Kotterspotter.jouwweb.nl
Home » PD (Peterhead)

PD (Peterhead)

omdat de namen van owners, operaters, managers, operating managers e.d. soms zeer verwarrend worden vermeld, plaats ik in de

meeste gevallen geen namen meer.


PD 17 Favonis

in 1997 gebouwd bij macduff Shipyards Ltd. in Macduff, ingebouwd met een 486 pk., 358 kw. Caterpillar, 1-4-1998 ingeschreven als FR

793 Aspire van John Duthie uit Peterhead, afm. 21,20 x 6,86 x 3,31, GT 189, roepletters: MXXK6, id nr. GBR000C16313, 28-3-2002 motor

vermogen: 704 pk., 518 kw., 19-6-2003 PD 17 Favonis van Favonias Fishing LLP uit Peterhead, 23-7-2009 BCK 17 Moray Endeavour

                                                                                                                                                                                      foto's: Ally

PD 17 Favonis

in 2009 gebouwd bij Macduff Shipyards Ltd. in Macduff, ingebouwd met een 652 pk., 480 kw. Mitsubishi S6R2 MPTK, 18-12-2009 geregistreerd

als PD 17 Favonis van Andrew & Phil Buchan uit Peterhead, afm. 23,00 x 7,8 x 4,2, GT 215,24, roepletters: 2CVX7, id.nr. GBR000C19616.

foto 1: Richard Paton  2: Sydney Sinclair  3+4: Ally

PD 33 Elegance

in 1989 gebouwd bij Macduff Shipyards Ltd. in Macduff, ingebouwd met een 439 pk., 323 kw. motor, 17-11-1989 geregistreerd als PD

33 Elegance van Tom Sleight Seiners Ltd. uit Grimsby, afm. 20,42 x 6,85 x 2,51, GT 163, roepletters: MLQR4, id nr. GBR000B10890,

1995 owner: Robert Smith Nigella Ltd. uit Peterhead en een nieuwe 439 pk., 323 kw. Kelvin TFSC8 uit 1994, 30-6-1999 loa. gewijzigd

in 19,90, 11-4-2002 GT gewijzigd in 163, 2002 owner; Geroge Milne uit Peterhead, 23-3-2011 motor vermogen: 548 pk., 403 kw.

foto 1+2: Ally   3+4: Richard Paton.

 

PD 43 Annegina

in 1984 als boomkotter gebouwd bij Stocznia Polnocna im. Bohaterov in Gdansk. b.nr. 411 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam,

ingebouwd met een 2400 pk., 1786 kw. Crepelle van 1983, 3-4-1984 ingeschreven als UK 44 Annegina voor Rederij L. de Boer & zn. uit

Urk, afm. 42,00 x 9,00 x 5,72, diepgang: 4,00 en GT 477, 11-1987 motor vermogen: 3330 pk., 2451 kw. en in 1990 2400 pk., 1786 kw.,

4-12-192 omgevlagd naar PD 43 Annegina van Osprey Trawler Ltd., Aberdeen (gebr. de Boer) thans motor vermogen: 2432 pk., 1790

kw., medio 2008 is de kotter bij de Lech Met Shipyard in Gdynia en bij Thyborøn Skibs motor in Thyborøn omgebouwd tot twinrigger en

1-9-2008 was de eerste visreis.                              foto 1 t/m 4:: Henk Perdok        5+6: Gerold Conradi   7+8: Marcel Coster

 

 

PD 63  Soli Deo Gloria

in 1981 gebouwd bij Boele's Scheepswerven in Bolnes. b.nr. 1070, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een 2000 pk.,

1472 kw. Deutz uit 1980, 30-3-1981 ingeschreven als LE 63 Soli Deo Gloria van Zeevisserijmij. Soli Deo Gloria B.V. uit Lemmer (  fam.

Toering), afm. 39,94 x 9,02 x 3,27, BRT 346,04, roepletters: PHPV, 10-1988 motor vermogen: 2250 pk., 1655 kw., 1-9-1989 opgave id nr.

NLD198100212, 12-7-1991 PD 63 Soli Deo Gloria van Osprey Trawlers Ltd. uit Peterhead (fam. De Boer), GT 401, motor vermogen:2200

pk., 1678 kw., roepletters: MNCW9, ID nr. GBR000B12285, 23-7-1991 GT gewijzigd in 397, 25-9-2004 ingeruild bij Maaskant in

Stellendam en opgelegd voor de verkoop i.v.m. met de aanschaf van de BR 14, die wordt vernummerd in PD 63, 26-4-2005 PD 126

Andrea van Zeevisserijbedrijf Andrea B.V. uit Urk, (gebr. Fokke en Jan Baarssen), roepletters: MHRL5, GT 387, motor vermogen: 1540

pk., 1134 kw, 2-2008 wordt de kotter bij T.C.D.  in Urk omgebouwd t.b.v. de  twinrigvisserij, begin 2012 stilgelegd, 27-2-2013

uitgeschreven en verkocht aan fam. van Duijn uit Katwijk aan Zee, medio april 2013 verkocht aan Van Laar uit IJmuiden, 6-2013

aangekomen bij van Laar in IJmuiden, die de kotter verbouwd tot longliner en doorverkoopt naar Zuid Afrika

 foto's: Henk Perdok

 

PD 63 Soli Deo Gloria

in 1987 gebouwd bij Stocznia im Komuny Paryskiej in Gdynia. b.nr. 432 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een

4458 pk., 3281 kw. Deutz van 1987, 31-12-1987 geregistreerd als BR 14 Cornelia J van Visserij Mij. Albatros B.V. uit Bruinisse

(G. Maaskant), afm. 44,68 x 9,01 x 5,31, GT 557, roepletters: PDLS, 21-3-1988 tenaamstelling gewijzigd in Rederij Cornelia Breskens B.V.

uit Breskens (J. Fenijn), 1-9-1989 opgave id nr. NLD198700015, 2-3-1990 naam van de eigenaar gewizigd in Rederij Cornelia Breskens

II B.V. uit Breskens, in 1991 motor vermogen 3832 pk., 2820 kw., in 1996 tenaamstelling Zeevisserijbedrijf Cornelia uit Breskens, 3-11-

2004 PD 63 Soli Deo Gloria van Osprey Trawlers uit Peterhead (fam. de Boer uit Urk), nu loa. 44,98 en GT 546,motor vermogen: 2038 pk.,

1500 kw., roepletters: MGFW6,  10-2012 PH 63 Soli Deo Gloria van dezelfde eigenaar, i.v.m. de Engelse wetgeving moet een kenteken

worden gevoerd van de  plaats waar de licentie is verstrekt.                              foto 1 t/m 4: Henk Perdok      5+6: Marcel Coster

 

PD 75 Challenge

in 2003 gebouwd bij Macduff Shipyards in Macduff, afm. 9,98 x 4,2 x 2,25, GT 16,81, motor vermogen: 160 pk., 116 kw., 24-11-2003 in

de vaart als PD 75 Challenge van Kenneth West uit Roundwood (Banffshire)                                foto's; Steve Ellwood.

 

PD 96 Opportunus III

in 1974 gebouwd bij de Campbelltown Shipyard in Campbelttown, ingebouwd met een 500 pk., 373 kw. Alpha, waarschijnlijk in

1974 ingeschreven als PD 295 Surmount van George Milne uit Peterhead, afm. 24,35 x 6,71 x 2,83, BRT 68,40, later GT 101,28,

roepletters: 2GUD, 15-2-1990 opgave id nr. GBR0000A13297, 21-1-1998 PD 295 Brilliant Star, 26-8-1998 PD 295 Evening Star van

RiverviewInvestments Ltd. uit Peterhead, 7-9-2001 GT gewijzigd in 144,37, 10-10-2001 GT gewijzigd in 99,16, 19-2-2001 GT

gewijzigd in 142,00 en een nieuwe 730 pk., 537 kw. Caterpillar 3412 E, 26-2-2002 PD 96 Opportunus III van Opportunus Fishing

Co. Ltd. uit Peterhead, 8-5-2007 PD 245 Daisy van MV Daisy Ltd. uit Peterhead, 25-6-2007 motor vermogen: 609 pk., 448 kw.,

17-3-2001 uitgeschreven en gesloopt.                                                                                                   foto's: Ally

 

PD 96 Opportunus IV

in 2007 gebouwd bij Safe Co. Ltd. Sp.z.o.o. in Gdynia en afgebouwd bij Karstensens Skibsværft in Skagen b.nr. 407. ingebouwd met

een 730 pk., 537 kw. Caterpillar 3412 E, 1-9-2006 kiel legging, 21-3-2007 casco te water, 24-7-2007 geregistreerd als PD 96

Opportunus IV van opportunus Fishing Co. Ltd. uit Peterhead, afm. 19,95 x 7,30 x 4,60, diepgang: 5,55, GT 153,10, id nr. GBR000C19096

foto 1 t/m 3: Syney Sinclair   4: Richard Paton

 

PD 98 Harvester

in 2007 gebouwd bij Karstensens Skibsværft in Skagen b.nr. 404, 1-4-2007 kiellegging, ingebouwd met een 911 pk., 670 kw.

Caterpillar, 1-12-2007 casco te water, 2-2008 casco gezonken in de haven van Skagen, er is forse schade ontstaan, 3-7-2008

geregistreerd als PD 98 Harvester van Lunar Fishing uit Peterhead, afm. 28,35 x 8,60 x 6,40, diepgang: 5,000, GT 349, roep-

letters: 2BAK8, id nr. GBR000C19308, 11-2009 tenaamstelling: Dunnottar Estales Ltd. uit Aberdeen.               foto's: Ally

PD 120 Harvest Hope

in 1999 gebouwd bij Riverside Fabrications Ltd., East Looe, ingebouwd met een 1389 pk., 1022 kw. M.A.K. 8M20, 27-8-1999 ingeschreven

als FR 457 Carvida van I.T. Watters uit Edinburgh, afm. 33,75 x 9,3 x 5,6, GT 629, roepletters: MZHE, id. nr. GBR000C16593,  21-6-2002

motor vermogen: 1848 pk., 1360 kw., 5-7-2002 motor vermogen: 1389 pk., 1022 kw., 21-3-2003 SO 857 Carvida, James Murrin uit

Killybegs, roepletters: EI7007, 5-1-2006 PD 120 Harvest Hope van Harvest Fishing Co. Ltd. uit Peterhead, 30-9-2008 loa. gewijzigd in 34,08

en GT in 604.                                                                                       foto 1 t/m 3: Ally   4: Sydney Sinclair

PD 126 Andrea

in 1981 gebouwd bij Boele's Scheepswerven in Bolnes. b.nr. 1070, afgebouwd bij Maaskant in Stellendam, ingebouwd met een 2000 pk.,

1472 kw. Deutz uit 1980, 30-3-1981 ingeschreven als LE 63 Soli Deo Gloria van Zeevisserijmij. Soli Deo Gloria B.V. uit Lemmer (  fam.

Toering), afm. 39,94 x 9,02 x 3,27, BRT 346,04, roepletters: PHPV, 10-1988 motor vermogen: 2250 pk., 1655 kw., 1-9-1989 opgave id nr.

NLD198100212, 12-7-1991 PD 63 Soli Deo Gloria van Osprey Trawlers Ltd. uit Peterhead (fam. De Boer), GT 401, motor vermogen:2200

pk., 1678 kw., roepletters: MNCW9, ID nr. GBR000B12285, 23-7-1991 GT gewijzigd in 397, 25-9-2004 ingeruild bij Maaskant in

Stellendam en opgelegd voor de verkoop i.v.m. met de aanschaf van de BR 14, die wordt vernummerd in PD 63, 26-4-2005 PD 126

Andrea van Zeevisserijbedrijf Andrea B.V. uit Urk, (gebr. Fokke en Jan Baarssen), roepletters: MHRL5, GT 387, motor vermogen: 1540

pk., 1134 kw, 2-2008 wordt de kotter bij T.C.D.  in Urk omgebouwd t.b.v. de  twinrigvisserij, begin 2012 stilgelegd, 27-2-2013

uitgeschreven en verkocht aan fam. van Duijn uit Katwijk aan Zee, medio april 2013 verkocht aan Van Laar uit IJmuiden, 6-2013

aangekomen bij Van Laar in IJmuiden, die de kotter tot longliner verbouwd en doorverkoppt naar Zuid Afrika.

foto 1+2: Henk Perdok     3+4: Marcel Coster    5 t/m 7: Gerold Conradi

 

PD 135 Moremma

in 1988 gebouwd bij Jones Buckie Slip in Buckie, ingebouwd met een 535 pk., 399 kw. Kelvin, 1988 geregistreerd als BCK 135 Moremma

van James Smith uit Buckie, afm. 22,95 x 7,07 x 2,74, GT 172, roepletters: MKHC6, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A24548, 28-5-1998

PD 135 Moremma van Thomas Edward Wills uit Ardglass (Co. Down), 2001 nieuwe 535 pk., 399 kw. Kelvin, 12-12-2008 motor vermogen:

652 pk., 480 kw.                                                                                          foto 1: Steve Ellwood

 

PD 147 Enterprise

in 1994 gebouwd bij SC Santiral Naval S.A., Braila  (Roemenië) en afgebouwd bij Scheepswerf Haak in Zaandam b.nr. 995, ingebouwd

met een 4020 pk., 2959 kw. Stork Wärtsilä uit 1995, 27-11-1995 geregistreerd als PD 147 Enterprise van Osprey Trawlers Ltd. uit

Aberdeen (fam. de Boer), afm. 39,50 x 9,25 x 7,15, GT 709, roepletters: MVAM7, id nr. GBR000B14092, 4-2006 bij Kynde & Toft in

Thyborøn verbouwd tot twinrigger o.a. achter nieuwe"A" mast met verhoogde achterdek (foto 3 + 4), en een nieuwe 2514 pk., 1850 kw., 

Stork Wärtsilä SW 280 uit 2006, 14-7-2006 hermeten, loa. nu 44,94 en GT748, 4-2008 vangstverwerkings onderdelen van de

gesaneerde UK 44 overgebouwd, 5-09 wordt het ingericht bij Scheepswerf Visser in Oudeschild voor visserijschool leerlingen i.v.m.

opleiding en stage lopen.                    foto 1: Henk Perdok      2: Hylke Smits    3+4:Marcel Coster.

PD 182 Ocean Bounty

in 1998 gebouwd bij Macduff Shipyard in Macduff, ingebouwd met een 674 pk., 496 kw. Caterpillar 3512, 5-5-1998 geregistreerd als PD 182

Ocean Bounty van O. B. Fishing Co. Ltd. uit Peterhead, afm. 24,26 x 7,63 x 2,88, GT 266, roepletters: MXVL8, 10-7-2000 motor vermogen:

1227 pk., 903 kw., 22-8-2002 motor vermogen: 1003 pk., 738 kw.                     foto's: Sydney Sinclair


                                    

                                        PD 195 Morning Dawn

in 1975 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Visser in Den Helder b.nr. 79, ingebouwd met een 1760 pk., 1295 kw. Deutz uit 1975,

26-3-1975 geregistreerd als GO 38 De Vertrouwen van C.Tanis & zn. uit Goedereede, afm. 37,10 x 7,54 x 3,75, BRT 256,85, roepletters:

PDPA, 11-1982 GO 18 Nooit Verwacht van Dingenouts en oost uit Ouddorp, roepletters: PGIE, 2-1986 nieuwe 2170 pk., 1597 kw. Deutz

uit 1985, 10-1987 verlengd, nu loa. 42,89 en GT 311 en portaalmast naar voorschip verplaatst, 4-1988 motor vrmogen: 2000 pk., 1472

kw., 1-9-1989 opgave id nr. NLD197400084, 5-5-1992 PD 195 Morning Dawn van D. Morgan uit Peterhead, afm. 42,95 x 7,50 x 4,10, GT

311, 24-4-1996 PD 195 Celtic Warrior van Celtic Fisheries Ltd. uit Hoyhead, 21-12-1997 gesaneerd en ontmanteld bij Maaskant in

Stellendam, 2-1998 gesloopt bij Sloperij Treffers in Haarlem.                                foto: Henk Perdok

                                             

                                                         PD 198 Ocean Harvest

in 2008 gebouwd bij Safe Engeneering Sevices in Gdynia en afgebouwd bij Karstensen Shipyard in Skagen b.nr. 405, ingebouwd met een

912 pk., 671 kw. Caterpillar 3508B, 26-6-2008 geregistreerd als PD 198 Ocean Harvest van John & Brian Stephen en Lunus Fishing

Company uit Peterhead, afm. 28,35 x 8,6 x 6,40, GT 349, roepletters: 2BAK6, id. nr. GBR000C19310.           foto: Richard Paton

PD 220 Aquila

in 1988 gebouwd bij Appledore Shipbuilders ltd. in Appledore, 10-2-1989 geregistreerd als PD 220 Aquila van William Strachan uit Peterhead,

afm. 21,78 x 6,68 x 5,70, GT 158, roepletters: MKGD6, id. nr. GBR000A24630, 1996 eigenaar E. Ritchie uit peterhead, 1997 nieuwe 546 pk.,

402 kw. Caterpillar uit 1997, 10-5-2001 S 603 Aquila, loa. 21,99, GT 163, motor vermogen; 609 pk., 448 kw.

foto 1: Ally  2: Richard Paton

PD 230 Starlight Rays

in 2000 gebouwd bij Coastal Marine Boatbuilding in Eyemouth, ingebouwd met een 1004 pk., 739 kw. Caterpillar 3508B, 23-10-2000

ingeschreven als LH 317 Sharon Rose van John Moodie & sons uit Port Seton (East Lothian), afm. 26,40 x 8,2 x 4,4, GT 320, roepletters:

ZQUW3, id. nr. GBR000C17103, 10-10-2003 PD 230 Starlight Rays van James Thores uit Peterhead.  foto 1: Frode Adolfsen 2L Richard Paton



PD 235 Calisha

in 1968 gebouwd bij Scheepswerf Kramer & Booy in Kootstertille, ingebouwd met een 600 pk., 441 kw. Bolnes uit 1968, 5-1968

geregistreerd als UK 57 Johannes post van F.W. Kramer uit Urk, afm. 26,24 x 6,52 x 2,91, BRT 98,69, 4-1973 UK 236 Zeven Gebroeders

van fa. Post & zn. uit Urk, 5-1979 VD 54 Nelly van C.J. Kes uit Volendam, 6-1987 SU 143 Nellie van Hamble Fisheries uit Southampton,

loa. 23,70, motor vermogen: 668 pk., 492 kw., 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A23327, 18-9-1992 motor vermogen; 300 pk., 221 kw.,

20-8-1998 PZ 10 Nellie van Stephen J. Nowell uit Newlyn, 5-6-1999 loa. gewijzigd in 26,24, 6-7-2006 PD 235 Calisha van Calisha Ltd. uit

Buckie, motor vermogen; 599 pk., 441 kw., afm. 26,24 x 6,5 x 3,3, GT 121, roepletters: MHCH3.         

foto 1 +2: Steve Ellwood     3 t/m 6: @ copyright Dan Earl

                                                      

PD 313 Rosemount

in 1983 gebouwd bij Campbeltown Shipyard in Campbeltown, ingebouwd met een 600 pk., 442 kw. Deutz, 1983 ingeschrevn als INS 10

Kiloran van Laurent Andrews uit Lossiemouth, afm. 26,00 x 7,20 x 3,00, GT 176, roepletters: MBQW7, 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A11661,

31-12-1998 PD 313 Rosemount David Marr, uit Pterhead. 28-3-2012 maakte ten westen van Haugesund zoveel water dat het bijna was

gezonken  foto 1+3+4: Sydney Sinclair.  2: Richard Paton   5: Ally

    

      PD 325 Fairline

in 2000 gebouwd bij Hepworth Shipyard in Paull (Humberside), ingebouwd met een 607 pk., 447 kw. Caterpillar, 23-3-2000

ingeschreven als PD 325 Fairline van John Buchan, John Coull & caley Fisheries uit Peterhead, afm. 23,99 x 7,20 x 3,70, GT 168,

roepletters: MZPW8, id nr. GBR000C16942, 5-12-2001 uitgeschreven, doet nu dienast als standby vessel bij winmolenparken.

foto 1+2: Steve Ellwood   3+4: Ally

 

PD 332 Attain II

in 1979 gebouwd bij Campbeltown Shipyard in Campbeltown, 1979 geregistreerd als PD 397 Spes Melior II, later PD 143 Ocean Reaper

afm. 24,17 x 7,2 x 3,8, GT 172, roepletters: 2YZA, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A13338, 20-5-1994 PD 143 Attain II van John C.

McLemon uit Peterhead, 15-3-1995 vernummerd in PD 332 dezelfde naam en eigenaar, 26-4-1997 verbouwd en loa. gewijzigd in 26,00.

foto 2: Steve Ellwood    3: Ally    4: Richard Paton


PD 356 Friendship

in 1980 gebouwd bij Scheepswerf Metz in Urk b. nr. 53 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 377, ingebouwd met een 2400

pk., 1766 kw. Crepelle uit 1980, 9-6-1980 UK 56 Jacoba van Rederij L. de Boer & zonen uit Urk, afm. 39,86 x 9,02 x 3,31, roepletters:

PEYD, 11-1987 motor vermogen: 3330 pk., 2451 kw., 1-9-1989 opgave id nr. NLD198000724, 10-1989 opgave GT 399, 30-1-1990

PD 356 Friendship van Osprey Trawlers Ltd. uit Aberdeen (M. de Boer), loa. 39,80, GT 383, motor vermogen 2400 pk., 1766 kw.,

roepletters; MLRJ2, id nr. GBR000B11364, 1994 nieuwe 2400, 1766 kw. Stork, 1-2000 kotter inkl. papieren overgedaan aan broer Klaas

de Boer uit Urk, in 2007 opgelegd, 1-2008 verkocht aan Bergingsbedrijf Friendship offshore B.V. van Terschelling (o.a. Rederij Bakker

TS 6) en komt als bergingsvaartuig  "Friendship" in de vaart.                               foto's: Henk Perdok

 

PD 357 Good Hope

in 1981 gebouwd bij Scheepswerf Bodewes in Hoogezand b.nr. 213, afgebouwd bij Scheepswerf Hakvoort in Monnickendam, ingebouwd

met een 2400 pk., 1765 kw. Crepelle uit 1981, 11-1981 geregistreerd als UK 157 Johanna Jurriana van Rederij L. de Boer & zn. B.V. uit

Urk, afm. 40,08 x 9,02 x 5,01, diepgang; 4,701, GT 372, 8-7-1988 PD 357 Good Hope van Osprey Trawlers Ltd. uit Petehead ( Rederij de

Boer), roepletters; MJPE7, 1-1-1989 opgave id nr. GBR000A13327, 1992 nieuwe 2432 pk., 1790 kw. Stork Wärtsilä uit 1992, 20-5-1992

loa. gewijzigd in 39,95, 11-2008 opgelegd bij Maaskant in Stellendam, 10-3-2011 uitgeschreven en verkocht aan Friendship Offshore

uit West Terschelling en wordt als "Good Hope I" solvage en rescue vessel onder panames vlag, roepletters; HP5484.

foto's: Henk Perdok

 


PD 359 Morning Dawn

in 1991 gebouwd bij Stocznia Gdynia S.A. in Gdynia b.nr. B 276/22 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 496, ingebouwd met

een 1995 pk., 1467 kw. Stork uit 1991, 1-2-1992 geregistreerd als HD 38 Pieter Jr. van Rederij P. Bais & zn. B.V. uit Den Helder, afm. 40,20

x 9,00 x 5,10, GT 465, roepletters: PGTE, id. nr. NLD199101606, 14-1-1998 uitgeschreven, 17-2-1998 PD 359 Morning Dawn van D. Morgan

uit Peterhead, roepletters: MXHF6, id. nr. GBR000C16271, 4-2000 bij Maaskant in Stellendam een nieuwe 1995 pk., 146 kw. Wärtsilä uit

2000, 29-3-2005 PD 657 Our Anna van Buchan Beamers uit Aberdeen (Henk de Boer), in 2012 nog in dienst als guard vessel, 27-9-2012 PZ

657 Our Anna van dezelfde eigenaar, de kotter moest volgens de Engelse wetgeving worden vernummerd, het kenteken moet van de plaats

worden gevoerd, waar ook de licentie is verstrekt.      foto 1: Henk Perdok    2: N.N.   3: Richard Paton  4: Marcel Coster



PD 378 Sustain

in 1986 gebouwd en afgebouwd bij Schiffswerft Lubbe Voss in Westerende-Kirchloog b.nr. 124, ingebouwd met een 600 pk., 441 kw.

Callesen, in 1986 geregistreerd als SC 26 Angela van Norbert Gnewuch uit Büsum, loa. 27,89, GT 186, roepletters: DIYI, id. nr.

DEU400740101,  omstreeks 2004 voor de quota verkocht naar Hanstholm en schip te koop, 7-2-2005 uitgeschreven, 3-6-2005

ingeschreven als PD 378 Sustain van Michael Buchan Sustain (Peterhead) LLP uit Peterhead, loa. 27,96, GT 219, motor vermogen: 698

pk., 514 kw., roepletters: MHFX5, id nr. GBR000C18459.      foto 1+2:: Matthias Kock    3: Ally    4: Richard Paton

 

PD 379 Quantus

in 2008 gebouwd bij Eidsvik Skipsbyggeri in Uskedalen (Nw.) b.nr. 74, ingebouwd met een 7842 pk., 5772 kw. motor, 21-7-2008

geregistreerd als PD 379 Quantus van Ian Buchan uit Peterhead, afm. 65,48 x 14, GT 2084, roepletters: 2AJS2, id nr. GBR000C19284

foto 1.2 en 4: Sydney Sinclair    3: Richard Paton

 

PD 400 Benarkle

in 2001 gebouwd bij Macduff Shipayrds Ltd. in Macduff b.nr. 611, ingebouwd met een 380 pk., 280 kw. Caterpillar 3412. 30-11-2001

ingeschreven als PD 400 Benarkle van Shonie Ltd. uit Peterhead, afm. 17,99 x 7 x 2,9, GT 171, ropeltters; VSPA4, id nr. GBR000C17439,

22-1-2002 loa. gewijzigd in 17,99 en motor vermogen: 510 pk., 375 kw.    foto 1: Richard Paton   2: Steve Ellwood  3+4: Sydney Sinclair

 

PD 418 Budding Rose

in 1990 gebouwd bij Campbeltown Shipyard Ltd. in Campbeltown, ingebouwd met een 720 pk., 537 kw. Deutz, 11-5-1990 geregistreerd

als PD 418 Budding Rose van Peter Bruce uit Peterhead, afm. 24,54 x 7,26 x 3,05, BRT 79,85, roepletters: MMEV2, id nr. GBR000B11593,

11-8-1999 opgave GT 192.                                                             foto 1: Ally  2: Richard paton  3+4: Steve Ellwood


PD 657 Our Anna

in 1991 gebouwd bij Stocznia Gdynia S.A. in Gdynia b.nr. B 276/22 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam b.nr. 496, ingebouwd met

een 1995 pk., 1467 kw. Stork uit 1991, 1-2-1992 geregistreerd als HD 38 Pieter Jr. van Rederij P. Bais & zn. B.V. uit Den Helder, afm. 40,20

x 9,00 x 5,10, GT 465, roepletters: PGTE, id. nr. NLD199101606, 14-1-1998 uitgeschreven, 17-2-1998 PD 359 Morning Dawn van D. Morgan

uit Peterhead, roepletters: MXHF6, id. nr. GBR000C16271, 4-2000 bij Maaskant in Stellendam een nieuwe 1995 pk., 146 kw. Wärtsilä uit

2000, 29-3-2005 PD 657 Our Anna van Buchan Beamers uit Aberdeen (Henk de Boer), in 2012 nog in dienst als guard vessel, 27-9-2012 PZ

657 Our Anna van dezelfde eigenaar, de kotter moest volgens de Engelse wetgeving worden vernummerd, het kenteken moet van de plaats

worden gevoerd, waar ook de licentie is verstrekt.                                    foto's: Henk Perdok     foto 4: Luuc Klop

 

PD 786 Starlight

in 1995 gebouwd bij Buckie Shipyard in Buckie b.nr. 507, ingebouwd met een 973 pk., 716 kw. Caterpillar DITA973, 29-11-1995

geregistreerd als PD 786 Paragon V, afm. 24,82 x 7,93 x 5,9,  GT 270, roepletters: MVHK7, id nr. GBR000B14432, 21-2-2002 PD 786

Starlight van M V Starlight LLP uit Peterhead.                     foto 1 t/m 3: Ally    4: Richard Paton

PD 787 Ocean Trust

in n1982 gebouwd bij Macduff Boat Build and Eng. in Macduff, ingebouwd met een 172 pk., 128 kw. Gardner, 1982 ingeschreven als BF 500

Osprey, afm. 18,04 x 5,12 x 1,84, GT 121, roepletters: MBKM, 1-1-1989 opgave id. nr. GBR000A10908, 8-5-1990 PD 129  Ocean trust

4-10-1990 PD 127 Ocean Trust van Alex John Strachan uit Peterhead, 21-7-2000 motor: 510 pk., 375 kw. Caterpillar 3412, 30-7-2002 OB 38

Ocean Trust van Robert Summers uit mallaig (Inverness-shire)afm. 18,04 x 6,71 x 2,74, 6-10-2008 OB 381 Ocean Trust, 21-9-2010 PD 787

Ocean Trust.                                                                                                                                 foto's: Ally

                                               

                                                     PD 797 Content

in 2000 gebouwd bij Parkol Marine in Whitby, ingebouwd met een 471 pk., 351 kw. Caterpillar, 2-6-2000 geregistreerd als WY 797

Our Lass van (ma. of ow.) Lockers Tawlers Ltd. uit Whitby (Yorkshire) afm. 18,27 x 7 x 3,46, GT 133, roepletters: 2QEW7, id nr.

GBR000C16843, 29-6-2005 roepletters gewijzigd in ZQEW7, 5-9-2008 PD 797 Content, 25-1-2010 WY 797 Content.                          

foto: Richard Paton

 

                                               

                                                    PD 901 Consort       

in 1991 in Poole gebouwd, ingebouwd met een 31 pk., 23 kw. motor, 4-7-1994 geregistreerd als FR 586 Strathbeg, loa. 6,35, GT 3,20, 29-2

-1996 PD 901 Consort , id.nr. GBR000B14006.

                                                   PD 902 Be Ready

in 1996 gebouwd in Macduff, ingebouwd met een 29 pk., 21 kw. motor, 24-4-1996  geregistreerd als PD 902 Be Ready loa. 6,30, GT 1,45,

id. nr. GBR000B14660.                                                                                           foto: Steve Ellwood

 

PD 958 Solan

in 1980 gebouwd bij Cygnus marine in Penryn (Cornwall), ingebouwd met een 273 pk., 201 kw. motor, begin 80er jaren ingeschreven

als LH 196 May Queen III, afm. 13,42 x 4,94 x 2,56, BRT 24,06, roepletters: MVUC8, 15-12-1989 OB 9 May Queen III, 24-6-1991 OB 9

Mam-Re, 46-1993 LK 244 Meridian, tevens op gave GT 29,28, 1-8-1997 PD 958 Solan van Arthur McKenzie uit Peterhead, 3-5-2002 GT

gewijzigd in 34,64, 6-3-2006 motor vermogen; 281 pk., 207 kw., 6-11-2012 SN 9 Solan uit North Shields        foto's: Steve Ellwood

 

PD 1002  Golden Splendour

in 1974 gebouwd bij J. Lewis & sons Ltd. in Aberdeen b.nr. 389, ingebouwd met een 636 pk., 474 kw. Mirrlees Blackstone ESL6MK2,

11-1974 geregistreerd als PD 284 Budding Rose van James Bruce & others uit Peterhead, afm. 26,23/23,47 x 6,79 x 3,35, GT 165,

roepletters: 2FYB, in 19080 INS 274 Sharona van Don Fishing Co. Ltd. uit Aberdeen, 20-2-2003 PD 1002 van Don Fishing Co. Ltd. uit

Aberdeen, 11-1-2011 onderweg naar de sloper in Gent (zie foto 4)          foto 1+2: Steve Ellwood        3: Sydney Sinclair     2: Alain Dooms

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------