ST (Tönning)
ST 1 Seeburg
in 1960 gebouwd bij Bootswerft Bieritz GmbH. in Friedrichskoog, ingebouwd met een 90 pk. M.A.K., in 1960 ingeschreven als ST 1
Seeburg van Gerd W. Passenheim uit Tönning, afm. 16,60, GT 37, roepletters: DJEZ, latere eigenaar Walter Sönnischen uit Tönning
en later motor vermogen: 220 pk., 162 kw. foto's: Matthias Kock
ST 2 Boreas
1961 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser "De Lastdrager"in Den Helder b.nr. 39, ingebouwd met een 250 pk. Bolnes uit 1961,
7-2-1962 geregistreed als UK 163 Orion van fa. J. Bakker & zn. uit Urk, afm. l.l. 23,77 x 5,93 x 2,41, BRT 79,87, 4-1967 motor vermogen:
300 pk., 221 kw., 22-4-1969 nieuwe 500 pk., 368 kw., tevens opgave loa. 25,05, 11-1972 eigenaar Jan bakker uit Urk, 11-7-1975 UK 162
Orion van Jan Bakker uit Urk, 6-1-1976 gesaneerd, 1976 ST 2 Boreas van H.E. & H.W. Jennsen uit Harburg, afm. 25,05 x 5,90 x 2,85, GT:
76, motor vermogen: 250 pk., 184 kw., roepletters: DJBC, 1-1-1990 opgave id. nr. DEU500130105, 10-1-1995 loa. gewijzigd in 25,27,
2012 eigenaar Fische manfred Beckmann uit Büsum, schipper Danny Flindt.
foto 1: Stefan Schneidereit 2 t/m 4: Matthias Kock 5+6: Jörg Nielsen
ST 3 Nordland
in 1963 gebouwd bij Schiffswerft Hans Dodegge in neuhaus-Oste, ingebouwd met een 175 pk. Henschel, 1963 geregistreerd als ST 3
Nordland van Johannes Cornils, thuishaven Tümlauer Hafen, 1-1-1973 mede eigenaar Niss Peter Cornils (1/4), 1976 SU 10 Utholm van
H.H. Leinke uit Husum, 1983 SD 31 Utholm van Wolfgang Mewes uit Friedrichskoog, latere eigenaar zoon Patrick Mewes uit Friedrichskoog,
1986 nieuwe 247 pk., 182 kw. M.A.N. en voorzien van een nieuwe stuurhuis, 1-1-1990 opgave id nr. DEU400480107, 1996 nieuwe 247
pk., 182 kw. M.A.N., 13-7-2007 eigenaar Fischereibetrieb de Rousant GmbH.
ST 3 Nordland
in 1964 gebouwd bij Scheepswerf Stami in Dordrecht en afgebouwd bij Machinefabriek Reinhoudt in Breskens, ingebouwd met een 182
pk. General Motors uit 1963 en de stuurhuis van de oude BR 46 geplaatst, 8-3-1964 ingeschreven als BR 46 Marianne van A.J. van den
Broecke uit Breskens, afm. 18,54 x 5,32 x 2,15, BRT 39,12, 1967 nieuwe 300 pk., 221 kw. General Motors uit 1967, 1-2-1972 eigenaar
gewijzigd in W.J. van den Broecke uit Breskens, 29-3-1976 ST 3 Nordland van J. & N.P. Cornils uit Hüsum, loa. 18,54, roepletters:
DJBB, 4-1985 nieuwe 307 pk., 226 kw. M.W.M. uit 1985, 1-1-1990 opgave id nr. DEU500140105, in 1990 voorzien van een nieuwe
stuurhuis en motor vermogen: 247 pk., 182 kw., 1-1-1992 alleen eigenaar Nils Cornils uit Tetenbühl, 6-2003 verkocht aan Visserijbe-
drijf de Rousant uit Lauwerzijl, 2004 tenaamstelling Fischereibetrieb de Rousant GmbH., 1-3-2006 motor vermogen: 300 pk., 221 kw.
foto: 1+5+6: Henk Perdok 2: Holger Jaschob 3+4: Matthias Kock 5+6: Aleksi Lindström
ST 4 Möwe
in 1967 gebouwd bij Schiffswerft Bültjer in Ditzum, ingebouwd met een 150 pk. Henschel, in 1967 ingeschreven als BEN 1 Möwe van Karl
Rieken uit Bensersiel, afm. 15,25 x 4,63 x 1,60, BRT 20,57, later GT 21, roepletters: DCSP, later een nieuwe 198 pk., 146kw. Henschel,
4-1977 GRE 14 Möwe van Karl Baalmann uit Greetsiel, in 1983 werd Klaas Kampen uit Greetsiel eigenaar, in 1987 SPI 3 Möwe van Peter
Heilmann uit Spieka-Neufeld, I.D. nr. DEU000640300, in 1988 een nieuwe 197 pk., 184 kw. Volvo Penta TMD100C, 28-3-1991 ST 4
Möwe van Ingo Lausen, 10-12-1996 motor vermogen: 250 pk., 184 kw., 25-10-2000 loa. gewijzigd in 15,43, 10-2-2006 werd Niels
Friedrichsen eigenaar, 2-4-2009 werd Patrick Schwartz eigenaar foto's: Matthias Kock
ST 5 Friesland
in 1959 gebouwd bij Scheepswerf de Klerk in Kruispolder, 1959 ingebouwd met een 175 pk., A.B.C. uit 1959, 20-10-1959 geregistreerd
als SL 12 Twee Gebroeders van H. Brinkman uit Stellendam, afm. l. l. 18,92 x 5,42 x 1,98, BRT 49,93, 11-12-1963 ST 5 Friesland van
Gunter Gericke uit Tönning, afm. 20,57 x 5,41 x 1,98, GT 47, roepletters: DJDU, later een 239 pk., 176 kw. Callesen, 1-1-1990 opgave
id nr. DEU500150105, 2011 eigenaar Hauke Thomsen uit Tönning. foto 1+2: Matthias Kock 3 t/m 6: Gerold Conradi
ST 6 Nis Randers
in 1966 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, ingebouwd met een 145 pk. Deutz, 1966 geregistreerd als SU 3 Capella I
van Georg (Bule) Beck uit Hüsum, loa. of l.l. 15,8, cnm: 82,6, roepletters: DJGR, 1976 HÜS 33 Freya van Gerard Franslau uit Hüsum,
motor; 145 pk., 107 kw. Deutz, later ST 6 Nis Randers, BRT 29,15, echter nu roepletters; DJGV, 1-1-1990 opgave id nr.
DEU500160105, 25-3-1992 uitgeschreven en later in de rekreatie vaart als "Nis Randers" met thuishaven Köln.
ST 6 Stad Tönning
in 1973 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 200 pk. Daimler-Benz, in 1973 ingeschreven
als SD 8 Rügenort van Alfred Urthel Jr. uit Friedrichskoog, afm. 18,65 x 5,60 x 3,00, BRT 60,50, later GT 56, roepletters: DITL, in 1983
GRE 23 Merkur van Wilfried Fitzner uit Greetsiel, later BRA 7 Merkur III, motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 1-1-1990 opgave id nr.
DEU000310300, 5-3-1993 GRE 18 Capella van Johann Poppinga uit Greetsiel, 11-11-1998 SM 18 Capella, 4-7-2006 ST 6 Stad Tönning
van Fischereibetrieb de Rousant GmbH., de kotter is naar Zoutkamp gebracht en ligt daar nog steeds ontmantelt (1-2014), 1-2014 gesloopt
bij Van Simmeren in Groningen foto: Henk Perdok
ST 7 Eider
in 1965 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, ingebouwd met een 65 pk. Kämper, 1965 geregistreerd als FRI 35 Lilli van
Herbert Rohweder uit Friedrichskoog, afm. 12,35 x 4,07 x 1,25, diepgang 1,20, BRT 10,83, later GT 10, later motor vermogen: 145 pk.,
107 kw en eigenaar Marco Rohweder uit Friedrichskoog, 1-1-1990 opgave id nr. DEU400170107, 6-2-1997 OTT 1 Mareike, 20-4-1998,
BOR 1 Friesland, 8-1998 opgelegd in Emden voor de verkoop, 19-4-1999 BÜS 1 Friesland van Holger Wiekhorst uit Büsum, motor
vermogen: 27 pk., 160 kw., 20-6-2000 motor vermogen: 167 pk., 123 kw., 11-2001 opgelegd voor de verkoop, 2006 gemoderniseerd
en een nieuwe 167 pk., 123 kw. Iveco, 7-9-2009 ST 7 Eider. foto: Wolfgang Wolff
ST 8 Sigrid
in 1947 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Seijmonsbergen "Concordia" uit Amsterdam, ingebouwd met een 100 pk. Kromhout uit
1927, 7-2-1947 geregistreerd als IJM 201 De Vrouw Maria van P. v.d. Plas uit Katwijk aan Zee, afm. l. l. 17,50 x 5,12 x 2,13, BRT 45,92,
25-4-1949 UK 31 Zeven Gebroeders van fa. K. Kramer en zonen uit Urk, 8-9-1951 andere motor: een 150 pk. Kromhout uit 1935, 12-7-
1957 een andere motor; 150 pk. Kromhout uit 1954, 27-6-1960 GO 18 De Jonge Jacob van J. van Dam Jr. uit Goedereede, roepletters:
PDQY, 29-2-1964 ST 8 Sigrid van E.O. Gericke uit Tönningen, loa. 19,40, cbm: 113,62, motor: 250 pk. S.K.L., roepletters: DJEP, 1-1-
1990 opgave id nr. DEU500180105, GT 41, motor vermogen: 250 pk., 184 kw., 24-3-2000 loa. gewijzigd in 19,12, 22-3-2012 stuurhuis
en kombuis uitgebrand op zee tijdens het vissen, 25-4-2012 uitgeschreven en wordt waarschijnlijk gesloopt. foto's: Matthias Kock
ST 9 Godewind
in 1968 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, 2-11-1968 casco te water, ingebouwd met een 205 pk., 150 kw. Henschel, 9-4-
1969 ingeschreven als FRI 23 Marschenland van Julius Jesaites uit Friedrichskoog, afm. 14,15 x 4,43, diepgang 1,51 (vlgs. meetbrief) BRT
18,30, roepletters: DIRK, 5-6-19789 eigenaar Klaus Friedrich Jesaites uit Friedrichskoog, in 1989 een nieuwe 205 pk., 151 kw. M.A.N., 1-1-
1990 opgave id nr. DEU400160107, 27-9-1991 (vlgs. meetbrief 19-12-1991) FRI 23 Godewind van Thomas Bielenberg uit Friedrichskoog,
22-12-1997 loa. gewijzigd in 14,18, 6-2-2001 eigenaar Fischereibetrieb de Rousant GmbH. uit Emden, 10-5-2005 ST 9 Godewind van
Fischereibetrieb de Rousant B.V. uit Warffum, 10-2012 verkocht aan Gebr. Miedema en wordt ingericht en verbouwd voor diverse
rondvaarten vanuit jachthaven Lunegat in Dokkumer Nieuwe Zijlen , de kotter wordt omgedoopt in "King of the North" , de bedoeling is om
in het voorjaar van 2013 te gaan varen, 1-11-2012 uitgeschreven, medio 2013 verkocht aan H. Westdijk uit Werkendam, komt in de
rekreatie vaart met als thuishaven MIddelharnis. foto 1: Matthias Koch 2: Hans-Joachim Reinecke
ST 10 Jule
in 1967 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, 1967 geregistreerd als SU 4 Aldebaran van Günther Cunze uit Hüsum, 1972
SCHLU 2 Aldebaran uit Lübeck-Schlutup, 1-1-1990 opgave id nr. DEU302060202, 20-12-1992 MAA 15 Aldebaran uit Maasholm, afm.
16,75 x 5,11 x 1,80, diepgang ca. 1,65, GT 30, roepletters: DJGW, 1-5-1994 CUX 10 Aldebaran uit Cuxhaven, 14-7-2001 ST 10 Jule
van Ted Sönnichsen uit Tönning, motor: 179 pk., 132 kw. M.W.M. Deutz uit 1990, 17-6-2006 gezonken in de haven van Tönning, na
berging in Büsum opgelegd voor de verkoop,13-10-2006 uitgeschreven en komt later in de rekreatie vaart., (vlgs. andere bronnen loa.
16,75) foto 1: Stefan Schneidereit 2 t/m 4: Matthias Kock
ST 11 Birgitt R
in 1977 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss uit Westerende-Kirchloog b.nr. 69, ingebouwd met een 250 pk., 184 kw. Wizemann, 1977
geregistreerd als HÜS 10 Ramona van Johannes Dau uit Wasserkoog, afm. 16,1 x 5,07 x 2,10, GT 34, roepletters: DJDF, 1986 ST 11
Birgitt-R van Thomas Rhode uit St. Peter-Ording, 1-1-1990 opgave id nr. DEU500190105, 1-4-2005 PEL 15 Wencke van Sven Mextorf
uit Pellworm, 3-2013 krijgt bij Marscheider Maschinenbau een nieuwe 250 pk., 184 kw. M.A.N. uit 2013. foto's: Sikke Wielstra
ST 19 Fürchtenicht
in 1963 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Westerdijk in Terhorne b.nr. 23, ingebouwd met een 155 pk. Deutz uit 1963, 2-5-
1963 geregistreerd als WR 147 Amsteldiep van W. Veling en F. Koster, afm. 19,00 x 5,10 x 2,30, BRT 44,43, 6-3-1964 nieuwe 202
pk. Kromhout uit 1964, 7-1-1970 W. Veling alleen eigenaar, 15-3-1973 verkocht naar Duitsland, in 1973 ST 19 Fürchtenicht van
Hans Werner Martens, roepletters: DLZn, 1975 nieuwe 245 pk., 180 kw. Cummins uit 1975, 1980 nieuwe 240 pk., 177 kw. M.A.N.
uit 1980, 9-12-1983 eigenaar Helga Caine, 10-10-1985 eigenaar Dirk Ovens, 15-12-1987 BOR 2 Insulaner van Hans Jürgen Feeken
uit Borkum, afm. 19,27 x 5,11 x 2,16, BRT 44,43, roeletters blijven: DLZN, 1988 nieuwe 245 pk., 180 kw. Scania Vabis uit 1988,
1989 id. nr. DEU000980300, 27-3-1990 eigenaar Emder Fishcreigesellschaft GmbH. uit Emden, 5-6-1990 eigenaar Insulaner
Fischerei GmbH., 6-7-1992 eigenaar Borfisch Fischrei GmbH., 1-3-1995 NG 9 Haiije van Küstenjäger & Euro Seafish uit Emden
(O. Slagman, Vriescheloo), 3-6-1996NG 9 Nordsee van Fischereibetrieb Rousant GmbH.,2-9-1999 loa. gew. in 19,33, 19-11-1999
nieuwe 300 pk., 221 kw. Scania Vabis uit 1999, 11-2013 NG 9 Emily Sophia van Seefischereibetrieb Nordsee GmbH. uit Emden
(Harry Bottema, Zoutkamp)
ST 21 Seeschwalbe
in 1964 gebouwd bij Scheepswerf Stami in Dordrecht en afgebouwdbij Scheepswerf en Machinefabriek Gebr. v.d. Sande in Breskens,
ingebouwd met een 150 pk. Cummins uit 1962, 6-5-1964 geregistreerd als BR 55 Jozina van M.J. Baas uit Breskens, afm. 18,54 x 5,12
x 2,15, BRT 39,11, 4-11-1967 nieuwe 360 pk. Cummins uit 1967, 29-10-1975 ST 21 Seeschwalbe van Johs. Robert Jenssen uit Tönning,
dezelfde afmetingen, cbm: 110,7, roepletters: DIZY, 1987 eigenaar overleden, kotter door zijn vrouw verkocht, 3-1987 LN 20 Sea
Swallow van mo. of ma. Lynn Shellfish Ltd. uit Kings Lynn, afm. 17,75 x 5,05 x 2,05, motor vermogen: 303 pk., 223 kw., 1-1-1989
opgave id nr. GBR000A18454, heeft later een nieuwe stuurhuis gekregen (zie foto 2)11-2-2004 loa. gewijzigd in 17,60.
foto: Sikke Wielstra
ST 21 Maria
in 1969 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf de Haas in Maassluis b.nr. 140, ingebouwd met een 480 pk., General Motors uit 1969
(afgesteld op 299 pk.), 1-1969 geregistreerd als SCH 66 maria van C. & K. Pronk uit Scheveningen, afm. 22,55 x 6,17 x 2,59, BRT
81,77, roepletters: PFUM, 5-1983 verbouwd en hermeten: afm. 22,45 x 6,14 x 3,06, GT 83, 1986 alleen eigenaar K. Pronk uit
Scheveningen, 12-1988 motor vermogen: 392 pk., 249 kw., 1-9-1989 opgave id nr. NLD196900388, 11-4-1990 OD 7 De Twee
Gebroeders van Gebr. Klijn uit Ouddorp, roepletters: PDPL en verlengd. thans loa. 23,99 en GT 88 en een andere motor: een 299 pk.,
220 kw. General Motors uit 1975, 24-5-1995 OD 7 Adrianus van K. Klein uit Ouddorp, 13-3-1996 VLI 8 Esperanto van B.W. Bout uit
Vlissingen, 9-1996 nieuwe 299 pk., 220 kw. Mitsubishi uit 1996, 24-6-1998 ST 21 Maria van vof. Maria uit Zoutkamp (Dries Meijer) loa.
23,98, roepletters: DJED. foto's: Henk Perdok
ST 23 Eider
waar en wanneer gebouwd niet bekend, geregistreerd als ST 23 Eider van Helmut Sörns uit Tönning, loa. 14,31, cbm 43,1, BRT 15,20,
roepletters: DJGJ, motor: 150 pk., 110 kw. Mercedes Benz, 1986 HÜS 2 Heike van Klaus Herpel uit Hüsum, motor: 175 pk., 129 kw.,
1-1-1990 opgave id nr. DEU500320102, 1-1-1992 uitgebrand, 26-11-12 uitgeschreven. foto 1: Sikke Wielstra 2: coll. Sikke Wielstra
ST 24 Karl Nohme
ST 24 Karolin
in 1969 gebouwd bij Schiffswerft Bültjer in Ditzum b.nr. 181, ingebouwd met een 135 pk., 99 kw. Henschel, 1969 ingeschreven als ST 24
Karel Nohme van Peter Unbehaun uit Ording, afm. loa. 15,90, BRT 29,09, GT 32, roepletters: DJIF, later ST 24 Karolin, 10-12-1996 motor
vermogen: 250 pk., 184 kw., 23-6-2008 motor vermogen 300 pk., 221 kw., id. nr. DEU500260105.
foto 2: Sikke Wielstra 4 t/m 7: Matthias Kock
ST 26 Wega II
in 1963 gebouwd bij Scheepswerf Bodewes in Franeker b.nr. F 19, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een 190 pk.
Kromhout 3F240 uit 1963, 19-11-1963 geregistreerd als OD 5 Vijf Gebroeders van D. v.d. Klooster uit Ouddorp, afm. 20,15/18,79 x
5,33 x 2,12, BRT 49,10, 15-3-1966 nieuwe 285 pk. Kromhout 12TVHD110 uit 1966, 10-5-1968 ARM 46 Grietje van C. v.d. Gruiter uit
Arnemuiden, 8-1976 nieuwe 300 pk., 220 kw. Samofa 6DE10 uit 1976, 20-12-1976 ST 26 Fabian van H.H. Gericke uit Tönning, roeplet-
ters, DJCE, loa. 20,15, rest ongewijzigd, 1984 ST 26 Wega II van Herbert Daniel uit Tönning, GT 59, 1-1-1990 opgave id nr.
DEU500270105, 29-8-1991 verlengd: loa. 23,69, BRT 61,39 en een nieuwe 250 pk., 184 kw. Mitsubishi. foto's: Matthias Kock
ST 27 Stadt Tönning
in 1973 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr. 72, 1973 ingebouwd met een 1235 pk., 908 kw. Stork
Werskpoor uit 1972, 9-4-1973 geregistreerd als UK 68 De Jonge Johannes van K. Romkes & zn. uit Urk, afm. 34,15 x 7,04 x 3,59, BRT
173,73, roepletters: DMEA, 11-1980 GO 10 Deo Volente van fa. D. Tanis & zn. uit Ouddorp, 1-6-1988 opgelegd voor de verkoop, 31-9-
1988 ST 27 Stadt Tönning van FGT GmbH. uit Tönning (gebr. Slot), GT 200, 1-1-1990 opgave id nr. DEU500900105, 3-1991 HD 93
Stadt Tönning van M. Slot uit Den Helder, 6-1993 weer ST 27 Stadt Tönning van FGT Gmbh., 30-6-1994 opgave roepletters: DLXP, 2-
1999 gerenoveerd en een nieuwe 1235 pk., 908 kw. Wärtsilä uit 1998, 7-2002 opgelegd in Den Helder o.a. i.v.m. personeels problemen,
11-2002 tenaamstelling fa. Gebr. Nentjes uit Urk, 22-1-2003 loa. gewijzigd in 34,02, 11-2003 ingeruild tegen de ex. BCK 43 en opgelegd
voor de verkoop bij Maaskant in Stellendam, 30-12-2003 uitgeschreven, 13-5-2004 J 276 Lady Maureen van Rederij Vedahaven Ltd. uit
Brixham (Langdon & Philip), loa. 34,00, GT 205, motor vermogen: 1162 pk., 855 kw., roepletters: MEVF5, 1-12-2005 BM 7 Lady Maureen
van dezelfde rederij. foto 1, 3 en 4: Henk Perdok 2: Sikke Wielstra
ST 27 Jacob Grietje
in 1983 gebouwd bij Scheepswerf v.d. Molen in Zaandam b.nr. 963, afgebouwd bij Scheepswerf Haak in Zaandam, ingebouwd met een
1800 pk., 1324 kw. Stork Werkspoor uit 1983, 17-11-1983 TX 49 Cornelis Maria van B. Vlaming uit Den Burg, afm. 38,33 x 8,01 x 4,40,
diepgang: 4,42, GT 304, roepletters; PDLY, 10-1985 motor vermogen: 2000 pk., 1472 kw., 10-1986 tenaamstelling: fa. B. Vlaming & zn.
uit Den Burg, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198300595, 1991 motor vermogen; 1800 pk., 1324 kw., 15-6-1995 nieuwe 1999 pk., 1470 kw.
Stork Wärtsilä uit 1995, 12-1997 pk. licenties verkocht aan trawler rederijen en schip opgelegd voor de verkoop, 5-1998 tenaamstelling:
B. Vlaming en zn TX 49 uit Den Burg, 11-6-1998 uitgeschreven en verkocht, 22-7-1998 BCK 43 Quo Vadis van J. Romkes & Zn uit Urk,
manager: United Fishselling Co. Ltd. uit Buckie, loa. 38,25, motor vermogen: 1698 pk., 1250 kw, roepletters: MYDR3, id nr.
GBR000C16433, 16-1-2003 uitgeschreven en bij Maaskant in Stellendam opgelegd voor de verkoop, 30-12-2003 ST 27 Jacob Grietje van
Gebr. Nentjes uit Urk, loa. 38,33, motor vermogen: 1967 pk., 1448 kw., roepletters: DJMA, 25-8-2007 brand in stuurhuis, 11-2007
kombuis en stuurhuis kompleet hersteld. foto 1 t/m 4: Gerold Conradi 5 t/m 8: van 19-4-2013 Henk Perdok
ST 28 Glückauf
in 1973 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog b.nr. 93, ingebouwd met een 250 pk., 184 kw. Henschel, in 1973
ingeschreven als ST 28 Glückauf van Bruno Semrau uit Tönning, afm. 17,95 x 5,27, diepgang 2,30, GT 42, roepletters DLZP,
later werd Thomas Semrau de eigenaar, in 2003 werd de kotter in Denemarken gemoderniseeerd en in 2007 een nieuwe 300
pk., 221 kw. motor, 14-1-2008 SD 28 Stella Polaris van Ole Friedrichsen uit Friedrichskoog, id nr, DEU500280105
foto's: Matthias Kock
ST 28 Glückauf
in 1988 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog b.nr. 137, ingebouwd met een 249 pk., 183 kw. motor, in 1988
ingeschreven als SC 5 Atlantis van Karl Wefer uit Büsum, afm. 18,24 x 5,90 x 2,30, GT 61, roepletters: DIXG, 1-1-1990 opgave id nr.
DEU400610101, 1-10-1999 motor vermogen: 300 pk., 221 kw., in 2000 een nieuwe 300 pk., 221 kw. Cummins uit 2000, 1-2006 bij
Schiffswerft Lübbe Voss uit Westerende-Kirchloog verlengd en verbouwd o.a. achter portaal mast geplaatst, 22-3-2006 hermeten: loa.
19,93 en GT 67, eigenaar werd Linda Wefer uit Büsum, 22-12-2007 ST 28 Glückauf van Thomas Semrau uit Tönning.
foto 1 t/m 3; : Matthias Kock 4 t/m 7: Gerold Conradi
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maak jouw eigen website met JouwWeb