PW (Padstow)
omdat de namen van owners, operaters, managers, operating managers e.d. soms zeer verwarrend worden vermeld, plaats
ik in de meeste gevallen geen namen meer.
PW 406 Rebeccan
in 1994 gebouwd bij Newburry Engeneering in Newhaven, ingebouwd met een 254 pk., 187 kw. Caterpillar 3306 B, 11-10-1994 geregistreerd
als PW 406 Rebeccan van Ian John Hodges uit Paglesham (Rochford Essex), afm. 13,20 x 4,6 x 2,4, GT 29,37, roepletters: 2EFU3, 11-10-2013
CK 134 Rebeccan. foto's: Steve Ellwood
PW 447 Louwe Senior
in 2002 gebouwd en afgebouwd bij Francisco Cardama Yard in Vigo (Spanje), ingebouwd met een 1638 pk., 1220 kw. Caterpillar,
3-7-2002 ingeschreven als PW 447 Louwe Senior van Osprey (PW 447) Ltd., Aberdeen (Kees de Boer uit Urk), manager:
Osprey Trawlers Ltd. uit Aberdeen, afm. 36,60 x 8,80 x 6,50, diepgang 4,00, GT 432, roepletters: VSLB9, 16-7-2002 eerste
visreis, 15-1-2009 motor vermogen: 1014 pk., 746 kw. foto's 1 t/m 4: Henk Perdok 5+6: Johan van Lier
PW 457 Advance
in 1983 gebouwd bij Stocznia Polnocna im. Bohaterov Westerplatte in Gdansk en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, 3-6-1983
geregistreerd als GO 26 Maartje van fa. W. & J. Lokker uit Stellendam, afm. 42,02 x 9,01 x 5,72, GT 472, roepletters: PFQX, 4-1985
motor vermogen: 3000 pk., 2207 kw., 8-1989 moor vermogen: 2700 pk., 1986 kw., in 1993 tenaamstelling: fa. Jan Lokker en zonen uit
Stellendam, 10-1994 nieuwe 27000 pk., 1986 kw. Deutz uit 1994, 6-3-1997 UK 56 Noorderlicht van L. de Boer en zn. uit Urk, 22-4-
1997 UK 103 Annetje van Rederij de Boer & zn. uit Urk, 8-5-1997 PW 457 Advance van Buchan Beamers Ltd. uit Peterhead (L. de Boer
& zn.), motorvermogen: 2038 pk., 1500 kw., roepletters: MWDD, 10-2000nieuwe 2038 pk., 1500 kw. Deutz uit 2000, in 2003
tenaamstelling Buchan (PW457) Ltd., uit Aberdeen, 3-2008 verkocht aan Glomar Marine uit Den Helder, diede kotter in Gdynia laten
verbouwen voor de offshore o.a. gedeeltelijke shelterdeck en komt in de vaart als "Glomar Advance" (zie ex. visserij)
foto's: Henk Perdok
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------