Kotterspotter.jouwweb.nl
Home » GO (Goedereede)

GO (Goedereede)

GO 1 Catharina

in 1991 gebouwd bij Brodogradiliste "Dunav" in Bezdan (Joegoslavië) en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een

299 pk., 220 kw. Deutz uit 1991, 20-3-1992 ingeschreven als GO 1 Catharina van Gebr. J. & W. Melissant uit Stellendam, afm. 23,97 x

7,00 x 3,65, diepgang: 2,740, GT 160, roepletters: PDIT,  ID nr. NLD 199101623, in 3-2001 een nieuwe 300 pk., 221 kw. Caterpillar uit

2000, 11-2002 tenaamstelling vof. Visserijbedrijf W. Melissant en zonen uit Stellendam, 8-5-2007 verkocht aan Langdon en Philips Ltd.

in Brixham, 12-6-2007 ingeschreven als BM 111 Catharina van Vedahaven Ltd.,  uit Brixham, motor vermogen: 609 pk., 448 kw., roep-

letters: MRQY8, ID nr. GBR000C19045                                          foto 1: Lennard de Graaff        2: uit collectie Henk Perdok

 

GO 1 Wouter Adriaantje

in 2000 laat Maaskant uit Stellendam voor eigen rekening een voorraad casco bouwen bij Crist Yard Sp.Z in Gdansk, ingebouwd met

een 300 pk., 221 kw. Caterpillar, loa. 23,99 en GT is 161, 8-5-02 wordt de casco ingeschreven als GO 12 Albatros van Maasvis uit

Stellendam, 5-2008 wordt de casco verkocht en wordt het eerst met 3 meter verlengd alvorens het bij Maaskant in Stellendam wordt 

verbouwd t.b.v. twinrig visserij, de kotter wordt o.a. voorzien van een shelterdeck en de brug wordt naar voren geplaatst, tevens een

andere motor: 964 pk., 709 kw. Caterpillar van 2008, loa. nu 26,99 en GT 215, 16-12-2008 ingeschreven als GO 1 Wouter Adriaantje

van vof. W. Melissant en zonen uit Goedereede, 14-3-2009 volgt de officiële overdracht.  foto 1+2: Marcel Coster3+4: Matthieu le Bonniec

                                                     

                                                  GO 2 Johanna Lena

in 1976 gebouwd bij Scheepswerf Veldthuis "Groningen" in Zuidbroek b.nr. 243, afgebouwd bij Padmos in Stellendam, ingebouwd met

een 1320 pk., 972 kw. Deutz uit 1976, 2-10-1976 ingeschreven als GO 2 Johanna Lena van Gebr. J. & K. Orgers uit Ouddorp, afm.

34,55 x 7,54 x 3,63, BRT 247,65, roepletters: PFEM, 2-1985 nieuwe 1800 pk., 1324 kw. M.A.K. uit 1984, 1-9-1989 opgave id nr.

NLD197600060, 31-8-1990 OD 50 Jacob Neeltje van Gebr. Klijn uit Ouddorp en motor vermogen: 1500 pk., 1104 kw, 1995 tenaam-

stelling: Visserijbedrijf A. Klein & zn. B.V. uit Ouddorp, motor vermogen: 1800 pk., 1324 kw. en opgave GT 266, 9-1999 motor

vermogen: 1500 pk., 1104 kw., 11-1999 motor vermogen; 1800 pk., 1324 kw.,  12-2000 tenaamstelling: vof. Zeevisserijbedrijf A.

Klein & Zn. uit Ouddorp, 29-5-2001 uitgeschreven na sanering, 10-2001 "Volta River" van Volta River Trading & Fishing uit Panama,

maar onder de vlag van Belize, 1-2002 "Blue River" van African Breeze Investments uit Rotterdam en onder Panamese vlag, roeplet-

ters: HO2719, later "Baia Azul" uit Guinee Bissau.      foto 1: Jan Alderliefste    2: Wilfred Arendse  3: Arie de Ruijter

                                      

                                                       GO 3 Willemina

in 1947 gebouwd bij Scheepswerf Amels in Makkum, ingebouwd met een 40 pk. Kromhout uit 1943, 24-9-1948 ingeschreven als TX 15 Twee

Gebroeders van D.W. Vlas en zn. uit Oudeschild, afm. 16,82 x 4,02 x 1,62, BRT 19,88, later werden Klaas en Willem Vlas de eigenaars, in

1962 een andere motor t.w. een 91 pk. Scania Vabis en 20-1-1964 geregistreerd, 7-1979 andere motor een 98 pk. Scania Vabis uit 1972,

9-1981 ZK 22 Drie Gebroeders van E. Lukkien uit Zoutkamp, 5-1983 GO 3 Willemina van C.L. Wesdorp, 6-1984 onttrokken aan de visserij,

21-11-1984 verkocht aan Hans Ule Cerfontaine, die de kotter verbouwde tot zeiljacht, motor 120 pk., 88 kw. Scania D8, in 2009 kocht Michel

Kapteijns uit 's Hertogenbosch het schip en bracht het in de vaart als zeilschip "Santana".  N..B.: zou  vlgs. sommige bronnen als GO 3 bij

wapensmokkel aan de Afrikaanse kust betrokken zijn geweest.                          foto: Jack Daussy           (zie ook Santana ex. GO 3)


GO 4 George Johannes

in 1969 gebouwd en afgebouwd bij Peters Scheepsbouw in Kampen b.nr. 94, ingebouwd met een 680 pk. Industrie uit 1969, 1-1970

geregistreerd als GO 4 George Johannes van C.V. Weduwe 't Mannetje & zn. uit Goedereede, afm. 26,24 x 6,48 x 3,31, diepgang: 2,604,

BRT 104,48, roepletters: PEHT, 10-1979 UK 298 De Vrouw Aaltje van J. van den Berg uit Urk, 10-1980 BR 49 Christina van P.F. Ritico uit

Breskens, 11-1980 UK 298 De Vrouw Aaltje van J. van den Berg uit Urk, 20-2-1984 BM 298 George Johannes van Morphett Fishing

Enterprises Ltd. uit Brixham, loa. 26,09, GT 122, roepletters: MCPE5, dezelfde motor vermogen, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A14943,

1997 eigenaar Godrey Adams uit Newlyn, 4-3-1999 loa. gewijzigd in 26,24, van 6 t/m 11-2002 komplete renovatie bij Maaskant in

Stellendam, 9-2-2012 uitgeschreven; helaas geen nadere info bekend.      foto 1: Jan Alderliefste   2: Arie de Ruijter.


                                                 

                                                       GO 4 George Johannes

in 1980 gebouwd bij Scheepswerf de Hoop in Giessendam-Hardinxveld b.nr. 754, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr.

391, 14-9-1979 kiellegging, 24-4-1980 casco te water, ingebouwd met een 1235 pk., 908 kw. Stork Werkspoor uit 1980,

17-9-1980 GO 4 George Johannes van Wed. 't Mannetje & zn. uit Goedereede, afm. 33,86 x 7,21 x 3,81, GT 242, roepletters:

PEHN, 1-1988 motor vermogen: 1425 pk., 1050 kw., 1-9-1989 opgave id nr. NLD198000062, 29-1-1992 BCK 40 Gold Crest van

G. Watt uit Buckie, motor vermogen: 1004 pk., 739 kw., motor vermogen: MPMZ2, id nr. GBR000B12608,  later andere

eigenaar: M. Davies uit Budleigh (Salterton), 1996 eigenaar Johannes Romkes uit Urk, 11-11-1997 motor vermogen: 1018 pk.,

749 kw., 3-1999 verbouwd o.a. achterschip dichtgebouwd, 24-5-2002 BM 181 Sasha Emiel van Seafield Emiel Trawlers Ltd. uit

Brixham, (fam. Graham), later achtemast weggehaald en een nieuwe sierpijp op brug geplaatst,13-4-2007 TN 35 Olivia Jean 

van TN Trawlers Ltd.,Annan (Olivia Jean Ltd,, Troon), begin 2011 achterschip dichtgebouwd.    foto: Arie de Ruijter

 

GO 4 George Johannes Klazina

in 1992 gebouwd bij Stocznia Gdynia S.A. in Gdynia b.nr. B676-07 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een 1994

pk., 1467 kw. Stork Wärtsilä uit 1992, 19-41993 geregistreerd als GO 4 George Joannes Klazina van vof 't Mannetje en zonen uit

Goedereede, afm. 40,11 x 8,50 x 4,71, diepgang: 4,000, GT 417, roepletters: PEHL, id nr. NLD199201765, imo 9044580, 11-2011

verkocht aan Tino Amandels en Jessie Beernaert uit Oostende en wordt eerst bij Bema in Oostende met twee meter ingekort volgens 

Belgische regelgeving, 10-2-2012 Z 333 Avatar van N.V. Rederij Marco uit Knokke Heist, loa. 37,45, GT 385, motor vermogen: 1630 pk.,

1200 kw., roepletters: OPMU., 3-3-2013 herdoopt.                            foto 1: coll. Henk Perdok       2: Lennard de Graaff                                     

     

GO 5 Ora et Labora

in 1973 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf de Dageraad in Woubrugge, ingebouwd met een 1200 pk., 883 kw. Deutz uit 1973,

1-1974 ingeschreven als KW 165 Pieter Gijsbertha van C. Varkevisser en zoon uit Katwijk aan Zee, afm. 33,95 x 8,04 x 3,61, BRT

237,99, roepletters: PGOD, 11-1980 GO 5 Ora et labora van H. Tanis uit Goedereede, 9-1989 TX 60 Ora et Labora van Dirk Senior B.V.

uit Oudeschild, 1-11-1989 CB 4216 Dolfijn van Pesquera Santa Lucia uit Valparaiso (Chilië) (van der Valk concern), is in 1992 op de

rotsen gelopen en als verloren beschouwd.                                              foto's; Arie de Ruijter

 GO 5 Ora et Labora

in 1982 gebouwd bij Scheepswerf Hakvoort in Zaandam b.nr. 175 en afgebouwd bij Scheepswerf Visser uit Den Helder b.nr. 98,

ingebouwd met een 2399 pk., 1765 kw. Stork Werkspoor uit 1982, 10-12-1982 geregistreerd als HD 65 Harmtje Pieter van P. Kraak en

zn. uit Den Helder, afm. 40,40 x 8,00 x 4,34, GT 346, roepletters: PGOL, 2-1983 motor vermogen: 2040 pk., 1501 kw., 12-1988 motor

vermogen: 2510 pk., 1847 kw., 1-9-1989 ogave id nr. NLD198200197, 1-11-1989 GO 5 Ora et Labora van H. Tanis uit Goedereede, 19-

3-1990 motor vermogen: 2400 pk., 1765 kw., 11-1999 voorzien van een nieuwe portaal mast, 27-4-2000 nieuwe 2000 pk., 1470 kw.

Deutz uit 2000, 8-2000 tenaamstelling vof. Zeevisserijbedrijf H. Tanis uit Goedereede, 16-5-2002 gesaneerd, 6-2002 verkocht aan

 Dinko Lukin uit Port Lincoln (Australië) en wordt ingericht t.b.v. tonijnenvisserij.                           foto's: Henk Perdok

                                                                                

GO 5 Ora et Labora

in 2002 gebouwd bij  Crist Yard in Gdansk en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een 1999 pk., 1471 kw., Deutz uit

2003,  6-7-2003 geregistreerd als GO 5 Ora et Labora van Visserijbedrijf H. Tanis uit Goedereede, afm. 42,37 x 8,50 x 5,15, GT 499,

roepletters: PGOC, id nr. NLD200302680, 2-8-2003 officiële overdracht, 4-8-2003 maidentrip,  imo nr. 9255385                               

foto's:  1 Jan Alderliefste    2+3: Kees van Duijvenvoorde     4: Marcel Coster

 

                                               

                                                    GO 6 Wisselvalligheid

in 1980 gebouwd bij Stocznia Remontowa Nauta in Gdynia b.nr. 392 afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 387, ingebouwd met

een 1799 pk., 1324 kw. Bolnes uit 1980, 30-10-1980 geregistreerd als HD 23 Vertrouwen van fa. Jac. Bakker & zn. uit Den Helder, afm.

40,00 x 8,02 x 4,10, BRT 344,80, later GT 384, roepletters: PIRG, 5-1985 werd C. Sluiter uit Den Helder eigenaar, 8-12-1985 weer fa.

Jac. Bakker & zn. en motor vermogen:2280 pk., 1678 kw., 3-1988 TX 37 Pieter Anthonie van P.A. van der Vis & zn. uit Oudeschild,

5-3-1992 GO 6 Wisselvalligheid van Visserijbedrijf Wisselvalligheid B.V. uit Goedereede (Tanis), motor vermogen: 1799 pk., 1324 kw.,

16-1-1996 45 mijl noordwest van Hoek van Holland in aanvaring met de Baltic Store onder de vlag van de Bahamas en gezonken, ligt

op ca. 45 meter  diepte, wordt niet geborgen, 17-4-1996 uitgeschreven.                        foto: Lennard de Graaff.

                                               

                                                     GO 8 Eben Haezer

in 1981 gebouwd bij Scheepswerf Vooruit in Zaandam b.nr. 364 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 400, ingebouwd met een

1800 pk., 1324 kw. Deutz uit 1981, 4-12-1981 ingeschreven als GO 8 Eben Haezer van fa. A. Redert & zn. uit Goedereede, afm. 35,67 x 7,54

x 3,42, diepgang: 3,801, BRT 246,09, roepletters: PDUL, 1-1988 motor vermogen: 2000 pk., 1472 kw., 8-5-1989 LT 714 St. Claude van

The Colne Shipping Co. Ltd. uit Lowestoft, GT 266, roepletters: MKJV9, id. nr. GBR000B10470, 17-2-2002 uitgeschreven na sanering:

naar Grenaa vertrokken om aldaar te worden gesloopt.             foto: Arie de Ruijter

GO 8 Eben Haezer

in 1989 gebouwd bij Stocznia Komuny Paryskiej b.nr. B 676/02 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 437, ingebouwd met een

2000 pk., 1471 kw. Deutz uit 1989, 1-9-1989 geregistreerd als GO 8 Eben Haezer van Zeevisserijbedrijf A. Redert & zonen C.V. uit

Goedereede, afm.39,06 x 8,50 x 4,71, GT 405, roepletters: PDUK, 7-12-1999 SL 7 Eben Haezer van Visserijbedrijf Dina Cornelia B.V. uit

Stellendam (J. Brinkman), 11-11-2005 UK 292 Eben Haezer van Visserijbedrijf R.Oost en zn. uit Urk.                                            

foto's:   1: Lennard de Graaff     2: Henk Perdok 5-1997 in Stellendam

GO 8 Eben Haëzer

in 2000 gebouwd bij Crist Yard in Gdynia en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 562, ingebouwd met een 2000 pk., 1471 kw.

Deutz uit 2000, 20-7-2000 geregistreerd als GO 8 Eben Haëzer van vof J. & W. Redert uit Ouddorp, 5-9-2000 officiële proefvaart, 8-9-

2000 officiële overdracht, 11-9-2000 eerste visreis, afm. 40,72 x 8,50 x 4,88, diepgang ca. 4,80, GT 448, roepletters: PECI, id. nr.

NLD200002596, 4-6-2013 GO 37 Eben Haezer van vof. J. & B. Tanis uit Goedereede.   foto 1+2: Lennard de Graaff    3+4: Marcel de Vries



GO 9 Onderneming

in 2002 gebouwd bij Stal-Rem in Stettin en afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in Stellendam, ingebouwd met een 1999 pk., 1470 kw.

Wärtsilä uit 2002, 17-6-2002 geregistreerd als GO 9 Onderneming van vof. Groenendijk GO 9 uit Goedereede, afm.41,59 x 9,00 x 5,00,

diepgang: 3,85, GT 471, roepletters: PBHD, id nr. NLD200202646, imo 9257943, 16-9-2002 eerste visreis, 28-9-2002 officiële overdracht,

10-10-2011 in aanvaring gekomen met de voor anker liggende kerosinetanker "Ratna Shaleni", de ontstane kopschade werd direct

hersteld door Machinefabriek Padmos in Stellendam.

foto 1: D.v.d Zwan  2: Lennard de Graaff    3: Rienk Nadema   4: Kees van Duijvenvoorde

 

GO 10 Elisabeth

in 1951 gebouwd bij Scheepswerf v.d. Beldt "Voorwaarts" in West Graftdijk b.nr. 371, ingebouwd met een 80 pk. Kromhout uit 1951,

2-11-1951 HD 135 Marie Jan van gebr. P. & L. Kramer uit Den Helder, afm. l.l. 15,64 x 4,27 x 1,77, BRT 25,51, 20-4-1961 HD 220

Leuntje Jacoba van fa. J. J. Wezelman uit Den Helder, 22-7-1964 nieuwe 156 pk. Cummins uit 1964, 7-8-1968 WR 24 Sjierkje Melanie

van P.F. Hegeman uit Den Oever, roepletters: PHNR, 16-12-1969 nieuwe 153 pk., 113 kw. Scania Vabis uit 1969, 10-2-1981 gezonken

in de Waddenzee, gelicht en weer in de vaart gebracht, 8-12-1983 verlengd: afm. nu 19,40 x 4,25 x 1,90 en opgave loa. 20,60 en

GT 29 tevens een nieuwe 155 pk., 114 kw. Scania Vabis uit 1981 en een nieuwe stuurhuis en achtermast weg, 1-9-1989 opgave id

nr. NLD195100635, 12-8-1993 ZK 24 Noorderlicht van L. & L. van Hijlkema uit Zoutkamp, roepletters: PGHP, 8-2-1994 VD 6 Brigitta

van Visserijbedrijf A.J.N. Poelkamp uit Volendam, 19-7-1995 GO 10 Elisabeth van vof. Jac. de Waal uit Melissant, 28-1-2006 na

sanering uitgeschreven, 2006 als "Noorderlicht" in de rekreatievaart, 12-12-2012 andere particuliere eigenaar.

foto 1: Marcel de Vries   2: Rienk Nadema

                                                 

                                                  GO 11 Cornelis Gerrit

in 1975 gebouwd bij Scheepswerf harlingen in Harlingen b.nr. 45, afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in Stellendam, ingebouwd

met een 1400 pk., 1030 kw. Industrie uit 1975,1-11-1975 geregistreerd als GO 11 Cornelis Gerrit van J. Tanis uit Goedereede, afm.

33,35 x 7,54 x 3,42, BRT 221,40, roepletters: PIRH, 7-1982 bij Scheepswerf Welgelegen in Harlingen verlengd, thans loa 37,40, BRT

242,98, 1-1985 BRU 12 Wolfert Franke van fa. A.L. van Kooten-Jumelet-Otte uit Bruinisse, 3-1991 tenaamstelling fa. Otte en Jumelet

uit Bruinisse, 22-10-1991 opgave GT 272, 14-7-1992 gesaneerd en wat later verkocht aan Agin Fishing uit Rotterdam t.b.v. visserij in

Nigeriaanse wateren.   foto: Lennard de Graaff

 

GO 11 Soli Deo Gloria

in 1989 gebouwd bij Bodewes Scheepswerf "Volharding" in Foxhol en afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in Stellendam, ingebouwd met

een 2000 pk., 1471 kw. Stork Werkspoor uit 1989, 7-1989 ingeschreven als GO 11 Soli Deo Gloria van H. Tanis uit Goedereede, afm. 39,00 x

8,25 x 4,40, diepgang 3,300, GT 363, roepletters; PHQL, 11-1999 nieuwe 2000 pk., 1471 kw. Wärtsilä uit 1998, 9-2000 tenaamstelling vof.

Zeevisserijbedrijf H. Tanis uit Goedereede, 28-3-2003 GO 23 Cornelis Jannetje van fa. de Vogel uit Goedereede, 14-5-2003 GT gewijzigd in

366. imo nr. 8817394, ID nr. NLD198900070.              foto 1: D.v.d. Zwan  2: Max Buijtendijk  3 t/m 5: Lennard de Graaff

 


GO 14 Vrouw Grietje

in 2004 gebouwd bij Crist Yard in Gdansk en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 584, 11-3-2004 casco te water, ingebouwd met een

1999 pk., 1471 kw. Wärtsilä W6L26A van 2004, 30-6-2004 geregistreerd als GO 14 Vrouw Grietje van Van Dam v.o.f. uit Goedereede,

6-7-2004 proefvaart en 10-7-2004 officiële overdracht, afm. 40,72 x 8,50 x 4,88, GT 441, roepletters: PHBH, id nr. NLD200402698, 4-2-2013

uitgeschreven en verkocht aan Maart van Duijn uit Katwijk aan Zee, 3-2013 LT 36 Margriet van dezelfde eigenaar

foto 1+2: Bas Spruit      3+4: Lennard de Graaff ; gemaakt tijdens z'n laatste reis als GO 14 naar Stellendam 0p- 25-1-2013                                                               

                                                  

                                                   GO 16 Twee Gebroeders

in 1974 gebouwd bij Scheepswer de Amstel in Ouderkerk aan de Amstel en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 347 A,

ingebouwd met een 1240 pk., 912 kw. Industrie uit 1974, 23-10-1974 ingeschreven als UK 165 Willem en Klaas van J.A. Foppen uit Urk,

afm. 30,50 x 7,19 x 3,35, BRT 177,01, roepletters: PICK, 29-3-1979 GO 16 Twee Gebroeders van H. Brinkman en zoon uit Stellendam,

2-1985 motor vermogen: 1400 pk., 1030 kw., 10-1986 verlengd, thans loa. 33,81 en GT 220, 21-9-1993 UK 38 Jacoba Hermina van

Noordzeevisserijbedrijf Wakker uit Urk, motor vermogen; 1399 pk., 1030 kw, 1-12-1999 verkocht aan fa. Gebr. Romkes uit Urk voor de

GTs en pk's, schip wodt weer te koop aangeboden, maar per 1-12-1999 ingeschreven als UK 3 Dirk van fa. Gebr. Romkes uit Urk, 4-2001

uitgeschreven, 26-6-2001 UK 234 Pieter Senior van P. Bos uit Urk, 19-7-2002 WD 208 Lilly L van Jo Whelan uit Wexford (Ierland),

roepletters: EI6645, 13-12-2005 uitgeschreven en aansluitend gesloopt.                                   foto: Lennard de Graaff

 

                                                  

                                                       GO 17 Maria

in 1952 gebouwd bij Siegfriedt Werft in Eckernförde, ingebouwd met een 120 pk. M.A.K., 1952 geregistreerd als SO 26 Walkäre van

H. & B. Madsen uit Kiel, loa. 18, cbm. 135,9, in de 50er jaren SK 62 Walkäre van dezelfde eigenaren, ca. 1974 SC 30 Antje Jasper van

Henry Jasper uit Büsum, afm. 18,30 x 5,68 x 2,80, BRT 47,99, motor: 230 pk., 169 kw. M.T.U. (M.A.N.) roepletters: DKGV, ca. 1976

SC 30 Beate Wika van Karl Wika uit Büsum, 23-8-1981 een aanvaring met de SC 6 Rolling Home waarbij de schipper helaas het leven

liet, 1-1-1990 opgave id nr. DEU400760101, 16-12-1991 GO 17 Maria van vof. Joh. Tanis uit Goedereede, loa. 18,65, niet onder dit

nummer gevist, alleen voor de papieren, 15-1-1992 motor vermogen: 280 pk., 206 kw., 4-8-1992 uitgeschreven.  foto: Sikke Wielstra

                                                                                                                                        

                                                                   

                                                                     GO 18 De Jonge Jacob

in 1966 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf van der Molen in Zaandam b.nr. 390, ingebouwdmet een 580 pk. Kromhout uit 1966, 26-10

-1966 geregistreerd als GO 18 De Jonge Jacob van J. van Dam uit Goedereede, afm. l. l. 24,56 x 6,03 x 2,50, BRT 78,98, roepletters: PDON,

17-12-1968 GO 18 Jan Maarten van fa. J.M. Tanis uit Goedereede, thans loa. 25,56, 27-5-1971 GO 18 Pieternella II van Maaskant Dokmij

B.V. uit Stellendam, 22-10-1971 GO 18 Pieternella II van W. 't Mannetje uit Goedereede, 27-10-1971 GO 27 Noordzee van dezelfde eigenaar,

roepletters: PGJI, 12-11-1975 gesaneerd en verkocht voor de sportvisserij en komt als "Andromeda" uit Stellendam in de vaart, achtermast

weggehaald en nieuwe portaalmast op de brug.

GO 18 Nooit Verwacht

in 1969 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Van Goor in Monnickendam, ingebouwd met een 800 pk., 589 kw. Bolnes uit 1969, 8-1969

geregistreerd als TX 2 Willem van C. Vonk uit Oosterend, afm. 29,20 x 6,63 x 3,08, BRT 134,36, 6-1973 motor vermogen: 960 pk., 706 kw.,

5-1978 GO 18 Nooit Verwacht van Dingenouts en Oost uit Goedereede, 11-1982 opgelegd voor de verkoop, 1-1983 VLI 30 Elisabeth van

I. P. J. Boone uit Vlissingen, roepletters: PDWM, 10-1984 tenaamstelling Exploitatie Mij. Breskens B.B. uit Breskens, 12-1984 GO 63 Elisabeth

van Visserij Mij. Maasvis uit Stellendam (Maaskant) alleen voor de verkoop, 7-1986 M 381 Leni van Fastmeg Ltd. uit Alverton, Penzance, ca.

1988 uitgeschreven en verbouwd o.a. achterschip dichtgebouwd en voorzien van een overkapping bij Maaskant in Stellendam, daarna i de

haven van Stellendam opgelegd, 14-12-1994 UK 24 Zuiderkruis van Adriaantje Holding B.V. uit Urk, afm. 29,20 x 6,60 x 3,45, BRT 134,36,

roepletters: PBAK, id nr. NLD19691896, motor vermogen; 960 pk., 706 kw., 10-3-1999 opgave GT 188, 14-9-2000 verbouwd o.a. nieuwe

aluminium stuurhuis. nieuwe 920 pk., 677 kw. A.B.C. uit 2000 en ingericht voor de "snurrevod" visserij bij Scheepswerf Metz in Urk,

10-3-2011 motor afgesteld op 679 pk., 500 kw., imo nr. 6923838.                                               foto 2: Bram Pronk

 

GO 19 Westerschelde

in 1970 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf de Rietpol in Spaarndam b.nr. 44, ingebouwd met een 800 pk., 589 kw. Stork Werkspoor uit

1967, 4-12-1970 geregistreerd als UK 95 Meindert Jan van J. de Boer & zn. uit Urk, afm. 28,62 x 7,02 x 2,98, BRT 131,89, 18-7-1973 GO 19

Westerschelde van Rederij Delta uit Goedereede, 5-9-1974 hermeten na verlenging, loa. 31,52, BRT 152,08 en motor vermogen: 900 pk.,

662 kw., 3-1977 motor vermogen: 1115 pk., 821 kw., 11-12-1983 GO 12 Catharina van Rederij Maasis uit Bruinisse, 22-4-1985 nieuwe 1275

pk., 938 kw. Stork Werkspoor uit 1984, 31-12-1988 motor vermogen: 1425 pk., 1049 kw., 20-2-1989 UK 18 Immanuel van fa. gebr.

A. & W.H. Kroon uit Urk, roepletters: PEVX, id. nr. NLD197000555, 31-12-1989 motor vermogen: 1210 pk., 891 kw.,  21-5-1990

tenaamstelling Kroon B.V. uit Urk, 1-1-1994 gesaneerd, 15-7-1994 uitgeschreven, 1995 "Sheab I" van Lukin Dinko, roepletters: 9A8158,

imo nr. 7027564.                                                               foto's: Lennard de Graaff

GO 19 Solea

in 1995 gebouwd bij Scheepswerf R. Hennevanger in IJmuiden, afgebouwd door de eerst eigenaar Rederij J.G. de Vries uit IJmuiden,

ingebouwd met een 130 pk., 96 kw. Perkins uit 1994, 11-5-1995 ingeschreven als IJM 52 Solea van Rederij J.G. de Vries uit IJmuiden,  loa.

9,95, diepgang 0,85, BRT: 14,18, roepletters: PBVQ, 11-1998 hermeten: nu loa. 9,94 en opgave GT 5, 28-5-2003 GO 19 Solea van

Visserijbedrijf J. & J.J. Melissant GO 3 uit Goedereede, id. nr. NLD199501921                             foto's: Lennard de Graaff

 


GO 20 Maria

in 1988 gebouwd bij Scheepswerf Metz in Urk b.nr. 87 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 450, ingebouwd met een 1998pk., 1471

kw. Stork Werskpoor uit 1988, 21-12-1988 geregistreerd als GO 20 Maria van Hellegat B.V. uit Goedereede (Groenendijk), afm. 39,45 x 8,50

x 4,70, GT 405, roepletters: PFTX, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198800086, 2003 tenaamstelling vof. A.C. Groenendijk en zonen uit

Goedereede, 10-2010 bij Maaskant in Stellendam een nieuwe 1998 pk., 1471 kw. Stork Wärtsilä uit 2010, 23-9-2012 om 17.30 uur 65 km ten

noord westen van Den Helder in aanvaring gekomen met een platform, flinke kopschade en kromme giek (zie foto's onder Ned. diversen

 foto 1+2 : Lennard de Graaff  3: Douwe Jorritsma    4: Hylke Smits

 

GO 22 Cornelis

in 1971 gebouwd bij Boele's Scheepswerf en Machinefabriek in Bolnes, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 1043, ingebouwd met een

912 pk., 671 kw. Deutz uit 1969, 23-7-1971 GO 22 Cornelis van fa. W. & J. Lokker uit Stellendam, afm. 32,82 x 7,52 x 3,41, diepgang: 2,998,

BRT 206,44, roepl. PDMR, 5-6-1986 LT 122  De Vrouw Blanche van Galidoro Trawlers Ltd. uit Lowestoft, GT 208,20, 11-1989 opgave id. nr.

GBR000A18877, 24-9-1993 OB 122 EOcean Spirit van Peter McLean uit Mallaig (Inverness-shire), 1-1-1994 BM 126 Ocean Spirit van J.A.

Sanders uit Brixham, 15-3-1996 PZ 512  Cornishman van William Stevenson & sons uit Newlyn, roepletters: MGFR9 en een nieuwe 912 pk.,

671 kw. Stork Wärtsilä bij Maaskant in Bruinisse.    foto 1: R. v. Slooten   2: Arie de Ruijter

 

GO 22  Jan Cornelis

in 2005 gebouwd bij de Crist Yard in Gdansk en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 589, ingebouwd met een 2000 pk., 1472 kw.

Caterpillar 3608 DI-TA uit 2005, 16-9-2005 casco te water, 10-1-2006 geregistreerd als GO 22 Jan Cornlelis van Rederij Jan Lokker &

zn. uit Goedereede, afm. 41,05 x 9,00 x 5,10, GT 484, roepletters: PHAG, id nr. NLD200602662, 21-1-2006 officiële overdracht

foto's: 1, 3 t/m 6: Marcel Coster          2: Jan Alderliefste

 

GO 23 Cornelis Jannetje

in 1989 gebouwd bij Bodewes Scheepswerf "Volharding" in Foxhol. bouwnummer 303 en afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in

Stellendam, ingebouwd met een 2000 pk., 1471 kw. Stork Werkspoor van 1989, 7-1989 ingeschreven  als GO 11 Soli Deo Gloria van H.

Tanis uit Goedereede, afm. 39,00 x 8,25 x 4,40, diepgang 3,300, GT 363, roepletters: PHQL, id nr. NLD198900070,  11-1999 nieuwe

2000 pk., 1471 kw. Wärtsilä uit 1998, 9-2000 tenaamstelling gewijzigd in vof. Zeevisserijbedrijf H. Tanis uit Goedereede, 28-3-2003

GO 23 Cornelis Jannetje van fa. de Vogel uit Goedereede, 14-5-2003 werd de GT gewijzigd in 366.                 foto's: Hylke Smits

 

GO 24 Poolster

in 1973 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf de Dageraad v/h. Wed. J. Boot in Woubrugge b.nr. 532, ingebouwd met een 1235 pk.,

909 kw. Stork Werkspoor uit 1973, 4-7-1973 geregistreerd als HD 38 Pieter Senior van Rederij P. Bais en Zn. uit Den Helder, afm. 34,24

x 8,06 x 3,59, diepgang: 3,61, BRT 236,35, 16-12-1975 eigenaar nu een B.V., 16-7-1984 nieuwe 1500 pk., 1104 kw. Stork Werkspoor

uit 1984, 2-1987 opgave GT 287, 7-1987 verlengd en hermeten: loa. 39,19, GT 287, 18-9-1987 motor vermogen: 2000 pk., 1471 kw.,

1-9-1989 opgave id nr. NLD1973001858, 1-10-1991 GO 24 Poolster van fa. J. Grinwis en Zn. uit Goedereede en motor vermogen; 1900

pk., 1398 kw., 1-1996 gesaneerd, 1996 "Poolster" van Fleetwood Shipping uit Panama, vist vanuit Durban op garnalen, imo nr. 7325239 

 foto 1: Henk Perdok  2: Lennard de Graaff

  

GO 24 Poolster

in 1980 gebouwd bij Stocznia Remontowa "Nauta"in Gdynia b.nr. 395, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 390, ingebouwd met

een 2400 pk., 1766 kw. Deutz, afgesteld op 2000 pk., 1471 kw., 12-2-1981 geregistreerd als VLI 27 Rosalia Clazina van fa. L. de Nooijer

& zn. uit Vlissingen, afm. 40,01 x 8,02 x 4,10, BRT 344,60, roepletters: PHDX, 6-1987 VLI 25 Rosalia Clasina van de Nooijer VLI 25 B.V.

uit Vlissingen, 8-1987 naam schip gewijzigd in "Cindy", 1994 opagave GT 377, 24-1-1995 GO 24 Poolster fa. J. Grinwis en zonen uit

Goedereede, roepletters: PDJU, 1-2008 gesaneerd en gesloopt bij Van Heyghen Recycling (VHR) in Gent.  

foto 1: Henk Perdok    2: Lennard de Graaff


 

GO 26 Arend Jan

in 2000 heeft Maaskant uit Stellendam voor eigen rekening een voorraard casco in Gdansk laten bouwen, begin 2001 verkocht aan Jan

Lokker uit Goedereede, daarna afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een 1998 pk,  1470 kw. Deutz uit 2002, 16-4-

2002 technische proefvaart, 3-5-2002 ingeschreven als GO 26 Arend Jan van fa. Jan Lokker en zonen uit Goedereede, afm. 42,37 x

8,50 x 5,15, GT 496, roepletters: PBGF, 22-4-2002 eerste visreis.       foto 1+2: Marcel Coster  3: Willem Harlaar  4: Hylke Smits

      

GO 27 Noordzee

in 1980 gebouwd bij Scheepswerf de Hoop in Hardinxveld en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 378, ingebouwd met een 1235

pk., 905 kw. Stork Werkspoor uit 1980, 30-7-1980 ingeschreven als GO 42 Cornelis Willem van P.J. Bezuijen uit Ouddorp, afm. 34,18 x

7,51 x 3,81, GT 239, roepletters PDKV, 10-1985 motor vermogen: 1425 pk., 1048 kw., 1-9-1989 opgave id nr. NLD198000111, 12-10-

1990 GO 30 Dageraad Visserijbedrijf Adam Tanis en zoon uit Goedereede, 28-7-1994 opgave GT 239, 10-1997 nieuwe 1425 pk., 1048

kw. Stork Wärtsilä uit 1997, 6-1-2006 GO 27 Noordzee van fam. 't Mannetje uit Goedereede, 20-4-2012 uitgeschreven en uit

failissement verkocht aan T N Trawlers uit Annan en wordt ingericht als scalooper,  imo 7907855.               foto's: Johan van Lier

                                         

                                                   GO 28 Op Hoop van Zegen

in 1979 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr. 91, ingebouwd met een 1270 pk., 934 kw. Stork Werkspoor uit

1979, 27-10-1979 geregistreerd als GO 28 Op Hoop van Zegen van fa. C. Tanis & zn. uit Goedereede, afm. 34,40 x 7,54 x 3,75, diepgang:

4,001, BRT 227,62, roepletters: PGNV, 30-10-1986 GO 48 Cornelis Senior van Zeevisserijbedrijf C. Tanis Jaczn. & zn. B.V. uit Goedereede,

roepletters: PDLW, 10-11-1987 motor vermogen; 1425 pk., 1048 kw., 1-9-1989 opgave id. nr. NLD197900119, 1991 motor vermogen: 1270

pk., 934 kw., 8-3-1993 WR 76 Catharina Elisabeth van Visserijbedrijf Doesburg B.V. uit Hippolytushoef, opgave GT: 253, roepletters: PDJB,

1-6-1997 gesaneerd en opgelegd in Den Helder, 9-1997 verkocht aan rederij Boelen uit Dordrecht en komt in de visserij in Angolese wateren,

ligt anno 10-2013 voor de kust van Lobito te verpieteren.                   foto: Jan Alderliefste

                                                                                                                                                              

 

GO 28 Op Hoop Van Zegen

in 1987 gebouwd bij Stocznia im. Komuny Parieskiej in Gdynia en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 427, ingebouwd met een

2765 pk., 2025 kw. Stork Werkspoor uit 1987, 23-10-1987 HD 24 Marrie Jacob van Rederij Gebr. Bakker Den Helder B.V. uit Den Helder,

afm. 40,20 x 9,01 x 5,12, diepgang: 3,841, GT 469, roepletters: PFVU, 3-1989 motor vermogen: 2950 pk., 2171 kw., 1-9-1987 opgave

id nr. NLD198700164, 18-12-1997 GO 128 Op Hoop Van Zegen van Zeevisserijbedrijf C. Tanis Jaczn. & Zonen C.V. uit Goedereede, 14-1

-1998 vernummerd in GO 28 met dezelde naam en eigenaren, 3-1-2008 motor vermogen 1999 pk., 1471 kw., 1-2012 verkocht aan

Carina Offshore Lpd. uit Kaapstad, 14-4-2012 als "Marie José" uit IJmuiden vertrokken voor een reis van 30 dagen naar Kaapstad, imo

nr. 8701404                                                                                      foto's: Hylke Smits

 

GO 29 Jan Maria

in 1979 gebouwd bij Scheepswerf Veldthuis "Groningen" in Zuidbroek en afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in Bruinisse, ingebouwd

met een 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 1979, 26-10-1979 geregistreerd als GO 29 Jan Maria van J. de Visser Moerdijk B.V. uit Moerdijk,

afm. 23,22 x 5,78 x 2,26, BRT: 61,98,roepletters: PEZI, 1990 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi b.j. 1989, 9-1994 eigenaars gebroeders

J. & J. de Visser uit Moerdijk, 1994 opgave GT 80, 5-2002 vof. J. & M. de Visser-Broere uit Moerdijk, 2008 nieuwe 300 pk., 221 kw.

Mitsubishi uit 2008,id. nr. NLD19790093.               foto 1+2: Henk Perdok  3+4:Lennard de Graaff      

 

GO 30 Dageraad 

in 1980 gebouwd bij Scheepswerf de Hoop in Hardinxveld en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 378, ingebouwd met een 1235

pk., 905 kw. Stork Werkspoor uit 1980, 30-7-1980 ingeschreven als GO 42 Cornelis Willem van P.J. Bezuijen uit Ouddorp, afm. 34,18 x

7,51 x 3,81, GT 239, roepletters PDKV, 10-1985 motor vermogen: 1425 pk., 1048 kw., 12-10-1990 GO 30 Dageraad Visserijbedrijf Adam

Tanis en zoon uit Goedereede, 28-7-1994 opgave GT 239, 10-1997 nieuwe 1425 pk., 1048 kw. Stork Wärtsilä uiy 1997, 6-1-2006 GO 27

Noordzee van fam. 't Mannetje uit Goedereede, id nr. NLD198000111                     foto's: Lennard de Graaff 



                                               

                                                   GO 31 Morgenster

in 1999 gebouwd bij Crist SP. z.o.o. in Gdynia en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 558, ingebouwd met een 1999 pk.,

1471 kw. Wärtsilä uit 1999, 21-12-1999 geregistreerd als GO 31 Morgenster van van Dam c.v. uit Goedereede, afm. 42,35 x 8,50 x 5,15,

GT 494, roepletters: PCHQ, id nr. NLD199902559, 1-2004 tenaamstelling: van Dam vof. uit Goedereede.

foto 1+2: Hylke Smits     3: Kees van Duijvenvoorde

              

GO 33 Immanuel

in 1986 gebouwd bij Scheepswerf J.v.d. Molen in Zaandam b.nr. 671 en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Zoutkamp,

ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1987, 23-6-1987 geregistreerd als BR 7 Res Nova van E.G. Praet uit Nieuw Namen,

afm. 22,30 x 6,00 x 2,90, diepgang: 2,85, GT 86, roepletters: PHAI, 1988 eigenaar verhuisd naar Breskens,  1-9-1989 opgave id nr.

NLD198600010, 8-9-1993 nieuwe 300 pk., 221 kw. Cummins uit 1993, 6-1998 nieuwe 300 pk., 221 kw. M.T.U. uit 1997, 2000 achter

portaal mast verwijderd en nieuwe sierpijp op brug geplaatst, 8-2000 tenaamstelling vof. Visserijbedrijf E.G. Praet & zoon uit Breskens,

4-4-2003 GO 33 Immanuel van vof. M. de Waal uit Melissant.

foto 1 t/m 3: Marcel Coster         4: Marcel de Vries   5: Frits Aalderink    6: Kor Sikkema

 


GO 37 Vertrouwen

in 1981 gebouwd bij Stocznia Remontowa Nauta in Gdynia b.nr. 393 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een 1800 pk.,

1469 kw. Deutz uit 1980, 19-6-1981 ingeschreven als UK 143 Andries de Vries van Zeevisserijbedrijf A.de Vries & Zn. B.V. uit Urk, afm. 40,01

x 8,02 x 4,69, BRT 343,98, roepletters: PCRC, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198000991, 21-1-1992 UK 42 Vertrouwen van A. de Vries & Zn.

Holding B.V. uit Urk, roepletters; PIGC, 15-2-1993 GO 37 Vertrouwen van B.V. Visserijbedrijf GO 37 uit Goedereede, roepletters: PIGE, 5-8-

1994 opgave GT 373, 11-1997 nieuwe 1999 pk., 1469 kw. Stork Wärtsilä uit 1997, 4-6-2013 HD 70 Hanny van Maatschap Zeevisserijbedrijf

H. de Vries uit Den Helder.                                                      foto 1: Lennard de Graaff    2 t/m 4: Willem Harlaar

 

GO 37 Eben Haëzer

in 2000 gebouwd bij Crist Yard in Gdynia en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 562, ingebouwd met een 2000 pk., 1471 kw.

Deutz uit 2000, 20-7-2000 geregistreerd als GO 8 Eben Haëzer van vof J. & W. Redert uit Ouddorp, 5-9-2000 officiële proefvaart, 8-9-

2000 officiële overdracht, 11-9-2000 eerste visreis, afm. 40,72 x 8,50 x 4,88, diepgang ca. 4,80, GT 448, roepletters: PECI, id. nr.

NLD200002596, 4-6-2013 GO 37 Eben Haezer van vof. J. & B. Tanis uit Goedereede.  foto 1 t/m 3: Lennard de Graaf  4: Bram Pronk

 

                                                       

                                                           GO 38 De Vertrouwen

in 1975 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr. 79, ingebouwd met een 1760 pk., 1295 kw. Deutz uit 1975,

26-3-1975 geregistreerd als GO 38 De Vertrouwen van C. Tanis & zn. uit Goedereede, afm. 37,10 x 7,54 x 3,75, BRT 256,85, roepletters:

PDPA, 11-1982 GO 18 Nooit Verwacht van Dingenouts en oost uit Ouddorp, roepletters: PGIE, 2-1986 nieuwe 2170 pk., 1597 kw. Deutz

uit 1985, 10-1987 verlengd, nu loa. 42,89 en GT 311 en portaalmast naar voorschip verplaatst, 4-1988 motor vrmogen: 2000 pk., 1472

kw., 1-9-1989 opgave id nr. NLD197400084, 5-5-1992 PD 195 Morning Dawn van D. Morgan uit Peterhead, afm. 42,95 x 7,50 x 4,10, GT

311, 24-4-1996 PD 195 Celtic Warrior van Celtic Fisheries Ltd. uit Hoyhead, 21-12-1997 gesaneerd en ontmanteld bij Maaskant in

Stellendam, 2-1998 gesloopt bij Sloperij Treffers in Haarlem.                                      foto: Arie de Ruijter

 

GO 38 De Vertrouwen

In 1982 gebouwd bij Stocznia Polnocna im. Bohaterov in Gdansk b.nr. B 276/03 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd

met een 2700 pk., 1986 kw. Deutz uit 1982, 17-12-1982 ingeschreven als GO 38 De Vertrouwen van Zeevisserijbedrijf C. Tanis & zn.

C.V. uit Goedereede, afm. 40,21 x 9,00 x 5,10, GT 454, roepletters: PDOY, 1-1988 motor vermogen: 3000 pk., 2206 kw., 1-9-1989

opgave id nr. NLD198200103, 1990 motor vermogen: 2700 pk., 1986 kw., 12-1995 nieuwe 2700 pk., 1986 kw. Deutz uit 1995, 14-6-

2002 uitgeschreven, 12-7-2002 GY 127 Hendrika Jacoba van Zeevisserijbedrijf UK 127 B.V. uit Grimsby, (Klaas van den Berg uit Urk),

motor vermogen: 2038 pk., 1500 kw., id nr. GBR000C17670, roepletters: ZIVJ9, 8-2002 bij Maaskant in Stellendam ingericht voor de

twinrig visserij, 2-10-2002 eerste twinrig reis, 2-2009 wordt in Harlingen door Wierd en TCD verbouwd tot flyshooter, maar de

mogelijkheid tot twinriggen blijft bestaan, imo nr. 8121549       foto 1: coll. Henk Perdok   2: Henk Perdok 3+4: Lennard de Graaff

 

GO 38 De Vertrouwen

in 2002 gebouwd bij Gdynia Yard in Gdynia als voorraad casco van het type Concorde voor rekening van Maaskant Shipyards uit Stellendam,

in 2002 ingebouwd met een 1998 pk., 1470 kw. Deutz uit 2002 en ingericht voor de twinrigvisserij, 5-11-2002 ingeschreven als GO 38 De

Vertrouwen van Zeevisserijbedrijf C. Tanis Jacz. & zonen C.C. uit Goedereede, afm. 42,37 x 8,50 x 5,15, GT 499, roepletters: PBIN, 17-12-

2002 vond de technische proefvaart plaats en 11-1-2003 volgde de officiële overdracht.

foto1+4: Marcel  en Ruud Coster    2: Wim v.d. Moolen.   3: Kees van Duijvenvoorde

GO 40 Zeearend

in 1980 gebouwd bij Scheepswerf Vooruit in Zaandam en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 385, ingebouwd met een 1400 pk.,

1030 kw. Deutz uit 1980, 13-11-1980 ingeschreven als GO 40 Zeearend van fa. Jac. Tanis & Jac. Kmrszn. en zn. uit Goedereede, afm. 33,86

x 7,56 x 3,80, BRT 210,94, roepletters: PIWI, in 1981 tenaamstelling fa. Jac. Tanis en zoon uit Stellendam, 5-1985 motor vermogen: 2000

pk., 1472 kw., in 1991 een nieuwe 1400 pk., 1030 kw. Stork Wärtsilä uit 1991, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198000106, 1994 opgave GT 236,

2-9-2005 verkocht aan Galavan Supplements Ltd. uit Waterford, maar Galavan kreeg geen vislicentie en daarom is de kotter in juni 2006

weer te koop opgelegd bij Machinefabriek Padmos in Stellendam, 12-2007 verkocht naar Namibië, maar wordt eerst in Kaapstad verbouwd

tot hektrawler en komt in de vaart als L 1298 Zeearend , imo nr. 7909748.                             foto's: Lennard de Graaff

 

GO 41 Wouter Senior

in 1984 gebouwd bij Stocznia Remontowa Nauta in Gdynia en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 414, ingebouwd met een 2260 pk.,

1662 kw. Deutz uit 1984, 2-3-1984 geregistreerd als GO 41 Wouter Senior van fa. 't Mannetje uit Goedereede, afm. 40,14 x 8,01 x 4,73, GT

395, roepletters: PIRV, in 1990 motor vermogen: 2025 pk., 1489 kw., 9-2000 nieuwe 2000 pk., 1472 kw. Deutz uit 2000, 3-12-2005

gesaneerd en daarop verkocht voor de sloop aan Scheepssloperij van Heyghen Recycling (V.H.R.) uit Gent, imo nr. 8404240  id nr.

NLD198400108.                foto's: Lennard de Graaff

                                                   

                                                           GO 44 Quo Vadis

in 1990 gebouwd bij Scheepswerf Bodewes "Volharding" in Foxhol b.nr. 305 en afgebouwd bij Padmos in Stellendam, ingebouwd met

een 1998 pk., 1470 kw. Stork Werkspoor uit 1990, 1-3-90 geregistreerd als GO 44 Quo Vadis van fa. J. Grinwis en zonen uit

Goedereede, later Ouddorp, afm. 39,02 x 8,25 x 4,40, GT 367, roepletters: PGXN.  imo 8906327, id NLD199001042, 5-2012 nieuwe

1998 pk., 1470 kw. Stork Wärtsilä SW 280 rebuild motor bij Padmos in Stellendam.     foto 1+2: Lennard de Graaff.  3: Hylke Smits

                                      

                                              GO 46 Johannes

in 1995 gebouwd in Goes, ingebouwd met een 42 pk., 31 kw. Vetus uit 1995, 11-5-1995 geregistreerd als IJM 36 Pieter Eltin van vof.

Rederij Zeeman uit IJmuiden, loa. 7,92, BRT 7,35, GT 6, id. nr. NLD199501920, 7-2-2001 motor vermogen: 26 pk., 19 kw., 24-2-2004

GT gewijzigd in 5 en tenaamstelling: Rederij Twister B.V. uit IJmuiden, 9-7-2010 GO 46 Johannes van Joh. de Waal uit Melissant, motor

vermogen: 95 pk., 70 kw.                                           foto: Lennard de Graaff

     

GO 48 Cornelis Senior

in 1979 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr. 91, ingebouwd met een 1270 pk., 934 kw. Stork Werkspoor uit

1979, 27-10-1979 geregistreerd als GO 28 Op Hoop van Zegen van fa. C. Tanis & zn. uit Goedereede, afm. 34,40 x 7,54 x 3,75, diepgang:

4,001, BRT 227,62, roepletters: PGNV, 30-10-1986 GO 48 Cornelis Senior van Zeevisserijbedrijf C. Tanis Jaczn. & zn. B.V. uit Goedereede,

roepletters: PDLW, 10-11-1987 motor vermogen; 1425 pk., 1048 kw., 1-9-1989 opgave id. nr. NLD197900119, 1991 motor vermogen: 1270

pk., 934 kw., 8-3-1993 WR 76 Catharina Elisabeth van Visserijbedrijf Doesburg B.V. uit Hippolytushoef, opgave GT: 253, roepletters: PDJB,

1-6-1997 gesaneerd en opgelegd in Den Helder, 9-1997 verkocht aan rederij Boelen uit Dordrecht en komt in de visserij in Angolese wateren,

ligt anno 10-2013 voor de kust van Lobito te verpieteren.      foto 1: Sikke Wielstra     2: Max Buijtendijk



GO 48 Cornelis Senior

in 1992 gebouwd bij Stocznia Gdynia S.A. in Gdynia. b.nr. B676/06 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam. b.nr. 490, ingebouwd met

een 1995 pk., 1467 kw. Stork Wärtsilä uit 1993, 26-4-1993 ingeschreven als GO 48 Cornelis Senior van Zeevisserijbedrijf C. Tanis Jaczn.

en zonen C.V. uit Goedereede, afm. 40,14 x 8,50 x 4,70, GT 318, roepletters: PDMY, id. nr. NLD199201770, 2013 voorzien van een hekgalg

op achterschip (portaalmast) (foto 4).      foto 1: Kor Sikkema      2: Johan van Lier   3: Henk Perdok   4: Lennard de Graaff

 


GO 50 Jacob Neeltje

in 1970 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Hakvoort in Monnickendam b.nr. 129, in 1970 ingebouwd met een 800 pk., 589 kw.

Stork Werkspoor uit 1970, 5-1971 geregistreerd als UK 157 Jacoba Maria van Rederij L. de Boer en zoon uit Urk, afm. 31,94 x 7,54 x 3,3,

BRT 172,24, roepletters: PEYO, 10-1973 een nieuwe 1310 pk., 964 kw. Stork Werkspoor uit 1973, 7-1977 verlengd, thans loa. 34,79 en

BRT 192,35, 11-1979 UK 157 Hendrika van dezelfde rederij, 10-1980 GO 50 Jacob Neetlje van Visserijbedrijf Gebr. Klijn B.V. uit Ouddorp,

10-1983 nieuwe 1310 pk., 964 kw. Stork Werkspoor uit 1983, 11-1987 motor vermogen: 1750 pk., 1290 kw., 1-9-1989 opgave id nr.

NLD197000127, 28-9-1990 uitgeschreven na sanering, later dit jaar 20317-PEXT Oyster van Oyster Marine Inc. uit Panama, in 1993 is

de kotter in beslag genomen i.v.m. smokkelaktiviteiten, in 2000 "Universo" van Glaxwell Financial Ltd. in Vigo, maar onder de vlag van

Belize, is verbouwd o.a. shelterdeck en dichtgebouwd, GT 203, roepletters: V3ET, zou vlgs. sommige bronnen nog zijn verlengd naar

38,5 meter loa.                                                                                                                                    foto 1: Arie de Ruijter   

 

 GO 55 Zuiderkruis

in 1999 gebouwd bij Tczew Shipyard in Gdansk en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 550, ingebouwd met  een 300 pk., 221

kw. Mitsubishi uit 1999, 10-12-1999 ingeschreven als GO 55 Zuiderkruis van fa. Kommer Tanis en zn. uit Goedereede, afm. 23,99 x 6,90

x 3,80, GT 159, roepletters: PDBR, id. nr. NLD199902556, 11-4-2000 officiële proefvaart, 12-4-2000 proefvissen en 15-4-2000 volgde

de officiële overdracht, in 2008 een nieuwe  300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 2008, 24-11-2011 BM 55 Angel Emiel van Seafield Emiel

Trawlers Ltd. (David Becconsall) uit Brixham.                      foto's: Johan van Lier 

GO 56 Sola Gratia 

in 1979 gebouwd bij Tille Scheepsbouw b.V. in Kootstertille b.nr. 212 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 381,

ingebouwd met een 1800 pk., 1324 kw. Deutz uit 1979, 11-1-1980 ingeschreven als UK 42 vertrouwen van Zeevisserijbedrijf

A. de Vries & zn. uit Urk, afm. 38,00 x 8,02 x 4,04, BRT 278,36, roepletters: PIGB, 2-1987 verlengd. loa. 41,20 en opgave GT

366, 6-12-1991 GO 56 Sola Gratia van A. Tanis uit Stellendam, 28-3-1994 nieuwe 1800 pk., 1324 kw. Caterpillar uit 1994,

21-4-1998 tenaamstelling: Visserijbedrijf Tanis-Hakvoort uit Stellendam en een andere motor: 1994 pk., 1467 kw. Caterpillar

uit 1995, 1-1-2008 gesaneerd en gesloopt bij Van Heyghen Recycling (VHR) in Gent, imo nr. 7907582, id. nr. NLD197900647

foto 1: Lennard de Graaff    2: Rienk Nadema

 

 


GO 57 Johanna Maria 

in 1987 gebouwd bij Scheepswerf v.d. Molen in Zandam en afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Zoutkamp, ingebouwd met een

296 pk., 219 kw. Caterpillar uit 1987, 21-4-1988 geregistreerd als GO 57 Johanna Maria van A. Stouten, Burgh-Haamstede, afm. 20,34 x

5,80 x 2,85, GT 68, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198700139, in 1994 verlengd nu loa. 23,92 en GT 88, 4-1997 nieuwe 300 pk., 221 kw.

Caterpillar uit 1997, 7-2001 nieuwe 300 pk., 221 kw. Caterpillar uit 2001, 7-2003 tenaamstelling A. Stouten en zoon, Burgh-Haamstede.

 foto's: 1 t/m 4: Wilfred Arendse   5: Frans Sanderse  6: Lennard de Graaff

 

GO 58 Jakoriwi

in 1984 gebouwd bij Scheepswerf v.d. Molen in Zaandam b.nr. 651, afgebouwd bij Scheepswerf Welgelegen in Zoutkamp, ingebouwd

met een 300 pk., 221 kw. Scania Vabis uit 1984, 12-1984 ingeschreven als GO 58 Jakoriwi van J. de Visser uit Moerdijk, afm. 22,37 x

6,00 x 2,90, GT 78, roepletters: PEZC, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198400140, 5-1994 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 1992,

9-1994 eigenaren fa. Gebr. J. & J. de Visser uit Moerdijk, 9-1999 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi uit 1998, 5-2002 tenaamstelling

J. & C. de Visser -Van Lith vof. uit Moerdijk, 3-2005 ingericht t.b.v. twinrig visserij.      foto 1: Lennard de Graaff     2 t/m 6 Henk Perdok


GO 59 Jan Senior

in 1992/93 gebouwd bij Scheepswerf Bodewes "Volharding"in Foxhol b.nr. 140 en afgebouwd bij Machinefabriek Padmos in

Stellendam b.nr. 314, ingebouwd met een 1999 pk., 1471 kw. M.A.K. uit 1992, 10-12-1992 ingeschreven als GO 59 Jan Senior

van Zeevisserijbedrijf Joh. Tanis & zonen uit Goedereede, afm. 45,98 x 9,50 x 5,50, GT 572, roepletters: PFBR, 23-4-2002 ARM

18 Joris Senior van Visserijbedrijf J. Meulmeester C.V.uit Arnemuiden, in 2008 werd de tenaamstelling L. & L. Meulmeester ARM

18 uit Arnemuiden.                                                                                           foto's:  Lennard de Graaff   

 

 

GO 59 Albatros

in 1988 gebouwd en afgebouwd bij Scheepsbouw de Alm in Werkendam b.nr. 68, ingebouwd met een 220 pk., 162 kw. D.A.F. uit 1988,

13-1-1989 geregistreerd als HD 175 Johanna van H. & H. Tot uit Den Helder, afm. 19,53 x 5,53 x 2,52, GT 47, roepletters: PFEO, 1-9-

1989 opgave id nr. NLD198801013, 13-12-1996 nieuwe 300 pk., 221 kw. Caterpillar uit 1996 ( de oude D.A.F. is via Machinefabriek

Luyt uit Den Oever verkocht aan Willeboordse uit Den Oever t.b.v. waddenkruiser "Topaze II), 5-2002 alleen eigenaar H. Tot uit Den

Helder, 3-2-2005 GO 59 Albatros van Zeevisserijbedrijf G.C. Tanis uit Goedereede, 4-2013 railing verhoogd i.v.m. wettelijke bepalingen,

4-6-2013 KW 72 Tina Adriana van Gebr. A. & W. Messemaker uit Katwijk aan Zee.

foto 1: Rienk Nadema   2: Frans Sanderse  3+4: Marcel Coster     5: Willem Harlaar  6: Kees van Duijvenvoorde

  

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------