SCH (Scheveningen)
SCH 3 Johanna
in 1960 gebouwd bij Sleephelling Maatschappij Scheveningen in Scheveningenb.nr. 162, ingebouwd met een 1000 pk. Deutz uit 1960, 20-11-
1960 geregistreerd als SCH 3 Johanna van Rederij W. v.d. Zwan & zn. uit Scheveningen, afm. 43,29 x 7,29 x 3,99, diepgang: 3,899, BRT:
308,94, roepletters: PFEC, later ingericht voor de bokkenvisserij, 10-6-1974 aan de visserij ontrokken, 1976 als stenenvisser "Johanna" in
bedrijf, 5-7-1979 naar Haarlem vertrokken om aldaar te worden gesloopt. foto 1: Arie de Ruijter 2: n.n.
SCH 4 Elisabeth
in 1918 als zeil-vrachtlogger gebouwd bij Scheepswerf Pannevis in Alphen aan de Rijn, 1918 bij Scheepswerf D. & J. Boot "De Industrie"
uit Alphen aan de Rijn verbouwd tot haringlogger, 9-1918 geregistreerd als SCH 70 Welvaren II van Ned. Rederij Mattschappij uit
Scheveningen, afm. 25,54 x 6,64 x 2,87, 1925 SCH 70 De Hoop I van Rederij en Haringhandel De Hoop uit Scheveningen, 1928 SCH 4
Twee Gebroeders van N.V. Rederij en Handelsmaatschappijv/h. Jac. Zuurmond uit Scheveningen en een nieuwe 100 pk. Kromhout en
tevens voorzien van een stuurhuis(je), 1934 SCH 4 Cornelis Roeleveld van fa. Cornelis Roeleveld uit Scheveningen, 1940 gevorderd door
de Duitse Wehrmacht en in de vaart als patrouillevaartuig "Astrid" met een 180 pk. Deutsche Werke motor, 1945 vrijgegeven, 1948
verlengd en hermeten: 33,54 x 6,64 x 2,84, BRT 158,23, 1956 eigenaar Jac. den Dulk en zn B.B. uit Scheveningen, 1959 SCH 4
Geertruida van dezelfde eigenaar, 1964 SCH 4 Elisabeth en krijgt de brug van de VL 105 Saturnus, 1967 een 220 pk. 6 cilinder
Industrie, 1971 nog in dienst als vrachtlogger om haring uit Noorwegen en IJsland te halen, daarna sportvisser in IJmuiden, 1987
ingekort naar zijn oorspronkelijke lengte, 1990 theaterschip "Azart"
SCH 4 Conero
in 1993 in Italië gebouwd, 9-2-2007 geregistreerd als SCH 4 Conero, loa. 6,05, GT 1, motor vermogen; 80 pk., 59 kw., id nr.
NLD199301987, 3-5-2013 uitgeschreven en waarschijnlijk gesloopt. foto: 24-8-2012 Bram Pronk
SCH 4 Oldenburg 17
in 1985 in Engeland gebouwd, 3-5-2013 geregistreerd als SCH 4 Oldenburg 17, loa. 5,27, GT 1, motor vermogen: 80 pk., 59 kw., id nr.
NLD198502054. foto; 25-6-2013 Bram Pronk
SCH 6 Alida
in 1984 gebouwd bij de IJsselwerf in Capelle aan de IJssel b.nr. 209, ingebouwd met een 4400 pk., 3236 kw. Deutz uit 1983, 11-1-1984
ingeschreven als SCH 6 Alida van Visserij Mij. W.v.d. Zwan & Zn. B.V. uit Scheveningen, afm. 88,24 x 14,00 x 9,00, GT 26,25,
roepletters: PCLU, 4-2008 bij Scheepswerf Reimerswaal in Hansweert begonnen met een lang durende verbouwing en verlenging, o.a.
dek en brug verbouwd en een nieuwe 5300 pk., 3960 kw. Wärtsilä uit 2009, de verbouwing heeft langer geduurd door een brand, 22-6-
2009 hermeten: loa. 99,94, GT 3235, 9-2009 weer in de vaart, 27-8-2010 GT gew. in 3274.ID nr. NLD198400326, imo nr. 8224418
foto 1+2: Kees van Duijvenvoorde 2+4: Marcel Coster
SCH 10 Drie Gebroeders
in 1968 gebouwd bij Scheepswerf de Klerk in Kruispolder b.nr. 47 en afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in Bruinisse, ingebouwd met een
325 pk., 239 kw. Kromhout uit 1968, afm. 22,47 x ,62 x 2,26, BRT 72,70, 9-1-1969 ingeschreven als OD 7 Jozina van Gebr. A. & L. Tanis uit
Ouddorp, 7-2-1976 YE 138 Wilhelmina van Gebr. A. & W. Sinke uit Yerseke, 14-4-1976 nieuwe 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1976, 31-7-
1981 KG 5 Zeearend van H. Bout uit Colijnsplaat, 30-4-1983 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 1976 en 31-10-1990 SCH 10 Drie
Gebroeders van A. Rog uit Scheveningen, 30-6-1992 eigenaars nu vof. A. en B. Rog uit Scheveningen, in 1994 opgave GT 65, 1-1998 nieuwe
300 pk., 221 kw. Caterpillar van 1997, in 2007 is de tenaamstelling vof. Visserijbedrijf Drie Gebroeders uit Den Haag.
foto's; 1,2,4 en 5 :Henk Perdok 3: Matthias Kock. 6+7: Willem Harlaar
SCH 16 Aafke
in 1959 gebouwd bij Scheepswerf de Hoop v/h. Gebr. Boot in Alphen aan de Rijn b.nr. 1440, 27-5-1959 casco te water, ingebouwd met twee
Stork Ricardo motoren, totaal 876 pk. uit 1959, 18-7-1959 geregistreerd als SCH 16 Aafke van Rederij Jac. den Dulk & zn. uit Scheveningen,
afm. 43,50 x 7,62 x 3,76, diepgang: 4,101, BRT 331,40, roepletters: PCAD, later ingericht t.b.v. bokken visserij (foto 2), 25-5-1973 gezonken
na een aanvaring met het Duitse vrachtschip Ossenburg, 1973 geborgen en weer visklaar gemaakt, 12-1973 T 403 Dissindal van Marten
Skøvlbæk, roepletters: OZKS, 1974 H 621 Likivia van V.G. Rasmussen uit Hirtshals, 1975 nieuwe 800 pk., 589 kw. Alpha, 6-3-1981 L 854
Benny Dorthe van Lars Arne Markusen uit Lemvig (75%) en Conrad Hviid uit Thyborøn (25%), 1985 verlengd loa. nu 49,48, GT 470 en
diepgang: 4,550 en een nieuwe 999 pk., 735 kw. Deutz uit 1984, 1987 voorzien van een shelterdeck, 1-1-1989 opgave id. nr. DNK000008070
1999verbouwd en een nieuwe 1000 pk., 736 kw. Deutz M.W.M. uit 1999, 24-3-2001 GT gewijzigd in 498, 27-5-2001 motor vermogen: 1091
pk., 803 kw., 3-3-2011 diverse eigenaren, 26-6-2011 L 673 Meilsø diverse eigenaren, 1-11-2012 René Røn Fiskeri ApS , Andi en Leif Knak
allen uit Harboøre resp. 10-45-45 %.
SCH 18 Boeier
in 2000 gebouwd bij Cenal Shipyard in Gdansk en afgebouwd bij Padmos in Stellendam, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw., Mitsubishi
uit 2000, 5-12-2000 ingeschreven als SCH 18 Boeier van P. Knoester Jr. B.V. uit Den Haag (Jaczon), afm. 23,97 x 6,85 x 3,65, GT 151,
roepletters: PFBM, id nr. NLD200002610, foto 1: Marcel Coster 2: Lennard de Graaff 4: Hylke Smits
SCH 20 Westerems
in 1991 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr.134, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. M.W.M. uit 1991,
27-7-1991 geregistreerd als SC 42 Westerems van Wiko Seefischerei GmbH. uit Büsum, afm. 23,97 x 6,75 x 4,00, BRT 108,82, GT 170,
roepletters; DIQN, id nr. DEU401170101, 2-1999 nieuwe verschansing op achterschip, 28-9-2004 SCH 20 Westerems van P. Knoester
Jz. B.V. uit Scheveningen (Jaczon), GT 160, roepletters: PHBS, 2-2005 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi S6A uit 2004 bij Maaskant
in Stellendam, 5-4-2006 HD 36 Volharding van Rederij Zijlstra uit Den Helder, GT 167.
foto 1+2: Wilfred Arendse 3: Frits Aalderink
SCH 22 Wiron 5
in 2002 gebouwd bij Contruciones Navales P. Freire s.a. in Vigo (Spanje) ingebouwd met een 2885 pk., 2125 kw. Wärtsilä uit 2001,
28-3-2002 geregistreerd als SCH 22 Wiron 5 van Jaczon Visserij Mij,. Wiron B.V. uit Scheveningen, afm. 53,64 x 11.60 x 7,90,
diepgang: 5,20, GT 1227, roepletters: PBGV, 2-8-2002 volgde de eerste visreis, 14-8-2003 GT gewijzigd in 1230, id. nr. NLD200202641,
imo nr. 9249566. foto 1+2: Kees van Duijvenvoorde 3+4: Marcel Coster
SCH 23 Jacob van der Zwan
in 1972 gebouwd bij Scheeoswerf Boot-Leiden in Leiderdorp b.nr. 1474 en afgebouwd bij Scleephelling Maatschappij Scheveningen
in Scheveningen b.nr. 220, ingebouwd met een 2000 pk., 1471 kw. Industrie, 16-6-1972 ingeschreven als SCH 23 Jacob van der Zwan
van N.V. Rederij en Haringhandel Jaczon uit Scheveningen, afm. 54,27 x 9,22 x 6,07, BRT 449,72, 4-1985 als "Eki" uit Scheveningen
vertrokken richting Nigeria, nieuwe eigenaar Apapa Trawlers Ltd. ui Lagos (Nigeria), 1985 naam gewijzigd in"Ekirode", 1990
"Isla Sofia" van Pesca Suriberica S.A. uit Valparaiso (Chilië), roepletters: CD4233, GT 465. foto: Arie de Ruijter
SCH 23 Wiron 6
in 2002 gebouwd en afgebouwd bij Construcciones Navales P. Freire S.A. in Vigo (Sp), ingebouwd met een 2885 pk., 2125 kw. Wärtsilä uit
2001, 28-3-2002 geregistreerd als SCH 23 Wiron 6 van Jaczon Visswerij Mij. Wiron B.V. uit Scheveningen, afm. 55,64 x 11,60 x 7,90,
diepgang: 5,20, GT 1227, roepletters: PBGW, id. nr. NLD200202642, 2-9-2002 eerste visreis, 14-8-2003 GT gewijzigd in 1230.
foto 1+2: Kees van Duijvenvoorde 3+4: Marcel Coster
SCH 24 Afrika
in 1998 gebouwd en afgebouwd bij YVC "IJsselwerf" in Capelle aan de IJssel b.nr. 272, ingebouwd met een 10.200 pk., 7507 kw. M.A.K.
uit 1998, 5-3-1999 geregistreerd als SCH 24 Afrika van Jaczon Visserij Maatschappij Afrika B.V. uit Den Haag, afm. 126,22 x 17,50 x
11,02, GT 7005, roepletters: PEAT, id nr. NLD199802182, 9-1999 motor vermogen 9796 pk., 7210 kw.
foto 1 : Marcel Coster 2 t/m 5: Willem Harlaar
SCH 25 Annie B
in 1985 gebouwd bij Scheepswerf van der Molen in Zaandam en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Zoutkamp, 5-10-1985
geregistreerd als MA 25 Annie B van C.G. Bal & zonen uit Maassluis, maar omdat Maasluis niet meer voorkomt in het visserij register
moest het worden vernummerd naar een andere vissersplaats, 17-10-1985 SCH 25 Annie B van C.G. Bal & zonen uit Maassluis, afm.
18,57 x 5,86 x 2,75, GT 54, roepletters: PGSE, 18-7-1987 SCH 25 Annie B M.C. Rademakers uit IJmuiden, 29-4-1988 SCH 25 Annie B
J.C. Bout uit Tholen, 1-1-1989 opgave id nr. NLD198500341, 27-11-1991 verlengd: loa nu 23,85 en GT 8231-1-1992 verlengd, loa. nu
23,99 en GT 82, 31-1-1992 loa. gewijzigd in 23,99, 18-1-1996 Z 28 Annie B van Desmidt-van Hove uit Knokke heist, loa. 23,99 en
roepletters: OPBB, tevens een nieuwe 299 pk., 220 kw. Mitsubishi uit 1994, 1997 tenaamstelling: Deo Volente BVBA. uit Knokke Heist,
29-4-2005 tegen de stormvloedkering van de Oosterschelde gevaren en gezonken, 30-4-20005 gelicht; de kotter was al door de
grootste doorlaat opening gekomen, 7-2005 schip en vergunningen overgenomen door Visserijbedrijf de Rousant B.V. uit Lauwerzijl,
7-2005 kotter teruggekocht door de vorige eigenaar Johan Bout uit Thlen, 12-2006 gekocht door Cor en Bert Roeleveld, die er een
varende service werkplaats van (laten) maken en krijgt de naam "Dirkje".
foto 1: R.v. Slooten 2: Arie de Ruijter 3+4: na verlenging foto's: coll. Henk Perdok (heeft de neg.)
SCH 27 Scombrus
in 1982 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Harlingen b.nr. 105, ingebouwd met een 4000 pk., 2942 kw. Stork Werkspoor
uit 1982, 3-1-1983 ingeschreven als KW 74 Hendrika Johanna van Wiron Rederijen uit IJmuiden, maar in exploitatie bij Kennemerland uit
Katwijk aan Zee, afm. 78,24 x 13,52 x 8,36, diepgang: 5,550, BRT 1178,5, 31-3-1989 FC 716630 Scombrus van France Pelagique S.a.r.l. uit
Fecamp (dezelfde eigenaar), roepletters: FVNI, id. nr. FRA000716630, 14-1-1999 opgave GT 2125, 20-10-2009 loa. gewjzigd in 78,38, 4-2-
2011 SCH 27 Scombrus van Cornelis Vrolijk Visserij Mij. uit IJmuiden, loa. 78,22, roepletters PCjQ.
foto 1+2 en 4 t/m 5 Marcel Coster 3: Kees van Duijvenvoorde
SCH 29 Sterna Hirundo
in 1945/46 gebouwd en afgebouwd bij N.D.S.M. in Amsterdam, ingebouwd met een 80 pk. Kromhout uit 1946, 22-3-1946 ingeschreven
als IJM 79 Nevima I van de Nederlandse Visserij Mij. in Bloemendaal, afm. 17,90 x 5,11 x 2,10, BRT 40,22, 10-11-1949 UK 91 De Jonge
Albert van J. Snoek uit Urk, 5-5-1953 nieuwe 100 pk. Kromhout uit 1952, 10-12-1958 HD 112 De Vrouwe Guurtje van C. den Boer uit
Den Helder, 23-1-1960 nieuwe 141 pk. Stork Ricardo uit 1959, 21-6-1966 WR 34 Tini Simone van J.S. Post uit Den Oever, 31-3-1973
werd Herman J. Post eigenaar, 29-6-1973 SCH 29 Sterna Hirundo van H.M. Snoeck uit Den Haag, eigenaar ging verhuizen, 11-6-1974
IJM 50 Leendert van H.M. Snoeck uit Wassenaar, 20-9-1976 UK 91 Stern van A.v.d. Zwan uit Emmeloord, 22-11-1976 UK 92 Stern van
dezelfde eigenaar, 22-7-1977 TM 34 Stern van A.v.d. Zwan uit Termunterzijl, 24-7-1981 VLL 3 Stern van Visserijbedrijf de Stern uit
Vlieland, 15-8-1983 BR 49 Stern van R.C. Ritico uit Breskens, 11-9-1997 VD 32 De Jantjes van fa. Jonk en van der Hogen uit Volendam,
5-1988 SCH 87 Ari jacob van A. de Graaf en J.J.S. Mulder uit Scheveningen, 1-9-1989 opagve id nr. NLD194900397, 26-11-1990 SCH
66 Johannes Cornelis van K. Pronk en H.J.M. Lussenburg uit Den Haag, 1-4-1992 naam wordt gwijzigd in vof., in 1992 nieuwe 300 pk.,
21 kw. D.A.F. uit 1992, 12-2000 hermeten: loa. nu 18,10 en tevens opgave GT 38, 28-1-2004 andere motor: 300 pk., 221 kw. General
Motors Detroit uit 1999, 30-10-2004 UK 81 Immanuel van Post Garnalen B.V. uit Urk (F. Post), roepletters: PFDE, 8-6-2005 verkocht
aan een in Panama geregistreerde rederij met Nederlandse belangen, 7-2005 als "Orango I" (samen met de ex. TM 8) vertrokken naar
Marei (Guinee Bisau). foto 1: Bram Pronk
vlgs. R. van der Sluis van projectgroep NDSM-Herleeft toch gebouwd en afgebouwd bij NDSM en niet van der Spek.
SCH 32 Jupiter
in 1916 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Geb. van der Meer in Vlaardingen als stalen zeillogger, 1916 ingeschreven als SCH 35
Wouter van N.V. Rederij v/h. A.v.d. Toorn Jzn. uit Scheveningen, 1918 in dienst als vrachtlogger onder de naam Wouter, 1919
herinschrijving, 1927 voorzien van een 50 pk. Brons (motor logger), 1934 GDY 32 Mewa III verhuurd aan Maatschappij Mopol in Gdynia,
1940 door de Deutsche kriegsmarine in beslag genomen en komt bij de Küstenwachtflotte Nord, 1942 andere motor: 200 pk. Deutz uit
1942, 1945 na de oorlog teruggevonden en verbouwd en verlengd als haringlogger, 1947 SCH 32 Jupiter van N.V. Rederij v/h. A. v.d.
Toorn Jzn. uit Scheveningen, afm. 32,67 x 6,74 x 2,72, BRT 160,06, roepletters: PFFT, 1966 korte tijd in de vaart voor rekening van
Verre Visserij Mij. uit Scheveningen (directie J.J. v.d. Toorn uit Scheveningen), 1969 afgevoerd voor de visserij en thans sportvisser
"De Gouden Karper" vanuit IJmuiden, 1980 gestopt met de sportvisserij en kort er na gesloopt, imo 517761.
SCH 33 Johanna Maria
in 1981-7 gebouwd en afgebouwd bij Y.V.C. IJsselwerf in Capelle aan de IJssel b.nr. 200, ingebouwd met een 3198 pk., 2352 kw. M.A.K.
uit 1980, 14-7-1981 geregistreerd als SCH 33 Johanna Maria van Visserij Maatschappij Johanna Maria uit Scheveningen (W. v.d. Zwan),
afm. 71,25 x 12,73 x 8,01, diepgang: 4,750, BRT 937,11, roepletters: PFEL, 1987 andere eigenaar: Ouwehand, Katwijk aan Zee, maar
dezelfde tenaamstelling, 1-1-1989 opgave id. nr. NLD198100344, 1989 eigenaar: Jaczon uit Scheveningen en ook dezelfde tenaamstel-
ling, 6-1994 verlengd bij Y.V.C. IJsselwerf in Capelle aan de IJssel en hermeten: nu loa. 86,25 en opgave GT 2068, 10-6-1994 FC
716999 Sandettie van Société de Coproprietaiersde m.s. Sandettie (France Pelagique) uit Fecamp, roepnaam FKHI, id nr.
FRA000716999, 2004 verbouwd bij Scheepswerf Reimerswaal in Hansweert o.a. opbouw voor de brug verbreed. imo nr. 8012085.
foto 2: R. v. Slooten
SCH 40 Castor
in 1919 gebouwd bij Lands Welvaren N.V. in Vlissingen (Figee) en afgebouwd bij Scheepswerf Figee in Maassluis, 1919 ingebouwd met
een 210 pk. benz, 1919 ingeschreven als SCH 40 Anthonia Hubrechta van Rederij Maatschappij "Scheveningen", BRT 119,96, 1921 i.v.m.
failissement werd de motor er uitgehaald en schip werd overgenomen door J.J. de Niet en J.H. Knoester uit scheveningen, 4-1927 eige-
naar A. van der Toorn Jzn. uit Scheveningen, naam schip werd later "Castor", 1928 tenaamstelling: N.V. Rederij v/h. A. van der Toorn
Jzn., uit Scheveningen, 1941 gevorder door de Duitsers en wordt M3828/M4507, 1945 vrijgegeven, 1947 verlengd en verbouwd thans
afm. 33,39 x 6,68 x 2,78, BRT 153,66, nieuwe 210 pk. M.W.M en voorzien van een buiskap, 1959 nieuwe 250 pk. M.W.M., 29-4-1969
uitgeschreven en verhuurd t.b.v. sportvisserij aan J.D. Groen uit Scheveningen onder de naam "Neerlandia", imo 506591
SCH 40 Rosanne
in 1993 gebouwd bij Cobbs Quay-Poole in Engeland, ingebouwd met een 229 pk., 220 kw. John Deere uit 1993, viste vanaf 1993 uit
Wyemouth (nr. en naam onbekend), 15-5-1996 ingeschreven als VD 128 Johanna Paulina van vof. J.J. Kwakman & zonen uit Volendam,
11-11-1998 HD 16 Wiro van Wiro uit Den Helder (gebr. W. & R. Sluiter) 1-1999 motor vermogen: 164 pk., 121 kw., 3-2000 andere
motor: 155 pk., 114 kw. Volvo Penta uit 1994, 17-4-2000 HD 180 Wiro van dezelfde eigenaren, thans loa. 9,33 en opgave GT 5, 31-7-
2002 GO 59 Albatros G.C. Tanis uit Goedereede, motor vermogen: 133 pk., 98 kw., 3-2-2005 GO 62 Albatros II van dezelfde eigenaar,
8-2005 uitgeschreven, 30-9-2005 SCH 40 Rosanne van Johan Verschoor uit Monster. foto's: Bram Pronk
SCH 42 Alida Jolanda
in 2001 gebouwd bij de Cenal Werf in Gdynia en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog, ingebouwd met een 299 pk.,
220 kw. Scania uit 2001, 24-10-2001 ingeschreven als WR 242 Aquarius van vof. de Onderneming uit Den Oever (fa. de Jong), afm.
19,99 x 5,80 x 2,60, GT 70, roepletters: PBEA, 13-7-2007 UK 242 Aquarius van vof. Doggersbank SK 18 uit Urk ( de Vries & zn.),
28-4-2009 SCH 42 Alida Jolanda van Zeevisbedrijf Nico Letsch uit Den Haag., id. nr. 200102629
foto 1+2: Hylke Smits 3 + 4: Kees van Duiivenvoorde
SCH 45 Bastiaan
in 1962 gebouwd bij Scheepswerf Haak in Zaandam en afgebouwd bij Sleephellinh Mij. "Scheveningen" in Scheveningen b.nr. 180,
ingebouwd met een 800 pk. M.W.M. uit 1962, 5-4-1963 ingeschreven als SCH 45 Bastiaan van N.V. Verre Visserij Maatschappij Rederij
J.J. v.d. Toorn Azn.uit Scheveningen, afm. 37,00 x 7,22 x 3,65, BRT 260,08, roepletters: PCYS, later uitgerust voor de bokken visserij,
10-1974 nieuwe 1100 pk., 810 kw. M.W.M. uit 1974, gesaneerd en uitgeschreven, verdere bestemming onbekend. imo nr. 540149
foto's: coll. Henk Perdok
SCH 45 Jacob Cornelis
in 2000 gebouwd bij Stal Rem S.A. in Gdansk en afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in Stellendam, casco 2000 geregistreerd als VD
54 van C.J. Kes & zonen B.V. uit Volendam, is echter nooit als VD 54 afgebouwd, 1-2002 casco verkocht aan fam. Daalder uit Texel,
2002 ingebouwd met een 300 pk., 221 kw Mitsubishi uit 2002, 30-1-2002 geregistreerd als TX 45 Berend Cornelis van vof. Visserij
bedrijf TX 45 uit Den Burg, (Ben & Cor Daalder), afm 23,97 x 6,85 x 3,65, GT 151, roepletters: PBHE, id nr. NLD200002606, 18-7-2002
proefvaart, 27-7-2002 offieciële overdracht in Oudeschild, 1-2008 mede eigenaar P.A. v.d. Vis (TX 68) en de firma naam wordt
vof. Vertrouwen uit Oosterend, 28-5-2008 SCH 45 Jacob Cornelis van P. Knoester Junior B.V. uit Den Haag.
foto 1+2: Bram Pronk 3+4: Ed Vroom 5+6: Willem Oldenburg
SCH 54 Franziska
in 1989 gebouwd en afgebouwd bij de IJsselwerf B.V. in capelle aan de IJssel b.nr. 219, ingebouwd met een 10.400 pk., 7649 kw. Deutz uit
1988, 1-3-1989 geregistreerd als SCH 54 Franziska van A Z Fisheries B.V. uit Scheveningen ( v.d. Zwan), afm. 119,18 x 19,00 x 11,53,
diepgang: 7,551, GT 7153, roepletters: PEDY, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198900367, 12-2005 Franziska in IJslandse dienst, maar onder de
vlag van Belize, eigenaar A Z Fisheries uit Belize ( v.d. Zwan) en manager Rederij Parlevliet & van der Plas uit Katwijk, roepletters: V3EC3,
16-3-2007 weer SCH 54, 14-8-2009 wee Franziska, 4-9-2006 weer SCH 54, 1-3-2010 Franziska nu onder de vlag van Peru, thuishaven
Callao, roepletters: OA-4827, 16-8-2013 weer SCH 54 Franziska van dezelfde eigenaar, thans roepletters: PCXG. foto's: Willem Oldenburg
SCH 65 Simplon
in 1981 gebouwd bij Con. Mec. de Normandic in Cherbourg b.nr. 34-07, 2-11-1981 kielegging, 12-5-1982 casco te water, ingebouwd
met een 799 pk., 588 kw. Crepelle, 1981 geregistreerd als CC 545164 Simplon van Armement Delhemmes uit Concarneau (Jaczon
dochter), afm. 34,02 x 8,31 x 4,17, diepgang: 3,501, BRT 222,35, roepletters: FUHA, 1-1-1989 opgave id nr. FRA000545164, 1-1-1996
opgave GT 297, 30-11-2009 uitgeschreven, eind 2009 tot okt. 2010 verbouwd tot flyshooter bij Machinefabriek Padmos in Stellendam
en een nieuwe 679 pk., 500 kw. A.B.C. uit 2010, 28-7-2010 SCH 65 Simplon van Visserij Mij. Bravo B.V. uit Den haag (Jaczon), afm.
34,30 x 7,90 x 4,25, GT 310, roepletters: PCFG, 11-9-2010 officieel gedoopt. foto 1 t/m 4: Ronald Ribbe 5 t/m 8: Wilfred Arendse
SCH 66 Johannes Cornelis
in 1945/46 gebouwd en afgebouwd bij N.D.S.M. in Amsterdam, ingebouwd met een 80 pk. Kromhout uit 1946, 22-3-1946 ingeschreven
als IJM 79 Nevima I van de Nederlandse Visserij Mij. in Bloemendaal, afm. 17,90 x 5,11 x 2,10, BRT 40,22, 10-11-1949 UK 91 De Jonge
Albert van J. Snoek uit Urk, 5-5-1953 nieuwe 100 pk. Kromhout uit 1952, 10-12-1958 HD 112 De Vrouwe Guurtje van C. den Boer uit Den
Helder, 23-1-1960 nieuwe 141 pk. Stork Ricardo uit 1959, 21-6-1966 WR 34 Tini Simone van J.S. Post uit Den Oever, 31-3-1973 werd
Herman J. Post eigenaar, 29-6-1973 SCH 29 Sterna Hirundo van H.M. Snoeck uit Den Haag, eigenaar ging verhuizen, 11-6-1974 IJM 50
Leendert van H.M. Snoeck uit Wassenaar, 20-9-1976 UK 91 Stern van A.v.d. Zwan uit Emmeloord, 22-11-1976 UK 92 Stern van dezelfde
eigenaar, 22-7-1977 TM 34 Stern van A.v.d. Zwan uit Termunterzijl, 24-7-1981 VLL 3 Stern van Visserijbedrijf de Stern uit Vlieland, 15-8-
1983 BR 49 Stern van R.C. Ritico uit Breskens, 11-9-1997 VD 32 De Jantjes van fa. Jonk en van der Hogen uit Volendam, 5-1988 SCH 87
Ari Jacob van A. de Graaf en J.J.S. Mulder uit Scheveningen, 1-9-1989 opagve id nr. NLD194900397, 26-11-1990 SCH 66 Johannes
Cornelis van K. Pronk en H.J.M. Lussenburg uit Den Haag, 1-4-1992 naam wordt gwijzigd in vof., in 1992 nieuwe 300 pk., 21 kw. D.A.F.
uit 1992, 12-2000 hermeten: loa. nu 18,10 en tevens opgave GT 38, 28-1-2004 andere motor: 300 pk., 221 kw. General Motors Detroit
uit 1999, 30-10-2004 UK 81 Immanuel van Post Garnalen B.V. uit Urk (F. Post), roepletters: PFDE, 8-6-2005 verkocht aan een in Panama
geregistreerde rederij met Nederlandse belangen, 7-2005 als "Orango I" (samen met de ex. TM 8) vertrokken naar Marei (Guinee Bisau)
foto's: Henk Perdok N.B.: vlgs. R. van der Sluis van projectgroep NDSM-Herleeft toch gebouwd en afgebouwd bij NDSM en niet van der Spek
SCH 72 Frank Bonefaas
in 1993 gebouwd en afgebouwd bij de Y V C IJsselwerf in Capelle aan de IJssel b.nr. 261, 3-1994 casco te water, ingebouwd met een 5370
pk., 3952 kw. Deutz uit 1993, 1-6-1994 geregistreerd als SCH 72 Frank Bonefaas van Diepzeevisserij Maatschappij Cornelis Vrolijk II B.V.
uit IJmuiden, afm. 119,65 x 17,50 x 11,02, diepgang: 6,850, GT 6512, roepletters: PEDV, id nr. NLD199301863, 5-1996 motor vermogen:
8005 pk., 4853 kw., 9-1999 motor vermogen: 7160 pk., 5270 kw., 11-2000 motor vermogen: 8005 pk., 4853 kw., wordt vanaf juni 2012 t/m.
oktober 2013 in IJmuiden en bij Scheepswerf Damen in Vlissingen kompleet verbouwd en gemoderniseerd. foto's: Marcel Coster
SCH 77 Shirley
in 2004 gebouwd in Sturry Kent, ingebouwd met een 75 pk., 55 kw. motor, 15-4-2005 geregistreerd als SCH 61 Zilvermeeuw, loa. 7,90, GT
2, id.nr. NLD200402712, 21-10-2005 SCH 77 Shirley, 2-9-2013 IJM 14 Adriana. foto 1: Arie Jol 2: Bram Pronk
SCH 81 Carolien
in 1997 gebouwd en afgebouwd bij Y V C IJsselwerf in Capelle aan de IJssel b.nr. 270, 17-10-1997 casco te water, ingebouwd met een 7837
pk., 5768 kw. Deutz uit 1997, 19-1-1998 geregistreerd als SCH 81 Carolien van Diepzeevisserij Maatschappij Cornelis Vrolijk IV B.V. uit
IJmuiden, qfm. 126,22 x 17,50 x 11,02, GT 6999, roepletters: PDHC, id nr. NLD199702087, 9-1999 motor vermogen; 10,448 pk., 7690 kw.,
in 2010 volgde bij Shipdock in Amsterdam een bijna een jaar durende renovatie en verbouwing. foto's: Marcel Coster
SCH 88 Hendrik Jan
in 1985 gebouwd bij Dueholm Bädeværft in Kopenhagen, ingebouwd met een 69 pk., 51 kw. motor, afm. 10,80 x 3,65 x 1,99, GT 4,90, 23-1-
1989 ND 128 Mette van Jørgen Mogens Jansen uit Stege, roepletters: OU 5080, id. nr. DNK000014039, 14-2-1997 HM 79 Suzanne van Jan
Pedersen uit Thisted, 6-3-99 HM 79 Eila van Keld Hartvig Pedersen uit Doverodde (Hurup Thy), 6-4-1999 T 213 Eila van dezelfde eigenaar,
9-4-1999 GT gewijzigd in 14,20, 18-1-2000 motor vermogen: 125 pk., 92 kw., 22-6-2005 WR 66 Hendrik Jan van H.J. Sanau uit Den Oever,
dezelfde afmeting, GT nu 12, motor vermogen: 130 pk., 96 kw., 4-1-2008 SCH 88 Hendrik Jan van H. Verwey uit Scheveningen.
foto's: Bram Pronk
SCH 89 Jo
in 1915 gebouwd als stalen zeillogger bij Scheepswerf De Groot & Van Vliet in Slikkerveer, 1915 geregistreerd als VL 61 Jo van Rederij C.
van Toor Hz. uit Vlaardingen, afm. 24,28 x 6,40 x 2,84, BRT 114, 1925 eigenaar N.V. Van Toor's Stoomvisserij Maatschappij, 28-5-1927
ingebouwd met een 90 pk. Ellwe motor bij Werf 's Lands Welvaren I.S. Figee in Vlaardingen, thans motor logger, 16-9-1931 GDY 61 Irena
verhhurd aan een Poolse visserijbedrijf, maar vist vanuit Vlaardingen, 19-4-1934 VL 61 Jo van N.V. van Toor Stoomvisserij Mij., gevorderd
door de Deutsche Kriegsmarine, 1945 vrijgegeven te Delfzijl, 8-1945 weer ter visserij, 1947 en 1948 verbouwd en verlengd bij Scheepswerf
Fikkers in Foxhol, afm. 34,51 x 6,56 x 2,74, BRT 114, ingebouwd met een 240 pk. Brons, 10-5-1958 SCH 89 Jo N.V. voorheen Frank Vrolijk
uit Scheveningen, 1966 verkocht voor de sloop.
SCH 100 Cardo
in 1982 gebouwd in Zweden, 1-1-1995 geregistreerd als GG 33 Tin-Tin in Zweden, loa. 10,20, GT 11,29, motor vermogen: 145 pk., 107 kw.,
id nr. SWE000004295, 1-10-1998 SG 124 Mariana, 18-5-2005 IJM 10 Nicky, loa. 10,10, GT 6, motor vermogen: 132 pk., 97 kw., 12-6-2006
SCH 100 Cardo van J. Hania uit Scheveningen, 16-5-2013 uitgebrand en als verloren beschouwd, 28-5-2013 uitgeschreven.
foto 1 t/m 3: Bram Pronk 4: Arie de Ruijter.
SCH 101
in 2013/14 in eigen beheer gebouwd als type polyester catamaran, SCH 101 van Hani uit Scheveningen, afm. 10 x 5, twee motorig
242-2014 nog niet geregistreerd en geen info bekend. foto: Bram Pronk
SCH 118 Oceaan V
in 1936 gebouwd bij ScheepswerfA. Vuijck in Capelle aan de IJssel, ingebouwd met een 4 cil. 240 pk. Industrie 4VD7. no.3071 uit 1936,
in 1936 ingeschreven als SCH 118 Oceaan V van Rederij Arie v.d. Zwan & zonen uit Scheveningen, afm. 33,05 x 6,83 x 2,98, BRT 161,31,
roepletters: PGLO, in 1940 werd de trawler gevorderd door de Duitse Kriegsmarine en in 1945 in IJmuiden weer vrijgegeven, in 1951
verlengd en hermeten: loa. nu 37,98 en BRT 191,12, later is het ook nog voorzien van een buiskap, rond 1955 is er een nieuwe 450 pk.
Industrie nr. 4126 uit 1955 ingebouwd, in 1961 werd de tenaamstelling: R.v.d. Zwan & Zn. N.V. uit Scheveningen, in 1964 kreeg Rederij
Vuurbank het schip in huurkoop, in 1965 werd Rederij Vuurbank eigenaar, in 1967 voor onbepaalde tijd verhuurd aan P. Taal uit
Scheveningen, in 1968 werd Rederij Oceaan uit Scheveningen de eigenaar onder directie van P. Taal, in 1969 gestopt met de visserij,
de bestemming is helaas niet bekend, maar bestaat in 1973 in elk geval niet meer.
SCH 118 Prins Claus der Nederlanden
in 1970/71 gebouwd en afgebouwd bij Sleephelling Mij "Scheveningen" in Scheveningen b.nr. 218, 25-3-1971 casco te water,
ingebouwd met een 2000 pk., 1472 kw. Industrie uit 1971, 5-1971 geregistreerd als SCH 118 Prins Claus der Nederlanden, afm. 54,27
x 9,22 x 6,07, diepgang: 4,001, BRT 449,70, roepletters: PGVK, 1985 "Ekira" van Apapa Trawlers Ltd. uit Lagos, Nigeria, hoewel
nergens officieel vermeld, begin 2011 gesignaleerd als "Mar Esmeralda" in Mar del Plata, Argentinië. imo nr. 7104946
SCH 118 Johanna Maria
in 1994 gebouwd en afgebouwd bij de IJsselwef in Capelle aan de IJssel, ingebouwd met een 7300 pk., 5320 kw. M.A.K. uit 1994, 16-11-1994
ingeschreven als SCH 118 Johanna Maria van Rederij Jaczon Visserijmaatschappij Johanna Maria B.V. uit Scheveningen, afm. 119,65 x 17,50
x 11,02, diepgang: 6,850, GT 6534, roepletters: PDDP, id nr. NLD199301884, 9-1999 motor vermogen: 8967 pk., 6600 kw., 1-2008
samenwerkings verband aangegaan met Bros. McHugh uit Killybegs en schip wordt omgevlagd, 27-11-2008 omgevlagd als SO 117 Johanna
Maria van Jaczon en Vrolijk, roepletters: EIEU8, 22-3-2011 weer SCH 118 Johanna Maria van dezelfde eigenaren. foto's: Marcel Coster
SCH 123 Zeeland
in 1989 gebouwd en afgebouwd op de IJsselwerf aan Capelle aan de IJssel b.nr. 229, ingebouwd met een 9866 pk., 7260 kw. M.A.K. uit 1989,
21-12-1989 geregistreerd als SCH 123 Zeeland van Cornelis Vrolijk International B.V. uit Scheveningen, afm. 114,87 x 17,00 x 11,02,
diepgang: 6,850, GT 6005, roepletters: PIWT, id nr. NLD198901025, 1990 tenaamstelling: Jaczon Visserij Maatschappij Zeeland B.V. uit
Scheveningen, 5-1996 motor vermogen: 7398 pk., 5445 kw., 9-1999 motor vermogen: 9866 pk., 7260 kw., eind 2011, begin 2012 bij
Scheepswerf Reimerswaal in Hansweert een complete verbouwing en modernisering, 1-9-2012 weer ter visserij.
foto 1+3: Kees van Duivenvoorde 2: Marcel Coster 4: Lucien van der Horn
SCH 134 Geertruida
in 1903gebouwd bij Scheepswerf Gebr. Pot in Bolnes, ingebouwd met een 180 pk. triple expansie machine van Lohnes & Co. uit
Rotterdam, 13-5-1903 geregistreerd als VL 83 Neerlandia II van N.V. Stoomvischerij Neerlandia uit Vlaardingen, afm. 35,30 x
6,85 x 3,43, 1924 nieuwe ketel bij Krebber in Vlaardingen, 1-3-1927 VL 83 Cornelia van N.V. Van Toor's Visscherij Mij. uit
Vlaardingen, 6-5-1931 GDY 83 Kornelia verhuurd aan Polen, maar vist vanuit Vlaardingen, 5-1934 weer VL 83 Cornelis, 6-5-1941
gevorderd door de Duitse Kriegsmarine en in de vaart als HV 15, 1945 na de oorlog weer bij Van Toor terechtgekomen, 1947
bij Scheepswerf de Nieuwe Maas in Vlaardingen omgebouwd tot motor logger en voorzien van een 300 pk. 5 cilinder Bolnes,
12-5-1958 SCH 134 Geertruida van N.V. v/h. Frank Vrolijk uit Scheveningen, 17-3-1965 uitgeschreven en verkocht voor de
sloop aan Brugse Scheepssloperij in Zeebrugge.
SCH 147 Johanna
in 1961 gebouwd bij Stocznia Polnocna im. Bohaterov Westerplatte, Gdansk. b.nr. B 21/09, afm. 47,68 x 8,41 x 4,70. diepgang:
4,477, BRT 399,99. GT: 423, ingebouwd met een 1380 pk., 1015 kw. M.A.N. b.j. 1960, 3-3-61 in de vaart als B 2870 Otter
Bank voor de Soc. Nord Pêcheries, Boulogne sur Mer, in 1972 werd het F 1276 René Louis van Armement le Porc, Fécamp,
15-8-73 ingeschreven als SCH 147 Johanna van Rederij Johanna B.V., Scheveningen (J. Kleijn en zn.),verbouwd en ingericht
voor de bokken visserij, 12-1975 gesaneerd, in 1976 weer in de vaart als Stanley D van Chapman Peak Fishing, Kaapstad, in
1983 is de naam veranderd in Falinuris voor Lisutania Fishing, Kaapstad, in 1986 werd het Palinurus van de Lagosta Viva Ltd.,
Panama, in 1995 CTA 45 Palinurus van Lusitania Fishing, Zuid Afrika, in 2003 verandert van eigenaar t.w. Palinurus Vessel Co.,
Port Elizabeth (Zuid Afrika), lag in juni 2009 bij een sloperij in Zuid Afrika voor de kant en zal inmiddels wel gesloopt zijn.
foto gemaakt in 1975 door Bram Pronk
SCH 159 Martina
in 1916 gebouwd bij Hartog & Leeuwenstein in Hardinxveld als zeillogger, 1916 geregistreerd als SCH 159 Noorderlicht van
A. v.d. Ende uit Scheveningen, die het schip tijdesn de bouw heeft gekocht, afm. 25,33 x 6,71 x 1,82, 1921 SCH 159
Hoogerheide van C. den Dulk jzn. uit Scheveningen, 1923 SCH 159 Adriana Pieternella van D. de Jong &A. Taal uit Scheve-
ningen, 1924 SCH 159 Martina van M. den Dulk Gzn. uit Scheveningen, 1928 bij de werf A. de Jong in Vlaardingen verbouwd
tot motorlogger: nieuwe 60-70 pk. Brons uit 1928 ingebouwd, 1944 gevorder door de Deutsche Wehrmacht, 1945 vrijgegeven
in IJmuiden, 1949 verlengd, thans afm. 33,87 x 6,69 x 2,77, BRT 161,92 en een nieuwe 200 pk. Brons nr. 6247 uit 1949,
1952 eigenaar fa. M. den Dulk Gzn. uit Scheveningen, 1959 gewijzigd in een N.V., 1970 in de sportvisserij als "Sportvisser II"
van N.V. Sportvisserij "Noordzee" uit Scheveningen
SCH 167 Jan van der Toorn
in 1938 gebouwd bij Schiffswerft Jos L. Meijer in Papenburg, ingebouwd met een 6 cilinder 250 pk. M.A.N. uit 1938, de logger werd met Pools
kapitaal gebouwd en werd ingeschreven als GDY 116 Korab III onder beheer van Rederij Pot uit Vlaardingen, afm. 39,00 x 7,65 x 3,30, BRT
257,42, in 1940 gevorderd door de Deutsche Wehrmacht, in 1946 vrijgegeven te IJmuiden, in 1950 KW 176 Gezina Geertrui van N. Parlevliet
uit Katwijk aan Zee, in 1956 een nieuwe 600 pk. M.A.K. uit 1958, in 1958 tenaamstelling N.V. Rederij & Haringhandel N. parlevliet Jr. uit
Katwijk aan Zee, in 1962 SCH 167 Jan van der Toorn van N.V. Verre Visserij Mij. v/h J.J. van der Toorn uit Scheveningen, later noog ingericht
voor de bokken visserij, 12-1971 gesaneerd en in gebruik als sportvisser. imo 516968
SCH 171 Cornelis Vrolijk Fzn.
in 1965 gebouwd bij N.V. Sleephelling Mij. Scheveningen in Scheveningen b.nr. 203, 9-10-1965 ging de casco te water ( het was de
eerste hektrawler, die door deze werf werd gebouwd), ingebouwd met een 1380 pk., Deutz van 1965, 1-1966 geregistreerd als
SCH 171 Cornelis Vrolijk Fzn. van Cornelis Vrolijk's Visserij Maatschappij N.V. uit IJmuiden,afm. 50,16 x 8,52 x 6,14, BRT 605,81,
roepletters: PDLY, in 1971 hermeten: nu BRT 351,75, in 1981 SCH 117 Onderneming III van dezelfde eigenaar, maar heeft niet
meer onder dit nummer gevist en is opgelegd in de haven van IJmuiden, 1-1984 verkocht aan Trans Ocean Holding Ltd. uit Jersey,
die de trawler onder Pakistaanse vlag brachten en in dienst als vriezer van vis vanPakistaanse vissers, 9-2-1984 met de naam
"Parifash" uit IJmuiden richting Karachi vertrokken, in 1988 werd het nog "Frini" van Hera Atlantic Fishing Co uit Pireus (Griekenland),
verdere bestemming onbekend, maar werd in 1995 ook niet meer in Lloyds vermeld. foto: Jan Anderiesse
SCH 195 Jac. den Dulk Wzn.
in 1914 gebouwd als zeillogger bij Scheepswerf Pannevis in Alphen aan de Rijn, 1914 geregistreerd als SCH 195 Tonijn van Jac. den
Dulk & zn. uit Scheveningen, afm. 32,81 x 6,65 x 2,93, BRT 159,20, 1925 SCH 195 Jacob den Dulk, 1925 SCH 195 Zeeburg, 1927 SCH
195 Jacob den Dulk Wzn, allemaal van dezelfde eigenaar Jac. den Dulk & zn., 1927 niuewe 70 pk. Brons HD 2 cil. nr. 3726 uit 1926,
1944 gevorderd door de Duitse Wehrmacht, 1945 vrijgegeven in IJmuiden, 1949 verlengd en hermeten: 32,81 X 6,65 X 2,93, BRT
158,58, 1952 nieuwe 240 pk. Ruston & Honsby nr. 345515 uit 1952, BRT 159,20, 1956 eigenaar Jac. den Dulk & zn. N.V. uit
Scheveningen, 1970 in de rekreatie vaart, daarna ergens opgelegd, vervolg is mij niet bekend
SCH 302 Willem van der Zwan
in 2000 gebouwd en afgebouwd bij Freire Yard in Vigo (Spanje) b.nr. 405, ingebouwd met een 9990 pk., 7353 kw. Wärtsilä uit 1998,
9-1999 casco te water, 15-4-2000 geregistreerd als SCH 302 Willem van der Zwan van A.Z. Ocean Pelagic Fisheries B.V. uit
Scheveningen ( W. v.d. Zwan & zn.), afm. 131,82 x 18,70 x 12,55, GT 9312, roepletters: PCII, id nr. NLD200002574, 14-5-2000 eerste
visreis, 12-2000 hermeten: loa. 142,50 en GT 9375, 30-1-2007 uitgebrand; was na een 3 maanden durende verbouwing en renovatie
bijna afgerond, 26-3-2007 totall loss verklaard; herstel zou te veel kosten, 2-2008 wordt toch bij Scheepswerf de Scheldepoort in
Vlissingen herbouwd; er mkomt o.a. een nieuwe midden sectie en een nieuwe brug, 11-4-2009 hermeten: GT nu 9494, motor vermogen:
10.761 pk., 7920 kw., 23-10-2009 technische proefvaart, 11-2009 weer ter visserij.
foto 3: Kees van Duijvenvoorde foto 1 en 2 + 4: Marcel Coster
SCH 303 Ariadne
in 1982 gebouwd en afgebouwd bij de IJsselwerf in Capelle aan de IJssel b.nr. 203, ingebouwd met een 3600 pk., 2648 kw. Deutz uit
1981, 30-3-1982 geregistreerd als SCH 303 Ariadne van Rederij W. van der Zwan & zn. B.V. uit Scheveningen, afm. 77,32 x 12,50 x
8,00, BRT 1063,78, roepletters; PCTO, 6-1987 verlengd bij de IJsselwerf in Capelle aan de IJssel, loa. nu 89,32 en BRT 1298,49,
tevens opgave GT 2180, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198200413, 31-5-2012 uitgeschreven, 6-6-2012 L 303 Ariadne van Nordic Pelagic
c/o. Tamme Bolt Holding ApS. uit Thyborøn, (part. Tamme Bolt en Red. v.d. Zwan) t.b.v. o.a. visserij op zandspiering.
foto's: Marcel Coster
SCH 307 Margaretha
in 1964 gebouwd bij Scheepswerf Boot Leiden in Leiden b.nr. 1457, 5-2-1964 kiellegging. ingebouwd met een 1000 pk. Deutz uit 1964,
10-6-1964 casco te water, 8-9-1964 technische proefvaart, 9-9-1964 oplevering SCH 307 Margaretha van Rederij & Haringhandel Jac. Den
Dulk & Zn N.V. uit Scheveningen, afm. 43,41 x 7,22 x 3,82, BRT 315,54, roepletters: PFST, 22-9-1964 in de vaart, 12-1975 gesaneerd,
1976 voor proefvisserij naar Suriname vertrokken, 1979 via Curacao naar Venezuela verkocht, verdere historie niet bekend.
foto 1+2: Museum Vlaardingen 3: Bram Pronk
SCH 333 Oceaan VII
in 1986 gebouwd en afgebouwd bij Scheepwerf Harlingen in Harlingen b.nr. 107, ingebouwd met een 5050 pk., 3714 kw. Stork Werk-
spoor uit 1986, 30-5-1986 geregistreerd als KW 32 Geertruid Margretha van Rederij Kennemerland B.V. uit IJmuiden, afm. 90,23 x 13,26
x 8,35, diepgang: 5,152, GT 2624, roepletters: PEGR, 1-1-1989 opgave id nr. NLD198600248, 1993 eigenaar vof. Voorwaarts uit
Katwijk aan Zee, 9-1996 eigenaar A.Z. Ocean Fisheries II uit Den Haag (W. v.d. Zwan), 10-1-1997 SCH 333 Oceaan VII van A.Z.
Ocean Fisheries II B.V. uit Den Haag, 9-2012 verkocht naar La Palmas en is 2-9-2012 als "Flipper 9" naar Moroni (Comoren) vertrokken
foto 1 t/m 3: Wim v.d. Moolen 4 t/m 6: Marcel Coster
SCH 335 Mandy
in 1987 gebouwd in Esbjerg, 24-5-2011 geregistreerd als SCH 335 Mandy van Jens Nielsen uit Scheveningen, afm. 10 x 4, GT 7,
motor vermogen: 65 pk., 48 kw., roepletters: PI4119, id nr. NLD198701185. foto 1: Bram Pronk 2: Arie de Ruijter
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'
Maak jouw eigen website met JouwWeb