Kotterspotter.jouwweb.nl
Home » SO (Sligo)

SO (Sligo)


 

SO 117  Johanna Maria

in 1994 gebouwd en afgebouwd bij de IJsselwef in Capelle aan de IJssel, ingebouwd met een 7300 pk., 5320 kw. M.A.K. uit 1994

16-11-1994 ingeschreven als SCH 118 Johanna Maria van Rederij Jaczon Visserijmaatscahppij Johanna Maria B.V. uit Scheveningen,

afm. 119,65 x 17,50 x 11,02, diepgang: 6,850, GT 6534, roepletters: PDDP, id nr. NLD199301884, 9-1999 motor vermogen: 8967 pk.,

6600 kw., 1-2008 samenwerkings verband aangegaan met Bros. McHugh uit Killybegs en schip wordt omgevlagd 27-11-2008

omgevlagd als SO 117 Johanna Maria van Jaczon en Vrolijk, roepletters: EIEU8, 22-3-2011 weer SCH 118 Johanna Maria van dezelfde

eigenaren.                                                                                foto 1: Kees van Duijvenvoorde   2 t/m 4: Marcel Coster

 

SO 237 Western Chieftain

in 2003 gebouwd bij Karstensen Skibsværft in Skagen, ingebouwd met een 1470 pk., 1082 kw. M.A.K. 8M25, 18-10-2004 geregistreerd

als SO 237 Western Cheftain van Premier Trawlers Ltd., Belcruit, Kincasslogh Co Donegal, afm. 45,00 x 10,5 x 7,14, GT 663, roepletters:

EILQ, id nr. IRL000I00878, 14-12-2010 motor vermogen; 3261 pk., 2400 kw.            foto 1: Richard Paton          2: Aage 

 


SO 591 Olgarry

in 2003 gebouwd bij Stal Rem in Gdansk en afgebouwd bij Hoekman Shipbuilding in Urk e.e.a. volgens ontwerpe Rolls Royce Nordvest (Nw.),

ingebouwdmet een 851 pk., 634 kw. Wärtsilä 6L26A uit 2003, 19-9-2003 officiële overdracht, 17-2-2004 geregistreerd als SO 591 Olgarry

van Garry McGing uit Killybegs (Donegal), afm. 40,40 x 10,8 x 7,05, GT 624, roepletters: EIDF, id. nr. IRL000I00853.

foto 1: Aage   2 t/m 4: Willem Harlaar

 

SO 679 Iuda Naofa

in 1978 gebouwd bij BIM Boatyard in Downings, 1978 geregistreerd als SO 679 Iuda Naofa van Mairtin Conneely van Aran Islands,

(Co. Galway), afm. 24,99 x 7,28 x 3,47, GT 198, motor: 668 pk., 492 kw. Cummins, roepletters: EIFS, 1-10-1990 opgave id nr. IRL000

I10618.                                                                                                     foto 2: Richard Paton

  

                                        

                                                   SO 694 Atlantic Warrior

in 1978 gebouwd bij BIM Boatyard in Dingle, ingebouwd met een 400 pk., 294 kw. Grenaa 6F24T, 1978 geregistreerd als SO 694

Speckled Fort van John Corrigan uit Achill, afm. 19,28 x 6,71 x 3,35, BRT 93,31, GT 104,38, 1-10-1990 opgave id nr. IRL000I11227,

28-10-1992 SO 694 Atlantic Warrior van John O'Donnell uit Dingle (Kerry) en een 493 pk., 363 kw. Cummins uit 1991, 27-7-1999

uitgeschreven, in 2009 gekocht door een particulier uit Finland, die de kotter i.v.m. motor schade pas eind 2012 naar Finland

overvaart, is 12-10-2012 waargenomen in Harlingen even daarvoor in Breskens, de bedoeling is om er een woonboot voor in de

zomer van te makenzie ook website: http://www.atlanticwarrior.net/                          foto: Jan Anderiesse

SO 709 Brendelen

in 2004 gebouwd bij Stal Rem S.A. in Gdansk en afgebouwd bij Karstensens Skibsværft in Skagen, ingebouwd met een 3638 pk., 2710 kw.

Wärtsilä NSD 9L32., 17-8-2004 geregistreerd als SO 709 Brendelen van Brendelen Ltd., uit Greencastle (Donegal) (Gil Brenden), afm. 64,60

x 13,42 x 8,3, diepgang: 6,4, GT 1499, roepletters: EINR, id. nr. IRL000I01277.                                       foto's: Hylke Smits

 

SO 714 Golden Rose

in 1981 gebouwd bij I.H.C. Gusto Staalbouw B.V. in Slikkerveer b.nr. 61755, ingebouwd met een 1000 pk., 746 kw. M.A.K., 1981

geregistreerd als SO 714 Golden Rose van John Gallagher uit Killybegs (Donegal), afm. ? x 8,01 x 4,20, diepgang: 3,709, roepletters:

EI2491, 8-1987 verlengd bij Scheepswerf Niestern in Delfzijl : afm. 36,60 x 8,01 x 4,20, diepgang: 3,709, GT 419, 1-1-1990 opgave id nr.

IRL000I10545, 8-4-2011 FIN-182-O Golden Rose in Finland, motor vermogen: 2174 pk., 1600 kw., roepletters: OJ9434, afm. ongewijzigd

foto's: Aleksi Lindström

SO 716 Sheanne

in 2003 gebouwd bij Solstrand in Tomrefjord (Noorw.), ingebouwd met een 3041 pk., 2238 kw. M.A.K. uit 2004, 17-2-2004 ingeschreven

als SO 716 Sheanne van O'Shea Fishing Co. Ltd. uit Killybegs, afm. 61,60 x 13,5 x 8,3, GT 1588, roepletters: EIGP, id nr. IRL000I00852,

foto's: Sydney Sinclair

                                                  

                                                      SO 718 Western Viking

in 2005 gebouwd bij Karstensens Skibsværft in Skagen, ingebouwd met een 2166 pk., 1544 kw. M.A.N. B. & W. Alpha 9L27/38, 23-9-2005

geregistreerd als SO 718 Western Viking van Frank Doherty uit Kincasslagh (Donegal), afm. 51,00 x 11,2 x 4,9, GT 834, roepletters: EISZ,

id. nr. IRL000I13060, 14-12-2010 motor vermogen; 4075 pk., 2999 kw.     foto 1: Sydney Sinclair  2: Richard Paton   3: Aage

                                                   

                                                            SO 750 Velvet

in 1988 gebouwd bij Scheepswerf Made in Made, afgebouwd bij Scheepswerf Damen in Gorinchem b.nr. 41/72, ingebouwd met een

705 pk., 519 kw. Caterpillar, 1988 geregistreerd als N 275 Velvet Chard II van William McKee uit Kilkeel, afm. 21,67 x 7,10 x 2,55, GT

195,43, roepletters: MKCH5, 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A19782, 14-10-1999 loa. 23,21 en mede eigenaar Robert McKee, 13-5-

2008 GT gewijzigd in 216,08, 10-7-2009 SO 750 Velvet van Atlanta Trawler Ltd., Fiafannon, Killybegs.  foto: Richard Paton


                                         

                                                      SO 876 Heather Jane

in 1990 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder, ingebouwd met een 427 pk., 319 kw. Cummins uit 1990, 7-1-1992

geregistreerd als SO 876 Heather Jane van Hugh McBride uit Downings (Donegal), afm. 18,28 x 6,11 x 2,94, GT 126, roepletters: EI3197,

19-2-2003 SO 876 Amy Jane van Amy Jane Ltd., uit Downings (Hugh McBride), 8-2-2007 motor vermogen: 304 pk., 224 kw., 7-10-2011

gezonken 13 mijl uit de kust van Malin Head (noordwest van Ierland), alle 6 opvarenden gered, id nr. IRL00I11506.  foto: Sikke Wielstra

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------