andere Ned. nrs.

op deze pagina staan op alfabetische volgorde foto's met weinig voorkomende lettertekens van Nedelandse vissersschepen.

als er uiteindelijk toch meer foto's komen van kotters met dezelfde letterteken, dan komt het teken tussen de rest te staan.


BU=Bunschoten

 

                                  

                                                  BU 191

in 1960 gebouwd bij Scheepswerf van Nugteren in Enkhuizen, ingebouwd met een 50 pk. Kromhout Gardner uit 1953, 1960 ingeschre-

ven als BU 191 (geen naam) van W. Koelewijn uit Bunschoten, afm. 13,40 x 3,90 x 1,80, BRT 16,15, 1978 motor vermogen: 90 pk., 66

kw., 11-1985 VD 10 Sint Franciscus van Gebr. J. Th. C. & N.C. de Boer uit Volendam, 1988 alleen eigenaar N.M. de Boer uit Volendam,

1-9-1989 opgave id nr. NLD196000505, 28-3-1994 andere motor: 127 pk., 94 kw. Scania vabis uit 1982, 7-12-2000 hermeten: loa.

nu 13,48 en opgave GT 17, 1-3-2003 opgave roepletters: PL4034, later opgelegd, eigenaren Henk Tol en Jan Butter uit Volendam, 3-

2008 kotter verkocht aan Jan Wormsbecher uit Harderwijk; rechten verkocht aan HK 78 (Jan Foppen) en UK 238 (Jelle Hakvoort),

5-1-2009 HK 10 Reinalda van Visserijbedrijf Jan Wormsbecher uit Ermelo, motor vermogen: 129 pk., 95 kw.    foto: Sikke Wielstra


BZ (Bergen op Zoom)

BZ 9 Dolfijn

in 1949 gebouwd bij Arsenal in Cherboueg als Franse marine sleepboot "Dague", afm. 39.50 x 7,40 x 2,10, ingebouwd met een 550 pk.

Chantiers de Bretagne motor, 1960 ontmanteld, 1978 ingericht voor de schelpdiervisserij en een nieuwe 320 pk., 235 kw. Cummins uit

1978 ingebouwd, 19-6-1978 geregistreerd als BRU 33 Dolfijn van gebr. Kik uit Bruinisse, roepletters: PBFK, 8-8-1978 gemeten: 39,43 x

7,02 x 2,81, BRT 205,41, 3-1988 nieuwe 320 pk., 235 kw. Cummins uit 1986, 1990 tenaamstelling W. Kik Beheer B.V., M. Kik Beheer B.V.

en J.W. Kik Beheer B.V. allen uit Bruinisse, 1992 tenaamstelling fa. BRU 33 Dolfijn uit Bruinisse ( gebr. Kik),  en opgave GT 198, 12-1998

te koop opgelegd bij Scheespwerf Gebr. kooiman in Zwijndrecht i.v.m. vervanging, 3-5-1999 andere motor: 700 pk., 515 kw. Cummins

uit 1988, 19-11-1999 uitgeschreven, 19-2-2002 BZ 9 Dolfijn van P. Blok uit 's Heer Arendskerke, afm. 39,32 x 7,02 x 3,08, GT 193, 1-1-

2003 opgave roepletters: PE7509, 19-10-2007 roepletters gewijzigd in PBFK, id nr.NLD197800099.      

foto 1+2: Wilfred Arendse    3+4: Lennard de Graaff

BZ 50 Pieter

in 1906 als vrachtscheepje "type Langedijker" gebouwd op een werf in Alkmaar i.o. van L. Boere uit Haastreccht, afm. l.l. of loa. 13,30 x

3,10, latere eigenaar Jan Kamp uit Broek op Langedijk, voor 1920 verlengd. naar loa. of l.l. 18,25, 10-1956 ingeschreven als BZ 50 Pieter

van Christiaan Landa uit Bergen op Zoom, motor :20 pk. Kromhout, afm. l. l. 14,07 x 3,10 x 1,50, BRT 10,70, 4-2-1957 andere motor t.w.

30 pk. Kromhout, 9-5-1959 BZ 27 Drie Gebroeders L.W. Landa uit Bergen op Zoom, 10-5-1960 UK 134 Clasina Cornelia van Gebr. G. & J.

Brouwer uit Urk, 30-8-1960 nieuwe 60 pk. Steyr uit 1960, 11-1-1963 hermeten, 5-1966 UK 248 van R. Kramer uit Urk, nummer heeft er

niet opgestaan en ook niet onder dit nummer gevist, 5-5-1967 UK 3 Jelle van C. & J.W. Kaptijn en G. Wakker uit Urk, 10-1969 andere

motor: t.w. 110 pk. Volvo Penta uit 1967, 6-1971 aan de visserij ontrokken, 3-12-1971 HD 31 Martha van K. Pronk uit Den Helder, 21-3-

1988 werd G.L. Pronk uit Den Helder eigenaar, 1990 l. l. 14,07 gewijzigd in loa., 24-6-1994 uitgeschreven, later verkocht voor de rekreatie,

verbouwd o.a. kajuit opbouw, eigenaar werd Piet Dekker uit Amsterdam, id nr. NLD192000176.        foto's: fam. Landa


CG (Callantsoog)

                                                                                                                  CG 1 Pieter

in 1946 gebouwd bij Bakker & Kuiper in Schoorldam, ingebouwd met een 65 pk. Deutz uit 1942, 20-5-1947 in de vaart als CG 1 Pieter

van P. de Haan uit Callantsoog, 31-10-1955 HD 28 Pieter van A. Tot en M. de Haan uit Den Helder,, afm. 12,99 x 3,87 x 1,26, BRT

15,33., 27-9-1956 werd het weer CG 1 Pieter  van P. de Haan, 1-6-61 WR 147 Tini Cornelis van C.W. Kok uit Den Oever, 26-6-1961

eigenaar C.J. de Vet uit Den Oever, 26-7-1962 HA 80 Lubbert van O. Boonstra uit Harlingen, 23-4-1965 HA 80 Margit Hannelore via

een veiling gekocht van Coop Raiffaisenbank uit Harlingen, 26-11-1965 TM 15 Mechieltje van Pieter Bakker uit Termunten en een nieuwe

75 pk., 55 kw. Volvo uit 1963, 1967 nieuwe stuurhuis bij Schiffswerft Bültjer in Ditzum , is in 1970 verkocht voor de sportvisserij en later

in de rekreatie vaart en verbouwd, de huidige eigenaar heeft er een andere stuurhuis op geplaats en HA 40 op de boeg gezet, omdat

hem is verteld dat het de ex. HA 40 was i.p.v. HA 80, de bedoeling is dat er in de loop van de tijd CG 1 op de boeg komt, aldus de 

huidige eigenaar.                                                                                                                                       foto: coll. Frits Aalderink   

DB=Den Bommel

                                      

                                                     DB 1

in 1948 gebouwd, ingebouwd met een 20 pk. Slavia, ingeschreven als LE 8 van Karst de Vries en Klaas Visser, afm. 13,20 x 4,07 x 2,05, BRT

21,92,23-4-1956 EH 32 Ronny van Jan Eedelenbosch en een nieuwe 20 pk. Kromhout, 16-11-1960  nieuwe 76 pk. Bedford, 16-2-1961 nieuwe

110 pk. Berliet, verlengd. nu .15,50 en BRT 15,4 en eigenaar Jan Edelenbosch Jr., 6-1971 te koop,  daarna na 1-1971 BRU 15 Lenie van M.C.

van Drunen uit Bruinisse niet geregistreerd i.vm. uitsluitend visserij op het Grevelingen Meer, voor of na de periode BRU 15 is het nog DB 1

(Den Bommel) geweest  later als Dorea in de rekreatie vaart van Cees en Ellen Adriaanse uit Santpoort. 


FL=Finsterwolde

FL 7 (zonder naam)

in 1952 gebouwd bij Schiffswerft Bültjer in Ditzum i.o.v. Tammo Kuiper uit Finsterwolde, ingebouwd met een Büssing, een vrachtwagen

motor, later geregistreerd als FL 7 (geen naam) van P.J. Kolthof uit Finsterwolde, afm. 8,90 x 3,20, diepgang: 80 cm., BRT 3,05, 1964

ingebouwd met een 25 pk. Ruston 2 Ywa met Brevo koppeling uit 1950, later een Kromhout motor,  1-9-1989 opgave id nr.

NLD196000130, 24-2-1999 opgave GT 3, 2008 eigenaar Jacob Gernaat uit Finsterwolde t.b.v. rekreatie onder de naam "Rust On" ,

23-7-12 uitgeschreven.              foto's: Henk Perdok


FL 12

in 1941 gebouwd, later geregisteerd als FL 12 (geen naam0 van P.J. Kolthof uit Finsterwolde, loa. 4,50, BRT 0,83, 3 pk., 2 kw. Volvo

Penta buitenboord motor, 1-9-1989 opgave id nr. NLD194100102, 24-2-1999 hermeten: loa. gewijzigd in 4,90 en opgave GT 1, 10-5-

1999 een andere buitenboord motor; 9 pk., 6 kw. Mercury uit 1993.                                       foto's: Henk Perdok


GM=Genemuiden

GM 6 Aaltje

in 2001 gebouwd bij VHB Marine in Antwerpen, in eigen beheer afgebouwd bij Machinefabriek Miedema in Dokkumer Nieuwe Zijlen,

ingebouwd met twee Sisu diesel motoren: totaal 152 pk., 112 kw. uit 2001, 12-4-2002 geregistreerd als LO 9 Aaltje van Visserijbedrijf Visser

B.V. uit Paesens, afm. 14,99 x 7,00 x 1,06, GT 19, id nr. NLD200102643,  5-2002 met 3 meter verlengd en een nieuwe kop, 7-2002

achterschip verbouwd o.a. de tunnels, 1-1-2003 opgave roepletters: PF6233, 10-1-2011 pas hermeten: loa. 17,70, GT 39, motor vermogen

249 pk., 183 kw., 4-6-2013 GM 6 Aaltje van Gebr. Timmerman uit Genemuiden.   

foto 1: Henk Perdok  2: Hylke Smits  3 t/m 5: coll. Kor Sikkema  6: Discolo

GM 18 Margaretha

in 1987 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Blom in Hindeloopen, ingebouwd met een 126 pk., 93 kw. Gardner uit 1987, 6-1988

geregistreerd als WR 78 Maria Petronella van J. Baijs uit Den Oever, afm. 15,16 x 4,50 x 1,15, BRT 20,69, 1-9-1989 opgave id. nr.

NLD198700794, 1991 niuewe 126 pk., 93 kw. Gardner uit 1990, 1994 opgave GT 27, 2-10-1995 ST 21 Annigje Geesje van Maatschap

Visserijbedrijf P. Wouda uit Stavoren, 1-4-1997 opgelegd voor de verkoop, zou nog even ST 22 zijn geweest, maar komt niet voor in

visserij register, 27-10-1997 GM 18 Margeretha van Visserijbedrijf Hoekman & Bekendam B.V. uit Genemuiden, 4-2-2008 opgave

roepletters:PH9461.              foto 1+2: Kor Sikkema    3+4: Marius Esman

GM 29 Aaltje

in 1960 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Breeman in Zwartsluis, motor onbekend, 1960 geregistreerd als GM 29 Aaltje van fa. A.

Hoekman & zn. uit Genemuiden, afm. l.l. 14,04 x 4,02 x 1,71, BRT 21,91, ca. 1967 een andere motor: 140 pk., 119 kw. Cummins uit 1967,

6-1981 hermeten: l. l. nu 16,04 en opgave loa. 17,46 en tenaamstelling: Visserijbedrijf A. Hoekman & zn. B.V. uit Genemuiden,  1-9-1989

opgave id. nr. NLD196000133, 1994 andere motor: 162 pk., 119 kw. Cummins uit 1980, 12-1999 uitgeschreven i.v.m. vervanging, 2-3-2001

GM 26 Aaltje van Visserijbedrijf A. Hoekman & zn. B.V. uit Genemuiden en opgave GT 21, nummer staat niet op het schip, wel

geregistreerd, 27-9-2002 uitgeschreven en verkocht voor de rekreatie.                    foto's: Henk Perdok

GOE=Goes

GOE 5 Laurus Adriaan

gebouwd bij Scheepswerf de Alm in Werkendam , voor eigenaar K. van de Kreeke uit Wolphaartsdijk, niet ingeschreven in

visserijregister.                                                       foto 1: C.L. van Dijke  2 t/m 4: Lennard de Graaf

wie heeft aanvullende informatie ?

HI (Hindeloopen)

HI 35 Pieter van Grietje

in 1985 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Blom in Hindeloopen, ingebouwd met een 131 pk., 96 kw. Scania vabis uit 1985,

in 1986 in de vaart en 20-8-1996 pas ingeschreven als HI 35 Pieter van Grietje van Visserijbedrijf Bootsma uit Hindeloopen, afm.

15,18 x 4,60 x 2,30, BRT 41,43, 9-1998 weer uitgeschreven en 11-1998 weer ingeschreven, 7-12-2000 verlengd en hermeten:

thans loa. 18,04 en opgave GT 40, vanaf 3-2010 verzorgd men ook ambachtelijk en ecologisch IJsselmeervissen.

id. nr. NLD198501986,                                                   foto's;  1: R. van Sloten   2: Henk Perdok   3+4: Bertus Angerman


HON (Hontenisse)

 

                                     

                                          HON 2 Vier Gezusters

in 1932 gebouwd bij Scheepswerf de Klerk in Kruispolder, begin info onbekend, later geregistreerd als HON 2 Vier Gezusters van A.P. & A.

de Bruijn uit Kloosterzande, afm. l. l. 16,37 x 4,82 x 1,82, BRT 34,77, motor: 100 pk. Mercedes Benz uit 1956, 12-1976 andere motor: 200

pk., 150 kw. General Motors uit 1965 en alleen eigenaar A.P. de Bruijn uit Kloosterzande, 1-9-1989 opgave id nr. NLD193200171, 6-1994

eigenaar gewijzigd in P.F. de Bruijn uit Kloosterzande, 2-1999 hermeten: loa. 17,67  x 4,48 x 2,08 en GT 37, na 2000 i.v.m. bedrijfsmatig-

heid diverse keren in en uitgeschreven, 2007 eigenaar P.F. de Bruijn & zn. uit Kloosterzande, roepletters: PI4061.   

foto: Frits Aalderink

 

                                       

                                                        HON 14 Alfobert

in 1980 bij Scheepswerf Gebr. Kooiman in Zwijndrecht gebouwd b.nr. 127, ingebouwd met een 360 pk., 265 kw. Caterpillar uit 1980,

11-1980 ingeschreven als YE 55 Jan Cornelis van fa. J.C. Sinke-Wisse & zn. uit Yerseke, afm. 33,98 x 7,02 x 2,49, BRT 162,97, roeplet-

ters: PEAW, 1-9-1989 opgave id nr. NLD198000882, 1993 tenaamstelling fa. J.C. Sinke-Wisse en zonen uit Yerseke, 12-1998 tenaam-

stelling J.C. Sinke-Wisse Mosselkweek B.V. uit Yerseke, 16-4-1999 nieuwe 624 pk., 459 kw. Caterpillar uit 1998, 11-8-1999 opgave GT

155, 17-1-2005 HON 14 Alfobert van Exploitatie Maatschappij Vissersschip HON 14 uit Kloosterzande (fam. de Bruijn)

foto 1+2: Lennard de Graaff     3: Rienk Nadema

KL (Klundert)


KL 46 Renate

in 1986 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Volharding in Stavoren, ingebouwd met een 220 pk., 162 kw. Fiiat b.j. 1986, 1-1987

geregistreerd als UK 181 Renate van K. & D. Nentjes uit Tolebeek, afm.17,00 x 4,40 x 1,40, BRT 27, roepletters: PBDZ, 1994 opgave GT 31,

1-9-1989 opgave id. nr. NLD198600880, 12-9-2003 KL 46 Renate van Visserijbedrijf De Visser uit Klundert en een andere motor: 220 pk.,

162 kw. IvecoAifo uit 1992, 6-1-2014 uitgeschreven, wordt nu moeder en opslag schip aan de steiger in de buitenhaven van Stellendam,

maar volgens het AID mag je alleen vis afleveren met een varend schip, vandaar dat er een andere is ingechreven.

foto 1: Frans Sanderse   2: J.H. Anderiesse

NB (Nieuw Beijerland)

NB 1 Johannes Adrianus

in 1985 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf de Alm in Nieuwendijk b.nr. 72, ingebouwd met een 128 pk., 96 kw. Scania Vabis uit 1984,

2-1986 ingeschreven als NB 1 Johannes Adrianus van gebr. A. & L.A. Nobel uit Nieuw Beijerland, afm. 19,02 x 4,53 x 1,75, BRT 40, 1991

tenaamstelling: vof. Visserijbedrijf Nobel uit Nieuw Beijerland, 24-2-1999 opgave GT 32, 22-10-2003 opgave roepletters: PI9922, id nr.

NLD198500255.                                                               foto's: Lennard de Graaff


NZ (Terneuzen)

                                                     

                                                                 NZ 10 Tiltonels

in 1911 gebouwd, in 1954 ingeschreven als PI 7 Tiltonels van A.P.E. Rammeloo, loa. 20,87, BRT 47,22motor 105 pk. Kromhout uit 1960, later

ingeschreven als NZ 10 Tiltonels van dezelfde eigenaar. 9-1969 waarschijnlijk WYK 7 geworden.

                                                      

                                                                                        NZ 18 Johanna

in 1906 gebouwd bij Brandsma in Franeker als een soort bergingsvaartuig, later in de visserij als NZ 18 Johannes van J.J. Jonkman uit

Terneuzen, afm. l.l. 20,02 x 4,50 x 1,49, BRT 42,24, motor: 116 pk. Deutz uit 1947, 11-10-1978 uitgeschreven; niet meer bedrijfsmatig in

gebruik, 5-1985 OL 6 Jacoba van W. Kuperus uit Engwierum, 24-9-1985 verkocht aan P. Miedema uit Engwierum en tevens uitgeschreven, 

1-1987 HA 16 Leendert van L.W. Landa uit Bergen op Zoom, 2-1989 BZ 14 Leendert van dezelfde eigenaar, 1989 een andere motor: 240

pk., 177 kw. M.A.N. uit 1980, 1-9-1989 opgave id. nr. NLD1906005625-4-1991 BZ 14 Noordland van International Shellfish uit Bergen op

Zoom, loa. 20,67, BRT 36,07, 26-3-1996 uitgeschreven.              foto: n.n.


PU (Putten)

                                         

                                                       BU 3 Johanna Jacob

in 1986 gebouwd  in Cuijk , ingebouwd met een 153 pk., 110 kw. Scania uit 1975, 4-1986 ingeschreven als BU 191 De Gebroeders van

P. en L. Koelewijn uit Bunschoten ,id. nr. NLD198600042, afm. 14,10 x 4,26 x 1,41,  eind 80 er jaren gevist onder nr. BU 22, i.v.m. het

vergunningenstelsel, maar niet geregistreerd, 8-1997 als BU 191  zoals dat heet, ambtshalve doorgehaald in visserij register, 1-1999

herinschrijving, thans eigenaar Visserijbedrijf Thresoor B.V. uit Eemdijk (I. Vermeer), 8-199 opgave GT 18, 9-2002 BU 3 Johanna Jacob

van G. Heimensen uit Putten, (geregistreerd als BU 3 maar heeft PU 3 op de boeg, omdat de familie dit nummer altijd heeft gehad), motor

vermogen: 205 pk., 151 kw., roepletters; PI9435,  31-12- 2002 als BU 191 uitgeschreven, id nr. NLD198600042                                             

foto's: Mark Meijer      

TD= Tietjerkstradeel

                                                        

                                                                             TD 1                               

VL=Vlaardingen

 

 

VL 16 Voorloper

in 1960 gebouwd bij Scheepswerf De Dageraad in Woubrugge b.nr. 496, ingebouwd met een 8 cilinder 1000 pk. Deutz, 4-2-1960 casco te

water, 26-3-1960 geregistreerd als VL 16 Voorloper van N.V. De Dogger Maatschappij uit Vlaardingen,  afm. 44,20 x 7,34 x 3,54, BRT 290,94,

6-3-1974 San Juan Batista van Huemul S.A. uit Buenos Aires (Argentinië), zou later gezonken zijn in de haven van Mar Del  Plata                          

foto's: coll. Rinus Noordhoek      

                                               

                                                    VL 73 Elly

in 1963 gebouwd bij Sleephelling Mij. "Scheveningen" in Scheveningen b.nr. 174, 9-3-1963 casco te water,  ingebouwd met een 1000 pk.

Deutz uit 1963, 21-6-1963 geregistreerd als VL 73 Elly van Rederij W. Kwakkelstein uit Vlaardingen, afm. 43,31 x 7,24 x 3,86, diepgang:

3,296, BRT 325,91, roepletters: PDXD, in de 60 jaren verbouwd, 1971 tenaamstelling: Visserij Maatschappij Vlaardingen N.V. uit

Vlaardingen, 3-1973 verbouwd en ingericht voor de pelagische visserij, 10-1978 opgelegd, 4-1979 gesaneerd, 1979 nog lange tijd in gebruik

als jaagschip voor haring vervoer, 12-1984 weer opgelegd, 1987 verkocht naar Spanje en na een verbouwing weer in de visserij, 4-1987

14002 CE Elly van Harford Shipping Ltd. uit Panama (Spaanse eigenaren onder Panamese vlag), 2-1993 "Albri II" van Rederij Blue Tide

Corporation uit Belize, van 1993 tot 1997 niet geregistreerd, 3-1997 "High Sierra" van Rederij Blue Tide Corp., 8-1998 geregistreerd in

Sierra Leone, 1999 eigenaar Albri Pesquera uit Vigo (Spanje), 2-2000 "Albri II" van Albri Pesquera uit Vigo (Spanje), 11-2000 "Anwa"

van Rederij Blue Tide Corporation (dochter bedrijf van Albri), thuis haven Klaipeda.

(volgens sommige bronnen zou het schip nu KL 586 Anuva heten, maar ik denk dat er twee schepen verwisseld worden, KL 586 lijkt

totaal niet op de VL 72)                                                         foto's: Arie de Ruijter.

VL 89 Monica

in 1974 gebouwd bij Scheepsbouwwerf "De Hoop" in Hardinxveld b.nr. 731, afgebouwd bij Sleephelling Maatschappij "Scheveningen" in

Scheveningen b.nr. 229, 2-10-1974 maidentrip,  9-10-1974 geregistreerd als VL 89 Monica van W. Kwakkelstein B.V. uit Vlaardingen, afm.

56,25 x 9,22 x 6,14, BRT 476,79, roepletters: PGAR, 10-1980 verlengd bij Scheepswerf Welgelegen in Harlingen: loa. nu 63,71 en BRT

565,48, 12-1986 gesaneerd en als "Puno" of "Puni" naar Floppesca in Callao in Peru..       foto's: Arie de Ruijter

VL 90 Caroline

in 1965 gebouwd bij Sleephelling Maatschappij "Vlaardingen" in Vlaardingen b.nr. 191, ingebouwd met een 1000 pk., 736 kw. 8 cilinder Deutz,

20-4-1965 in de vaart, 14-7-1965 geregistreerd als VL 90 Caroline van Visserij Maatchappij "Vlaardingen" uit Vlaardingen, afm. 43,31 x 7,24

x 3,86, BRT 324,35, 5-1979 gesaneerd, 1980 "Caroline" Viking Fishing Co. Ltd. uit Kaapstad, 1984 eigenaar Caroline (Pty) Ltd. uit Kaapstad,

in 2013 nog steeds in de vaart.                        foto's: Arie de Ruijter

VL 105 Elizabeth

in 1964 gebouwd en afgebouwd bij Sleephelling Scheveningen N.V. in Scheveningen b.nr. 187, ingebouwd met een 8 cilinder 1000 pk.

Deutz uit 1964, 5-6-1964 casco te water, 29-9-1964 geregistreerd als VL 105 Elizabeth van Rederij N.V.M. Kwakkelstein uit Vlaardingen, afm.

43,31 x 7,24 x 3,86, BRT 325,91, 17-10-1964 in de vaart, 1979 gesaneerd, 1979 "Lance D" van Cape Pride Trawlers (Pty) Ltd. uit Kaapstad,

17-11-1979 uit IJmiden vertrokken,8-12-1979 gestrand op de Afrikanse kust, 12-12-1979 vlot getrokken, 1983 Portia van Hout Bay Fishing

Industries (Pty). Ltd. uit Kaapstad, 1986 Portia I en 1992 weer Portia, 1993 CTA 164 Portia I van Black Eagle uit Panama, maar onder de vlag

van Zuid Afrika, afm. 43,26 x 7,29 x 3,99, diepgang: 3,296, GT 325, motor onbekend, roepletters: ZR2955.    foto's: Arie de Ruijter

VL 153 Liesje en Rutger

in 1956 gebouwd bij Scheepswerf "De Industrie" D. & J. Boot in Alphen aan de Rijn b.nr. 1254, ingebouwd met een 6 cilinder 750 pk.Industrie

22-12-1956 casco te water, 26-2-1957 ter visvangst en ingeschreven als VL 153 Liesje en Rutger, afm. 40,80 x 7,22 x 3,54, BRT 270, 

1975 gesaneerd , 8-1-1980 uit IJmuiden vertrokken naar de sloperij.             foto 1: n.n.     2; Arie de Ruijter.                                 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maak jouw eigen website met JouwWeb