NOR (Norddeich)


NOR 201 Roswietha

in 1979 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss, Ihlow/Westerende-Kirchloog b.nr. 82, ingebouwd met een 289 pk., 213 kw. Volvo Penta,

1979 geregistreerd als NOR 201 Roswietha van Johann Alts uit Norddeich, loa. 18,91, BRT 35,01, GT 43,00, roepletters: DCDM. 1-1-

1990 opgave id nr. DEU001620300, latere eigenaar Andreas Alts uit Norddeich.            foto 1+2: Matthias Kock    3+4: Gerold Conradi           


NOR 202 Pirola

in 1962 gebouwd bij Scheepswerf Bodewes in Franeker, ingebouwd met een 190 pk. Kromhout uit 1962, 27-11-1962 geregistreerd

als DZ 4 Dolfijn van H. van der Wijk uit Farmsum, afm. 20,04 x 5,33 x 2,04, BRT 49,80, roepletters: PDRG later werd de kotter voorzien

van een buiskap en een nieuwe motor, 26-11-1974 NOR 202 Pirola van Gerd Ysker uit Norddeich, later verkocht aan Nederlandse

eigenaren, maar blijft onder NOR 202 varen, 8-5-1991 ACC 3 Harmonie van Jan Gerds Rinjes uit Accumersiel, voorzien van een nieuwe

stuurhuis, motor vermogen 300 pk., 221 kw., GT 54, 8-2008 nieuwe stuurhuis, omdat de vorige is uitgebrand, 3-2009 i.v.m. Duitse

stabiliteits eisen verlengd bij Voss Werft in Aurich, nu loa. 22,56 en GT 61.     foto 1: Sikke Wielstra   3+4: coll. Jan van der Wijk  

 

NOR 202 Pirola        

in 1987 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss, Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 253 pk., 186 kw. motor, 1987 GRE 5 Oberon

van Hermannus Conradi uit Greetsiel, afm. 16,97 x 5,60 x 2,40, GT 45, motor: 253 pk., 186 kw., roepletters: DCIL, 1-1-1990 opgave id

nr.DEU001160300, in 2004 een neiuwe 295 pk., 217 kw. Scania van 2004, 1-3-2013 NOR 202 Pirola van Sven Okken uit Norden.

foto's: Gerold Conradi


NOR 203 Sperber

in 1956 gebouwd bij Schiffswerft Wilhelm Mews in Cuxhaven, ingebouwd met een 150 pk. Modag, in 1956 geregistreerd als NC 333

Sperber van Hans Peters uit Cuxhaven, afm. 16,74 x 5,25, diepgang; 1,75, BRT 33,88, later GT 35, roepletters: DFND, later ACC 5

Sperber van Hans Jürgen Caspers uit Accumersiel, motor: 200 pk., 147 kw. Volvo Penta, ca. 1980 eigenaar Wilhelm Windt uit

Accumersiel, 1982 NOR 203 Sperber van Heiko Noormann uit Norddeich, motor: 230 pk., 169 kw. Volvo Penta, 1-1-1990 opgave id nr.

DEU00640300 1-1-2011 uitgeschreven en verkocht voor de rekreatie vaart.    foto's: 1: Henk Perdok   2 t/m 4 Gerold Conradi

 


NOR 205 Annette

in 1980 gebouwd bij Schiffswerft Bültjer in Ditzum. b.nr. 228, ingebouwd met een 219 pk., 161 kw. Volvo Penta, 1980 ingschreven als

NOR 205 Annette van Alfred Behrends uit Norddeich, afm. 16,44 x 4,65, BRT 25,05,  GT 27, roepletters: DCEM, 1-1-1989 opgave id nr.

DEU001660300, 1990 nieuwe 219 pk., 161 kw. Volvo Penta, 2-2007 is Christan Baalmann eigenaar geworden, 

foto's:   1+2: Matthias Kock.      3+4: Gerold Conradi           5+6: Aleksi Lindström          7+8: Gerold Conradi

 

NOR 206 Neptun

in 1971 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 200 pk., 147 kw. Deutz, 3-1971 ingeschre-

ven als GRE 10 Neptun van Siegfried Gruchow uit Greetsiel, afm. 16,00 x 5,00, diepgang 2,00, later GT 32, roepletters:DCKS, in 1977

nieuwe 260 pk., 191 kw. Deutz, in 1979 werd Dirk de Beer uit Greetsiel de eigenaar, later NOR 206 Neptun van Peter Berends uit

Norddeich ook wel "Urker Piet" genoemd, l.o.a. nu 16,11, 1-1-1990 opgave id nr. DEU001670300, 4-10-1995 motor vermogen: 300 pk.,

221 kw., 8-2-1996 is de l.o.a. nog een keer gewijzigd in 17,03, in juli 2003 is de kotter gezonken voor de havenmond van Norddeich, is

later gelicht en verkocht aan Peter Heuer uit Petkum, er heeft nog OLD 53-N opgestaan, maar niet geregisteerd, is in de haven van

Petkum nog twee keer gezonken, gelicht en uiteindelijk naar Brake verkocht en werd BRA 11 Stella Polaris, ankerkuiler en niet

geregistreerd, 4-11-2004 pas als NOR 206 uitgeschreven, later werd het BRA 1 van Wolfgang Wenkels en zn. uit Brake t.b.v. ankerkuil-

visserij en dus niet geregistreerd, 1-2013 krijgt bij VCU in Urk een nieuwe aluminkum ombouw.    

foto 1+2 via Gerold Conradi   3+4: Henk Perdok

 

NOR 208 Erika

in 1969 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 180 pk. Deutz, 1969 geregistreerd

als NOR 208 Erika van Fokko Janssen uit Norddeich, afm. 17,09 x 5,03 x 2,30, BRT 32,54, later GT 32, roepletters: DCHU,

latere eigenaar Dirk de Beer uit Norddeich en later een 260 pk., 191 kw. M.W.M., 3-2011 achter voorzien van een railing (foto 6)

foto 1+2 en 5+6: Gerold Conradi   3+4: Matthias Kock.

 


NOR 210 Hannes Kröger

in 1976 gebouwd bij Assman Werft in Norddeich, ingebouwd met de oude 250 pk., 183 kw. M.A.N. uit de oude GRE 49, 2-1976

geregistreerd als GRE 18 Karl Zink van gebr. E. en K. Zink uit Greetsiel, afm. 16,28 x 5,00 x 2,20, BRT 34,92, later GT 35, roepletters:

DCVQ, in 1980 een nieuwe 179 pk., 132 kw. Fiat uit 1979, 2-1993 nieuwe 270 pk., 199 kw. M.A.N., stuurhuis vernieuwd en railing

voorschip verhoogd bij Schiffswerft Julius Diedrich in Oldersum, 10-2-1993 NOR 210 Hannes Kröger van Jonny Alts uit Norddeich, 21-9-

1993 motor vermogen: 245 pk., 180 kw., 3-4-2003 verbouwd bij Machinefabriek Luyt in Den Oever o.a. achterschip dicht gemaakt en

een nieuwe 300 pk., 221 kw. Caterpillar, 26-5-2003 hermeten loa. 16,61, 16-7-2004 verlengd bij Schiffswerft Julius Diedrich in

Oldersum, loa. 19,04 en GT 41. id nr. DEU0012700300.                              foto 2: 3-7-2004 tijdens verlenging in Oldersum

foto's: 1+2: Henk Perdok   3+4: Gerold Conradi  5+6: Matthias Kock     7+8: coll. Kor Sikkema

 

NOR 211 Helga

in 1973 gebouwd bij Schiffswerft Bültjer in Ditzum b.nr. 205, ingebouwd met een 198 pk., 146 kw. Henschel, 1973 geregistreerd als

NOR 211 Helga van Johannes Blum uit Norden, afm. 16,10 x 4,60, diepgang: 1,65, GT 25, roepletters: DCPP, 1984 nieuwe 238 pk., 175

kw. Volvo Penta, 1-1-1990 opgave id nr. DEU001720300, 1-1-1993 eigenaar Manfred Hugen uit Norddeich, 9-5-2003 loa. gewijzigd in

15,97.                                                                                                             foto"s: Gerold Conradi

        

NOR 213 Nordsee

in 1964 gebouwd bij Schiffswerft Bültjer in Ditzum b.nr. 148, ingebouwd met een 200 pk., 147 kw. Deutz , in 1964 ingeschreven als DIT 5

Gertje Bruhns van Annäus Bruhns uit Ditzum, loa. 15,25, roepletters: PCPV, 30-9-1993 motor vermogen: 219 pk., 161 kw., 1-1-89 id. nr.

DEU001020300, 12-3-1996 NOR 213 Nordsee van fa. Noormann uit Norddeich, later werd Torsten Janssen uit Norddeich de eigenaar,

22-3-2000 motor vermogen: 291 pk., 214 kw., 20-3-2003 loa. gewijzigd in 15,17, 26-8-2008 uitgeschreven, maar in 2009 werd het DIT 51-N

Nordsee van Jan Lohmann Bruhns en Eilert Drewenz uit Ditzum (niet geregistreerd: Nebenfischerei), 9-2011 OLD 53 Nordsee van Peter

Heuer uit Petkum (niet geregistreerd).   foto 1: Hans-Joachim Reinecke

  

                                              

NOR 214 Anna

in 1997 gebouwd bij Scheepswerf Gebr. Kooiman te Zwijndrecht, ingebouwd met een 761 pk., 560 kw. Volvo Penta, 20-5-1997 ingeschreven

als NOR 213 Anna van Wolfgang Christoffels uit Norddeich, afm. 35,15 x 9 x 2,4, GT 193, roepletters: DQUQ, id. nr. DEU002090300

foto 1+2: Johan Eling      3: Frits Olinga   4 +5: Gerold Conradi

NOR 231 Nordstrom I

in 1982 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende Kirchloog. b.nr. 102, afm. 17,10 x 5,20 x 2,20, GT 38, motor vermogen:

298 pk., 219 kw., roepletters; DCJO, in 1982 in de vaart als NOR 231 Nordstrom I van Siebo R. Noormann uit Norddeich, latere eigenaar 

Carsten Noormann.                                   foto's; Gerold Conradi   

      


NOR 232 Nordstrand

in 1966 gebouwd bij Schiffswerft Bültjer in Ditzum. b.nr. 160, ingebouwd met een 90 pk. Modag, 1966 geregistreerd als NOR 232

Nordstrand van Sigbert en Albert Noormann uit Norddeich, loa. 15,25 , GT 21, roepletters: DCTA, later werd fa. de Beer uit Greetsiel

eigenaar, motor vermogen werd later 149 pk., 110 kw., 21-2-2000 werd er een nieuwe 6 cil. 300 pk., 221 kw. M.A.N. in geplaatst,

23-4-2003 loa.gewijzigd in 15,41.        foto's:  1+2: Matthias Kock   3: Siewert Meijer   4 t/m 6: Gerold Conradi  7+8: coll. Kor Sikkema

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------