Kotterspotter.jouwweb.nl
Home » HK (Harderwijk)

HK (Harderwijk)

HK 3 Aaltje

in 2004/05 als bouwpakket van Blom uit Hindeloopen in elkaar gelast door Marhen Yachting uit Harderwijk, doordat het scheepje is

afgekeurd, moest het opnieuw worden gelast en wel door Yachtcare uit Biddinghuizen, ingebouwd met een 120 pk., 88 kw. Mitsubishi uit

1985,  2-2006 in de vaart als HK 3 Aaltje van vof. HK 3 uit Harderwijk (fam. Timmer), afm.15,80 x 4,98 x 1,70, diepgang: 1,20, GT 26,

roepletters: PG7017, 8-4-2006 officiële proefvaart, wel visklaar maar moet nog worden afgebouwd, 5-1-2009 ingeschreven in gids vissers-

vaartuigen, id nr. NLD200402660.                                                                                       foto's: collectie Kor Sikkema

                                                                                                   

HK 8 Drees

in 1988 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Made in Made, ingebouwd met een 159 pk., 117 kw. M.A.K. uit 1978,  5-1988 ingeschre-

ven als VD 55 Alida Maria van fam. Schilder uit Volendam, afm. 16,27 x 4,62 x 1,79, BRT 34,71, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198800620,

10-1994 tenaamstelling Maatschap Schilder-Kwakman uit Volendam en een nieuwe 280 pk., 206 kw. M.A.N. uit 1994, 1-4-1996 HK 8

Drees van de fam. Bruinink uit Harderwijk,  9-1999 hermeten; loa. nu 16,39 en opgave GT 45.     foto 1: Roel van Slooten   2: Wim Weesies.

 

HK 10 Reinalda

in 1960 gebouwd bij Scheepswerf van Nugteren in Enkhuizen, ingebouwd met een 50 pk. Kromhout Gardner uit 1953, 1960 ingeschre-

ven als BU 191 (geen naam) van W. Koelewijn uit Bunschoten, afm. 13,40 x 3,90 x 1,80, BRT 16,15, 1978 motor vermogen: 90 pk., 66

kw., 11-1985 VD 10 Sint Franciscus van Gebr. J. Th. C. & N.C. de Boer uit Volendam, 1988 alleen eigenaar N.M. de Boer uit Volendam,

1-9-1989 opgave id nr. NLD196000505, 28-3-1994 andere motor: 127 pk., 94 kw. Scania Vabis uit 1982, 7-12-2000 hermeten: loa.

nu 13,48 en opgave GT 17, 1-3-2003 opgave roepletters: PL4034, later opgelegd, eigenaren Henk Tol en Jan Butter uit Volendam, 3-

2008 kotter verkocht aan Jan Wormsbecher uit Harderwijk; rechten verkocht aan HK 78 (Jan Foppen) en UK 238 (Jelle Hakvoort),

5-1-2009 HK 10 Reinalda van Visserijbedrijf Jan Wormsbecher uit Ermelo, motor vermogen: 129 pk., 95 kw.    foto's: Kor Sikkema

 

              

HK 21 Hendrik Cornelisse

in 1984 gebouwd bij V.S.N. uit Cuyk en afgebouwd bij W. Prins B.V. in Volendam, ingebouwd met een 150 pk., 110 kw. Volvo Penta uit 1984,

2-1985 ingeschreven als HK 21 Hendrik Cornelisse van gebr. C. & H. & H. Klaassen uit Harderwijk, afm. 18,05 x 5,00 x 1,80, BRT 41, 1-9-

1989 opgave id nr. NLD198400160, 1-2000 hermeten nu loa. 16,54 en opgave GT 32, 1-2006 verkocht aan J. Zwaan en zn., uit Stavoren,

3-3-2006 ingeschreven als ST 1 Jelle Sjoerd van vof. J. Zwaan & zn. uit Stavoren, thans loa. 18,10 en roepletters: PI4078, medio 2012

gestopt met de visserij en opgelegd in Elburg, 8-2013 schip verkocht aan Post Garnalen B.V. uit Urken vergunning verkocht aan de "nieuwe"

WL 3 van Uilke Vanger uit Moddergat., 12-2013 kotter verkocht aan Waalke Smit uit Zoutkamp, die het in eigenbeheer klaarmaakt voor de

garnalenvisserij.                                               foto's: Roel van Slooten

 

HK 79 Jan Jr.

in 1998 gebouwd bij Roelofsen in Hoorn, ingebouwd met een 92 pk., 68 kw. D.A.F., 12-6-1998 geregistreerd als VD 105 VD 104 Jr. van

fa. gebroeders Schilder uit Volendam, afm. 9,00, BRT 6,50, id nr. NLD199802112, 27-9-2002 i.v.m. bedrijfsmatigheid uitgeschreven,

2010 verkocht inkl vergunning aan Jan Foppen uit Harderwijk t.b.v. snoekbaarsvisserij, 1-11-2010 HK 79 Jan Jr. van Visserijbedrijf HK 78

uit Hierden, medio 2011 gestript en krijgt bij Jacht en Scheepswerf R. Roelofsen in Harderwijk een nieuwe aluminium opbouw en een

nieuwe 115 pk., 77 kw. D.A.F. uit 2011, 8-2011 HK 79 Jan Junior, loa. 11,96 x 3,60 x 0,80, GT 3, part time schipper is dominee Dirk

Meijvogel, vroeger schipper op de KW 132.                                                        foto 1: coll. Foppen      2: Kor Sikkema

 

 

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>