HV 16  Katharine

in 1998/99 gebouwd bij Alkor Shipyard in Gdansk en afgebouwd bij Hvide Sande Skibs-og Bädeb. in Hvide Sande b.nr. 10, 29-12-1998

casco te water, ingebouwd met een 299 pk., 220 kw. D.A.F., 4-3-199 ingeschreven als HV 16 Katrharine van Paul Schramm uit Rømø,

afm. 18,29 x 5,39 x 2,50. GT: 63,80, roepletters: OZUL, in dec. 2005 is het schip verbouwd en behoorlijk verlengd, de loa. is nu 23,95

mtr. en GT: 95.    (foto's 2 t/m 3 na verlenging)                                          foto 1: Kor Sikkema.        2: Rienk Nadema        3+4: Matthias Kock  

 

                                  

                                                 HV 26 Kit

in 1968 gebouwd bij Schiffswerft Gebr. Schlömer in Oldersum b.nr. 183, ingebouwd met een 200 pk., 140 kw. S.K.L., in 1968 geregi-

streerd als SC 54 Schwalbe van Simon Paulsen uit Büsum, af,. 17,77 x 5,20 x 2,50, BRT 35,09, roepletters: DJHS, in 1984 een neiuwe

220 pk., 162 kw. D.A.F. uit 1984, 1-1-1990 opgave id nr. DEU400840101, 26-3-1991 HV 3 Vinnie Runge van Kim Gunnar Runge uit

Skærbæk, GT 41,20, BRT 27,72, roepleters: OVIY, motor vermogen: 224 pk., 165 kw. en voorzien van nieuwe hydrauliek 30-11-1991

SC 54 Schwalbe van Simon Paulsen, 1-1-1992 HV 3 Vinnie Runge van Kim Gunnar Runge, 31-10-1997 loa. gewijzigd in 17,20, 23-12-

1997 HG 17 Emma van Gunnar en Valur Mørk Valsson uit Hirtshals, in 1998 een keer gezonken en gelicht, 15-2-1999 HV 26 Emma van

Rømø Værft og Maskinfabrik ApS.in Rømø en Kristian Madvig Sørensen uit Skærbæk, motor vermogen: 274 pk., 202 kw., 5-1-2000 HV

26 Kit van Carsten Lassen uit Rømø, 4-5-2000 motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 17-10-2000GT gewijzigd in 43,10, 14-6-2004 HV

26 Viktor van Hans Frederik Krogh, Gram en Niels Offer Kobberholm uit Esbjerg, 25-6-2004 E 26 Viktor van dezelfde eigenaars, 20-9-

2008 RI 568 Juli-Ane II van Verner Møller Jensen uit Hvide Sande, 11-11-2009 uitgeschreven en gesloopt in Grenaa.

foto: Jan Alderliefste

                                              

                                                HV 35 Svend Äge

in 1943 gebouwd bij Bogense Skibs- og Bådebyggeri in Bogense, 6-2-1943 geregistreerd in scheepsregister, later o.a. resp. Geiser,

1963 Marius Degn, 1968 Inger Birch, 23-7-1971 HV 35 Svend Äge van Oluf Stenrøjl Kristensen uit Rømø , afm. 19,34 x 5,15 x 2,17,

BRT 37,31, later GT 53,60, roepletters: OZNX, later een andere motor: 230 pk., 169 kw. Gardner uit 1978, 1-1-1989 opgave id nr.

DNK000004431, 22-6-1999 eigenaar Svend Äge ApS uit Rømø, 24-9-2003 eigenaar Havsand ApS. uit Rømø, 2-8-2004 uitgeschreven,

16-8-2004 ingeschreven als "lastskib" i.v.m. nieuwbouw, 10-11-2004 eigenaar Tom Bjerre Holm uit Struer, 31-8-2007 ingeschreven als

"fritidsskib" Lille Lucifer van Villy Stougaard uit Roskilde, 14-10-2010 eigenaar Elo Kjærsgaard Jensen uit Skive.      foto: Henk Perdok

 

   

HV 35 Cicilie

in 2003 gebouwd bij een scheepswerf in Ustka in Polen b.nr. 135, afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog, ingebouwd

met een 230 pk., 169 kw. Caterpillar CDI-TA uit 2004, 14-8-2004 officiële overdracht, 17-8-2004 geregistreerd als HV 35 Cicilie van

Havsand ApS. uit Rømø (gebr. Olof en Arne Stenrøjl Kristensen uit Rømø), afm. 19,30 x 5,80 x 2,60, GT 79,10, roepletters: OUTO, id nr. 

DNK000034997.                                                                                    foto 1+2: Henk Perdok      3+4: Matthias Kock

HV 41 Havsand

in 1971 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss uit Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 198 pk., 146 kw. Deutz, 1971 ingeschreven als

DAN 1 Friesland van Manuel Schrader uit Dangast, loa. 15,5, cbm: 75,8, 13-6-1978 HV 41 Havsand van Arne (25/100) en Oluf Stenrøjl (75/

100) Kristensen uit Havneby, afm. 15,50 x 4,80 x 1,95, BRT 19,87, GT 33,20, motor vermogen: 200 pk., 147 kw., 26-3-1983 eigenaren nu

elk 50% eigenaar, 1-1-1989 opgave id. nr. DNK000013194, 28-6-1993 motor vermogen: 250 pk., 184 kw., 17-7-1995 tenaamstelling:

Havsand ApS. uit Havneby, 17-2-1997 motor vermogen: 299 pk., 220 kw., later achterschip dichtgemaakt (na 1998), 24-9-2003 eigenaar

Svend Aage ApS. uit Havneby 27-10-2006 uitgeschreven en verkocht naar Noorwegen als werkschip.  foto 1: Henk Perdok      2: n.n.


 

HV 41 Havsand

in 2006 gebouwd bij Scheepswerf J. Talsma in Franeker en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog, ingebouwd met een 230

pk., 169 kw. Caterpillar uit 2006, 5-5-2006 casco te water, 9-11-06 ingeschreven als HV 41 Havsand  van Svend Aage ApS., Rømø, afm.

19,99 x 5,80 x 2,60, GT 79,10, roepletters: OVPT, id. nr. DNK000036626.      foto 1+2: Henk Perdok           2+3: Kor Sikkema

 

HV 42 Janni

de casco segmenten zijn in 1995 gebouwd bij de Baltya Yard in Klaipeda (Litouwen) en naar Aalst verscheept en daar

samengevoegd tot complete casco, afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog, ingebouwd met een 224 pk., 165 kw.

Scania Vabis uit 1987,  8-10-1997 geregistreerd als ZK 4 Genoat van Bennie Wolters uit Zoutkamp, afm. 16,71 x 4,59 x 1,90,

BRT 37,59, 8-9-1998  HV 42 Janni van Christian Peter Bentin uit Ballum (Bredebro), thans loa. 15,90 en GT: 19,80, roepletters:

OU7573.                                                                                                                               foto's: Matthias Kock

                                                                            

                                                        HV 58 Komet

in 1970 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 268 pk., 197 kw. Deutz, 1970 ingeschreven

als ACC 10 Komet van Peter de Witt uit Accumersiel, loa. 15,6, 29-8-1978 HV 58 Komet van Orla Runge uit Skærbæk, afm. 15,50 x 4,96

x 1,60, 1-1-1989 opgave id nr. DNK000007085, 1991 nieuwe 290 pk., 198 kw. D.A.F. uit 1991, 3-12-2003 loa. gewijzigd in 15,56, 10-3-

2005 L 44 Marie Steen van Jens Erhardt Steen uit Thyborøn, afm. 15,56 x 4,82 x 1,95, BRT 19,87, GT 25,40, 13-4-2005 L 432 Marie

Steen van dezelfde eigenaar, 15-5-2009 eigenaar Bill Nilsson uit Lemvig, 27-10-2010 eigenaar weer Jens Erhardt Steen. ligt anno

2-2012 in vervallen staat, 2-9-2012 uitgeschreven                                  foto: 5-1998 Henk Perdok          

 

                                 

                                                 HV 67 Juvredyb   

in 1959 gebouwd bij Scheepswerf v.d. Beldt "Voorwaarts" in West Graftdijk, ingebouwd met een 70 pk. M.A.N uit 1959, 31-3-1959

ingeschreven als TM 27 Alberta van Albert Vondeling uit Termunterzijl, afm. 14,41 x 4,14, BRT 19,34, in 1963 een nieuwe 105 pk., 77

kw. Kromhout uit 1963 en een nieuwe stuurhuis, 13-12-1977 HV 67 Juvredyb van Verner Hansen uit Havneby, afm. 15,14 x 4,02 x

1,72, BRT 19,26, later werd de kotter verbouwd o.a. nieuwe stuurhuis en voorzien van een buiskap,in 1999 nieuwe 156 pk., 115 kw.

Mitsubishi uit 1999, medio 2002 is de kotter in de buurt van Esbjerg gezonken, 10-9-2002 uitgeschreven.  foto 5-1998 Henk Perdok 

 

HV 67 Juvredyb

in 2003 gebouwd in Polen en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog b.nr. 130, casco op voorraad gebouwd voor

rekening van Scheepswerf Welgelegen, 5-2003 ingebouwd met een 156 pk., 115 kw. Mitsubishi ui 2003, 31-10-2003 geregistreerd als

HV 67 Juvredyb van Verner Hensen uit Rømø, afm. 17,95 x 5,50 x 2,1, diepgang: 2,19, GT 49,5, roepletters; OXAX, id nr.

DNK000034052, 8-12-2011 eigenaren Christian Peter Bentin uit Ballum en Lasse Guldberg Sørns uit Fanø (elk 50/50).

foto 1: Henk Perdok     2: Rienk Nadema    3:Sikke Wielstra    4:  N.N.

             

HV 73 Røm

in 1969 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog b.nr. 31, ingebouwd met een 200 pk., 147 kw. S.K.L., 1971

ingeschreven als SU 5 Marianne van Bruno Hirsch uit Hüsum, afm. 18,27 x 5,05 x 2,20, BRT 43,69, roepletters: DLYN, 1978 SU 5

Andrea I van Hauke Lorenzen uit Hüsum, 30-11-1983 HV 73 Røm van Jørgen Marius Holm uit Havneby, motor vermogen; 225 pk., 165

kw. , 1-1-1989 opgave id nr. DNK000007088, 1990 nieuwe 225 pk., 165 kw. D.A.F. uit 1990, 4-10-1993 motor vermogen; 274 pk., 202

kw., 5-4-2001 ingeschrven als "fritdsskip" Røm van dezelfde eigenaar, 14-8-2001 verkocht aan Thomas Benthien uit Mölln (Duitsland)

en komt als SH 12 Venus in de vaart, GT 51, roepletters: DKVV, latervoorzien van een 300 pk., 221 kw. Iveco.

foto 1: Sikke Wielstra     2: Henk Perdok

 

HV 77 Jette Viking

in 1977 gebouwd bij Viksund Bäte in Strusshamn (Noorwegen) b.nr. 232, ingebouwd met een 130 pk., 96 kw. motor, 26-3-1978

geregistreerd als K 126 Thordis van Olaf Laursen uit Dragør, afm. 10,40 x 4,05, diepgang: 1,68, GT 12,90, roepletters: XP3647, 1-1-

1989 opgave id nr. DNK000007176, 18-3-1991 K 22 Git-Annet van Finn Bue uit Dragør, 7-4-1995 KE 24 Diana van Sten Schildknecht

Nielsen uit Køge, 1-5-2007 eigenaren: Bo Thomas Anker Balle Svendsen (20%), Henry Fjord Simonsen (30%) en Niels Peder Dam (50%)

allen uit Hvide Sande, 23-5-2007 Karl Ejvind Andersen uit Gedser eigenaar, 27-6-2007 Jan Einar Hansen uit Nykøbing F., 30-7-2007

NF 30 Marianne van dezelfde eigenaar, loa. 10,62 en GT 14,00, 6-10-2000 opgave GT 12,9, 9-8-2001 afm. 10,62 x 3,74, diepgang:

2,22, GT 14,00, 29-6-2010 HV 77 Jette Viking van John Jørgen Bork uit Aarø (Hadderslev), 5-2-2013 HM 565 Alberte van

Fiskeriselskabet Hesselø Aps. uit Thyborøn, thans loa. 9,99, GT 14,10, 21-3-2013 RS 77 Kian van Lars Petersen uit Glesborg.     

foto's: Matthias Kock

HV 77 Jette Viking

in 1960 gebouwd bij Andersen & Ferdinandsen Skibs.-og Bädeværft  in Gilleleje, 11-8-1960 geregistreerd in schepenregister, echter

geen gegevens, 17-1-1989 ingeschreven als O 119 Natasja Riis van Arne Nielsen uit Bogense, afm. 16,35 x 4,93 x 1,63, BRT 19,99,

roepletters: 5QEP, id nr. DNK000013691, 10-10-19997 O 119 Bente Møller van Bäringvig Fiskeeeksport A.S. uit Asperup, motor

vermogen: 174 pk., 128 kw., 13-7-2001 ND 118 Dan Thomas van Finn Erik Jensen uit Rødvig Stevns en achterschip verbouwd, 30-11-

2001 loa. gewijzigd in 16,01, GT 37,40, 22-8-2007 ND 565 Felskov van Thomas Bo Jensen uit Rødvig Stevens, 24-5-2011 eigenaren

Fiskeriselskabet Hesselø ApS. uit Thyborøn en Fikeriselskabet Silvervåg ApS. uit Grenaa (50/50%), 19-8-2011 Fiskeriselskabet Silvervåg

alleen eigenaar, 5-2-2013 HV 77 Jette Viking van John Jørgen Bork uit Haderslev, motor: 174 pk., 128 kw. General Motors Detroit.

foto's: Matthias Kock

 

 

HV 78 Højerdyb

in 1955 gebouwd en afgebouwd bij Machinefabriek Laan & Kooij in Den Oever, ingebouwd met een 100 pk. Bohn & Kähler type KR.18.V.

uit 1954, 22-3-1955 geregistreerd als WR 12 Cornelis van G. en S.P. Lont uit Den Oever, afm. 21,70 x 4,60 x 2,40, BRT 57,07, 14-2-

1967 eigenaar G. Lont & zn. uit Den Oever, 26-9-1968 eigenaresse T. Lont-Kuut uit Den Oever, 29-12-1971 YE 18 Johannes van fa.

J.D.Verschuure & zn. uit Yerseke, 6-1973 andere motor: 248 pk. Kromhout uit 1969 en verlengd en hermeten: loa. 27,98 en l. l. 26,88,

BRT 75,41, 3-1977 nieuwe 336 pk., 247 kw. Mercedes Benz uit 1977, 18-9-1980 HV 78 Højerdyb van Arne Steinrøjl Kristensen uit

Havneby, loa. nu 27,98 en GT 73, motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 17-11-1987 eigenaar Rømø Fiskeriselskabet 1 ApS. uit Rømø en

Rømø Fiskeriselskabet 2 ApS. uit Rømø c/o. Arne Stenrøjl uit Kongsmark (Rømø), 1-1-1989 opgave id nr. DNK0000056967-9-2010

uitgeschreven na een faillissement, 9-2010 gekocht (lag al een aantal jaren stil) door Veltman Maritiem uit Harlingen en wordt

verbouwd tot werkschip o.a. als kokkeljager, opgeboeid, nieuwe dek, kop en kont, 3-9-2012 HA 19 Polaris van Veltman Maritiem uit

Harlingen, dezelfde afmetingen en id nr., GT 79, motor vermogen: 341 pk., 251 kw., roepletters: PE98440.         foto's: Rienk Nadema

 

                                                   

                                                      HV 80 Nordlyset   

in 1959 gebouwd bij Schiffswerft Bültjer in Ditzum b.nr. 114, ingebouwd met een 5 cilinder 150 pk. Modag, in 1959 ingeschreven als

GRE 3 Nordlicht van Harmannus Conradi uit Greetsiel ( opa Gerold Conradi GRE 24), afm. 15,14 x 4,56 x 1,46, diepgang 1,80, in 1969

werd Jan Ysker uit Greetsiel de eigenaar en in 1971 werd zoon Gerd Dieter Ysker uit Greetsiel mede eigenaar, in 1979 nieuwe 197 pk.,

145 kw. Cummins in Wilhelmshaven (samen met de GRE 6 Albatros waren ze de eerste Greetsielers met een Cummins motor),2-1982

i.v.m overlijden Jan Ysker werd Gerd Dieter alleen eigenaar, 9-2-1984 verkocht aan Preben Gunnar Christensen uit Havneby, de nieuwe

GRE 3 Horizont was reeds in aanbouw, 15-5-1984 ingeschreven als HV 80 Nordlyset van dezelfde eigenaar, roepletters XP4787, BRT

19,75, 25-10-1989 werd Ingolf Falk Wollesen uit Rømø eigenaar en 20-4-1990 Jan Kjær uit Rømø, 12-1-2001 ingeschreven als

"fritidsskib".                                                                                   foto:  Henk Perdok   5-1998 in Havneby

HV 99 Anni Dorthe

in 1993 gebouwd bij Hawksley Engeneering Ltd., Gunnes in Engeland, ingebouwd met een 243 pk., 179 kw. motor, 21-6-1993

geregistreerd als GY 568 Helen Claire, loa. 13,01, GT 27,12, id nr. GBR000B13851, 7-3-1997 O 175 Rikke II van Bjarne Sloth uit Esbjerg

en Kongsbak Rønnov Fish ApS. uit Bogense (50/50), afm. 15,10 x 4,74 x 2,45, GT 19,90, motor vermogen: 140 pk., 103 kw., 10-3-1997

O 82 Rikke II, 4-6-1997 O 175 Rikke II, 9-6-1997 O 82 Rikke II, steeds van dezelfde eigenaar, 10-6-1999 alleen eigenaar Kongsbak

Rønnov Fish ApS. uit Bogense, 25-1-2000 HV 5 Anni Dorthe van Henning Petersen & Torben Østergaard beiden uit Haderslev (33/67),

31-1-2000 HV 99 Anni Dorthe van dezelfde eigenaar, 7-7-2006 alleen eigenaar Torben Østergaard.     foto's: Matthias Kock

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------