SD 1 Hornsriff
in 1960 gebouwd bij Bootswerft Bieritz GmbH. in Friedrichskoog, ingebouwd met een 250 pk., 184 kw. Henschel, 1960 ingeschreven als
SD 1 Hornsriff van Max Wewes uit Friedrichskoog, loa.14,58, roepletters: DIZQ, latere eigenaar Udo Witt uit Friedrichskoog, en weer
later Heiko Glindmeier uit Friedrichskoog, 1-9-1989 opgave id nr. DEU400220107, 21-6-2004 GRE 34 Hornsriff van Fischereibetrieb de
Rousant GmbH., 6-9-2006 motor vermogen: 285 pk., 210 kw., 2006 kleinere achtermast geplaatst, 28-1-2008 motor vermogen: 300
pk., 221 kw., 3-2009 krijgt i.v.m. de Duitse stabiliteits eisen bij Marscheider Maschinenbau in Friedrichskoog een 3 ton zware kiel., 18-7-2013
uitgeschreven, waarschijnlijk voor de rekreatie verkocht naar Groningen foto's : Stefan Schneidereit.
SD 1 Doggerbank
gebouwd in 1978 bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog b.nr. 70, ingebouwd met een 250 pk., 184 kw. S.K.L., in 1978
ingeschreven als SU 12 Marianne van Bruno Hirsch uit Hüsum, afm. 19,00 x 6,00 x 2,75, diepgang: 2,55, BRT 49,95, GT: 68, roepletters:
DJDS, 1-1-1990 opgave id. nr. DEU500530102, 3-4-2000 SC 1 Doggerbank van Ralf Hamann uit Büsum, ca. 1997 ingebouwd met een
277 pk., 204 kw. M.A.N., die er maar een jaar heeft ingestaan, ca. 1998 nieuwe 277 pk., 204 kw. M.A.N. D2848 LE, 8 cilinder, nr.
4338788069/301 , 7-3-13 SD 1 Doggerbank van Mike Adam uit Friedrichskoog. foto's: Matthias Kock
SD 3 Germania
in 974 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog b.nr. 51, ingebouwd met een 250 pk., 184 kw. Mercedes, 1971
geregistreerd als SD 3 Germania van Otto Weber uit Friedrichskoog, afm. 17,26 x 5,65 x 2,30, GT 48, roepletters: DITK, 1-1-1990 opgave id.
nr. DEU400240107, 1994 eigenaar Torsten Weber uit Friedrichskoog, 20-10-2008 nieuwe 300 pk., 221 kw. M.A.N., 13-1-2014 uitgeschreven,
3-2014 GRE 3 Germania van Dirk de Beer ui Greetsiel. foto 1 +2 en 5+6: Matthias Kock 3+4: Stefan Schneidereit
SD 5 Olympia
in 1965/66 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, ingebouwd met een 225 pk. Deutz, 1966 geregistreerd als SD 5 Olympia
vam Mewes uit Friedrichskoog, loa. 16,50, diepgang: 1,80, cbm: 79,5, roepletters: DIQZ, 1972 SU 6 Ostpreussen van Hans Gerd
Rhode uit Hüsum, 1976 verkocht naar Denemarken en later gezonken bij Helgoland. foto coll. Matthias Kock
SD 5 Hoffnung
in 1971 gebouwd bij Hans M. Hatecke & zn,., Freiburg (Elbe), ingebouwd met een 150 pk., 110 kw. Henschel, 1971 ingeschreven als SD 5
Hoffnung van Johann Reusch uit Friedrichskoog, afm. 15,66 x 4,88 x 1,60, BRT 74,17, GT 26, roepletters: DISX, latere eigenaar Karl Johann
Reusch uit Driedrichskoog, 19-12-1996 nieuwe 205 pk., 151 kw. M.A.N., id nr. DEU400260107 foto's: Matthias Kock
SD 6 Cap Arkona
in 1968 bij Schiffswerft Gebr. Schlömer in Oldersum gebouwd, 5-1968 in de vaart als SD 6 Cap Arkona van Markus Thaden uit
Friedrichskoog, ingebouwd met een 250 pk. Mercedes, afm. 17,24 x 5,20 x 2,30, BRT 34,87, GT 51, roepletters DIRF, in 1971 werd
Ewald Thaden de eigenaar en 4-1983 Dieter Voss, die de kotter vanaf juni t/m september in Hamburg liet moderniseren, in 1994 weer
verbouwd o.a. nieuwe stuurhuis en achterschip dichtgebouwd, 5-11-199 is de loa. gewijzigd in 17,75, in 2005 werd Jan Voss uit
Friedrichskoog de eigenaar en kwam er een nieuwe 300 pk., 221 kw. Cummins in, 10-6-2004 GT gewijzigd in 52, in de winter van 2006
is de kotter met ca. 2,20 mtr. verlengd., hermeten nu loa. 19,99 en GT 59, 26-2-2007 is de kotter na een brand in de machine kamer
gezonken 12 mijl westelijk van Hörnum. foto 1+2: Henk Perdok 3: Jan Voss 4+5: Matthias Kock (na verlenging)
onderstaand het verhaal van eigenaar Jan Voss met dank aan Gerold Conradi.
Die Cap Arkona wurde von Markus Thaden im Mai 1968 in Dienst gestellt und auf den namen Cap Arkona getauft. Gebaut wurde es bei
den Gebrüdern Schlömer in Oldersum. Marcus verstarb 1971. Daraufhin fuhr der Sohn Ewald Thaden das Schiff bis 1983. Im April 1983
wurde es von meinem vater Dieter gekauft. Von Juni bis September wurde es in Hamburg überholt. Es wurde ein neuer Fischraum, eine
Rudermaschine, ein neues Deck usw. ein-, bzw. aufgebaut. Weitere Investionen folgten. Eine der groszen war ein neues Ruderhaus
1994 und 2004 eine Einzeltrommelwinde. 2005 haben wir das Schiff von meinem Vater übernommen. 2006 wurde er Sandgestrahlt und
imWinter um 2,20 m verlängert. Am 26. Februar 2007 ist es durch Feuer im Maschinenraum 12 Meilen westlich von Hörnum gesunken.
Seit Mai 2007 gibt es eine neue Cap Arkona.
SD 8 Nordmeer
1966 geregistreerd als SE 2 Sirius van P. Mikkelsen uit Seester, afm. 18,15 x 5,30, diepgang: 2,20, cbm: 99,6, motor; 250 pk., 184 kw.
Deutsche Werke, roepletters: DIVV, 1966 SD 8 Nordmeer van Alfred Urthel Jr. uit Friedrichskoog, 1973 verkocht als hobby kotter, later
in Büsum gezonken en gesloopt. foto 1: Matthias Kock 2 t/m 4: Jan Urthel
SD 8 Rügenort
in 1973 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 200 pk. Daimler-Benz, in 1973 ingeschreven
als SD 8 Rügenort van Alfred Urthel Jr. uit Friedrichskoog, afm. 18,65 x 5,60 x 3,00, BRT 60,50, later GT 56, roepletters: DITL, in 1983
GRE 23 Merkur van Wilfried Fitzner uit Greetsiel, later BRA 7 Merkur III, motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 1-1-1990 opgave id nr.
DEU000310300, 5-3-1993 GRE 18 Capella van Johann Poppinga uit Greetsiel, 11-11-1998 SM 18 Capella, 4-7-2006 ST 6 Stad Tönning
van Fischereibetrieb de Rousant GmbH., de kotter is naar Zoutkamp gebracht en ligt daar nog steeds ontmantelt (1-2014), 1-2014
gesloopt bij Van Simmeren in Groningen foto 1: coll. Mathias Kock 2 t/m 4: Jan Urthel
SD 8 Rügenort
in 1990 gebouwd bij Schiffswerft Julius Diedrich in Oldersum, ingebouwd met een 250 pk., 184 kw. Volvo Penta, 15-9-1990 geregistreerd als
SU 9 Stella Mare van Friedriich Paulsen uit Husum, afm. 17,88 x 5,60, diepgang:: 1,90, GT 55, roepletters: DLWN, id. nr. DEU500880102,
21-3-2000 SD 8 Rügenort van Jan Urhtl uit Friedrichskoog, 15-2-2005 verlengd: nu loa. 19,63 en GT 61, motor vermogen: 300 pk., 221 kw.,
12-2010 nieuwe 300 pk., 221 Scania uit 2010 in Friedrichskoog ingebouwd. foto 1+2: Matthias Kock 3 t/m 6: Mark Meijer
SD 10 Bussard
in 1959 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, ingebouwd met een 150 pk. Deutz, 1959, 1959 ingeschreven als NC 433 Bussard
van Claus meijer uit Cuxhaven,later ingeschreven als SD 10 Bussard van Alfred Mewes uit Friedrichskoog, afm. 16,55 x 5,10 x 2,00, motor
190 pk. Henschel, roepletters: DFNM, 1982 werd F.H. Mewes uit Friedrichskoog eigenaar, motor: 150 pk., 110 kw. Henschel id. nr.
DEU400310107, 2-1-1990 LN 139 Bussard van John Lake uit Shouldham (Norfolk), loa. 16,40, motor 277 pk., 205 kw. M.A.N.,4-3-2004 loa.
gewijzigd in 16,05, is later nog in een haven gezonken, 6-11-2006 uitgeschreven, bestemming onbekend.
SD 10 Christine
in 1976 gebouwd bij Bootswerft Bieritz GmbH. in Friedrichskoog, ingebouwd met een 188 pk., 138 kw. Deutz, 1976 ingeschreven als HÜS 25
Hildegard van Walter Dau uit Hüsum, afm. 15,08 x 4,45, diepgang; 1,90, BRT 27,38, later GT 26, roepletters: DJCH, 1983 eigenaar Jörg Lass
uit Hüsum, 1-1-1990 opgave id nr. DEU500400102, 19-3-1991 SD 10 Christina van Günther Reusch uit Friedrichskoog, 10-12-1996 motor
vermogen: 250 pk., 184 kw., 1-2013 nieuwe 250 pk., 184 kw. M.A.N. uit 2012. foto's: Matthias Kock
SD 11 Hindenburg
in 1970 gebouwd bij Bootswerft Bieritz GmbH., Friedrichskoog, ingebouwd met een 150 pk. Henschel, afm. 17,23 x 5,23, diepgang ca.
1,90. GT: 38, roepletters; DISC, in 1970 ingeschreven als SD 11 Hindenburg van Heinz Hindenburg Harders uit Friedrichskoog, heeft
daarna nog drie andere eigenaars gehad t.w. Peter Glashoof, Frank Dinse en Stefan Schneidereit, 1-1-1990 opgave id nr.
DEU400320107in 1998 is er een nieuwe stuurhuis met achtermast op geplaatst. (foto 4), in 21-12-2005 uitgeschreven i.v.m.
vervanging (GRE 8) en verkocht naar La Palma (Canarische Eilanden) waar het onder de naam "Bussard I" rondvaarten verzorgd.
(zie website op links) in de naam van de eigenaar komt Hindenberg voor, vroeger was het de traditie in Duitsland, dat de 13de
geboren kind van dezelfde ouders, de naam kreeg van de "Reichspräsident" , die dan ook op bezoek kwam en peetoom werd.
foto 1+2 en 4: Stefan Schneidereit 3: Sikke Wielstra
SD 11 Hindenburg
in 1983 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss, Ihlow (Westerende-Kirchloog) als ST 30 Fabian voor Hermann Gerike, Tönning, afm. 18,58
x 5,8 x 2, BRT 47,44, GT 58, motor vermogen: 291 pk., 214 kw., op 6-4-1994 werd het HOO 54 Fabian voor H. Kaiser uit Hooksiel en
5-3-1997 werd het GRE 8 Gretje voor Johann Conradi uit Greetsiel. op 11-6-2004 werd de GRE 8 overvaren door een Urker kotter en is
gezonken , schipper-eigenaar Johann Conradi helaas hierbijom het leven gekomen, schip lag op een diepte van 16 meter, maar is
geborgen en naar Emden gebracht, begin 2005 is het gekocht door Stefan Schneidereit uit Friedrichskoog, die het schip in Emden heeft
ontmanteld en met z'n oude SD 11 naar Büsum heeft gesleept. In Büsum eerst verlengd; nu loa. 19,95 en in Friedrichskoog is er een
nieuwe 300 pk., 221 kw. Scania ingebouwd, 22-12-2005 officieel geregistreerd als SD11 Hindenburg van Stefan Schneidereit uit
Friedrichskoog. zie voor een uitgebreid verslag van het ongeluk op : http://www.eo-ems.de/dit_dat/havarie.htm#gretje foto's Matthias Kock
SD 12 Wiking
in 1970 gebouwd bij Modersitzki in Maasholm (planken en spanten eiken en dek kambala), ingebouwd met een 150 pk., 110 kw. Henschel, in 1970
geregistreerd als SD 12 Wiking van Gerhard Pehrsson uit Friedrichskoog, afm. 15,71 x 4,82 x 1,70, BRT 25,79, later GT 26, roepletters: DISE, later werd
Gerhard Jr. eigenaar, in 1989 nieuwe 234 pk., 172 kw. M.A.N. uit 1989, 6-2007 eigenaar Christian Gold uit Friedrichskoog, 1-11-2010 CUX 20 Wiking van
Hans Adolf Balschuweit uit Cuxhaven. foto's: 1 t/m 4 Matthias Kock 5 t/m 6: Stefan Schneidereit
SD 14 Edelweiss
in 1965 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, ingebouwd met een 250 pk., 180 kw. Deutz 170, in 1965 geregistreerd als
HÜS 9 Edelweiss van Claus Lass uit Hüsum, afm. 16,65 x 5,26 x 2,20, GT 38, 1972 eigenaar Sönke Lass uit Hüsum, 1-1-1990 opgave id
nr. DEU500360102, 13-2-1998 SD 14 Edelweiss van Mike Adam uit Friedrichskoog, 2001 nieuwe 300 pk., 221 kw. Cummins, 2-2013 gekocht
door Björn Feil uit Friedrichskoog foto 1 t/m 4 : Matthias Kock 5+6: Gerold Conradi
SD 15 Hanseat
in 1982 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog b.nr. 103, ingebouwd met een 250 pk., 184 kw. M.A.N., 1982 ingeschreven als SD 15
Hanseat van Franz Urthel uit Friedrichskoog, afm. 16,65 x 5,20 x 1,99, BRT 34,48, GT 43, roepletters: DIVW, 1-1-1990 opgave id nr.. DEU400360107, 1998
werd zoon Mike Urthel uit Freidrichskoog eigenaar. foto's: Matthias Kock
SD 16 Polli
in 1979 gebouwd bij Schiffswerft Lubbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 242 pk., 178 kw. M.A.N., 1979 geregistreerd als SD 16 Polli
van Axel Rohwedder uit friedrichskoog, afm. 15,71 x 4,82, diepgang; 1,62, BRT 28,52, GT 28, roepletters: DIUZ, 1-1-1990 opgave id. nr. DEU400370107,
1991 loa. gewijzigd in 16,04, 6-2007 eigenaar Fischereibetrieb de Rousant GmbH. foto 1 t/m 4: Matthias Kock 5 t/m 8: Gerold Conradi
SD 17 Julina Luise
in 1971 gebouwd bij Schiffswerft Lubbe Voss in Ihlow-Westerende b.nr. 39, ingebouwd met een 243 pk., 179 kw. Henschel, in
1971 geregistreerd als ST 12 Anja II van Bodo von Malottky uit Tönning, afm. 17,15 x 5,05 x 2,17, GT 38, roepletters: DLYR,
later SC 8 Birgit I van Horst von Döhren uit Büsum, later een 243 pk., 179 kw. M.A.N., 12-2-2002 SD 17 Julina Luise van Manuel
Heller uit Friedrichskoog, 15-2-2003 motor vermogen: 253 pk., 186 kw. , 3-5-2007 motor vermogen 277 pk., 204 kw. (Iveco-
Deutz), krijgt begin april 2012 een gereviseerde motor bij Marscheider Maschinenfabriek uit Büsum, Marscheider had nog een oude
staan en maakt van twee, één. foto's: Matthias Kock
SD 18 Jeverland
in 1980 gebouwd bij Schiffswerft Lubbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 245 pk., 180 kw. motor, 1980 ingeschreven
als HAR 9 Jens Albrecht I van Emil Albrecht uit Harlesiel, afm. 17,15 x 5,63 x 2,40, diepgang: 2,10, BRT 49,85, later GT 49, roepletters:
DCEV, later HOO 53 Jeverland van Herold Huntermann uit Hooksiel, 1-1-1989 opgave id nr. DEU000560300, 27-3-2002 SD 18 Jeverland
van Mario Vett uit friedrichskoog, 30-12-2005 nieuwe 300 pk., 221 kw. M.A.N. uit 2005, 1-5-2009 SU 16 Jonas van Niels Friedrichsen
uit Hüsum, 1-2014 nieuwe 300 pk., 221 kw. M.A.N. uit 2013 bij Marscheider in Friedrichskoog foto's: Matthias Kock
SD 19 Weisse Bank
SD 19 Cap Arkona
in 2004 gebouwd bij Pomerania Service Sp. Szcecin (Stettin) b.nr. 136 en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog, ingebouwd met een 300 pk.,
221 kw. Scania uit 2005, 7-2005 kiel verzwaard, 16-11-2005 geregistreerd als SD 19 Weisse Bank van Stephan Kock, Dieksanderkoog, afm. 19,85 x 5,80 x 2,70,
GT 76, roepletters: DISJ, id. nr. DEU40135010710-2006 wer de kiele bij Marscheider Maschinenbau in Büsum voor de 3e keer verzwaard, de waterlijn komt 20 cm.
hoger te liggen, daardoor wordt de diepgang 3 meter., 5-5-2007 SD 19 Cap Arkona van Jan Voss uit Friedrichskoog,
foto 1 t/m 4: Matthias Kock 5+6: Stefan Schneidereit. 7 t/m 14 : Hylke Smits 3-9-2013 onderweg naar Makkum voor nieuwe vangstverwerkingsapparatuur
SD 20 Crangon
in 1981 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss, Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 225 pk., 165 kw. Volvo Penta, 1981
ingeschreven als ST 12 Anja II van B. von Malotthy uit Tönning, afm. 15,58 x 5,15 x 1,65, BRT: 35,60, GT: 32, 1-1-1990 opgave id nr.
DEU500200105, 2-4-1996 CUX 16 Crangon van Robert Hinners uit Cuxhaven en een nieuwe 224 pk., 165 kw. Iveco-Deutz, 20-1-2004
SD 20 Crangon van Heiko Glindmeier uit Friedrichskoog, 14-1-2010 GRE 13 Jan Looden van Johann Looden uit Greetsiel.
foto's: Matthias Kock
SD 21 Rungholt
in 1990 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 247 pk., 182 kw. M.A.N. uit 1989, 17-10-
1990 geregistreerd als SW 3 Rungholt van Johann Hermann Paulsen uit Wyk auf Föhr, afm. 17,59, BRT 32,33, GT 53, roepletters: DLYA,
id nr. DEU500870110, 8-1999 nieuwe 288 pk., 212 kw. Cummins uit 1999, 12-1-2004 eigenaar zoon Mike Paulsen uit Wyk auf Föhr,
21-4-2009 SD 21 Rungholt, omdat eigenaar Mike Paulsen naar Friedrichskoog is verhuisd, 2-2013 nieuwe 288 pk., 212 kw. John Deere
uit 2013 bij Marscheider maschinenbau in Büsum foto's 1 t/m 4 Matthias Kock 5+6: Gerold Conradi.
SD 22 Kormoran
in 1976 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende Kirchloog b.nr. 64, ingebouwd met een 247 pk., 182 kw. motor, 1976
geregistreerd als SD 22 Kormoran van Clausen Sr. uit Friedrichskoog, afm. 16,21 x 5,08 x 1,90, BRT: 32,57, GT 32, roepletters: DITZ,
1977 eigenaar Mevr. Clausen (Sr. overleden), schipper is nu zoon Sönke, 1986 Sönke Clausen uit friedrichskoog eigenaar, 1-1-1990
opgave id nr. DEU400410107, 3-9-2003 loa. gewijzigd in 16,42, 2-20013 nieuwe 299 pk., 220 kw. M.A.N. uit 2013 bij Marscheider
Maschinenbau in Friedrichskoog. foto's: Matthias Kock.
SD 23 Andrea
in 1980 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog b.nr. 87, ingebouwd met een 250 pk., 184 kw. motor, 1980
geregistreerd als SU 7 Nordlicht van Johannes Lorenzen uit Hüsum, afm. 17,27 x 5,41, cbm 100,5, roepletters: DJIM, 1983 SU 5 Andrea
van Hauke Lorenzen uit Hüsum, 1-1-1990 opgave id nr. DEU500470102, 1-5-2009 SD 23 Andrea van André Claussen uit
Friedrichskoog, motor: 250 pk., 184 kw. Deutz, jan. 2014 bij Marscheider in Büsum een nieuwe 300 pk., 221 kw. Scania uit 2013.
foto's: Matthias Kock
SD 24 Venus
in 1976 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog b.nr. 103, ingebouwd met een 198 pk., 146 kw. Henschel, 1976 geregistreerd als SD
24 Venus van Max Hermann Urthel uit Friedrichskoog, afm. 15,09 x 4,70 x 1,90, GT 28, roepletters: DITW, 1991 eigenaar Jens Karstens uit
Friedrichskoog, later motor vermogen; 247 pk., 182 kw., 20-2-2009 nieuwe 158 pk., 190 kw. M.A.N., id. nr. DEU400430107.
foto's: Matthias Kock
SD 28 Teutonia I
in 1978 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende Kirchloog, ingebouwd met een 246 pk., 181 kw. motor, 1978 ingeschreven als
SD 28 Teutonia I van Max Mewes uit friedrichskoog, loa. 16,73, BRT 34,10, GT 35, roepletters: DIUO, 1-9-1991 opgave id. nr. DEU400460107,
5-12-1994 ACC 14 Gerda Katharina van Caspers uit Accumersiel, 29-5-1996 motor vermogen: 300 pk., 221 kw. foto's: Matthias Kock
SD 28 Stella Polaris
in 1973 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog b.nr. 93, ingebouwd met een 250 pk., 184 kw. Henschel, in 1973 ingeschreven
als ST 28 Glückauf van Bruno Semrau uit Tönning, afm. 17,95 x 5,27, diepgang 2,30, GT 42, roepletters DLZP, later werd Thomas
Semrau de eigenaar, in 2003 werd de kotter in Denemarken gemoderniseeerd en in 2007 een nieuwe 300 pk., 221 kw. motor, 14-1-2008
SD 28 Stella Polaris van Ole Friedrichsen uit Friedrichskoog. foto 1 t/m 5: Matthias Kock 6 t/m 11: Gerold Conradi
SD 31 met oude stuurhuis
SD 31 Utholm
in 1963 gebouwd bij Schiffswerft Hans Dodegge in neuhaus-Oste, ingebouwd met een 175 pk. Henschel, 1963 geregistreerd als ST 3 Nordland
van Johannes Cornils, thuishaven Tümlauer Hafen, 1-1-1973 mede eigenaar Niss Peter Cornils (1/4), 1976 SU 10 Utholm van H.H. Leinke uit
Husum, 1983 SD 31 Utholm van Wolfgang Mewes uit Friedrichskoog, latere eigenaar zoon Patrick Mewes uit Friedrichskoog, 1986 nieuwe 247
pk., 182 kw. M.A.N. en voorzien van een nieuwe stuurhuis, 1-1-1990 opgave id nr. DEU400480107, 1996 nieuwe 247 pk., 182 kw. M.A.N.,
13-7-2007 eigenaar Fischereibetrieb de Rousant GmbH.
foto 1: Sikke Wielstra 2: Reinecke 3 t/m 6: Matthias Kock 7 t/m 10: Dieter Kannengieser
SD 33 Marlies
in 1973 gebouwd bij Schiffswerft Julius Diedrich in Oldersum, ingebouwd met een 200 pk. M.A.N. uit 1973, in 1973 ingeschreven als GRE
5 Marlies van H. & A. Siebrands uit Greetsiel, schipper werd Siebelt Poppinga uit Greetsiel, afm. 17,24 x 5,30 x 2,30, GT 40, roepletters
DCQD, de kleine "bak" is later verwijderd, 30-5-1979 is de kotter in aanvaring gekomen met het Liberiaanse vrachtschip Ghent, waarbij
schipper Poppinga het leven heeft verloren, de kotter is hersteld en heeft nog tot 5-1984 voor de fa. Siebrands gevaren, daarna SD 33
Marlies van Herbert Schoer uit Friedrichskoog, motor vermogen 250 pk., 184 kw, 8-10-1999 GT gewijzigd in 41, 2-6-2003 motor
vermogen: 300 pk., 221 kw. foto's: Matthias Kock foto 5: Jan Urthel
N.B. op sommige foto's is duidelijk te zien, dat de mast geknikt is.
SD 35 Marschenland
in 1987 gebouwd bij Schiffswerft Julius Diedrich in Oldersum, loa. 16,84, GT 44, motor vermogen: 250 pk., 184 kw., roepletters DIQK,
1987 geregistreerd als SD 35 Catja van Peter Gimmini, afm. 16,84,BRT 44 en later GT 44, 1-1-1990 opgave id nr. DEU400520107, 1-3-
1991 SD 35 Marschenland van Klaus Jasaitis uit Friedrichskoog, 2-6-2003 motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 2-12-2004 verlengd nu
loa. 18,84 en GT 51 (foto 3 t/m 5), 2-2008 is de stuurhuis verbouwd (foto 6+7) , 19-5-2009 GT gewijzigd in 53. latere eigenaar zoon Kai
Jasaitis uit Friedrichskoog. foto 1+2: Stefan Schneidereit (voor verlenging) alle andere foto's Matthias Kock
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'