ROS (Rostock)
ROS 170 Annie Hillina
in 1981 is het voorste selectie gebouwd bij Scheepswerf en Reparatiebedrijf Harlingen in Harlingen b.nr. 60 en het achterste gedeelte
bij Scheepswerf Welgelegen in Harlingen en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Harlingen b.nr. 102, ingebouwd met een 3600
pk., 2649 kw. M.A.K. uit 1981, 20-10-1981 geregistreerd als KW 170 Annie Hillina van Rederij de Samenwerking (P. & P.) uit Katwijk
aan Zee, afm. 70,69 x 13,27 x 8,36, diepgang: 5,131, BRT 1079,16, roepletters: PCSD, 1987 BX 781 Annie Hillina van Doggerbank
Seefischerei uit Bremerhaven (dochter van P. & P.), motor vermogen: 3667 pk., 2699 kw., 1-9-1989 KW 170 Annie Hillina van Viking
Bank B.V. uit Katwijk aan Zee (P. & P.), id nr. NLD198100312, 24-6-1999 ROS 170 Annie Hillina van Rostocker Hochseefischerei uit
Rostock (dochter van P. & P.), motor vermogen: 3279 pk., 2413 kw.), 26-4-2001 verbouwd en verlengd in Gdansk, hermeten: l.o.a.
81,20, GT 2417, 9-8-2001 loa. gewijzigd in 86,33, 9-3-2007 KW 170 Anni Hillina van Kilda B.V. uit Katwijk aan Zee (P. & P.),
manager: Parlevliet en van der Plas, Katwijk aan Zee, roepletters: PCSD, imo 8028412.
foto 1: Kees van Duijvenvoorde 2 t/m 4: Wim v.d. Moolen.
ROS 171 Maartje Theadora
in 1999 gebouwd bij Factorias Vulcano in Vigo (Spanje) b. nr. 486, 28-9-1999 gasco te water, ingebouwd met twee M.A.K. motoren van
in totaal 11.739 pk., 8640 kw. uit 1999, 31-5-2000 geregistreerd als KKW 171 Maartje Theadora van Silverpit B.V. uit Katwijk aan Zee,
(P. & P.), ma.: Parlevliet & van der Plas uit Katwijk aan Zee, afm. 140,80 x 18,68 x 12,84, GT 9082, roepletters: PCIN, id nr.
NLD199902581, 2-10-2000 in IJmuiden aangekomen om visklaar te worden gemaakt, 21-10-2000 eerste visreis, 18-11-2000 officiële
overdracht, 23-3-2007 ROS 171 Maartje Theadora van Silverpit uit Rosctock (dochter van P. & P. tevens managing), motor vermogen:
10.469 pk., 7705 kw., 6-2-2008 motor vermogen: 11.739 pk., 8640 kw., roepletters: DEAN2, 5-3-2010 gaat als eerste vissersschip
proefvaren met een zeilvlieger van Skysails. foto 1 t/m 4: Marcel en Ruud Coster. 5+6: Hylke
ROS 784 Dirk Dirk
in 1983 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Harlingen b.nr. 64, ingebouwd met een 4350 pk., 3200 kw. M.A.K. uit
1983, 10-12-1983 geregistreerd als KW 174 Dirk Dirk van en geëxploiteerd door Rederij de Samenwerking, Katwijk aan Zee (Parlevliet
& van der Plas), afm. 95,18 x 14,50 x 8,60, diepgang; 5,081, GT 3019, roepletters: PDQL, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198300318, 1990
bij Scheepswerf Brouwer in Zaandam verbouwd, 31-8-1990 BX 784 Dirk Dirk van Doggerbank Seefischerei GmbH. uit Bremerhaven en
geëxploiteerd door Atlantic Sea Fischerei uit Bremerhaven, (eig. P. & P.), motor vermogen: 2932 pk., 2158 kw., roepletters; DMBB),
28-9-1990 eerst weer KW 174 van Rederij de Samenwerking, Katwijk aan Zee, motor vermogen: 4350 pk., 3200 kw., 1-1-1991 BX 784
Dirk Dirk van Doggerbank Seefischerei GmbH., thans roepletters: DENR, 1-1-1996 ROS 784 Dirk Dirk van Ostbank Ostseefischerei GmbH.
& Co. uit Rostock ( P. & P.), 26-1-2000 GT gewijzigd in 3181 en motor vermogen in 3533 pk., 2600 kw., 28-10-2009 KG 14 Næraberg
uit Klaksvik (Fær Ør), (P. & P.), roepletters: XPXK, 17-10-2011 KL 843 Næraberg thuishaven Klaipeda (P. & P.), motor vermogen: 4350
pk., 3200 kw., roepletters: LYTM, 13-2-2012 weer KG 14 Næraberg met thuishaven Klaksvik (nog steeds eigenaar Parlevliet en van der
Plas. foto 1: Henk Perdok 2 t/m 4: Marcel Coster
ROS 785 Helen Mary
in 1995 gebouwd en afgebouwd bij Y.V.C. IJsselwerf in Capelle aan de IJssel b.nr. 267, ingebouwd met twee totaal 7200 pk., 5299 kw.
M.A.K. motoren uit 1995, 23-5-1996 geregistreerd als ROS 785 Helen Mary van Reederi Oderbank Hochseefischerei uit Rostock
(Parlevliet en van der Plas), afm. 116,70 x 17,70 x 13,05, BRT 4088,23, GT 7278, roepletters: DQLI, id nr. DEU000310601.
foto 1 t/m 4: Marcel Coster 5: Willem Harlaar 6: Kees van Duijvenvoorde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------