerrie Marie
in 2000 gebouwd bij Cenal Shipyard in Gdansk en afgebouwd bij Machinefabriek A. & L. Hoekman in Urk, ingebouwd met een 300 pk.,
221kw. Mitsubishi uit 2000, 29-11-2000 geregistreerd als UK 186 Gerrit Sr. van gebroeders Koffeman uit Urk, afm. 23,97 x 6,85 x 3,65,
GT 150, roepletters: PFCC, id nr. NLD200002607, 5-3-2008 BM 172 Kerrie Marie van Dave Blower uit Brixham, roepletters ANJ 6, id nr.
GBR 000C19242, voor vertrek naar Brixham moest i.v.m. de Engelse stabiliteits wetgeving eerst de kiel worden verzwaard.
foto 1 t/m 3: Marcel Coster 4: Willem Oldenburg
BM 176 Ebonnie
in 2005 gebouwd bij Parkol Marine Engeneeringin Whitby, voor schipper eigenaar Nicholas Alan Bright uit Paignton (Devon), ingebouwd
met een 303 pk., 223 kw. Caterpillar 3406, 4-11-2005 geregistreerd als BM 176 Ebonnie van Nicholas Alan Bight uit Paignton (Devon),
afm. 14,95 x 5,9 x 3,6, GT 69,45. foto 1+2: Henk Perdok 3+4: Frits Olinga 5+6: Gerold Conradi.
BM 181 Sasha Emiel
in 1970 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf en Machinefabriek v.d. Sande in Breskens b.nr. 126, ingebouwd met een 750 pk., 552 kw.
Kromhout uit 1969, 2-4-1970 geregistreerd als VLI 3 De Vrouw Maria van A.W. Goudriaan en L. de Nooijer uit Breskens, afm. 26,20 x 7,02 x
3,01, diepgang: 2,84, BRT 129,05, 28-1-1977 BR 6 Maria van Rederij Maria (Goudriaan en De Nooijer) uit Breskens, 31-10-1980 WR 93
Wilhelmina Jannie van A. de Jong uit Den Oever, 12-12-1980 WR 42 Johanna Dieuwertje van Th. Loonstra uit Den Oever, 16-7-1984 nieuwe
750 pk., 552 kw. Stork Werkspoor uit 1983, 24-11-1988 BM 181 Sasha Emile van Emiel Trirs (Sasha), Paignton (John Robert & Graham
Anthony Perkes), motor vermogen: 689 pk., 507 kw., GT 151, roepletters: MKGB5, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A14879, 29-9-2000 BM
188 Lloyd Tyler van Duane Darrel Barwood uit Brixham. foto 1: Steve Farrow 2: Ludo Popelier
BM 181 Sasha Emiel
in 1998 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf v.d. Werff & Visser in Irnsum, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 1998,
11-4-1998 casco te water, 24-6-1998 geregistreerd als NG 15 Aaltje Visser van Seefischereibetrieb Ork GmbH. uit Emden (gebr. K., J. &
F. Post uit Urk), afm. 23,97 x 6,80 x 3,80, GT 150, roepletters DFRA, id nr. DEU002000300, 1-2009 verkocht aan Maart van Duijn uit
Katwijk aan Zee, 12-2-2009 LT 34 Jupiter van Kafish B.V. uit Katwijk aan Zee (M.v. Duijn) 7-2009 bij Machinefabriek Noordover uit Urk
ingericht voor de twinrig visserij, 1-2014 BM 181 Sasha Emiel van Seafield Emiel Trawlers Ltd. uit Brixham (officiële inschrijving volgt nog)
foto: William Klepper
BM 188 Lloyd Tyler
in 1970 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf en machinfabriek v.d. Sande in Breskens b.nr. 126, ingebouwd met een 750 pk.
Kromhout uit 1969, 2-4-1970 geregistreerd als VLI 3 De Vrouw Maria van Rederij Maria uit Vlissingen (A. W. Goudriaan en L. de Nooijer),
28-1-1977 BR 6 Maria van Rederij Maria uit Breskens (dezelfde eigenaars), 31-10-1980 WR 93 Wilhelmina Jannie van A. de Jong uit Den
Oever, 12-12-1980 WR 42 Johanna Dieuwertje van Th. Loonstra uit Den Oever, 6-1984 nieuwe 750 pk., 552 kw. Stork Werkspoor uit
1983, 24-11-1988 BM 181 Sasha Emiel van Emiel Trawlers (Sasha) Ltd. uit Paignton ( John Robert en Graham Anthony Perkes), maar
werd bij Maaskant in Bruinisse eerst omgebouwd o.a. nieuwe stuurhuis, 29-9-2000 BM 188 Lloyd Tyler van Duane Darrel Barwood uit
Bruxham, imo 7016656, id.GBR000A14879 foto 1+2: Jan Alderliefste 3+4: Kees van Duijvenvoorde
BM 218 Haringvliet
in 1968 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf "De Lastdrager" Visser in Den Helder, ingebouwd met een 705 pk. Kromhout uit 1968,
7-1968 TX 35 Cornelia Wilhelmina van fa. P.A. v.d. Vis en zn. uit Oosterend, afm. 26,05 x 6,10 x 2,10, BRT 91,28, 2-1972 GO 18
Haringvliet van Rederij Delta B.V., 22-1-1975 verlengd: thans loa. 29,65 en BRT 107,47, 1-1977 verkocht aan Maaskant in Stellendam
en opgelegd voor de verkoop, 4-3-1977 BM 218 Haringvliet van Frank J. Gibbs uit Brixham, loa. 28,65, GT 127, roepletters: 2NGY,
motor: Stork Werkspoor 944 pk., 705 kw., later verbouwd o.a. achterschip dichtgebouwd en portaalmast midscheeps geplaatst, 1-1-
1989 opgave id nr. GBR000A14899, latere eigenaar Barentszee Fishing Co. Ltd. uit Brixham, 26-5-1999, loa. gew in 29,75, 8-2-2007
GT gewijzigd in 139, 3-9-2010 GT gewijzigd in 150, imo 7508960 foto's: Marcel en Ruud Coster
BM 361 Barentszee
in 1983 gebouwd bij Scheepswerf Seghers in Oostende b.nr. C 26 en afgebouwd bij S.C.A.P. in Oostende, ingebouwd met een 900 pk.,
662 kw. A.B.C. uit 1983, 1984 geregistreerd als Z 121 Barentszee van PVBA Rederij Seabird uit Knokke Heist, afm. 30,55 x 7,80 x 4,17,
GT 222, roepletters: OPEQ, 1-1-1989 opgave id nr. BEL031211983. 5-6-1992 uitgeschreven, 16-6-1992 BM 361 Barentszee van David
Becconsall uit Brixham, GT 220, rest ongewijzigd, roepletters: MPKP8, motor vermogen: 950 pk., 699 kw., id nr. GBR000B13137, 1994
nieuwe 950 pk., 709 kw. Stork Wärtsilä, 2004 achtermast weggehaald en sierpijp op brug geplaatst, 2005 achterschip dichtgebouwd
(dichtkonter), 17-5-2005 GT gewijzigd in 249. foto 1: Kor Sikkema 2: Marcel de vries 3+4: Marcel Coster
BM 497 Christa
in 1996 gebouwd bij Newbury Engineering (Boatbuilders) in Newhaven, ingebouwd met een 240 pk., 179 kw. Cummins NT-855-M,
27-9-1996 geregistreerd als FD 401 Michael Lewis van Michael L. Sheard uit Fleetwood, afm. 14,20 x 5,30 x 2,25, GT 35,40, roeplet-
ters: MKTH3, id nr. GBR000B14805, 11-11-19999 BM 497 Chrsta van J. Tooley uit Brixham, 19-10-2005 Leanne II, 12-6-2006 FR 186
Golden Promise van Seacrest Fishing Co. Ltd. uit Fraserburgh, 17-2-2010 FH 401 Golden Promise. foto: Sydney Sinclair
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------