Kotterspotter.jouwweb.nl
Home » andere Eng. nrs.

andere Eng. nrs.

op deze pagina staan op alfabetische volgorde foto's met weinig voorkomende lettertekens van Engelse

vissersschepen, als er uiteindelijk toch meer foto's komen van kotters met dezelfde letterteken , dan komt het teken

tussen de rest te staan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

omdat de namen van owners, operaters, managers, operating managers e.d. soms zeer verwarrend worden vermeld,

plaats ikin de meeste gevallen geen namen van eigenaren meer.

 

B 37 Bountiful

in 1979 gebouwd bij Shipyard J. & G. Forbes, Sandhaven, ingebouwd met een 375 pk., 280 kw. motor, 1979 geregistreerd als N 336

Arrivain, afm. 18,50 x 6,05 x 1,98. GT: 93, later WY 170 Arrivain, BF 79 Bountiful,  in 1997 nieuwe motor, in 2002 B 377 Bountiful, 17-10-

2007  B 37 Bountiful.                                                                  foto's: Steve Ellwood.

B 377 Maranatha

1989 gebouwd in Dingle (Co. Kerry), ingebouwd met een 355 pk., 261 Caterpillar, 31-5-1989 ingeschreven als RO 30 Tricia Anne van James

McKee Coffey uit Portavogie (Co. Down), afm. 13,82 x 4,8 x 2,23, GT 30,42, id. nr. GBR000B10648, 25-10-2007 B 377 Maranatha, 29-10-2012

motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 25-7-2013 B 157 Maranatha.                 foto's: Dan Earl

 

B 935 Eendracht

in 1961 gebouwd bij Scheepswerf van der Velden in Zwolle, afgebouwd bij Machinefabriek Bakker in Yerseke, ingebouwd met een 200 pk.,

General Motors Detroit uit 1961, 1961 ingeschreven als TH 7 Eendracht van Gebr. Baaij-Schot uit Tholen, afm. l.l. 22,56 x 5,54 x 2,00,

BRT 74,96, 5-1973 YE 36 Eendracht van Jac. van der Plasse uit Yerseke, 2-1974 tenaamstelling fa. van der Plasse-v.d. Endt B.V. uit

Yerseke, hermeten thans loa. 32,00 en BRT 101,90, en een nieuwe 200 pk., 147 kw. General Motors Detroit uit 1972, 6-1976 nieuwe 280 pk.,

206 kw. Mitsubishi uit 1976, 2-1980 tenaamstelling: Roem van Yerseke B.V. uit Yerseke, 11-1987 verlengdthans loa. 36,54, GT 186 en een

nieuwe 307 pk., 226 kw. General Motors Detroit uit 1987, 1-9-1989 opgave id. nr. NLD1961008047-2002 verkocht aan Foyle Fresh

Seafoods Ltd. uit Noord Ierland, 1-1-2003 opgave roepletters: ONB8, 13-2-2004 B 935 Eendracht van Foyle Fresh Seafoods Ltd. uit

Greencastle (Donegal), afm. 37,99 x 8,54 x 2,12, GT 150, motor vermogen: 891 pk., 656 kw., roepletters: VQJJ6, id. nr. GBR000C17814,

6-2-2004 motor vermogen: 614 pk., 452 kw.                                             foto's: Rienk Nadema

 

BK(Berwick-On-Tweed)

                                                   

                                                        BK 210 Radiant Way

in 1965 gebouwd bij James N. Miller in St. Monans, later o.a. ingeschreven als BK 210 Radiant Way van David Jackson uit Berwick-on-

Tweed, afm. 16,85 x 5,21 x 2,01, GT 40, motor: Caterpillar 320 pk., 238 kw., roepletters: MZDB8, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A14693,

17-10-1996 CY 473 Radiant Way van Donald A. McNeill uit Castlebay (Isle of Barra), 23-4-1999 CY 473 Donna Marie, manager: Denholm

Fishselling uit Mallaig, 8-10-2004 KY 151 Radiant Way van John M. Watson uit Pittenweem, 26-10-2010 uitgeschreven en gesloopt. 

BS (Beaumaris)

BS 186 Tjeerd Jacoba

in 1968 gebouwd en afgebouwd bij Holland Launch in Zaandam b.nr. 418, ingebouwd met een 540 pk., 397 kw. Kromhout uit 1968, 4-1968

ingeschreven als UK 66 Tjeerd Jacoba van fa. Hoeksta-de Boer uit Urk, afm. 26,15 x 6,62 x 2,52, BRT 104,79, 12-1975 sanering

aangevraagd en uitgeschreven, 4-1976 volgde herinschrijving, 9-1977 nieuwe 650 pk., 478 kw. Stork Werkspoor uit 1977, 3-1981 BS 186

Tjeerd Jacoba van J.M. & A.J.F. Wilson (Shellfish Merchants) en R.S. Crane uit Beaumaris, afm. 24,31 x 6,61 x 2,59, GT 133,  later werd

Bankstar Ltd. uit Holyhead de eigenaar, 3-1991 carter explosie 60 mijl noord west van Den Helder, motor is daarna total loss verklaard,

31-12-1992 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi, 5-2-2001 loa. gewijzigd in 25,30, 9-2008 nieuwe 300 pk., 221 kw. Mitsubishi, later werd

Aberdeen Innshore Fish Selling Co. Ltd. uit Aberdeen waarschijnlijk de manager.  imo 6810952  ID nr. GBR000A15179, 4-2014 complete

verbouwing bij Macduff SHipyards in Fraserburgh, alleen de romp blijft origineel.

N.B.:  afm. vlgs. Lloyds: 26,29 x 6,61 x 3,10, GT 104.  (info kan afwijken)                        foto's: Steve Ellwood

CE (Coleraine)

CE 88 Quicksilver

in 2002 gebouwd in Colchester, ingebouwd met een 281 pk., 207 kw. motor, 17-10-2002 BRD 662 Quicksilver van Brian Wilkinson uit

Waterloo (Isle of Skye), afm. 9,83 x 5,2 x 1,35, GT 12,09, id. nr. GBR000C17742, 15-7-2011 CE 88 Quicksilver van Darin & Derrick

McAvenue uit Greencastle (Ierland), Ierse eigenaren onder Engelse vlag (Wales),  vissen in 2013 vanuit Den Oever.

foto 1: Frits Aalderink  2: Kor Sikkema

CK (Colchester)

                                        

                                                         CK 179 Gandalf

in 1961 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerd Hakvoort in Urk, ingebouwd met een 116 pk. Deutz uit 1960, 5-9-1961 geregistreerd

als TM 17 Jan Koetse van H. Kerbof uit Termunterzijl, afm. l.l. 13,86 x 4,12 x 1,86, BRT 24,93, 22-10-1965 werd Machinefabriek Gorter

uit Delfzijl eigenaar, 25-11-1965 TM 17 Oostereems van H.v.d. Wijk uit Farmsum, in 1966 een  nieuwe 145 pk. Deutz uit 1966, 3-73

verkocht naar Engeland en komt in de vaart als CK 179  Gandalf, daarna resp. LO 179 Gandalf van Steve Smith uit Southend en LN 176

Wash Princess van managing owner Heiploeg & Lynn Shrimpers Ltd. uit Kings Lynn, afm. 15,24 x 4,12 x 2,05, BRT 18,52, nog diverse

eigenaren gehad, t.w. Mr. Watson uit Southend, een eigenaar uit North of England en Barry Smith uit Southend, 27-3-1995 verkocht

aan Maarten Foppen uit Urk, die het naar Denemarken heeft omgevlagd als E 46 Willem en Klaas, de oude stuurhuis van de ex. RI 230

Kedde wordt overgeplaatst en een nieuwe 147 pk., 108 kw. Gardner wordt ingebouwd, GT 11, in 2005 wordt het nog ingericht voor de

pottenvisserij en wordt Simon Lenger uit Harlingen eigenaar, in 2005 verbouwd en 4-2009 in Harlingen opgelegd voor de verkoop.

foto: Rienk Nadema

CK 341 Annie

in 1948 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf D. & J. Boot "De Industrie" in Alphen aan de Rijn, ingebouwd met een 20 pk. Industrie

uit 1948, 30-12-1948 geregistreerd als EH 32 Ronny van J. Edelbosch uit Enkhuizen, afm. l. l. 13,30 x 4,07 x 1,63, BRT 23,14, 19-5-

1953 nieuwe 20 pk. Kromhout uit 1932, 24-5-1956 TM 22 Wijka van H. Sander uit Termunterzjl en een andere motor t.w. een 75 pk.

Modag Krupp uit 1940, 24-5-1957 VD 25 Clemens van Kl. de Boer & C.G. Tol uit Volendam, 7-12-1960 VD 6 Brigitta Agatha van J.

Poepjes & H. Schilder uit Volendam, 15-6-1961 aleen eigenaar H. Schilder uit Volendam, 29-6-1962 TX 34 Luctor van B. Eenhoorn en

L.W. Visser, in huurkoop van Schilder, 1962 alleen eigenaar B. Eeenhoorn, 1-10-1962 nieuwe 113 pk. Bohn & Kähler uit 1962, 13-11-

1962 VD 235 Maria van H. Schilder uit Volendam, 14-11-1963WR 95 Vesta in huurkoop bij C.W. Kok en M.J. Smit uit Den Oever,

21-10-1964 VD 235 Brigitta Agatha of John F. Kennedy van H. Schilder uit Volendam, huurkoop ging niet door, 8-2-1966 UK 49 Klaas

Wouter van T. de Vries uit Urk, 16-4-1970 WR 235 Twee Gebroeders van W. v.d. Veen uit Den Oever, 27-3-1972 TS 1 Marleen van D.

Verhaagen uit West Terschelling, 14-8-1972 UQ 2 Annie van T.H.J. van der Molen, 9-4-1973 verkocht naar Engeland, CK 110 Annie

van D.W. Howard, LN 110 Annie van dezelfde eigenaar, 1982 CK 341 Annie van T. Mole & W. Mesea uit Essex, afm. 15,18 x 4,02 x

1,71, BRT 15,96, (kan ook in een andere volgorde zijn), 1986 RX 68 Annie van Duncan & Leslie Grant uit St. Leonards on Sea (Essex),

9-11-1994 uitgeschreven en later als woonschip in Rye.                                                       foto 1: coll. Sikke Wielstra

CN=Campbeltown

CN 6 Diamond

in 1962 gebouwd bij James N. Miller & sons in St. Monans (Schotland), afm. 12,20 x 4,7 x 1,8, GT 19,90, later geregistreerd als LH 403

Diamond, loa. 12,11, BRT 14,39, motor vermogen: 145 pk., 107 kw., 17-9-1992 motor vermogen 129 pk., 95 kw.,  26-3-1992 loa. 

gewijzigd in 12,54, 17-9-1992 in 11,96, 26-1995 opgave GT 14,70, 1-3-1995 LO 403 Diamond, 3-4-1995 GT gewijzigd in 17,04 en loa.

 in 12,20, 26-6-1997 werd het SY 804 Diamond, 5-7-2002 GT weer gewijzigd in 19,90, 26-11-2002 nieuwe 164 pk., 122 kw. Gardner,

24-8-2005 werd het CN 6 Diamond van Donald Caswell McNeill uit Tynemouth (Tyne & Wear).        foto's: Steve Ellwood

CO=Caernarfon

CO 435 Seren Y Don

in 1980 gebouwd bij Cygnus Marine in Penryn, 1980 of later ingeschreven als CO 435 Seren Y Don van William Stewart Mcintyre

uit Millport (Isle of Cumbra), afm. 11,28 x 4,27 x 1,37, BRT 17,14, motor vermogen: 111 pk., 82 kw., 25-5-1994 opgave GT

10,50, 19-6-2000 GT gewijzigd in 12,14, id nr. GBR000A24607.                                   foto's: Steve Ellwood

CY=Castlebay

                

 CY 70 Magdalene

in 1976 in Cardiff gebouwd, later ingeschreven als CY 70 Magdalene van Ian Watt uit Stonehaven (Kincardineshire) afm. 9,45 x

3,35 x 1,22, BRT 7,35, motor vermogen: 84 pk., 62 kw., 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A11260, 22-10-1991 opgave GT 5,78, 29-7-

2003 GT gewijzigd in 6,53.                                             foto's: Steve Ellwood  

DE=Dundee

DE 41 Twa Gordons

in 1980 gebouwd te Penryn, directof later geregistreerd als DE 41 Twa Gordons van John Trevor Bowles uit Milford Haven, afm. 9,75 x 3,51 x

1,43, BRT 7,33, motor vermogen: 124 pk., 91 kw., 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A11382, 23-12-93 opgave GT 7,44, 24-6-99 GT gewijzigd

in 8,44, 2-7-2012 M 41 Twa Gordons.                                                foto's: Marius Esman

DH=Dartmouth

DH 100 Edward Henry

in 2002 gebouwd bij Astilleros Navia SA. in Navia (Spanje), ingebouwd met een 855 pk., 637 kw. Caterpillar 3508B, 6-6-2002 geregistreerd

als DH 100 Edward Henry van Richard Mitchelmore uirt Dartmouth (Devon), afm. 25,50 x 8 x 4,3, GT 279, roepletters: ZIQE7, id. nr.

GBR000C17553.                                                                                                               foto's: Steve Ellwood        

DS= Dumfries


                                      

                                            DS 1 Isla S

in 1991 gebouwd bij Brodogradiliste "Begej", Zrenjanin (Joegoslavië) b.nr. 226, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 480,

ingebouwd met een 2000 pk., 1471 kw. Stork Werkspoor uit 1991, 20-3-1991 ingeschreven als GO 14 Vrouw Grietje van fa. J. van Dam

en zonen uit Goedereede, afm. 40,11 x 8,50 x 4,71, diepgang 3,530, GT 419, id nr. NLD199001204, 6-1999 tenaamstelling; Van Dam

c.v. uit Goedereede, 22-4-2004 UK 143 Andries de Vries van Visserijbedrijf Andries de Vries B.V. uit Urk, roepletters: PHZU, 14-9-2011

uitgeschreven en verkocht aan Saltire Seafoods Ltd. (James Smith) uit Dumfries (Schotland) en wordt ingericht voor de schelpdiervisserij,

2-2012 ingeschreven als DS 1 Isla S van hiervoor genoemde eigenaar.                          foto 1+2: Barrie Clark   3 : Rienk Nadema

DS 8 Sylvia Bowers

in 1988 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf de Graeve in Zeebrugge, ingebouwd met een 1200 pk., 883 kw. Stork Werkspoor uit 1987,

1988 geregistreerd als Z 60 Blue Angel van BVBARederij Blue Angel in Knokke Heist, afm. 36,25 x 8,48, GT 317, roepletters: OPCH, 1-1-

1989 opgave id. nr. BEL030601988, 1996 eigenaarN.V. Beheer Shamrock uit Oostende ( de Vries uit Urk), 24-7-2000 uitgeschreven, 7-9-

2000 BCK 222 Amily Jayne van A. Hinshelwood Barr & K. Mckenzie-Barr uit Buckie, dezelfde afmetingen, motor vermogen; 1004 pk., 739

kw., roepletters: ZQPD9, id. nr. GBR000C17098, manager: Scott Trawlers Ltd. uit Peterhead, 18-6-2007 DS 8 Sylvia Bowers van Andrew

Scott uit Dumfries, loa. 36,75, en GT 739, 2006-07 complete verbouwing tot scaloper o.a. nieuwe brug, achterschip, verschansing bij

Macduff Shipyard in Macduff.           foto 1: Ally   2: Willem Harlaar  3 t/m 6: Marcel Coster

DS 10 Albion

in 1986 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf de Graeve in Zeebrugge, ingebouwd met een 1200 pk., 883 kw. Stork Werkspoor uit

1986, 1986 ingeschreven als Z 69 De Kaper van Vandenbroucke-Schiltz bvba, afm. 34,90 x 6,56 x 4,20, GT 273, 1989 tenaamstelling

bvba. Rederij de Kaper, Knokke Heist, 8-4-1993 GY 269 De Kaper van Kentish Knock Ltd. uit Grimsby, motorvermogen: 1610 pk., 1200

kw., 1997 eigenaar Rederij de Kaper bvba. uit Oostende (B. Schiltz), 12-2-1999 total loss verklaard na een brand 50 km. voor de kust

van Hanstholm, 2000 wordt hersteld en verbouwd bij Karstensens Skibsværft in Skagen tot scalloper, o.a. nieuwe 1162 pk., 1855 kw.

Stork Wärtsilä uit 1999, afm. 34,90 x 8,40 x 6,50, GT 375, roepletters; MZMW7, 15-2-2000 DS 10 Albion van Scott Trawlers Ltd. uit

Peterhead, imo nr. 8333609,id nr. GBR000B13827.                             foto 1 t/m 3: Marcel Coster    4: Kees van Duijvenvoorde.

 

DS 11 Vertrouwen

in 1968 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf T. v.d. Beldt "Voorwaarts" in West graftdijk b.nr. 427, ingebouwd met een 600 pk., 442 kw.

Bolnes uit 1968, 24-4-1968 UK 143 Vertrouwen van fa. A, de Vries & zn. uit Urk, afm. 26,23 x 6,43 x 2,86, BRT 104,68, 8-10-1974 UK 90

Koningin Juliana van fa. gebr. Molenaar uit Urk, 3-1981 UK 90 Jannetje Hoekman van A.M. Foppen uit Urk, 3-1982 UK 90 Albatros van Rederij

Almere b.V. uit Urk, 18-11-1988 FD 90 Vertrouwen van Ralph Wilding, Bridport, 28-9-1994 GT 131,87, 2-2-1996 DS 11 Vertrouwen van Scott

Trawlers, Lochfoot (Dumfries) Andrew J. Scott, GT 104,78, roepletters: MKFT5, tevens verbouwd o.a. achterschip dicht gebouwd en een

nieuwe schoorsteenmast, GT 144,50, 26-1-1998 motor vermogen 747 pk., 550 kw., id nr. GBR000B10005,.      foto's: Steve Ellwood

DS 18 Cornelis Gert Jan

in 1985 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf de graeve in Zeebrugge b.nr. 70, ingebouwd met een 1197 0k., 881 kw. M.A.K. 6MU452

uit 1985, 1985 ingeschreven als Z 54 De Bounty van Rederij De Bounty uit Knokke Heist, afm. 25,77 x 8,00 x 3,97, GT 328, roepletters:

OPCB, 1-1-1989 opgave id. nr. BEL030541985, 21-12-1992 GY 154 Bounty van Longsand Ltd. uit Grimsby,motor vermogen: 1582 pk.,

1180 kw., roepletters: MQMN9, id. nr. GBR000B13544, 29-4-1997 GY 127 Jenny en Aaltine mo: Visserijbedrijf UK 127 B.V. uit Urkma.

D.A.P. Cox c/o, Danbrit uit Grimsby, 15-2-2002 GY 89 Cornelis Gert Jan van Joos de Ridder uit Urk, dezelfde manager, 2007 opgelegd in

de binnenhaven van Den Helder, 12-2010 verkocht aan Saltire Seafoods en wordt ingericht als scalloper, 1-4-2011 motor vemogen:

1012 pk., 745 kw.,  25-1-2013 DS 18 Cornelis Gert Jan van Saltire Seafoods.                                 foto's: Dan Earl    

E=Exeter

 

E 104 Ansgar

in 2002 gebouwd en afgebouwd bij Francisco Cardama Yard in Vigo (Spanje) b.nr. 204, ingebouwd met een 1590 pk., 1170 kw. Cater-

pillar uit 2002, 14-2-2002 geregistreerd als E 104 Ansgar van Fiskeriselskabet Angela A/S. uit Esbjerg c/o. North Sea Agency, v/O.

Torbensen uit esbjerg, manager Rederij de Boer uit Urk, afm. 36,60 x 8,80 x 6,50, diepgang; 3,50, GT 435, roepnaam: OWGH, id nr.

DNK000032722, 6-10-2002 motor vermogen: 1285 pk., 946 kw., 27-6-2007 uitgeschreven; wordt bij Maaskant in Stellendam omgevlagd

naar Exeter, 16-7-2007 E 104 Ansgar van Buchan E 104 Ltd. ut Aberdeen (Rederij de Boer), afm. ongewijzigd, roepletters; MMQA,

id nr. GBR000C19094.                        foto 1: Wilfred Arendse    2: Rienk Nadema  3+4: Willem Harlaar  5+6: Henk Perdok

F=Faversham


F 44 Ticino

in 1971 gebouwd bij Anderson Ridgen & Perkins in Whitstable, van het begin geen info bekend, later geregistreerd als F 44 Ticino van

Philip Edwards uit Faversham (Kent),afm. 13,80 x 4,67 x 1,85, BRT 22,14, motor: 149 pk., 110 kw. Gardner, roepletters: MUJP, 1-1-

1989 opgave id nr. GBR000A16634, 18-7-1991 motor vermogen: 110 pk., 82 kw., 18-6-1994 opgave GT 20,47, 10-5-1999 GT

gewijzigd in 24,31,2002 eigenaar John C. Arkle uit Newbiggin (Northumbria), 2003 eigenaar John C. Mounsey uit Cullercoats (North

Shields), later een nieuwe siiermast op stuurhuis.                                              foto: 1, 2 en 4  Steve Ellwood

FE=Folkestone

                                     

                                                       FE 270 Amadeus

in 1996 gebouwd op Canvey Island, ingebouwd met een 264 pk., 194 kw. Deere, 11-9-1996 geregistreerd als FE 270 Amadeus van

George William Wilson uit Whitley Bay (Tyne & Wear), afm. 9,98 x 3,5 x 0,98, GT 10,95, id nr. GBR000B14816, 23-7-2002 GT gewijzigd

in 3,69, motor vermogen: 212 pk., 156 kw., 5-8-2002 GT gewijzigd in 7,57, 14-1-2004weer GT gewijzig nu in 5,87.

foto's: Steve Ellwood

FY=FOWEY

                                                                                              

                                                     FY 863 Temeraire

in 2005 in Colchester gebouwd, ingebouwd met een 179 pk., 132 kw. motor, 17-5-2005 FY 863 Temeraire van Robert Elwin Chapman

uit West Looe (Cornwall), afm. 9,83 x 5,13 x 1, GT 8,73, id nr, GBR000C18427, 16-10-2008 UK 98 De Jonge Johannes van Gebr. Albert &

Jelle Romkes uit Urk, loa. 9,65, GT 9,00, motor vermogen: 351 pk., 258 kw., 4-2014 verkocht naar Whitby

GK=Greenock

GK 155 Wijbrigje

in 1984 gebouwd bij Stocznia Polocna im. Bohaterovin Gdansk b.nr. 410 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een

2400 pk., 1766 kw. Crepelle uit 1983, 2-1984 ingeschreven als UK 155 Wijbrigje van Rederij L. de Boer en Zn. B.V. uit Urk, afm. 42,02 x

9,01 x 5,70, BRT 477, roepletters: PISE, 7-1997 nieuwe 2037 pk., 1499 kw. Caterpillar uit 1996, 5-11-1997 UK 355 Willianne van rederij

L. de Boer en zonen uit Urk, ID nr. NLD1984010017, 8-12-1997 GK 155 Wijbrigje van Buchan Beamers Ltd. uit Aberdeen, (L. de Boer),

roepletters: MXNW5, in 2004 tenaamstelling Buchan (GK 155) Ltd. uit Aberdeen, 28-4-2009 LT 162 Hendrik Brands van vof. Brands uit

Urk, ID nr. GBR000C16214 IMO 8205840                                                                           foto 4: Hylke Smits  rest: Henk Perdok

HL=Hartlepool

HL 81 Jessie Alice

in 1988 gebouwd in Hartlepool, 1988 geregistreerd als HL 81 Morning Star, afm. 10,67 x 3,99 x 1,188, BRT 16,00, motor vermogen: 148 pk.,

111 kw., 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A18001, 12-7-1994 HL 81 Jessie Alice van Martin E. Yorwarth van Canvey Island (Essex), 3-8-1994

opgave GT 13,46, 20-4-99 GT gewijzigd in 15,43, 27-7-2004 loa. gewijzigd in 9,97 en GT in 8,15. foto 1: Wilfred Arendse 2: Robert J. Smith

HL 127 Trudi

in 1978 gebouwd in Penryn, later o.a. ingeschreven als HL 127 Trudi van Guthrie Melvinne uit Cardenden (Fife), afm. 9,85 x 3,47 x 0,60,

GT 5,09, motor vermogen: 115 pk., 85 kw., 18-4-1989 opgave id nr. GBR000B10261, 9-7-2007 loa. gewijzigd in 9,96 en GT in 3,49,

27-2-2009 uitgeschreven en gesloopt in Dunston on Tyne.                                               foto's: Steve Ellwood.

HL 183 Scorpion

in 1980 gebouwd in Worcester, ca. 1980 ingeschreven als HL 183 Scorpion van John Fairgrieve uit Dunbar (East Lothion), afm. 9,26 x

3,5 x 1,5,  BRT 8,18, motor vermogen: 95 pk., 70 kw., 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A18031, 1-1-1994 opgave GT 7,31, 1-1-1997

GT gewijzigd in 8,24, 30-12-2011 LH 183 Scorpion.                                                                      foto's: Steve Ellwood

K=Kirkwall

K 69 Merlin II

in 1969 gebouwd bij Ness Slipway in Stromness, direct of later geregistreerd als K 69 Merlin II, afm. 11,34 x 3,66 x 1,52, BRT 10,04, motor

vermogen: 121 pk., 89 kw., 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A11892, 15-6-1991 opgave GT 10,04, 10-7-2001 GT gewijzigd in 11,61, 14-8-

2013 opgave roepletters: MQ1Y.                                                 foto's: Sydney Sinclair

K 77 Heather K

in 2003 gebouwd bij Macduff Shipyard Ltd. in Macduff, ingebouwd met een 383 pk., 286 kw. Mitsubishi S6B3-MPTA uit 2003, 10-10-2003

geregistreerd als K 77 Heather K van Heather K Ltd. uit Westray (Heddle Costie, lindisfarne, Westray, Orkney), afm. 16,95 x 6,6 x 3,6, GT

132, id. nr. GBR000C17976, later enigszins verbouwd (zie foto 4)                                        foto 1 /m 3: Ally

 

K 100 Revelry

in 2013 gebouwd in Cornwall, ingebouwd met een 114 pk., 84 kw. motor, 7-3-2013 geregistreerd als K 100 Revelry, loa. 11,39, GT 15,80,

id. nr. GBR000C20326.                                                                                        foto's: Sydney Sinclair 

K 121 Keila

in 1989 gebouwd bij Eidsvik Skipsbyggeri in Uskedalen (Nw.) b.nr. 54, ingebouwd met een 915 pk., 673 kw. Deutz, 17-7-1989

geregistreerd als K 121 Keila van Thomas Harcus uit Westray (Orkney), afm. 27,00 x 8,00 x 6,60, GT 271, roepletters: MHVW5, id. nr.

GBR000B10542, 7-11-1995 loa. gewijzigd in 27,36 en GT in 2791998 eigenaren Thomas Tulloch & John Drever uit Westray, 2000 nieuwe

915 pk., 674 kw. Volvo Penta en tenaamstelling: Keila Fishing Co. Ltd. uit Westray.   foto 1+4: Sydney Sinclair  2+3: Richard Paton

LH =Leith

LH 13 Homarus

in 1976 gebouwd bij R. Dawson Seahouses England, ingebouwd met een 121 pk., 89 kw. Ford, 1976 geregistreerd als LH 13 Homarus van

George Edward Easingwood uit Dunbar (East Lothian), afm. 11,18 x 3,8 x 1,4, BRT 9,52, 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A12234, 1-1-1994

opgave GT 9,41, 27-4-2000 GT gewijzigd in 10,86.                                        foto's: Steve Ellwood

                                                    

LH 65 Shemarah II

in 1996 gebouwd bij Campbeltown Shipyard in Campbeltown b.nr. 97, ingebouwd met een 980 pk., 731 kw. Cummins KTA-50-MTA, 12-2-1996

geregistreerd als LH 65 Shemarah II van George Moodie & sons uit Longniddy (East Lothian), afm. 26,30 x 8,5 x 6,8, diepgang: 4,50, GT 301,

roepletters: MVRR7, id. nr. GBR000B14521, 2004 tenaamstelling: Moodie Fishing Co. Ltd., Peterhead, 13-3-2006 motor vermogen: 1003 pk.,

738 kw.                                                                                     foto's: Steve Ellwood


LN=Kings Lynn

LN 20 Sea Swallow

in 1964 gebouwd bij Scheepswerf Stami in Dordrecht en afgebouwdbij Scheepswerf en Machinefabriek Gebr. v.d. Sande in Breskens,

ingebouwd met een 150 pk. Cummins uit 1962, 6-5-1964 geregistreerd als BR 55 Jozina van M.J. Baas uit Breskens, afm. 18,54 x 5,12

x 2,15, BRT 39,11, 4-11-1967 nieuwe 360 pk. Cummins uit 1967, 29-10-1975 ST 21 Seeschwalbe van Johs. Robert Jenssen uit Tönning,

dezelfde afmetingen, cbm: 110,7, roepletters: DIZY, 1987 eigenaar overleden, kotter door zijn vrouw verkocht, 3-1987 LN 20 Sea

Swallow van  mo. of ma. Lynn Shellfish Ltd. uit Kings Lynn, afm. 17,75 x 5,05 x 2,05, motor vermogen: 303 pk., 223 kw., 1-1-1989

opgave id nr. GBR000A18454, heeft later een nieuwe stuurhuis gekregen (zie foto 2)11-2-2004 loa. gewijzigd in 17,60.            

foto 1: Roland Roossens  2: Rienk Nadema


LN 57 Antares II

in 1969 gebouwd bij een Bootswerft in Lübeck-Travemünde, ingebouwd met een 225 pk., 166 kw. Deutz, 1969 ingeschreven als

SC 16 Alte Liebe van P. & J. Becker uit Büsum, afm. 18,26 x 5,50, diepgang: 2,30, roepletters: DLUX, later maar voor 1977 HAR 6

Alte Liebe van Reinhard Uphoff uit Harlesiel, 1974 SU 9 Antares van Fr. Paulsen uit Hüsum, 1989 LN 57 Antares II van Eric David

Oughton uit Kings Lynn, afm. 17,80 x 5,40 x 1,75, BRT 25,85, GT 44,00, motor: 250 pk., 184 kw. Volvo Penta, id nr. GBR000B11364,

8-7-2002 loa. gewijzigd in 17,86.                                                                foto 1: Roland Roosens  2: Jörg Nielsen

 

LN 139 Bussard

in 1959 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, ingebouwd met een 150 pk. Deutz, 1959 ingeschreven als NC 433 Bussard van

Claus Meijer uit Cuxhaven, later ingeschreven als SD 10 Bussard van Alfred Mewes uit Friedrichskoog, afm. 16,55 x 5,10 x 2,00, motor

190 pk. Henschel, roepletters: DFNM, 1982 werd F.H. Mewes uit Friedrichskoog eigenaar, motor: 150 pk., 110 kw. Henschel id. nr.

DEU400310107, 2-1-1990 LN 139 Bussard van John Lake uit Shouldham (Norfolk), loa. 16,40, motor 277 pk., 205 kw. M.A.N., 4-3-2004

loa. gewijzigd in 16,05, is later nog in een haven gezonken, 6-11-2006 uitgeschreven, bestemming  onbekend

foto 1: Sikke Wielstra          2: Roland Roosens

LO=London

                                      

                                                         LO 96 Captain Hardy

in 1958 gebouwd bij J. Lewis & sons Ltd. in Aberdeen b.nr. 278, 1-7-1958 casco te water, 1958 ingebouwd met een 960 pk., 716 kw. British

Polar Engine nr. 348, 1958 geregistreerd als LO 96 Captain Hardy van I Lago Steam Trawling Co. uit fleetwood, afm. 42,52 x 8,64 x 4,42,

(in feets: 139,5 x 28,4 x 14,60) BRT 448, roepleeters: MBAM, 1972FD 168 Bostoon Marauder van dezelfde eigenaar, 1977 6796 PEXT Lina VI

van Liberia Fish Industries Corp. uit Panama, roepletters: HO4558, 1998 gesloopt.                      foto: Arie de Ruijter

LO 110 Ina-K

in 1961 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Hakvoort in Urk, ingebouwd met een 116 pk. Deutz uit 1960, 23-8-1961 ingeschreven

als TM 24 Ina van J. Wedda uit Termunterzijl, afm. l. l. 13,86 x 4,12 x 1,86, BRT 24,92, roepletters: PEVZ, 1-11-1968 nieuwe 145 pk.

Deutz, 28-6-1972 verkocht naar Engeland, LO 110 Ina K van Colin Knapp uit Leigh on Sea (Essex), afm. 16,74 x 4,20 x 1,80, GT 27,

later een nieuwe 174 pk., 128 kw. Gardner en verbouwd o.a. voorzien van een buiskap, nieuwe stuurhuis en achterschip gevierkant, in

2002 eigenaar Kenneth Knapp, omdat senior is overleden, 10-2-2003 loa. gewijzigd in 16,95, later eerst verlengd, maar i.v.m. de

Engelse regelgevening weer veranderd in een steilsteven om zo de lengte weer te verminderen, 29-10-2004 uitgeschreven; visquota

verkocht en de kotter in dienst als "fishery research vessel", later nog voorzien van een nieuwe stuurhuis.  

                                               

                                                     LO 114 Anja

in 1960 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf v.d. Beldt "Voorwaarts" in West Graftdijk, ingebouwd met een 116 pk. Deutz uit 1960, 19-11

-1960 ingeschreven als DZ 60 Westereems van R. van Koldam uit Farmsum, afm. l. l. 14,80 x 4,00 x 1,69, BRT 25,53, 11-12-1961 TM 29

Eemsstroom van K.Landman Lz. uit Termunterzijl, 19-12-163 eigenaar Machinefabriek Gorter uit Delfzijl, 12-3-1964 ZK 2 Twee Gezusters

van L.J. Nienhuis uit Zoutkamp, roepletters: PIBR, 8-1968 TX 45 Willemien van J.W. Bakker, opgave loa. 15,87 en BRT nu 22,53, 12-6-1972

SCH 12 Anja van J. & L. Kleijn uit Scheveningen, 4-12-1972 LO 114 Anja van Osprey Trawlers ltd. uit Aberdeen, afm. 15,49 x 3,96 x 1,70,

BRT 16,64, later nieuwe 182 pk., 134 kw. Gardner, 12-12-1996 opagve GT 21,25, 23-6-1997 uitgeschreven, daarna als "Anja" in de

rekreatievaart in Engeland.                                          foto coll. Rienk Nadema

                                                    

                                                            LO 140

in 1949 gebouwd in Oldenburg en geregistreerd als BOR 14 Osterems van Christoff Byl uit Borkum, afm. 15,15 x 4,20 x 1,68, cbm. 73,2,

roepletters: DGVJ, later DCNV, kreeg later de naam Margret Byl,  26-11-1959 opgelegd in Emden, 8-12-1966 ACC 9  Margret Byl van

Gerhard Rosenbaum uit Accumersiel, motor: 6 cilinder 150 pk. Deutz uit 1967, 23-8-1974 verkocht aan Hans J. Joel uit Hamburg, die het

naar Engeland heeft verkocht en komt o.a. in de vaart als sportvisserijboot, 23-8-1974 LO 140 van Kevin Knapp uit Leigh on Se, later

TO 25, eind 70er jaren terug in Nederland als UK 25 Zeehond van C. Nobel t.b.v. sportvisserij vanuit IJmuiden, motor: 150 pk. 110 kw.

Deutz uit 1964, nummer staat er wel op, maar niet geregistreerd, 5-1980 WON 2 Suze van Gebr. T.W. & J.A. Yska uit Makkum, afm. 16,50 x

4,27 x 1,61, BRT 25,71, 6-1981 LO 19 Verwisseling van P. B. Wolters uit Zoutkamp, loa. nu 15,76 en BRT 24,26, zou nog even ZK 19 zijn

geweest, maar niet als zodanig geregistreerd, omdat LO toen verplicht was, 10-1982 HA 18 Jannie van J. de Wit uit Harlingen, motor; 168 pk.,

124 kw. D.A.F. DK-1160-M, 1-9-1989 opgave id. nr. NLD195000172, 18-12-1990 ZK 31 Hunze van Visserijbedrijf de Rousant B.V. uit

Lauwerzijl, 13-6-1995 opgave GT 26, 22-8-1995 uitgeschreven en verkocht voor de rekreatie.    foto: Sikke Wielstra

 

ME=Montrose

ME 47 Sharona

in 1976 gebouwd bij Macduff Boat Builders & Engeneering Co. uit Macduff, waarschijnlijk ingebouwd met een 252 pk., 186 kw.

Gardner, direct of later ingeschreven als FR 230 Sharona van owner of manager Caley Fisheries Ltd. uit Peterhead, later werd

G. Smith uit Fraserburgh eigenaar, afm. 14,96 x 5,45 x 2,04, BRT 24,82, roepletters: 2MNG, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000-

A11541, 8-7-1994 opgave GT 29,61, 7-3-1996 ME 47 Sharona van Douglas Moncur Welsh uit Gourdon, Kincardineshire, 23-12-

1998 GT gewijzigd in 35,57.                                                                                                       foto's: Steve Ellwood

ME 50 Denebula

in 1986 gebouwd bij James N. Miller & Sons in St. Monans, ingebouwd met een 694 pk., 511 kw. Mirrlees Blackstone, 1986

geregistreerd als ME 50 Denebula van Michael Park uit Inverbie (Angus), afm. 26,64 x 7,35 x 3,00, GT 222, roepletters: GHQL,

manager: Don Fishing Co. Ltd. uit Aberdeen, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A12756, 22-11-2010 LK 63 Tranquility.  foto's: Ally                   

NN=Newhaven

                                        

                                                         NN 56 Johanna

in 1985 gebouwd in Hewhaven, ingebouwd met een 253 pk., 186 kw. Cummins, 1985 NN 56 Johanna van Robert Chaplin uit Kings

Lynn, afm. 14,16 x 4,91 x 2,15, BRT 20,34, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A19892, 28-4-1994 opgave Gt 26,20, 8-121998 GT gewijzigd

in 31,23, 2000 eigenaar Eric david Oughton uit Kings Lynn, 2005 eigenaar Richard Batterbee uit Kyngs Lynn.   foto: Steve Ellwood

                                                  

                                                        NN 73 Remus

in 1968 gebouwd te Bideford, direct of later geregistreerd als NN 73 Remus van Nigel Charles Hockley uit Lymington (Hampshire), afm. 9,15

x 3,52 x 1,26, GT 6,48, motor vermogen: 130 pk., 96 kw., 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A19904, 17-12-1990 opgave GT 6,04, 22-2-2000

loa.  gewijzigd in 9,78 en GT in 7,46, 6-10-2008 motor vermogen: 115 pk., 85 kw.      foto: Robert J. Smith

OB=Oban

OB 22 Charmel

in 1908 gebouwd bij Buckie Shipyard in Buckie, ingebouwd met een 420 pk., 309 kw. Kelvin TAFC8, 1980 geregistreerd als AH 77 Star

Award van Sidney Cargill uit Arbroath (Angus), afm. 17,07 x 5,58 x 1,71, GT 88, roepletters: MAKX3, 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A10188

28-6-2001 FR 200 Star of Hope van Star of Hope LLP. uit Fraserburgh, 29-1-2007 B 222 Cathzell van William Burk uit Oban, 4-7-2008

OB 22 Charmel.                                  foto's: Steve Ellwood

OB 278 Star of Jura

in 2006 gebouwd bij Parkol Marine Engeneering in Whitby, ingebouwd met een 548 pk., 403 kw. Caterpillar 3412C, 17-8-2006 geregistreerd

als OB 278 Star of Jura, afm. 19,00 x 7 x 4,05, GT 125, roepletters: MPSP9, id. nr. GBR000C18804.                     foto's: Dan Earl

                                                    

                                                       OB 898 Golden Promise

in 1997 gebouwd bij Coastal Marine Boatbuilders Ktd. in Eyemouth, ingebouwd met een 704 pk., 518 kw. Caterpillar 3412, 21-6-1997

OB 898 Golden Promisevan John McAlister, Oban (Cargyll), afm. 18,99 x 7,06 x 4,25, GT 127, roepletters: MXXP4, id. nr. GBR000C16062,

2011 aan de grond gelopen, geborgen en gesloopt, 20-12-2011 uitgeschreven.        foto: Dan Earl.                                                                                                            

PH=Plymouth

                                               

                                                   PH 1 Petite Follie

in 1974 gebouwd te Pamsal, tot 2003 geen info, 20-3-2003 PH 5578 Petite Follie van david Shepherd uit PLymouth, afm. 9,10 x 4,26 x 1,43,

GT 9,39, motor vermogen: 170 pk., 125 kw., id. nr. GBR000C17826, 1-4-2009  M 1183 Petite Follie, 10-1-2013 PH 1 Petit Follie

foto: Robert J. Smith

PH 63 Soli Deo Gloria

in 1987 gebouwd bij Stocznia im Komuny Paryskiej in Gdynia. b.nr. 432 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een 4458

pk., 3281 kw. Deutz van 1987, 31-12-1987 geregistreerd als BR 14 Cornelia J van Visserij Mij. Albatros B.V. uit Bruinisse (G. Maaskant),

afm. 44,68 x 9,01 x 5,31, GT 557, roepletters: PDLS, 21-3-1988 tenaamstelling gewijzigd in Rederij Cornelia Breskens B.V. uit Breskens

(J. Fenijn), 1-9-1989 opgave id nr. NLD198700015, 2-3-1990 naam van de eigenaar gewizigd in Rederij Cornelia Breskens II B.V. uit

Breskens, in 1991 motor vermogen 3832 pk., 2820 kw., in 1996 tenaamstelling Zeevisserijbedrijf Cornelia uit Breskens, 3-11-2004 PD 63

Soli Deo Gloria van Osprey Trawlers uit Peterhead (fam. de Boer uit Urk), nu loa. 44,98 en GT 546, motor vermogen: 2038 pk., 1500 kw.,

roepletters: MGFW6, 10-2012 PH 63 Soli Deo Gloria van dezelfde eigenaar, i.v.m. de Engelse wetgeving moet een kenteken worden gevoerd

van de plaats waar de licentie is verstrekt.      1: Rienk Nadema    2 t/m 4: Marcel Coster  5+6: Discolo5

 

PH 110 Wiron I

in 1995 gebouwd en afgebouwd volgens (een Noors ontwerp) bij Astilleros Balenciaga in Pasaja, Zumaia (Sp.) b.nr. 371, ingebouwd met

2000 pk., 1471 kw. Stork Wärtsilä uit 1995, 5-10-1995 geregistreerd als SCH 22 Wiron I van Jaczon Visserij Maatschappij B.V. uit

Den Haag, afm. 5147 x 11,60 x 7,90, GT 1059, roepletters; PIRE, id nr. NLD199501940, 9-1999 motor vermogen: 2446 pk., 1800 kw.,

1-3-2001 PH 5570 Wiron I van Interfish Ltd. uit Exeter (Jaczon) , loa. 46,51, motor vermogen: 2943 pk., 2166 kw., roepletters: ZNAT4,

14-3-2001 loa. gewijzigd in 51,44, 26-6-2001 PH 110 Wiron I van dezelfde eigenaar, opgelegd en komt niet meer in de visserij

foto 1+2: Marcel Coster   3: Hylke Smits  4: Wim v.d. Moolen

PH 220 Wiron 2

in 1996 gebouwd en afgebouwd (volgesn een Noors ontwerp) bij Astilleros Balenciaga in Zumai (Sp.), ingebouwd met een 1999 pk., 1471 kw.

Stork Wärtsilä uit 1996, 26-11-1996 geregistreerd als SCH 23 Wiron 2 van Jaczon Visserij Maatschappij B.V. uit Den Haag, afm. 51,47 x

11,60 x 7,90, GT 1059, roepletters: PILB, id nr. NLD199602026, 2-1998 GT gewijzigd in 1068, 9-1999 motor vermogen: 2446 pk., 1800 kw.,

2-3-2001 PH 5571 Wiron van Interfish Ltd. in Exeter (Jaczon, Den Haag), motor vermogen 2935 pk., 2160 kw., roepletters; ZNAT5, 14-3-

2001 loa. gewijzigd in 51,44, 26-6-2001 PH 220 Wiron 2 van dezelfde eigenaar, motor vermogen: 2447 pk., 1801 kw., 9-2013 opgelegd en

komt niet meer in de visserij.                                        foto 1 t/m 4: Marcel Coster    5: Wim v.d. Moolen  6: Hylke Smits

                                         

PH 412 Aleyna

in 1959 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf van Goor in Monnickendam, ingebouwd met een 110 pk. Industrie uit 1959, 2-10-1959

geregistreerd als VD 28 Geertruida van J. Kwakman uit Volendam, afm. 17,85 x 5,03 x 2,10, BRT 39,76, 25-2-1964 nieuwe 300 pk. Mercedes

Benz uit 1963, 1965 nieuwe stuurhuis, de oude uitgebrand, 10-2-1971 SM 237  Aleyna van A. Mann uit Shoreham, 1-8? PH 412 Aleyna van

Visserijbedrijf de Rousant B.V. uit Kings Lynn, loa. 19,05, en een nieuwe 299 pk., 220 kw. Cummins, 1-1-1989 opgave id. n. GBR000A21228,

later eigenaar Tony Edwards en later Ben Johnson, 31-7-1996 loa. 18,22 voor en achter ingekort,  later nettenrol aangebracht, 2004 weer in 

de originele loa. gebracht, 6-2005 in Lauwersoog aangekomenen daarna tijdelijk opgelegd in Zoutkamp, begin 2006 ccmpleet opgeknapt, juni

2006 onder nr. ZK 68 in de vaart echter nooit onder dit nr. gevist, ook geen papieren nr. omdat er nog een ZK 68 oficieel staat geregistreerd,

8-2006 weer ls PH 412 naar Engeland vertrokken, 10-20-2010 uitgeshcreven: bestemming niet bekend, was al vernummerd in CUX 5, maar

nooit geregistreerd.   foto 1+2: Sikke Wielstra  3: n.n.  4. Jan v.d. Veen  5: Rienk Nadema   6+7: Henk Perdok

PH 429 Shelley Marie

in 1988 gebouwd op Hayling Island, ingebouwd met een 243 pk., 179 kw. motor, 1988 geregistreerd als PH 429 Shelley Marie van Robin

William Morfey uit Plymouth (Devon), afm. 11,62 x 4,7 x 3,7, GT 33,76, roepletters: MKBK5, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A21241,

24-8-1993 opgave GT 33,76, 2-9-2003 GT gewijzigd in 39,15.                                 foto's: Steve Ellwood

                                                     

                                                        PH 819 Cornish Gem

in 1996 gebouwd in Newhaven, ingebouwd met een 144 pk., 106 kw. motor, 20-8-1996 geregistreerd als FH 636 Cornish Gem, loa. 9,50,

GT 16,17, id. nr. BRD000B14784, 27-3-2009 CO 819 Cornish Gem, 2-11-2012 PH 819 Cornish Gem.     foto: Robert J. Smith

PZ= Penzance

 

PZ 115 Sapphire II

in 1981 gebouwd bij Scheepswerf v.d. Beldt "Voorwaarts" in West Graftdijk b.nr. 469, afgebouwd bij Machinefabriek Zwitser in Katwijk aan

Zee, ingebouwd met een 800 pk., 588 kw. Stork Werkspoor uit 1981, 12-1981 geregistreerd als KW 137 Marijke van Rederij G. Vooijs B.V.

uit Katwijk aan Zee, afm. 26,50 x 7,53 x 3,48, diepgang: 2,930, roepletters: PFWP, 10-1987 motor vermogen: 1270 pk., 935 kw., 1-9-1989

opgave id nr. NLD198100299, 1990 motor vermogen: 800 pk., 588 kw., 1994 opgave GT 210, 1-1-2005 GT gewijzigd in 180, 21-11-2005 de

aangevraagde sanering gaat niet door en dezelfde dag verkocht aan Piet Kooy en zn., uit Hippolytushoef, 6-12-2005 WR 115 Marijke van

Visserijbedrijf Zeemeeuw II uit Hippolytushoef ( P. Kooy & Zn.), 10-2012 verkocht aan Michael Corin uit Penzance; er komt bij

Machinefabriek Luyt eerst een aluminium siermast en railing op de brug., 26-11-2012 uitgeschreven, 5-2-2013 PZ 115 Sapphire Ii van

Michael Corin, loa. 26,50, GT 180, motor vermogen; 811 pk., 597 kw., roepletters: 2GFM7, id. nr. GBR000C20294             

foto 1: Hylke Smits   2: Frits Aalderink

PZ 137 Twilight III

in 1969 gebouwd bij Holland Launch in Zaandam b.nr. 439, afgebouwd bij Machinefabriek Hoekman in Urk, ingebouwd met een 710 pk., 523

kw. Stork Werkspoor uit 1969, 13-1-1970 geregistreerd als KW 11 Deeo Volente II van J. Haasnoot uit Katwijk aan Zee, afm. 29,28 x 6,82 x

2,79, BRT 131,49, 2-1-1973 tenaamstelling: Rederij Deo Volente B.V. uit Katwijk aan Zee, 30-7-1974 HD 96 Elisabeth van fa. de Vries en

Radewalt uit Den Helder, 29-7-1977 nieuwe 705 pk., 519 kw. Stork Werkspoor uit 1977, 12-4-1982 HD 70 Hanny van H. de Vries uit Hoorn,

4-1986 voor de Engelse oostkust in brand geraakt en geheel uitgebrand, later naar Den Helder gesleept en opgelegd, 13-8-1986 HD 41

Hester van M. van der Zee uit Den Helder, 7-1987 schade volledig herstelt o.a. nieuwe stuurhuis bij Maaskant in Stellendam, 31-8-1987 PZ 137

Twilight van W. Stevenson & sons uit Newlyn, afm. 29,25 x 6,78 x 2,70, motor vermogen 1050 pk., 783 kw., 1-1-1989 opgave id. nr.

GBR000A21621, 29-10-1992 naam schip gewijzigd in "Twilight III", 2-7-1999, loa. gewijzigd in 29,10, 29-9-2004 motor vermogen: 811 pk.,

597 kw.  foto's: Barrie Clark

                                                  

                                                     PZ 191 William Sampson Stevenson

in 1969 gebouwd en afgebouwd bij Schpsw. van der Molen in Zaandam b.nr. 443, ingebouwd met een 660 pk. Stork uit 1970, 4-1970

geregistreerd als UK 53 Aaltje Jacobus van M. Post uit Urk, afm. 28,60 x 6,80, x 2,78, BRT 122, 57, roepletters: PCAR, 12-1973 UK 59 Aaltje

Jacoba van R. van Veen uit Urk, 1-1974 UK 59 Deo Juvante R. van Veen en J. Korf uit Urk, 10-1974 nieuwe 750 pk., 552 kw. Stork Werkspoor

uit 1974, 3-1977 motor vermogen: 800 pk., 589 kw., 8-1981 PZ 191 William Sampson Stevenson van W. Stevenson & sons uit Newlyn, loa.

28,60, GT 142, motor vermogen: 820 pk., 611 kw., 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A21665, roepletters: MATR6, 2-7-1999loa. gewijzigd in

28,24.                     foto 1 +2: Bram Pronk     3< Barrie Clark

                                          

                                                    PZ 195 William Stevenson

in 1967 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Veldthuis "Groningen"in Zuidbroek. b.nr. 217, ingebouwd met een 600 pk. M.A.K. uit 1967,

8-5-1967 geregistreerd als UK 76 Soli Deo Gloria van fa. J. & L. Kaptein en A. van Urk uit Urk, afm. 26,00 x 6,42 x 2,292, BRT 79,56,

26-6-1969uk 76 Jelle kaptein van C. Kaptein uit Urk, 7-1971 UK 87 Marja van H. Kramer uit Urk, roepletters: PFUO, 11-6-1974 HA 102

Pescado van Wed. S. van Hurck-Steenbergen uit Harlingen, 3-12-1975 gesaneerd, 1976 PZ 195 William Stevenson & sons uit Newlyn, afm.

24,10 x 6,45 x 3,25, GT 104, motor vermogen: 607 pk., 447 kw., roepletters: 2QEF, 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A21659, 1-11-1993

motor vermogen: 761 pk., 560 kw., 13-9-1999 loa. gewijzigd in 25,99.   foto: Marcel de Vries

PZ 307 Jacoba

in 1975 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr. 77, ingebouwd met een 1500 pk., 1104 kw., 22-9-1975

geregistreerd als HD 30 Simon Senior van fa. S. Koorn & zonen uit Den Helder, afm. 37,10 x 7,56 x 4,20, diepgang: 4,090, BRT 259,64,

roepletters: PHMY, 31-5-1983 HD 96 Elisabeth van Rederij de Vries B.V. uit Den Helder, roepletters: PDXX, 2-1985 motor vermogen:

1800 pk., 1325 kw., 10-11-1987 motor vermogen: 1700 pk., 1251 kw., 1-9-1989 id nr. NLD197500210, 1991 motor vermogen: 1500 pk.,

1104 kw., 1994 opgave GT 270, 11-1994 motor vermogen: 1900 pk., 1398 kw., 22-11-1994 binnen gesleept i.v.m. carter explosie,

motor wordt niet gerepareerd en schip opgelegd voor de verkoop, 21-11-1995 UK 307 van R. Pasterkamp uit Urk, roepletters: PEYP, de

motor wordt gereviseerd en herplaatst, motor vermogen: 1900 pk., 1398 kw., 1-1996 motor vermogen: 1378 pk., 1014 kw., 8-1998

tenaamstelling: Jacobje Pasterkamp-Ten Napel uit Urk, , 9-1999 motor vermogen: 1499 pk., 1103 kw., 1-12-1999 tenaamstelling:

Zeevisserijbedrijf Pasterkamp UK 307 B.V. uit Urk, 12-2010 gekocht door schipper Robert Johnston, 2-2-2011 PZ 307 Jacoba van

Robert Johnston, loa. 37,50, GT 417,95, motor vermogen: 1014 pk., 746 kw., roeplatters: 2EAF8, imo 7367782.     

foto 1: Frits Aalderink   2: Ed Vroom  

PZ 498 Stelissa

in 1991 gebouwd bij Pierre Gléhen in Douarnenez, ingebouwd met een 393 pk., 289 kw. motor, 24-9-1991 geregistreerd als BR 786287

Petit Comodien II, afm. 20,60 x 6,50, BRT 75,98, roepletters: FGSF, id nr. FRA000786287, 21-2-2002 opgave GT 132,89, 6-11-2003

LO 786287 Amour de la Mer, 26-6-2009 LO 786287 Stelissa II 11-3-2013 PZ 498 Stelissa, loa. 20,60, GT 140, roepletters: 2GFP7,

motor vermogen; 393 pk., 289 kw., id nr. GBR000C20296.                       foto's: Rienk Nadema

PZ 512 Cornishman

in 1971 gebouwd bij Boele's Scheepswerf en Machinefabriek in Bolnes, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 1043, ingebouwd met een

912 pk., 671 kw. Deutz uit 1969, 23-7-1971 GO 22 Cornelis van fa. W. & J. Lokker uit Stellendam, afm. 32,82 x 7,52 x 3,41, diepgang: 2,998,

BRT 206,44, roepl. PDMR, 5-6-1986 LT 122  De Vrouw Blanche van Galidoro Trawlers Ltd. uit Lowestoft, GT 208,20, 11-1989 opgave id. nr.

GBR000A18877, 24-9-1993 OB 122 EOcean Spirit van Peter McLean uit Mallaig (Inverness-shire), 1-1-1994 BM 126 Ocean Spirit van J.A.

Sanders uit Brixham, 15-3-1996 PZ 512  Cornishman van William Stevenson & sons uit Newlyn, roepletters: MGFR9 en een nieuwe 912 pk.,

671 kw. Stork Wärtsilä bij Maaskant in Bruinisse.                                                   foto's: © Jonathan Moore


PZ 657 Our Anna

in 1991 gebouwd bij Stocznia Gdynia S.A. in Gdynia b.nr. B 276/22 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 496, ingebouwd met

een 1995 pk., 1467 kw. Stork uit 1991, 1-2-1992 geregistreerd als HD 38 Pieter Jr. van Rederij P. Bais & zn. B.V. uit Den Helder, afm. 40,20

x 9,00 x 5,10, GT 465, roepletters: PGTE, id. nr. NLD199101606, 14-1-1998 uitgeschreven, 17-2-1998 PD 359 Morning Dawn van D. Morgan

uit Peterhead, roepletters: MXHF6, id. nr. GBR000C16271, 4-2000 bij Maaskant in Stellendam een nieuwe 1995 pk., 146 kw. Wärtsilä uit

2000, 29-3-2005 PD 657 Our Anna van Buchan Beamers uit Aberdeen (Henk de Boer), in 2012 nog in dienst als guard vessel, 27-9-2012 PZ

657 Our Anna van dezelfde eigenaar, de kotter moest volgens de Engelse wetgeving worden vernummerd, het kenteken moet van de plaats

worden gevoerd, waar ook de licentie is verstrekt.                                   foto's: Hylke Smits

 

PZ 1186 Cloe T

in 1968 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Kramer & Booy in Kootstertille b.nr. 149, ingebouwd met een 620 pk., 456 kw. Deutz

uit 1968, 9-1968 geregistreerd als UK 232 Zwaantje Cornelis van fa. C. & G. Kramer uit Urk, afm. 26,24 x 6,52 x 2,91, BRT 98,27, 12-

1972 BRU 12 Wolfert Franke van A.L. van Kooten e.a. uit Bruinisse, 1-1985 SL 3 Martha Lena van J. 't Mannetje uit Stellendam en een

nieuwe 820 pk., 604 kw. Stork Werkspoor uit 1984, roepletters: PFWV, 4-1985 motor vermogen: 1200 pk., 883 kw., 11-7-1989 BM 190

Angel Emiel van G.A. Perkes uit Brixham, afm. 26,24 x 6,50 x 3,28, GT 136, motor vermogen: 620 pk., 456 kw., id nr. GBR000B10739,

roepletters: MLVY3, 31-8-1999 PZ 1186 Cloe T van Roger Thomas uit Penzance, motor vermogen: 425 pk., 313 kw., 8-12-2004 motor

vermogen 620 pk., 455 kw., 1-9-2012 gezonken 17 mijl ZW van Bolt Head, Salcombe, de vijf opvarenden gered.   

foto 1: Rienk Nadema   2: 17-1-2012 Frits Aalderink                                       http://www.odin.tc/news/read.asp?articleID=1277

RN=Runcorn


RN 1 Sola Fide

in 1989 gebouwd bij Scheepswerf Barkmeijer in Stroobos b.nr. 245, afgebouwd bij Hoogenraadt & Kuijt in Scheveningen, ingebouwd met een

2000 pk., 1471 kw. Stork Werkspoor uit 1989, 1-12-1989 geregistreerd als UK 168 Sola Fide van J. Korf & zn. uit Urk, afm. 43,97 x 9,00 x

5,10, GT 527, roepletters; PHQT, id nr. NLD198901029, 1994 na failissement eigenaar Nedship Bank (Fokko) B.V., 9-11-1994 KW 210

Noordhinder van dezelfde bank,  van 16-12-1994 KW 22 Sola Fide van Nicor B.V. uit Katwijk aan Zee, 1995  tenaamstelling Rederij G. Hoek

B.V. uit Katwijk aan Zee (L. de Boer, Urk), 26-11-1996 WN 1 Sola Fide van Buchan Beamers Ltd. uit Aberdeen (L. de Boer en zn.,Urk),

motor vermogen: 2038 pk., 1500 kw., roepletters: MWRC6, id nr. GBR000B14900. 3-9-1998 pas uitgeschreven uit Ned. register, 12-10-2012

 RN 1 Sola Fide van dezelfde eigenaar, i.v.m. Engelse wetgeving moet een vissersschip het kenteken voeren van de plaats, waar ook de

licentie is verstrekt.                                                   foto 1+2: Hylke Smits    3+4: Discolo

RX=Rye

RX 408 C.J. Lewis

in 2000 gebouwd in Cornwall, ingebouwd met een 109 pk., 80 kw. motor, 25-10-2000 geregistreerd als RX 408 Brittanique, afm. 9,95 x 4,07

x 1,02, GT 7,13, id. nr. GBR000C17065, 28-8-2002 RX 408 C.J. Lewis van Ronald Ford uit Scarborough (Yorkshire)

foto 1 t/m 3: Henk Perdok   4: Rienk Nadema  5: Marcel de Vries

RX 422 Amadeus

in 2003 gebouwd bij Gemeni Workboats in Colchester, 2004 ingebouwd met een 351 pk., 259 kw. John Deere, 24-2-2004 geregistreerd als

RX 422 Amadeus van Paul Hodges uit Hastings, afm. 9,83 x 5,20, GT 7,03, 1-4-2001 motor vermogen: 375 pk., 276 kw., 9-2013 gekocht

door Rein van der Burg uit Den Oever t.b.v. staand want visserij, maar wordt daarvoor eerst geschikt gemaakt, 3-3-2014 WR 210 Amadeus

van Rein van der burg uit Den Oever, loa. 10,01, GT 6, motor vermogen: 283 pk., 208 kw., roepletters: PBUM.          foto's: Rienk Nadema

SH=Scarborough 

SH 7 Our Sharon

in 2009 gebouwd op Canvey Island, ingebouwd met een 438 pk., 322 kw. motor, 28-8-2009 ingeschreven als SH 7 Our Sharon, loa. 9,60, GT

6,35, id nr. GBR000C19570                                                                                             foto's: Eade

 

SH 29 Harvester H

in 1989 in Havant gebouwd, ingebouwd met een 213 pk., 157 kw. motor, 13-7-1990 geregistreerd als SH 29 Harvester H, loa. 11,45, GT

22,14, id nr. GBR000B11323, 7-1-1192 loa gewijzigd in 11,57, GT in 23,14, motor vermogen: 234 pk., 172 kw. 4-2-1998 uitgeschreven,

maar vaart anno 2011 nog steeds met het nummer op de boeg.           foto's: Eade

 

 

SH 170 Maggie M Mbe

in 1988 gebouwd bij Campbeltown Shipyard in Campbeltown b.nr. 081, ingebouwd met een 705 pk., 526kw. Caterpillar, 1988 geregistreerd

als SH 170 Maggie M Mbe van Mainprize Trawling Co. Ltd. uit Scarborough, afm. 26,00 x 7,50 x 4,25, BRT 258,98, GT 284, roepletters:

MJDL4, 1-1-1989 id. nr. GBR000A22723, 16-4-1992 loa. gewijzigd in 25,95, 1-12-1999 loa. gewijzigd in 26,54, later ook in dienst als

guardvessel (zie foto's).                   foto's: Marcel Coster

SN=North Shields

SN 332 Stacey E

in 1992 gebouwd, ingebouwd met een 122 pk., 90 kw. motor, 23-3-1992 geregistreerd als BH 332 Anne Fair uit Blyth, afm. 9,90 x 2,92

x 0,73, GT 3,54, id nr. GBR000B12630, 2-1-1996 SN 332 K J B uit North Shields, 30-3-2006 SN 332 Stacey E van Roy Sydney Elliot uit

Tynemouth (Tyne & Wear).                                                                                      foto's: Steve Elwood

SS=St. Ives

                                        

                                                               SS 52 Aurora

in 1998 gebouwd bij C. Toms & sons in Polruan, ingebouwd met een 152 pk., 112 kw. motor, 19-7-1998 geregistreerd als SS 52

Aurora van Philip Roach uit Penzance, afm. 9,63 x 4,36 x 1,2, GT 8,66, id nr. GBR000C16347, 2010 voorzien van een shelterdeck

foto 1+2:: Steve Ellwood

SSS= South Shields

 

                                            

                                                     SSS 5 Nicola Joanne

in 1982 gebouwd in Sunderland, 1982 geregistreerd als SSS 5 Nicola Joanne van Derek Hesellon uit South Shield (Tyne & Wear), afm.

9,80 x 4 x 1,7, BRT 10,66, motor vermogen: 243 pk., 179 kw., 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A23206, 28-11-1989 loa. gewijzigd in

10,80, 25-5-1994 opgave GT 11,61, 11-4-2001 GT gewijzigd in 13,34.                               foto's: Steve Ellwood

 

SSS 678 Sophie Louise II

in 2001 gebouwd bij Parkol Marine Engeneering in Whitby, ingebouwd met een 293 pk., 216 kw. Cummins N14-M, 30-11-2001

geregistreerd als SSS 678 Sophie Louise II van Kevin Dickinson uit South Shield (South Tyneside), afm. 14,94 x 5,9 x 2,72, GT 51,91,

roepletters: VSWA5, id nr. GBR000C17382.                                           foto' s: Steve Ellwood.

SY=Stornoway

SY 305 Amethyst

in 1980 gebouwd bij Bryce Waterhouse marine in Worcester, 2-2-1990 geregistreerd als SY 305 Delta Dawn II, afm. 10,97 x 4,23 x 1,43,

BRT 15,15, motor vermogen: 102 pk., 75 kw., id. nr. GBR000A13544, 29-1-1993 SY 305 Amethyst van Northern Isle Ltd. uit Kirkwall

(Orkney), GT 10,49, 23-1-2002 GT gewijzigd in 12,08, motor: 113 pk., 83 kw. Cummins.        foto's: Sydney Sinclair

SY 828 Sharatan

in 2000 in Cornwall gebouwd, ingebouwd met een 235 pk., 173 kw. motor, 2-10-2000 geregistreer als SY 828 Boy Gordon N, loa.

9,15, GT 5,17, id . nr. GBR000C17090, 31-1-2011 SY 828 Sharatan.             foto's: Sydney Sinclair

TH=Teignmouth

TH 7 Amadeus                                                                                      

in 1992 gebouwd bij Macduff Shipyard Ltd. in Macduff  b.nr.572, afm. 24,50 x 7,61 x 3,62, GT 258, motor vermogen: 475 pk., 354 kw.,

roepletters: MQNV9, 7-1-1993 geregistreerd als TH 7 Amadeus van Trevor R. Barlett, Paignton (Devon), actief als vivier potter            

foto's: 1+2: Frits Olinga    3+4: Bas Spruit 

                                                      

                                                       TH 77 Euroclydon

in 1987 gebouwd bij James Miller & Sons te St. Monans, afm. 18,20 x 6,10 x 3,17, GT 108, ingebouwd met een 353 pk., 260 kw. Caterpillar,

roepletters: MGBH7, in 1987 in de vaart als TH 77 Euroclydon van Reg. Matthews & Trevor Barlett uit Teignmouth (Devon), later naam

eigenaar gewijzigd in Euroclydon Ltd. in Newton Abott (Devon), 3-7-2003 motor vermogen veranderd in 405 pk., 298 kw., actief als vivier

crabber (potter)              foto: Frits Olinga

                                                             

                                                                         TH 106 Mattanja

in 1960 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf v.d. Beldt in Oude Wetering, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Bolnes uit 1960, 24-9-

1960 geregistreerd als UK 164 Mattanja van H. de Vries uit Urk , afm. l. l. 22,20 x 6,02 x 2,52, BRT 79,97, 15-7-1969 HA 106 Mattanja van

fa. J. & F. Poepjes uit Harlingen (alleen voor de verkoop), 1-10-1971 aangekocht door fa. Halma & Geelhoed uit Harlingen, 4-1974 alleen

eigenaar H. Halma uit Harlingen, 5-1983 nieuwe 300 pk., 221 kw. Samofa (Mitsubishi) uit 1962, 23-8-1984 TH 106 Mattanja van D. Evans uit

Padstow,  afm. 22,35 x 6,01 x 2,29, BRT 71,97, roepletters: GDVZ, 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A23498,  22-2-1994 opgave GT 83,79,

4-7-1999 uitgeschreven, 10-9-1999 WD 106 Mattanja van Patrick Whelan uit New Ross, afm. 22,35 x 5,97 x 2,37, GT 90, id. nr. IRL000I12010,

roepletters: EI3263, 2002 nieuwe 300 pk., 221 kw. Cummins, 2007 "Mattanja TH 106" t.b.v. duiktochten van Klaas Boereboom; thuishaven

IJmuiden, thans afm. 23,77 x 6,20, diepgang: 2,98, BRT 110, motor: 350 pk., 258 kw. Cummins KT190, 8-2013 gesloopt buij Sloperij van

Heyghen in Gent                                               foto: Sikke Wielstra

TN=Troon

 

TN 35 Olivia Jean

in 1980 gebouwd bij Scheepswerf de Hoop in Giessendam-Hardinxveld b.nr. 754, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 391, 14-9-1979

kiellegging, 24-4-1980 casco te water, ingebouwd met een 1235 pk., 908 kw. Stork Werkspoor uit 1980, 17-9-1980 GO 4 George Johannes

van Wed. 't Mannetje & zn. uit Goedereede, afm. 33,86 x 7,21 x 3,81, GT 242, roepletters: PEHN, 1-1988 motor vermogen: 1425 pk., 1050

kw., 1-9-1989 opgave id nr. NLD198000062, 29-1-1992 BCK 40 Gold Crest van G. Watt uit Buckie, motor vermogen: 1004 pk., 739 kw.,

motor vermogen: MPMZ2, id nr. GBR000B12608,  later andere eigenaar: M. Davies uit Budleigh (Salterton), 1996 eigenaar Johannes

Romkes uit Urk, 11-11-1997 motor vermogen: 1018 pk., 749 kw., 3-1999 verbouwd o.a. achterschip dichtgebouwd, 24-5-2002 BM 181

Sasha Emiel van Seafield Emiel Trawlers Ltd. uit Brixham, (fam. Graham), later achtemast weggehaald en een nieuwe sierpijp op brug

geplaatst, 13-4-2007 TN 35 Olivia Jean  van TN Trawlers Ltd.,Annan (Olivia Jean Ltd,, Troon), begin 2011 achterschip dichtgebouwd.

foto's: 1+2: Marcel en Ruud Coster  4+5: Kees van Duijvenvoorde   6+7: Willem Harlaar

 

TN 36 Mattanja

in 1973 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf T. v.d. beldt Thz. "Voorwaarts", West Graftdijk b.nr. 444, ingebouwd met een 1100 pk., 810

kw. bolnes uit 1973, 8-1973 geregistreerd als UK 164 Mattanja van H. de Vries & zn. uit Urk, afm. 32,70 x 7,52 x 3,66, BRT: 199,63, 8-1984

nieuwe 1200 pk., 883 kw. Bolnes uit 1984, 1987 eigenaar W. de Vries uit Urk, 10-1989 BS 4 Mattanja van Holyhead Fish Processors Ltd. uit

Holyhead, loa. 29,21, GT 206, roepletters: MLKJ6, 22-6-1990 BS 411 Mattanja van Seabreeze Fisheries Ltd. uit Holyhead (Gwynedd),

motor vermogen: 1000 pk., 736 kw., 2-1-1990 opgave id. nr. GBR00B11224, 22-1-1991 loa. gewijzigd in 32,50, 1997 eigenaar Tom

Nichiolson uit Annan (Dumfries-shire), 18-12-1998 opgave GT 217, TN 36 Mattanja van dezelfde eigenaar,  14-1-1999 afm. 32,50 x 7,60 x

4,02,  2002 nieuwe 1000 pk., 736 kw. Mitsubishi, later tenaamstelling: TN Trawlers Ltd. (Thomas & Christopher Nicholson). 13-12-2013

nieuwe rebuild Mitsubishi bij D.M.G. in IJmuiden                                foto's: Marcel Coster

TN 37 Philomena

in 1970 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr. 64, ingebouwd met een 900 pk., 662 kw. Stork Werkspoor uit

1970, 15-8-1970 geregistreerd als GO 28 Op Hoop van Zegen van fa. C. Tanis & zonene uit Goedereede, afm. 30,57 x 7,08 x 3,14, BRT

158,48, roepletters: PGNU, 8-1979 Z 98 Op Hoop van Zegen van S. Vantorre-Dobbelaere uit Brugge, BRT: 156,49, roepletters: OPDT, 20-

10-1989 FD 98 Philomena van Bruce Cook uit Brixham, GT 156 en id. nr. GBR000B11107, motor vermogen: 912 pk., 671 kw., 1992 DO 2

Philomena van Dante Spidoni uit Douglas (Isle of Man), 1997 eigenaren Dante en Joan Spidoni uit Port Erin (Isle of Man), 1-1-1999 TN 37

Philomena van Thomas E. Nicholson uit Newbie (Annan), GT 165, motor vermogen; 738 pk., 543 kw., roepletters: MMZF3, 28-12-2005

opgave GT 176, - later achterschip dichtgebouwd en later tenaamstelling: TN Trawlers (Thomas en Christopher Nicholson).

foto 1: Rienk Nadema   2 t/m 4: Marcel Coster


TN 48 Solea

in 2000 gebouwd bij Cenal Shipyard in Gdansk en afgebouwd bij Padmos in Bruinisse, ingebouwd met een 300 pk., 221 kw. Mitsubishi van

2000, 8-12-2000 ingeschreven als TX 48 Solea van Jaap Vlaming uit Oosterend, afm. 23,97 x 6,85 x 3,65, GT 150, roepletters: PBDY, id nr.

NLD200002612, 6-11-2001 technische proefvaart, 10-11-2001 officiële overdracht en tenaamstelling Jac. Vlaming en zonen B.V. uit

Oosterend, 31-10-2001 GT gew. in 151, 3-2011 TN 48 Solea van TN Trawlers Ltd. uit Troon, 6-2012 BM 7 Lady Maureen

foto's: Marcel & Ruud Coster 

TN 98 Friendly Isle

in 1961 gebouwd bij Macduff Shipyard in Macduff, direct of later geregistreerd als LK 316 Friendly Isle van Alasdair Angus MacPhail uit

Erbusaig (Kyle of Lochalsh) , afm. 10,21 x 3,63 x 1,47, GT 10,82, motor vermogen: 126 pk., 93 kw., 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A12617,

3-4-1990 loa. gewijzigd in 10,70, 1-8-1991 GT gewijzigd in 10,82, 1-1-1997 GT gewijzigd in 12,41, 3-4-2003 TN 98 Friendly Isle, loa. 10,00,

GT 9,32, motor: 126 pk., 93 kw. Gardner.                                      foto's: Steve Ellwood


TT=Tarbert

TT 94 Trustful

in 1990 gebouwd bij J. & J. Forbes & co in Sandhaven, ingebouwd met een 197 pk., 145 kw. motor, 15-8-1990 ingeschreven als LH 405 Girl

Ann, afm. 9,90 x 4,19 x 1,41, GT 14,67, 30-4-1992 motor vermogen: 279 pk., 205 kw., 14-6-2000 TT 94 Elizabeth mary, 7-9-2000 TT 94

Trustful van Beverly Cowie, Tynemouth (Tyne & Wear). 23-11-2001 GT gewizigd in 10,21, id. nr. GBR000B11617.    foto: Steve Ellwood

UL=Ullapool

                                            

                                          UL 11 Osprey

in 1991 gebouwd te Dorset, ingebouwd met een 86 pk., 63 kw. motor, 30-3-1992 geregistreerd als WY 363 Osprey, loa. 7,40, GT

2,95, 22-11-2004 K 17 Osprey, 12-4-2006 UL 11 Osprey, 8-5-2008 loa. gew. in 7,50 en GT 3,07, 2-10-2008 motor vermogen: 82 pk.,

60 kw., id. nr. GBR000B12570                                                                                                                   foto: Steve Ellwood

 

UL 44 Loch Inchard II

in 1985 gebouwd bij Herd & McKenzie ltd. in Buckie, ingebouwd met een 356 pk., 262 kw. Volvo Penta, 1985 geregistreerd als UL 44

Loch Inchard II van John MacLeod Ross Mackay uit Inchard Badceel, Kinlochbervy, Sutherland, afm. 18,32 x 6,34 x 2,25, GT 97,

roepletters: GFCH, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A13670.                       foto 1+2: Ally   3+4: Steve Ellwood

UL 77 Maranatha

in 2000 gebouwd bij Astilleros Armon Navia S.A. in Navia (Spanje), ingebouwd met een 598 pk., 446 kw. Mitsubishi S12A2, 27-2-2001

geregistreerd als UL 77 Maranatha, afm. 19,92 x 7,26 x 3,08, GT 168, roepletters: ZQWY7, id nr. GBR000C17259, 20-12-2012 BF 61

Transcend.                                                             foto 1+2: Ally      3+4: Richard Paton

WK=Wick

WK 36 Star of Peace

helaas geen historie voorhanden.                                                             foto's: Ally

WK 170 Boy Andrew

in 1986 gebouwd bij Campbeltown Shipyard Ltd. in Campbeltown b.nr. 0743, ingebouwd met een 698 pk., 514 kw. Callesen, 1986

geregistreerd als WK 170 Boy Andrew van Bremner Fishing Co. Ltd. uit Wick ( Caithness), afm. 26,61 x 7,50 x 3,66, GT 235, roepletters:

GGPE, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A13899.          foto 1: Ally      2: Richard Paton


                                                  

                                                     WK 343 Avalon III

in 1958 gebouwd in Buckie, begin periode helaas niet bekend,  later in de vaart met de naam Sceptre, daarna WK 343 Avalon III van

Raymond Ross uit Wick, latere eigenaar Anthony Hobin uit Newlyn (Cornwall) afm. 22,08 x 6,19 x 2,34, BRT 48,66, motor: Gardner:

232 pk., 171 kw. roepletters: GHKP, later werd een buiskap aangebracht, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A13915, 4-5-1994 opgave

GT 85,96, 29-12-1997 gesaneerd en uitgeschreven, waarschijnlijk daarna gesloopt.                                 foto's: Ally

WN=Wicktown

WN 1 Sola Fide

in 1989 gebouwd bij Scheepswerf Barkmeijer in Stroobos b.nr. 245, afgebouwd bij Hoogenraadt & Kuijt in Scheveningen, ingebouwd met een

2000 pk., 1471 kw. Stork Werkspoor uit 1989, 1-12-1989 geregistreerd als UK 168 Sola Fide van J. Korf & zn. uit Urk, afm. 43,97 x 9,00 x

5,10, GT 527, roepletters; PHQT, id nr. NLD198901029, 1994 na failissement eigenaar Nedship Bank (Fokko) B.V., 9-11-1994 KW 210

Noordhinder van dezelfde bank,  van 16-12-1994 KW 22 Sola Fide van Nicor B.V. uit Katwijk aan Zee, 1995  tenaamstelling Rederij G. Hoek

B.V. uit Katwijk aan Zee (L. de Boer, Urk), 26-11-1996 WN 1 Sola Fide van Buchan Beamers Ltd. uit Aberdeen (L. de Boer en zn.,Urk),

motor vermogen: 2038 pk., 1500 kw., roepletters: MWRC6, id nr. GBR000B14900. 3-9-1998 pas uitgeschreven uit Ned. register, 12-10-2012

RN 1 Sola Fide van deze lfde eigenaar, i.v.m. Engelse wetgeving moet een vissersschip het kenteken voeren van de plaats, waar ook de

licentie is verstrekt.                                                                                                           foto's: Henk Perdok

WY=Whitby

WY 10 Jasper II

in 1990 gebouwd bij J.N. Lowther in Whitby, ingebouwd met een 152 pk., 112 kw. Gardner, 3-3-1990 geregistreerd als WY 10 Jasper II,

loa. 10,93, Gt 15,29, id nr. GBR000B11366, 23-8-2012 BF 3 Jasper II.                              foto's: Ally


     

WY 46 Fiddler's Green

in 1990 in Scarborough gebouwd, ingebouwd met een 90 pk., 66 kw. motor, 21-3-1990 geregistreerd als WY 46 Fiddler's Green van

Edward William McFarlane uit Dunbar (Lothian), afm. 9,78 x 3,92 x 1,43, GT 9,51, id. nr. GBR000B11385                foto's: Steve Ellwood 

 

WY 212 Success III

in 1990 gebouwd bij Macduff Shipyards Ltd. in Macduff, ingebouwd met een 554 pk., 413 kw. Deutz uit 1990, 27-9-1990 geregistreerd

als BF 38 Caspian van Colin West uit Macduff (Banffshire), afm. 20,90 x 6,68 x 2,38, GT 174,26, roepletters: MMKR7, id nr.

GBR000B11731, 1996 eigenaar Kenneth West uit macduff, 25-6-1997 motor vermogen; 489 pk., 360 kw., 7-7-1997 FR 273 Ocean

Reaper III van Ian Duthie uit Fraserburgh, 14-12-2000 motor vermogen: 639 pk., 470 kw., 5-4-2002 KY 211 Success III van Andrew

Leadley uit Whitby (North Yorkshire) en een nieuwe 630 pk., 470 kw. Mitsubishi, 18-5-2009 WY 212 Leadley.  foto's: Steve Ellwood

 

WY 261 Our Lass II

in 2007 gebouwd bij Parkol Marine Engeneering in Whitby, ingebouwd met een 659 pk., 485 kw. Caterpillar type 3412 C, 4-1-2007

geregistreerd als WY 261 Our Lass II van Lockers Trawlers Ltd. uit Whitby, afm. 21,50 x 7 x 4,27, GT 201, roepletters: MRZA3, id. nr

GBR000C18903, 28-2-2012 DA 261 Our Lass II, thans loa 21,70, GT 199, roepletters: EILX9.                 foto: Ally

WY 261 Our Lass III

in 2013 gebouwd bij Parkol Marine Engeneering in Whitby b.nr. 030, ingebouwd met een 652 pk., 480 kw. Mitsubishi S6R2-T2MPTK3, 1-7-2013

geregistreerd als WY 261 Our Lass III van Lockers Trawlers Ltd. uit Whitby, loa. 25,94, GT 261, roepletters: 2GTN9, id. nr. GBR000C20320

foto 1: Sydney Sinclair  2: Richard Paton

                                             

                                                WY 313 Charisma

in 1989 gebouwd in Whitby, ingebouwd met een 86 pk., 63 kw. C. Power Marine, 12-5-1989 geregistreerd als WY 313 Charisma van

Leigh Michael Hales uit Flamborough (Yorkshire), afm. 9,96 x 3,37 x 1,07, GT 6,17, id nr. GBR000B10465, 19-8-2009 LK 24 Charisma A.

foto's: Steve Ellwood.

                                             

                                                  WY 367 Bread Winner

in 1992 gebouwd in Whitby, ingebouwd met een 223 pk., 164 kw. motor, 9-6-1992 geregistreerd als WY 367 Bread Winner van Neil

Smith uit Cunningsburgh (Shetland), afm. 9,40 x 4,2 x 1,5, GT 10,16, id nr. GBR000B12990.        foto: Richard Paton 

WY 785 Ocean Way

in 1987 gebouwd bij Macduff Boatbuilding & Engeneer in Macduff, ingebouwd met een 399 pk., 298 kw. Caterpillar, 1987 ingeschreven als BF

245 Atlas van William Alexander Westuit Macduff, afm. 18,23 x 6,68 x 2,69, GT 134, roepletters: GIVA, 1-1-1989 opgave id. nr.

GBR000A10814, 8-9-1992 BF 64 Ocean Way van James French uit Macduff (Banfshire), 6-5-1998 WY 785 Ocean Way van William Edwards uit

Gardenstown (Banfshire), 17-7-2007 BF 878 Ocean Way van Arkvale Ltd. uit Fort William (Inverness-shire).   foto's: Ally


WY 797 Our Lass

 

WY 797 Content

in 2000 gebouwd bij Parkol Marine in Whitby, ingebouwd met een 471 pk., 351 kw. Caterpillar, 2-6-2000 geregistreerd als WY 797 Our Lass

van (ma. of ow.) Lockers Tawlers Ltd. uit Whitby (Yorkshire) afm. 18,27 x 7 x 3,46, GT 133, roepletters: 2QEW7, id nr. GBR000C16843, 29-6-

2005 roepletters gewijzigd in ZQEW7, 5-9-2008 PD 797 Content, 25-1-2010 WY 797 Content.   

foto 1+2: Ally    3: Sydney Sinclair    4: Rienk Nadema  5: Richard Paton   6: n.n. 

WY 809 Artemis

in 1978 gebouwd in Aberdeen, 1978 of later geregistreerd als PD 213 Castlewood, manager The Don Fishing uit Aberdeen, afm. 23,13 x 6,40

x 2,25, GT 131, motor vermogen: 481 pk., 354 kw., roepletters: 2SNV,  1988 FR 213 Castlewood, 1-9-1989 opgave id. nr. GBR000A11530,

6-8-1992 INS 73 Moravia van John Crockett uit Lossiemouth, motor: 548 pk., 403 kw. Deutz, 21-12-1999 AH 710 Artemis, 3-5-2002 FD 1

Artemis van Neve & Dell Trawlers Ltd., Fleetwood, 27-9-2010 WY 809 Artemis van dezelfde eigenaren, 13-10-2010 nieuwe 548 pk., 403 kw.

motor en een modernisering bij Parkol Marine.                                 foto's: Steve Ellwood

YH=Yarmouth

                                              

YH 411 Scout

in 1965 gebouwd in Oulton Broad, Suffolk, beginperiode niet bekend, later geregistreerd als YH 411 Scout , loa. 6,70, BRT 3,83,

motor vermogen: 30 pk., 22 kw., 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A24475, 26-9-1994 opgave GT 3,31, 7-3-2001 GT gewijzigd in 3,60,

28-11-2011 CO 824 Cheryl Louise, later werd er een nieuwe portaalmastje opgeplaatst en werd de stuurhuis verbouwd.

foto 1: Roland Roosens  2+3: Steve Ellwood.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------