N (Nieuwpoort)
N 22 Mayra Lisa
in 2010 gebouwd als type Cleopatra 50 bij Trefjar Ltd. in Hafnarfjordur (IJsland), ingebouwd met twee Volvo Penta''s van totaal 500 pk., 368
kw. uit 2010, 10-6-2010 ingeschreven als N 22 Mayra Lisa van B.V.B.A. Rederij Dezutter uit Oostduinkerke (Marc en Peter Dezutter), afm.
14,98 x 4,82 x 1,90, GT 28, roepletters: OPAV, id nr. BEL040222010, 24-8-2010 officieel ingewijd, 4-4-2012 uitgeschreven, 6-2013 verkocht
naar IJsland 2: Bram Pronk
N 28 Mooie Meid
in 1989 gebouwd bij de West Vlaamse Scheepswerven in Oostkamp en afgebouwd bij Teco in Nieuwpoort, in 1989 geregistreerd als N 73
Kotje van R. Calcoen-Vermote uit Nieuwpoort, afm. 19,60 x 5,68, GT 64, roepletters; OPBB, ingebouwd met een 299 pk., 220 kw. Iveco uit
1989, in 1991 een nieuwe 299 pk.,220 kw. Scania Vabis van 1991, in 1994 eigenaar BVBA Rederij de Westhoek uit Middelkerke, in 1996
nieuwe 299 pk., 220 kw. Scania Vabis van 1995, 11-1999 N 64 Mooie Meid van BVBA Rederij de Westhoek en Rederij de Zwerver, eind 1999
diverse eigenaren, 3-2000 motor vermogen 197 pk., 145 kw., 7-2000 werd BVBA Rederij de Mooie Meid uit De Haan eigenaar, 11-2002 na
een failissement werd de kotter verkocht aan Visserijbedrijf De Rousant uit Lauwerzijl, zou 7-2005 worden geregistreerd als Z 28 Mooi Meid,
heeft er ook even opgestaan, maar moest volgens de Belgische regelgeving een ander kenteken krijgen, 24-6-2005 werd het geregistreerd
als N 28 Mooie Meid van BVBA De Rousant uit Knokke Heist, motor vermogen: 299 pk. ,220 kw., 1-3-2011 's avonds gekapseisd voor de kust
van Nieuwpoort, 3 opvarenden vermist, foto's: Henk Perdok
N 32 Jolly Jumper
in 2007 gebouwd bij Gemini Workboats in Colchester (Essex), ingebouwd met twee Daewoo motoren van elk 150 pk., 110 kw. uit 2007,
1-9-2007 ingeschreven als O 32 Petrus Pictor van Willy Versluys uit Bredene, afm. 11,78 x 5,15, GT 21, roepletters: OPBF, id nr.
BEL010322007, 14-4-2010 N 32 Jolly Jumper van BVBA Jolly Jumper uit Oostende, 6-2013 voor een jaar verhuurd aan J. Kerkhof uit
Zoutkamp en is daar 29-6-2013 gearriveerd. foto 1: Rienk Nadema 28-6-2013 Harlingen 2: Discolo 3+4: Kor Sikkema
N 57 Terry
in 1986 gebouwd bij Scheepswerf L. de Graeve in Zeebrugge, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1986, in 1986 in de
vaart als N 57 Terry van La Maree BVBA., uit Koksijde, afm. 21,15 x 6,28. GT 89, roepletters: OPCE, 1-1-1990 opgave id nr. BEL0405-
71986, in 1990 is de kotter verlengd en verbouwd o.a. achterschip dicht gemaakt, loa. nu 23,75 en GT 99, in 1996 wordt N.V. Terry uit
Nieuwpoort de eigenaar en een andere motor: 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1990, 3-2002 nieuwe 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1999,
6-5-2004 N 57 Spes Nova van N.V. Terry uit Oostende,6-2011 krijgt bij Hoekman Shipbuilding in Urk een door Machinefabriek Padmos
uit Bruinisse geleverde 300 pk., 221 kw. Mitsubishi, reg. nr. 01 00311 1996. foto's: Roland Roosens (voor en na verb. en verl.)
N 57 Spes Nova
in 1986 gebouwd bij Scheepswerf L. de Graeve in Zeebrugge, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1986, in 1986 in de vaart
als N 57 Terry van La Maree BVBA., uit Koksijde, afm. 21,15 x 6,28. GT 89, roepletters: OPCE, 1-1-1990 opgave id nr. BEL040571986, in
1990 is de kotter verlengd en verbouwd o.a. achterschip dicht gemaakt, loa. nu 23,75 en GT 99, in 1996 wordt N.V. Terry uit Nieuwpoort de
eigenaar en een andere motor: 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1990, 3-2002 nieuwe 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1999, 6-5-2004 N 57 Spes
Nova van N.V. Terry uit Oostende,6-2011 krijgt bij Hoekman Shipbuilding in Urk een door Machinefabriek Padmos uit Bruinisse geleverde 300
pk., 221 kw. Mitsubishi, reg. nr. 01 00311 1996. foto's: Henk Perdok
N 64 Black Jack
in 1987 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf De Decker en zonen in Zuienkerke, ingebouwd met een 150 pk., 110 kw. Volvo Penta
uit 1983, in 1987 geregistreerd als O 64 Black jack van J. Smessaert uit Oostende, afm. 14,00 x 4,78, GT 24,00, in 1990 een nieuwe 195
pk., 143 kw. Scania Vabis uit 1990, 13-3-1995 N 64 Black Jack van Rederij Dawenda BVBA., in Westende, 11-1999 heeft Visserijbedrijf
de Rousant uit Lauwerzijl het scheepje gekocht en eerst opgelegd in Zoutkamp, 5-2000 GY 903 Black Jack van Visserijbedrijf de Rousant
in Kyngs Lynn, de kop is ingekort thans loa. 13,20 en GT 18,29, 2003 GY 1263 Black Jack van dezelfde eigenaar, ID nr. GBR000C170019,
in 2004 is de kop weer verlengd in de oude staat, 7-2005 weer terug in Zoutkamp en opgelegd, 11-2005 N 64 Black Jack van BVBA de
Rousant uit Knokke Heist, heeft in 2007 nog de staande wand visserij vanuit IJmuiden beoefent (foto 1+2), 2-2010 tenaamstelling N.V.
Zeekraal uit Knokke Heist. foto 1: Marcel Coster 2: Jan Alderliefste 3+4: Henk Perdok
N 75 Sarvy
in 1986 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf de Graeve in Zeebrugge, ingebouwd met een 297 pk., 218 kw. Cummins uit 1986, 1986
ingeschreven als N 75 Sarvy van P.V.B.A. Cardijn uit Nieuwpoort, afm. 23,75 x 6,28, GT 89, roepletters: OPCW, 1-1-1989 opgave
id nr. BEL040751986, 1990 gewijzigd in een B.V.B.A., 1991nieuwe 297 pk., 218 kw. Cummins uit 1990, 1998 nieuwe 297 pk., 218 kw.
Cummins uit 1997, 10-2004 Z 75 Zeldenrust van B.V.B.A. Op Hoop Van Zegen uit Nieuwmunster (R. van Belzen en John Weststrate,
12-2010 John Weststrate uit Yerseke alleen eigenaar, 17-10-2013 met een net in de schroef op een strekdam bij Petten geraakt, de drie
bemanningsleden later op de dag per helicopter van boord gehaald, machine kamer maakte water, 19-10-2013 begonnen met bergen,
22-10-2013 vlot getrokken en naar Schiedam gesleept, 3-2014 naar Treffers in Haarlem gesleept en wacht daar op een andere bestemming
foto 1: Buijtendijk 2: Roland Roosens
N 79 Thorn
N 79 Warrior
in 1986 gebouwd bij Centraal Staal in Griningen en afgebouwd bij S.C.A.P. in Oostende, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw, Mitsubishi
uit 1986, 1987 geregistreerd als Z 79 Thorn van Thorn BVBA. uit Knokke Heist, afm. 23,82 x 6,06, roepletters: OPDA, 1-1-1989 opgave
id nr. BEL030791986, 1995 tenaamstelling BVBA. Ravelingen uit Oostende, 13-5-1996 opgave GT 78, 1999 nieuwe 300 pk., 221 kw.
Mitsubishi uit 1999, 10-2002 opgelegd in Zeebrugge i.v.m. failissement, 29-9-2003 N 79 Thorn BVBA Thorn uit Nieuwpoort (Rony en Sam
Zwertvaegher), 8-11-2005 GT gewijzigd in 70, 27-4-2010 N 79 Warrior van BVBA Thorn uit Knokke Heist.
foto 1+2: Roland Roosens 3: Ronald Ribbe 4: Arie de Ruijter
met nieuwe portaal mast achter
N 86 Surcouf met nieuwe stuurhuis
in 1987 gebouwd en afgebouwd bij de West Vlaamse Scheepswerven in Oostkamp, ingebouwd met een 195 pk., 144 kw. Cummins uit
1985, 1987 geregistreerd als Z 86 Surcouf van BVBA Surcouf uit Knokke Heist, afm. 14,50 x 5,00 x 2,25, GT 31, roepletters: OPDH, 1-1-
1989 opgave id nr. BEL030861987, 1-1-1992 N 86 Surcouf van BVBA Surcouf uit Oostduinkerke, later verbouwd: nieuwe portaal mast
achter, later voorzien van een nieuwe stuurhuis, 1993 nieuwe 195 pk., 144 kw. Cummins uit 1993, 9-2001 nieuwe 195 pk., 144 kw.
Cummins uit 2000, 6-12-2004 motor vermogen; 300 pk., 221 kw., 31-3-2003 uitgeschreven i.v.m. nieuwbouw, 1-2007 aangekocht
door het stadsbestuur voor 180.000 Euro als bezienswaardigheid op de plaats waar het douane kantoor in de haven van Nieuwpoort
heeft gestaan. foto 1: Sikke Wielstra 2+3: Roland Roosens 4: D. v.d. Zwan
N 86 Surcouf na verlenging
in 2002 gebouwd bij Malbo Yard in Wroclaw (Polen) als voorraad casco voor rekening van Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog, 1-2006
verkocht aan BVBA. Surcouf uit Lombardsijde (Charles en zoon Rudy Beuckels), ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Cummins NTA-14-M
uit 2006, 5-6-2006 geregistreerd als N 86 Surcouf van dezelde eigenaren, afm. 17,76 x 5,57 x 2,60, diepgang: 2,19, GT 51, roepletters:
OPDH, id nr. BEL040862006, 2-2012 nieuwe 300 pk., 221 kw. Cummins uit 2012 bij I.D.P. in Oostende, 10-2012 bij I.D.P. Oostende met 2,5
mtr. verlengd tot ca. 20,25 meter i.v.m. stabiliteit, eind november 2012 naam kotter gewijzigd in Rudy i.v.m. alleen eigenaar Rudy Beuckels.
8-2013 bij I D P in Oostende wordt de beschadigde enkelmast vervangen door een nieuwe portaal mast.
foto 1+2: Henk Perdok 3 t/m 5: Ronald Ribbe
N 88 Nova Cura
in 1963 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Seghers in Oostende b.nr. C 37, ingebouwd met een 200 pk., 147 kw. Bolnes uit 1963,
in 1964 ingeschreven als N 720 André Jeanine van Marcel Vercauttwer-Bogaert uit Nieuwpoort, afm. 22,00 x 6,07 x 2,45, BRT 63,96,
roepletters; OQCT, 1978 eigenaar André Vercautter-Dutreux uit Nieuwpoort, in 1987 nieuwe 297 pk., 218 kw. Cummins uit 1986, 1-1-
1989 opgave id nr. BEL047201963, 1993 nieuwe 297 pk., 218 kw. Cummins uit 1992, in 1996 eigenaars A. Vercautter en M. Cousaert
uit Lombardsijde, in 1997 eigenaars M. Cousaert en A. Dugardein uit Nieuwpoort, de "A" gieken aan de brug verwijderd en nieuwe
gieken aan de mast, tevens is de achtermast veranderd, 1999 tenaamstelling BVBA. Caroline uit Nieuwpoort, 26-3-1999 N 88 Nova
Cura van BVBA Nova Cura uit Nieuwpoort, roepletters: OPDJ, later een nieuwe portaal mast, 4-3-2004 opgave GT 68, 6-2005 failliet
verklaatd en de kotter opgelegd voor de verkoop, 12-2005 N 88 Nova Cura van BVBA De Rousant uit Knokke Heist, achter portaal mast
verwijderd, 19-11-2009 uitgeschreven en opgelegd in Zoutkamp, reg. nr. 01 00288 1996, 1-5-2013 ZK 88 Nova Cura van Visserijbedrijf
de Rousant B.V. uit Lauwerzijl, roepletters: PA3809, motor vermogen: 300 pk., 221 kw., rest ongewijzigd, nooit onder dit nr. gevist en heeft
ook niet op kotter gestaan, dec. 2013 verkocht aan Korf, die de kotter in Leeuwarden laat verbouwen.
foto's: 1+2: Roland Roosens 3 t/m 7: Henk Perdok
N 93 Aalscholver
in 1986 gebouwd bij de West Vlaamse Scheepswerven in Oostkamp, afgebouwd bij Valcke N.V. in Oostende, ingebouwd met een 299 pk., 220 kw.
Deutz uit 1985, 1986 ingeschreven als Z 93 Aalscholver van J. Vantorre-Verbouw uit Knokke Heist, afm., 21,08 x 6,08, GT 67, roepletters: OPDO,
1-1-89 opgave id nr. BEL030931986, 1991 nieuwe 299 pk., 220 kw. Mitsubishi uit 1991 en eigenaar A. Verbouw uit Knokke heist, 14-4-1999 N 93
Aalscholver van BVBA Rederij Aalscholver uit De Haan later Nieuwpoort, 2000 nieuwe 299 pk., 220 kw. Cummins uit 2000 bij Scheepswerf de Schroef
in Sluiskil. foto 1: D. v.d. Zwan 2: Roland Roosens 5+6: Tadorna
N 350 Ingrid
in 1995 gebouwd bij de West Vlaamse Scheepswerven in Oostkamp en afgebouwd bij de Zeebrugse Scheepswerven in Zeebrugge,
ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 1995, 19-2-1996 ingeschreven als N 350 Ingrid van N.V. Semper Confidens in Knokke
Heist (Smit en zonen uit Den Oever), afm. 23,82 x 6,09 x 2,60, GT 104, roepletters: OPNL.
foto 1 t/m 5: Henk Perdok 6; Ronald Ribbe 7: Wim v.d. Moolen
N 402 De Norma
in 1963 gebouwd en afgebouwd bij Werf Bocher in Zeebrugge, ingebouwd met een 220 pk., 162 kw. Bolnes uit 1962, 1-11-1964 geregi-
streerd als Z 402 Atlantis van PVBA. Rederij Gebr. Vantorre uit Heist aan Zee, afm. 23,78 x 6,10 x 2,65, BRT 70,33, 5-79 tenaamstelling
Rederij Atlantis PVBA. uit Knokke Heist, 1984 BRT gewijzigd in 69,97, in 1986 O 402 Atlantis van Rederij Atlantis PVBA. uit Knokke Heist,
in 1988 N 402 Yvette van N.V. Mare Nostrum uit Koksijde, in 1989 kreeg het de naam De Norma van dezelfde eigenaar en werd het
verbouwd, o.a. nieuwe stuurhuis en werd het achterschip dichtgebouwd, hermeten: loa. werd 23,78, tevens een nieuwe 283 pk., 208
kw. Caterpillar uit 1989, in 1994 tenamstelling N.V. Marjon uit De Haan, 1997 een nieuwe 283 pk., 208 kw. Cummins en opgave GT 97,
8-1998 werd N.V. Valta uit De Haan de eigenaar, 3-99 De Norma (ex. N 402) van BVBA Christoph uit Brugge, 2-4-99 werd het N 782 De
Norma van N.V. Valta, 4-2000 tenaamstelling BVBA. Rederij Jacomina uit Oostende, 12-5-2000 kocht Visserijbedrijf De Rousant uit
Lauwerzijl de kotter en werd het opgelegd voor de verkoop, 18-1-2001 ZK 64 De Norma van Visserijbedrijf De Rousant uit Lauwerzijl,
8-2-2001 LO 7 Zwerver van Exploitatie LO 7 uit Dokkum (Cor Zijlstra), 12-2002 motor vermogen 300 pk., 221 kw., 9-2008 nieuwe
300 pk., 221 kw. Mitsubishi bij Hoekman Shipbuilding in Urk, id. nr. BEL044021963, foto 1: Roland Roosens 2: Sikke Wielstra
N 704 Girona
in 1967 gebouwd bij Scheepswerven Van Langerbrugge N.V. in Gent, ingebouwd met een 400 pk. Baudouin nr. 590186 uit 1967,
1967 ingeschreven als N 704 Girona van Rederij de Westhoek PVBA. uit Nieuwpoort, BRT 79,48, roepletters: OQCD, 1973 P 704
Girona, BRT 73, later GU 32 Girona van Clarkwill Leasing & Discounting uit Jersey, 1985 LT 44 Lesley Elizabeth van C.N. Scupham uit
Lowestoft, later LT 44 Abinic, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A21819, 1990 PZ 512 Abinic van W. Stevenson & sons uit Newlyn, afm.
21,88 x 6,60 x 2,47, GT 96, 1995 achterschip verbouwd; overkapt en een nieuwe stuurhuis, 12-7-1995 PZ 512 Cornishman van dezelfde
eigenaar, 14-3-1996 BM 126 Rebecca Elizabeth van John. A. Sanders uit Brixham en een ieuwe 299 pk., 220 kw. Poyaud, 10-3-2000
loa. gewijzigd in 22,50, 14-7-2000 N 928 Rebecca Elizabeth van Ernest McMath uit Kilkeel ( Co. Down), 5-10-2007 motor vermogen:
398 pk., 293 kw., 26-8-2009 S 228 Rebecca Elizabeth van Dennis Whelan uit Castletownbere, GT 120, motor vermogen: 272 pk., 200
kw., roepletters: EIIN8, 16-2-2013 hebben John de Boer uit Suriname en Rick Tel van Vishandel Tel uit IJmuiden de kotter gekocht en
wordt in Surinam ingericht t.b.v. visserij aldaar, 11-3-2013 onderweg naar Suriname gezonken 150 mijl uit de kust van La Coruna in de
Golf van Biscaje. foto: n.n.
N 719 Marlu
in 1968 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Seghers in Oostende b.nr. C 46, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Bolnes uit 1967,
1968 geregistreerd als N 719 Marlu van Marcel Vercautter-Bogaert uit Nieuwpoort, afm. 25,00 x 6,27 x 2,80, BRT 86,59, roepletters:
OQCS, 8-1979 N 719 Atlantic van Rederij Decrecal PVBA. uit Bredene, 1-1-1989 opgave id nr. BEL047191968, 31-8-1990 uitgeschreven,
1990 "Merlin Diver" guardvessel van Rederij groen onder Panamese vlag, roepletters: HO5018, 26-10-2012 onder de vlag van Vanuatu,
roepletters: YJQG4, afm. 25,00 x 6,20 x 3,90, GT 109,79 en nog steeds de Bolnes motor. foto: Roland Roosens
N 720 André Jeanine
in 1963 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Seghers in Oostende b.nr. C 37, ingebouwd met een 200 pk., 147 kw. Bolnes uit 1963,
in 1964 ingeschreven als N 720 André Jeanine van Marcel Vercauttwer-Bogaert uit Nieuwpoort, afm. 22,00 x 6,07 x 2,45, BRT 63,96,
roepletters; OQCT, 1978 eigenaar André Vercautter-Dutreux uit Nieuwpoort, in 1987 nieuwe 297 pk., 218 kw. Cummins uit 1986, 1-1-
1989 opgave id nr. BEL047201963, 1993 nieuwe 297 pk., 218 kw. Cummins uit 1992, in 1996 eigenaars A. Vercautter en M. Cousaert
uit Lombardsijde, in 1997 eigenaars M. Cousaert en A. Dugardein uit Nieuwpoort, de "A" gieken aan de brug verwijderd en nieuwe
gieken aan de mast, tevens is de achtermast veranderd, 1999 tenaamstelling BVBA. Caroline uit Nieuwpoort, 26-3-1999 N 88 Nova
Cura van BVBA Nova Cura uit Nieuwpoort, roepletters: OPDJ, later een nieuwe portaal mast, 4-3-2004 opgave GT 68, 6-2005 failliet
verklaatd en de kotter opgelegd voor de verkoop, 12-2005 N 88 Nova Cura van BVBA De Rousant uit Knokke Heist, achter portaal mast
verwijderd, 19-11-2009 uitgeschreven en opgelegd in Zoutkamp, reg. nr. 01 00288 1996, 1-5-2013 ZK 88 Nova Cura van Visserijbedrijf
de Rousant B.V. uit Lauwerzijl, roepletters: PA3809, motor vermogen: 300 pk., 221 kw., rest ongewijzigd, nooit onder dit nr. gevist en heeft
ook niet op de kotter gestaan, dec. 2013 verkocht aan J. Korf uit Urk, die de kotter in Leeuwarden eerst laat verbouwen.
foto 1: Sikke Wielstra 2: Roland Roosens
N 782 Nancy
in 1971 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf S.C.A.P. in Oostende, in 1971 in de vaart als N 782 Nancy van F. & H. Guilleman uit
Nieuwpoort, in 1989 werd Freddy Guilleman alleen eigenaar, afm. 14,31 x 4,56 x 2,00, BRT 25,80, roepletters; OQFD, motor 150 pk.,
110 kw. Baudouin, in 1996 uitgeschreven en opgelegd, in 1996 is er een nieuwe stuurhuis opgekomen, tevens opgave GT 21 en
18-11-1996 in de vaart als O 782 Nancy van Rederij Lumar N.V. uit de Haan, in 1998 doorgehaald en opgelegd voor de verkoop,
3-1999 werd N.V. Valta uit De Haan eigenaar, in 1999 heeft J. Rispens uit Zoutkamp het scheepje gekocht, in 2000 werd de bovenbouw
volledig weggehaald en werd het bij Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog met ca. 4,85 mtr. verlengd, tevens werd er een nieuwe
stuuurhuis opgeplaatst, casco werd daarna op het terrein van Machinefabriek Doornbos in Ezinge geplaatst voor verdere afbouw met
o.a. bruikbare onderdelen van de vorige ZK 18, 14-8-2002 officieel geregistreerd als ZK 18 Liberty van J. Rispens uit Zoutkamp, afm.
18,80 x 4,50 x 2,26, GT 33, motor: 188 pk., 138 kw. Cummins b.jr. 1998. foto: Roland Roosens
N 782 De Norma
in 1963 gebouwd en afgebouwd bij Werf Bocher in Zeebrugge, ingebouwd met een 220 pk., 162 kw. Bolnes uit 1962, 1-11-1964 geregi-
streerd als Z 402 Atlantis van PVBA. Rederij Gebr. Vantorre uit Heist aan Zee, afm. 23,78 x 6,10 x 2,65, BRT 70,33, 5-79 tenaamstelling
Rederij Atlantis PVBA. uit Knokke Heist, 1984 BRT gewijzigd in 69,97, in 1986 O 402 Atlantis van Rederij Atlantis PVBA. uit Knokke Heist,
in 1988 N 402 Yvette van N.V. Mare Nostrum uit Koksijde, in 1989 kreeg het de naam De Norma van dezelfde eigenaar en werd het
verbouwd, o.a. nieuwe stuurhuis en werd het achterschip dichtgebouwd, hermeten: loa. werd 23,78, tevens een nieuwe 283 pk., 208
kw. Caterpillar uit 1989, in 1994 tenamstelling N.V. Marjon uit De Haan, 1997 een nieuwe 283 pk., 208 kw. Cummins en opgave GT 97,
8-1998 werd N.V. Valta uit De Haan de eigenaar, 3-99 De Norma (ex. N 402) van BVBA Christoph uit Brugge, 2-4-99 werd het N 782 De
Norma van N.V. Valta, 4-2000 tenaamstelling BVBA. Rederij Jacomina uit Oostende, 12-5-2000 kocht Visserijbedrijf De Rousant uit
Lauwerzijl de kotter en werd het opgelegd voor de verkoop, 18-1-2001 ZK 64 De Norma van Visserijbedrijf De Rousant uit Lauwerzijl,
8-2-2001 LO 7 Zwerver van Exploitatie LO 7 uit Dokkum (Cor Zijlstra), 12-2002 motor vermogen 300 pk., 221 kw., 9-2008 nieuwe
300 pk., 221 kw. Mitsubishi bij Hoekman Shipbuilding in Urk, id. nr. BEL044021963, foto 1: Roland Roosens 2: Henk Perdok
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~