E (Esbjerg)

E 2 Lilly

in 1950 gebouwd bij N.P. Jensens Skibs-og Bädebyggery in Esbjerg, 8-2-1950 ingeschreven als resp. John Möller, in 1959 Elva Knudsen,

in 1972 Silbjerg, in 1977 Annemette Kirsten en weer Silbjerg (kentekens helaas niet bekend), 2-3-1984 E 2 Lilly van Hans Marius

Mikkelsen uit Esbjerg, afm. 18,65 x 5,08 x 2,35, BRT 40,49, motor: 230 pk. Gardner uit 1977, roepletters; OWLT, 1-1-1989 opgave id nr.

DNK000004904, 28-8-1989 mede eigenaar Kim Mikkelsen uit Esbjerg, 23-10-2003 uitgeschreven en gesloopt.

foto 1: Henk Perdok           2: Bjørn Atle Krohn Johansen 

 

E 2 Lilly

in 1966 gebouwd bij Andersen & Ferdinandsen Skibs- og Badebyggeri in Gilleleje b.nr. 216, 1966 Gitte Henning, 1-12-1972 ingeschreven in

scheepsregister, afm. 15,06 x 4,97 x 1,68, BRT 19,98, roepletters: XP2625, 1-12-1972 SE 53 Marianne Vesth van Arne Vesth uit Nexø, 1980

nieuwe 334 pk., 246 kw. Scania en een nieuwe stuurhuis, 1-1-1989 opgave id nr. DNK000013812, 21-10-1993 E 53 Provider van Ib Schlüter

uit Esbjerg, 31-1-1996 AS 458 Bounty van Allan Udengaard  Jørgensenuit Hornslet, 24-9-1997 hermeten: 15,06 x 4,94 x 2,20, 21-4-1998

O 46 Fru Gamst van Jan Gamst Mogensen uit Kerteminde, 31-5-2001 opgave GT 35,3, 22-8-2003 E 2 Lilly van Hans Marius en Kim Mikkelsen

uit Esbjerg (50/50%), zondag 26-6-2011 gezonken na een aanvaring met de Nederlandse coaster Frank W bij Skagen, de 2 bemanningsleden

zijn gered door in de buurt zijnde loodsboot.                                                                                   foto's: Matthias Kock

 

E 4 Ho Bugt

in 1997 gebouwd bij de Hvide Sande Skibs og Bådebygeri in Hvide Sande b.nr. 78, ingebouwd met een 290 pk., 213 kw.  General Motors uit

1997, 11-4-1997 ingeschreven als E 4 Ho Bugt van Carsten Andreasen uit Ribe en Børge Jensen uit Esbjerg afm. 15,97 x 5,50 x 1,70, GT

19,30, roepletters: OU7149,  beoefent zowel de garnalen visserij (foto 1 en 3+4) als de schelpdier visserij (foto 2)

foto''s: Matthias Kock                                                                                                                                            

E 26 Viktor

in 1968 gebouwd bij Schiffswerft Gebr. Schlömer in Oldersum b.nr. 183, ingebouwd met een 200 pk., 140 kw. S.K.L., in 1968 geregi-

streerd als SC 54 Schwalbe van Simon Paulsen uit Büsum, af,. 17,77 x 5,20 x 2,50, BRT 35,09, roepletters: DJHS, in 1984 een neiuwe

220 pk., 162 kw. D.A.F. uit 1984, 1-1-1990 opgave id nr. DEU400840101, 26-3-1991 HV 3 Vinnie Runge van Kim Gunnar Runge uit

Skærbæk, GT 41,20, BRT 27,72, roepleters: OVIY, motor vermogen: 224 pk., 165 kw. en voorzien van nieuwe hydrauliek 30-11-1991

SC 54 Schwalbe van Simon Paulsen, 1-1-1992 HV 3 Vinnie Runge van Kim Gunnar Runge, 31-10-1997 loa. gewijzigd in 17,20, 23-12-

1997 HG 17 Emma van Gunnar en Valur Mørk Valsson uit Hirtshals, in 1998 een keer gezonken en gelicht, 15-2-1999 HV 26 Emma van

Rømø Værft og Maskinfabrik ApS.in Rømø en Kristian Madvig Sørensen uit Skærbæk, motor vermogen: 274 pk., 202 kw., 5-1-2000 HV 26

Kit van Carsten Lassen uit Rømø, 4-5-2000 motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 17-10-2000GT gewijzigd in 43,10, 14-6-2004 HV 26

Viktor van Hans Frederik Krogh, Gram en Niels Offer Kobberholm uit Esbjerg, 25-6-2004 E 26 Viktor van dezelfde eigenaars, 20-9-2008

RI 568 Juli-Ane II van Verner Møller Jensen uit Hvide Sande, 11-11-2009 uitgeschreven en gesloopt in  Grenaa.   foto's: Matthias Kock   

                               

 

E 46 Willem Klaas

in 1961 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerd Hakvoort in Urk, ingebouwd met een 116 pk. Deutz uit 1960, 5-9-1961 geregistreerd als

TM 17 Jan Koetse van H. Kerbof uit Termunterzijl, afm. l.l. 13,86 x 4,12 x 1,86, BRT 24,93, 22-10-1965 werd Machinefabriek Gorter uit

Delfzijl eigenaar, 25-11-1965 TM 17 Oostereems van H.v.d. Wijk uit Farmsum, in 1966 een nieuwe 145 pk. Deutz uit 1966, 3-73 verkocht

naar Engeland en komt in de vaart als CK 179  Gandalf, daarna resp. LO 179 Gandalf van Steve Smith uit Southend en LN 176 Wash

Princess van managing owner Heiploeg & Lynn Shrimpers Ltd. uit Kings Lynn, afm. 15,24 x 4,12 x 2,05, BRT 18,52, nog diverse eigenaren

gehad, t.w. Mr. Watson uit Southend, een eigenaar uit North of England en Barry Smith uit Southend, 27-3-1995 verkocht aan Maarten

Foppen uit Urk, die het naar Denemarken heeft omgevlagd als E 46 Willem en Klaas, de oude stuurhuis van de ex. RI 230 Kedde wordt

overgeplaatst en een nieuwe 147 pk., 108 kw. Gardner wordt ingebouwd, GT 11, in 2005 wordt het nog ingericht voor de pottenvisserij en

wordt Simon Lenger uit Harlingen eigenaar, in 2005 verbouwd en 4-2009 in Harlingen opgelegd voor de verkoop.

foto 1. Henk Perdok 5-1998 in Strandby.                             2. Matthias Kock

 

 E 61 Di-Je

in 1987 gebouwd als mosselkotter bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog b.nr. 135, ingebouwd met een 175 pk., 125 kw. M.A.N.

uit 1987, 24-11-1987 ingeschreven als E 61 Di-Je van Kaj Iversen uit Esbjerg, afm. 19,99 x 6,51, diepgang: 0,81, GT 48,40, roepletters:

OWFZ, 7-2011 tevens ingericht voor de garnalenvisserij, id. nr. DNK000013952

foto 1: Henk Perdok 5-1998 in Thisted            2: Matthias Kock 28-7-2011 in Esbjerg

 

E 64 Albatros

in 1989 gebouwd bij Scheepswerf Reimerswaal in Hansweert en afgebouwd bij Scheepsbouw en Machinefabriek Coops en Nieborg in

 Hoogezand, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1988, 1-9-1989 geregistreerd als ZK 52 Columbus van Heiploeg uit Zoutkamp,

GT 29 en afm 13,56 x 5,50 x 2,24, in 1989 CH 64 Columbusvan Prinlish uit St. Helens (Heiploeg), GT 25,58, 1-4-1993 E 64 Albatros van Finn

Arne Knudsen uit Esbjerg, GT 19,90 en motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 31-3-1994 ZK 52 Columbus van Heiploeg uit Zoutkamp (Ulrum),

GT 29, 23-2-1995 E 64 Albatros van Finn Arne Knudsen, GT 19,90 en motor vermogen: 300 pk., 221 kw., in 2001 nieuwe 300 pk., 221 kw.

Cummins uit 2001, 19-11-2001 motor vermoen: 240 pk., 177 kw., 22-12-2003 is de kop verhoogd, GT gewijzigd in 30,70 en loa. in 14,20,

6-5-2008 L 6 Inger  van André Sanders en Lubbertus Siemen Sanders uit Thyborøn (de laatste is een oud Termunter) 8-5-2008 L 64 Inger

van dezelfde eigenaren, 23-12-2009 uitgeschreven en wordt gesloopt i.v.m. met speciale regeling  nieuwbouw.   foto's: Matthias Kock

                                                         

E 95 Enhiørningen

in 1966 gebouwd bij Lemvig Skibsværft in Lemvig, 9-12-1966 in geschreven als L 95 Ingrid Mollerup van Verner Mollerup Christensen uit

Harboøre, afm. 18,10 x 5,09 x 2,57, BRT: 38,01, GT 49,30,roepletters: OZTQ, in 1979 voorzien van een nieuwe stuurhuis en een nieuwe

230 pk., 169 kw. Gardner uit 1977,  in 1980 nieuwe buiskap, 21-3-1994 mede eigenaar Jens Mollerup uit Harboøre, 19-5-1993 E 95

Enhiørningen van Peter Lassen Schmidt uit Fanø.                                                                                                     foto's: Henk Perdok

 

E 104 Ansgar

in 2002 gebouwd en afgebouwd bij Francisco Cardama Yard in Vigo (Spanje) b.nr. 204, ingebouwd met een 1590 pk., 1170 kw.

Caterpillar uit 2002, 14-2-2002 geregistreerd als E 104 Ansgar van Fiskeriselskabet Angela A/S uit Esbjerg c/o. Orth Sea Agency. v/O.

Torbensen uit Esbjerg, afm. 36,60 x 8,80 x 6,50, diepgang: 3,50, GT 435, roepnaam OWGH, id nr. DNK000032722, manager: Rederij

de Boer uit Urk,  6-10-2002 motor vermogen1285 pk., 946 kw., 27-6-2007 uitgeschreven i.v.m. omvlaggen naar Exeter bij Maaskant in

Stellendam, 16-7-2007 E 104 Ansgar van Buchan E 104 Ltd. uit Aberdeen (Rederij de Boer), afm. ongewijzigd, roepletters: MMQA,

id nr. GBR000C19094.                                                                                                    foto 1: Henk Perdok   2: Hylke Smits


E 126 Bering Sea

in 1982 gebouwd bij Johs Kristensen Skibsbyggeri in Hvide Sande b.nr. 162, ingebouwd met een 480 pk., 353 kw. Callesen 427FOT uit

1982, 15-11-1982 geregistreerd  als RI 126 Bering Sea van Knud Peter Pedersen uit Hvide Sande, afm. 27,57 x 7,62 x 5,85, diepgang

3,60, BRT 157,98, GT 243, roepletters: OXYA, 1-1-1989 opgave id nr. DNK00001379, 28-3-1990 E 126 Bering Sea van dezelfde eigenaar,

21-2-1995 loa. gewijzigd in 27,75, 3-12-1999 eigenaar Bering Sea a/s. uit Esbjerg (gebr. K, A, J. en R. Zwaan uit Urk),  27-4-12005

tenaamstelling Bering Sea II A/S. ,C/O Reviasion Vestkysten ApS. uit Esbjerg, 1-11-2010 L 126  Bering Sea van dezelfde eigenaren, imo

8131130.                                                                                                                                                               foto's: Henk Perdok

 

E 149 Nana Maria

in 1985 gebouwd en afgebouwd bij Johs Kristensen Skibsbyggeri in Hvide Sande b.nr. 176, ingebouwd met een 1100 pk., 809 kw. B. &

W. Alpha, 2-9-1985 geregistreerd als E 149 Sonja Grønberg van Andreas Grønbjerg Pedersen uit Esbjerg, afm. 41,10 x 9,61 x 6,71, GT

538, roepletters: OWCZ, later verbouwd en o.a. voorzien van een bakdek, 1-1-1989 opgave id nr. DNK000006184, 25-3-1990 mede

eigenaars Jan Hjalgrim en Pauli Magnussen uit Esbjerg (elk 25%), 21-8-1996 tenaamstelling A/S. Nana Maria uit Esbjerg, 9-12-1997

GT gewijzigd in 562, 25-4-2001 E 149 Nana maria van Jan Hjalgrim en Pauli Magnussen uit Esbjerg, 20-10-2003 eigenaars Ole Rasmus

Møgster uit Noorwegen (1600/1600), Hans Olivier Virgar Tindskard uit Hirtshals (7167/16000), Austevoll Havfiske ASA uit Noorwegen

(3699/16000), Fridalvar Virgarsson Tindskard uit Hirtshals (3534/16000), 4-11-2003 eigenaars A/S. Nana Maria en Niels Ole Nymann

Martensen uit Esbjerg (50/50%), 1-7-2011 eigenaar Astrid Fiskeri A.S. uit Esbjerg, 20-4-2012 AS 850 Odeskar van Odeskar Fiskeri A.S.

uit Grenaa, motor: 1100 pk., 809 kw. M.A.N. vlgs. fiskerforum.                                 foto's: Matthias Kock                                                            

 

E 248 Nette Rauhe

in 1999 gebouwd en afgebouwd bij Vestværftet in Hvide Sande b.nr. 214, ingebouwd met een 265 pk., 195 kw. Cummins uit 1999, 29-3-

1999 geregistreerd als E 248 Nette Rauhe van Bent Rauhe uit Esbjerg en Søren Madsen Aarup uit Hvide Sande, afm. 18,00 x 5,80 x 2,80,

GT: 60roepletters: OZTV, id. nr. DNK000031136, 23-7-2001 alleen eigenaar Bent Rauhe, 30-8-2002 werd Maja Lyng ApS. uit Thyborøn

eigenaar, 20-1-2010 L 248 Maja Lyng van dezelfde eigenaar.             foto's: Matthias Kock.

 

E 385 Bianca

in 1960 gebouwd bij Andersen & Ferdinandsen Skibs.-og Bädeb.in  Gilleleje b.nr. 188, 10-2-1960 ingeschreven in

scheepsregister, waarschijnlijk als Flamingo, kenteken niet bekend, in 1987 L 385 Brian van F. Ejvind Dalgaard uit Lemvig,

afm. 17,26 x 4,99 x 2,73, BRT: 32,84, roepletters: OXRV., ca. 1975 een nieuwe 153 pk., 113 kw. Gardner. uit 1975, 28-2-

1990 E 385 Bianca van Charles Christian Christensen uit Esbjerg, 2-1-1995 opgave GT 43,60, op 18-8-2009 is het schip

uitgeschreven en verkocht naar Sunderland  (Tyne and Wear), Engeland, komt niet meer in de visserij.        foto's: Henk Perdok

 

E 426 Rune Holm

in 1996 gebouwd en afgebouwd bij Vestværftet ApS. uit Hvide Sande b.nr. 200, ingebouwd met een 170 pk., 125 kw. Mitsubishi,

2-7-1996 geregistreerd als RI 426 Mette Janni van Bent Lodberg Kristensen en Frits Krogsgaard Pedersen uit Hvide Sande,

afm. 18,00 x 5,80 x 2,50, GT 67,3, roepletters: OYCG, id nr. DNK000028025, 29-7-2004 E 426 Rune Egholm van Jørgen

Christensen Timmerby uit Esbjerg, 14-8-2006 nieuwe 298 pk., 220 kw. motor.        foto 1: Matthias Kock   2: Frode Adolfsen.


E 562 Lars Juul

in 2001 gebouwd en afgebouwd bij Vestværftet ApS in Hvide Sande, afm. 17,22 x 5,50 x 2,50, GT 58,40,motor: 250 pk., 184 kw.

Volvo Penta, roepletters: OZWK, 26-3-2001 ingeschreven als HV 6 Hansine van Peter Hansen uit Höjer, 15-8-2005 E 62 Lars Juul

van Jesper Juul Larsen uit Esbjerg V.                                                                                                                foto's: Matthias Kock


E 567 Scotia

in 2000 gebouwd bij de Cenal Yard in Gdansk en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Lauwersoog, afm. 19,74 x 5,80 x 2,60, motor

vermogen: 275 pk., 202 kw., roepletters: OZYG, 5-4-2001 in de vaart als HV 73 Røm van Jurgen Marius Holm uit Rømø, 9-2-2006

vernummerd in E 567 Scotia van Scotia E 567 A/S.,c/o. Bækby Illeborg Shipping uit Esbjerg.foto 1: Matthias Kock  2: collectie Kor Sikkema

 

                                      foto: Henk Perdok

                                                        E 595 Marianne Holm

E 595 Simone Christina

in 1975 gebouwd bij Bolsønes Verft in Molde, Noorwegen b.nr. 239, ingebouwd met een n900 pk., 662 kw. Alpha, in 1975 geregistreerd als

S 95 Poul Henrik Nordfisk van Poul E. Nielsen p/r. uit Skagen, afm. 41,15 x 8,08 x 4,14, diepgang: 4,122, BRT 277,82, GT 439, roepletters:

OXFG, 16-8-1982 E 595 Marianne Holm van Vagn Holm Nielsen  uit Esbjerg, in 1986  verbouwd o.a. shelterdeck en stuurhuis en een nieuwe

1360 pk., 1001 kw. M.A.K. uit 1986, 12-1-2007 eigenaar Iona E 187 a/s. uit Esbjerg,  1-3-2007 naam schip gewijzigd in Simone Christina,

18-7-2007 eigenaar gewijzigd in Simone Christina E 595 a/s. uit Esbjerg,  12-5-2010  eigenaar gewijzigd in Astrid Fiskeri Danmark a/s. uit

Esbjerg, id. nr.  DNK000012236,  imo 7393755.                                                         foto's: Matthias Kock   

           

E 689 Darwin

in 197/74 gebouwd bij Rantzausminde Bådebyggeri in Svendborg b.nr. 1504 en afgebouwd bij Søby Motorfabrik & Stalsskibsværft in Søby

(Ærø). b.nr. 46, ingebouwd met een 599 pk., 541 kw. Grenaa diesel 6F24, 26-3-1974 ingeschreven als E 689 Darwin van Irving Kristensen uit

Esbjerg en Leif Kristensen uit Tjæreborg, afm. 32,92 x 6,79 x 3,45, GT 280, roepletters: OWUA, in 1999 nieuwe stuurhuis en bakdek, 17-7-

2001 uitgetreden Leif Kristensen en mede eigenaar werd Dorit Prisfeldt uit Esbjerg, 3-10-2006 werd Irving Kristensen alleen eigenaar, 5-3-

2007 tijdelijk Darwin I, 22-5-2008 uitgeschreven en gesloopt.                     foto 1: Atle Johansen   2: Rienk Nadema

 

E 689 Darwin

in 1984 gebouwd bij Carl B. Hoffmann's Maskinfabrik in Esbjerg b.nr. 52 en afgebouwd bij Ved. Grumsens Maskinfabrik A/S in Esbjerg,

ingebouwd met een 1100pk., 809 kw. M.A.N. B. & W Alpha, 4-1-1985 geregistreerd als E 349 Cattleya van Arne Johannes Pedersen uit

Esbjerg, afm. 42,30 x 8,40 x 5,80, diepgang 5,000, GT 447, roepletters: OWWM, in 1989 werd het dek verbouwd, 10-2-1992 mede eigenaar

Asgar Flemming Pedersen uit Esbjerg, 1-6-1994 werd Asgar Flemming Pedersen alleen eigenaar, 9-5-1996 motor vermogen: 1000 pk., 736

kw., 10-10-2006 E 348 Cattleya S van dezelfde eigenaar, 5-3-2007 werd Irving Kistensen uit Esbjerg eigenaar, 12-3-2007 ingeschreven als

E 689 Darwin, 12-9-2008 tenaamstelling Fiskeriselskabet Darwin E 698 ApS. uit Esbjerg.  foto 1+2; Matthias Kock  3 t/m 5: Gerold Conradi

 

E 697 Nanna-Kathrine

in 1988 gebouwd bij Nordisk Glasfiber A.S. in Esbjerg b.nr. 29108288, 31-1-1989 geregistreerd als VE 622 Emma van Spar-Finans Erhverv. in

Åbyhøj, afm. 8,95 x 3,00, GT 3,30, motor vermogen: 101 pk., 74 kw., id nr. DNK000012747, 8-10-1991 eigenaar Nordea Finans Danmark uin

Taastrup,28-4-1994 Kurt Kjærgaard Thomsen uit Kolding, 11-3-1994 loa. gew. in 9,06, 6-2-1997 E 697 Nanna-Kathrine van Fiskerislskabet

Hounisen uit Esbjerg, 11-5-2006 motor vermogen: 86 pk., 63 kw.                           foto's; Matthias Kock

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------                       

  

Maak jouw eigen website met JouwWeb