BOU (Boekhoute)

BOU 1  Elly                                                                         

in 1950 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf "de Industrie" Gebr. D. & J. Boot, Alpen aan de Rijn, ingebouwd met een 26 pk.

Kromhout, 4-12-1950 geregistreerd als UK 9 De Jonge Sjoerd (eigenaar niet bekend), afm. 15,30 x 4,07 x 1,63, BRT 23,16, 19-3-1956

NZ 25 Maria Antoinette van E.P. en L.J. de Rooij uit Hoek, 15-4-1958 andere motor: 35 pk. Industrie uit 1932, 1-1-1961 andere motor:

60 pk. Industrie uit 1935, 17-11-1961 nieuwe 133 pk. Penta uit 1961, 12-8-1974 naam schip gewijzigd in 't Zal Wel Gaan en een nieuwe

155 pk., 114 kw. Volvo Penta uit 1974, 7-1980 UK 26 Eendracht van fa. Langman en Post uit Urk (papieren nummer), 9-1980 LO 19 't Zal

Wel Gaan van P.B. Wolters uit Zoutkamp, 1-1981 NZ 12 Elly van F.J.G. de Rooij uit Hoek, 1-9-1989 opgave id nr. NLD195000268, 4-1997

BOU 1 Elly F.J.G. de Rooij uit Assenede, in 1997 loa. gewijzigd in 15,05 en opgave GT 21, later kombuis achter stuurhuis gebouwd,

2-2010 huisvesting thans Verrebroek, reg.nr. 01 00383 1997.

foto 1=2: Henk Perdok   3: Tom Grootenboer   4: Ronald Ribbe       5+6: Wilfred Arendse     

 

                                                   


BOU 7 De Enige Zoon

in 1986 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Smets in Terneuzen, ingebouwd met een 299 pk., 219 kw. Caterpillar uit 1985, 1986

geregistreerd als BOU 7 De Enige Zoon van K.L. Verschraegen uit Assenede, afm. 16,67 x 5,78, BRT 57, roepletters: OPAG, 1-1-1989 opgave

id nr. BEL000071985, 1992 verlengd loa. thans 19,10 en GT 57 en voorzien van een buiskap, 1993 nieuwe 299 pk., 220 kw. Caterpillar uit

1993, later werd Patrick Verschraegen uit Assenede eigenaar, reg. nr. 01 00175 1996.

foto 1: coll. Henk Perdok       2: na verlenging en buiskap: Aleksi Lindström.  3: Ronald Ribbe   4+5: Marius Esman

 

BOU 24 Beatrix

in 1964 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf en Machinefabriek v.d. Sande in Breskens b.nr. 110, ingebouwd met een

245 pk. Cummins uit 1964, 18-5-1964 ingeschreven als BR 20 Nova Cura van fa. A.J. de Baare en zoon uit Breskens, afm.

19,04 x 5,02 x 2,14, BRT 41,38, roepletters: OPAX, 13-6-1966 firma gewijzigd in vof., 17-12-1972 nieuwe 275 pk., 202

kw. Stork Werkspoor uit 1972, 9-12-1976 BOU 24 Beatrix van E. Rammeloo uit Assenede, later GT 44, 5-1997 bij

Scheepswerf Smets in Terneuzen verbouwd o.a. nieuwe stuurhuis met nettenrol aan stuurhuis, achterschip dichtgebouwd

en een buiskap.                    id nr. BEL000241964         foto 1+2: coll. Henk Perdok             3 t/m 5: Wilfred Arendse