Duitsland Oostzee andere nummers

'

op deze pagina staan op alfabetische volgorde foto's met weinig voorkomende lettertekens van Duitse vissersschepen.

als er uiteindelijk toch meer foto's komen van kotters met dezelfde letterteken , dan komt het teken tussen de rest te staan.


AHL=Ahlbeck

                                         

                                                         AHL 3 (geen naam)

in 2001 gebouwd bij Bootswerft Hinze in Mönkebude, 26-11-2001 geregistreerd als AHL 3 (geen naam), loa. 9,76, GT 6, motorvermogen:

50 pk., 37 kw., id nr. DEU000400618.                                      foto: Wim Perdok

BAR=Barth

                                         

                                                         BAR 14 

gebouwd bij S.B.S. Bootsbau und Fischereitechnik in Plau, 7-6-2004 geregistreerd als BAR 14 (geen naam), loa. 7,80, GT 1, motor

vermogen: 8 pk., 6 kw., id. nr. DEU000270610, 25-4-2007 BAR 14-N, 17-6-2008 uitgeschreven.        foto: Matthias Kock


BOD=Bodden (Barth)

BOD 2

in 1938 gebouwd bij de Lassan Werft Rudolf Menge in Lassan, 3-10-1990 geregistreerd als BOD 02 (geen naam), loa. 9,20, BRT 9,80,

later GT 7, motor vermogen: 57 pk., 42 kw., id nr. DEU000190610, 30-10-1991 BOD 2, 4-1-1994 loa. gewijzigd in 9,40, thuishaven:

Barth.                                                                     foto 1: Matthias Kock   2: Sjors Bergs


BOD 3

in 1984 gebouwd bij F P G in Barther Bodden, , 1-10-1991 geregistreerd als BOD 3 zonder naam, afm. 5,60, BRT 2,22, GT 1, id nr.

DEU000070610, thuishaven Barth.                                                                 foto's: Matthias Kock


BOD 8

in 1934 gebouwd bij Bootswerft Dornquast in Barth, 1-10-1991 geregistreerd als BOD 8 (geen naam), loa. 5,00, BRT 1,77, GT 1,

id. nr. DEU000080610.                                                                                 foto's: Matthias Kock

                                                           

                                                                BOD 9

in 1989 gebouwd, 26-6-1995 ingeschreven als BOD 9 (geen naam), loa. 7,15, BRT 3,61, GT 2, motor vermogen: 54 pk., 40 kw., id nr.

DEU000350610                                                      foto: Matthias Kock

BRE=Breege

                                   

                                       BRE 031 Flottbek

in 1952 gebouwd bij Jonni EcjmannWerft uit Finkenwerder, de laatste houten kotter die in Finkenwerder is gebouwd, ingebouwd

met een 180 pk., M.A.K., later een 500 pk. M.A.K.,10-9-1992 geregistreerd als HF 516 Flottbek van Andersen & Co. KG., uit

Hamburg, afm. 23,42x 6,58 x 3,26, BRT 110,49,1964 eigenaar Peter Loop uit Finkenwerder, 1976 eigenaar Wolfgang Wendt

uit Finkenwerder, 1981 eigenaar WolfgangSiegfried Wendt uit Finkenwerder, 2-7-1985 NC 307 Flottbek van Harald Dalüge uit

Cuxhaven, 3-10-1990 BRE 031 Flottbek van Personenschiffahrt & Fichereibetrieb Rüdiger Kipp ui Breege (Rügen), roeplettters:

Y4NP, 1-6-1992 vernummerd in BRE 31 rest ongewijzigd, BRT 117,00, 5-5-1993 motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 21-7-1993

naar Spanje verkocht, tijdens  overtocht met oude bemanning in de Golf van Biscya verdwenen, id. nr. DEU000350613.        

N.B.: loa. vlgs. HF geg. 23,42: Fleet list 25,96: Lloyds 23,47,                                                 foto: Sikke Wielstra

BUR=Burgstaaken

BUR 5 Falke

in 1981 gebouwd, in 1981 of later geregistreerd als TIM 10 Sigrid uit Timmendorf, loa. 11,03, GT 12, roepletters: DNPF, 1-1-1990 opgave

id. nr. DEU301680215, 18-3-1996 BUR 5 Falke.                    foto 1: Matthias Kock    2: Uwe Marscheider

BUR 20 Julia

in 1983 gebouwd bij Faaborg Værft in Faaborg, 1983 geregistreerd als NIE 33 Gesine L, loa. 11,00, GT 13, motor vermogen: 96 pk., 71 kw.,

1-1-1990 opgave id. nr. DEU301810204, 1-7-2008 BUR 20  Julia , roepletters: DD7265.        foto 1: Matthias Kock  2: Uwe Marscheider

BUR 28 Nimmersatt

in 1991 gebouwd bij Faaborg Værft in Faaborg, ingebouwd met een 98 pk., 72 kw. motor, 6-7-1991geregistreerd als GRO 10 Nimmersatt, loa.

11,00, BRT 16,63, GT 14, id. nr. DEU302490216, 1-1-2009 BUR 28 Nimmersatt, 28-9-2011 opgave roepletters: DD3842

foto 1: n.n.   2: Uwe Marscheider

FRE=Freest

   

FRE 34 Hilde

in 1977 gebouwd bij Kommanditselskabet af 19 august 1976 Baltic Skip uit Neksø, 28-10-1977 R 243 Selma Rostedvan Kaj Rosted

Hansen uit Neksø, afm. 10,70 x 3,60 x 1,40, BRT 11,91, GT 8,90, motor vermogen; 64 pk., 47 pk., roepletters: XP3255,

opgave id. nr. DNK000002566, 27-1-1999 loa. gewijzigd in 10,12, 12-10-2006 R 243 Pip, Johny Ploug Kristense uit Neksø, 4-10-2010

FRE 34 Hilde van Fischereibetrieb Martin Lange uit Kröslin, loa. 10,40, GT 12, motor vermogen: 130 pk., 96 kw.

foto's: Uwe Marscheider

          

                                    

                                                             FRE 55 Triton                   

in 1997 gebouwd bij Egon Bredgaard in Sakskøbing, ingebouwd met een 220 pk., 162 kw. Iveco, 30-12-1997 geregistreerd als LA 71

Tacitus van Patrick Carlsson uit Borstahusen in Zweden, afm. 11,00 x 4, GT 19,36, roepletters: SFC5392, id nr. SWE000007967, 31-5-

2006 nog even KA 71 Tacitus, 20-6-2006 OD 55 sara van Cees Tanis uit Ouddorp, afm. 11,00 x 4,00 x 1,80, GT 11, roepletters: PB4021,

2-2013 verkocht naar Spandowerhagen (onder Rügen bij Poolse grens), 7-3-2013 FRE 55 Triton, dezelfde afm. e.d.

foto's: Uwe Marscheider

                                           

GOT=Gothmund

                                  

                                                           GOT 8 Nordlicht I

in 1968 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, ingebouwd met een 200 pk., 147 kw. Deutz, 1968 SU 7 Nordlicht I van

Johannes Lorenzen uit Hüsum, afm. 16,05 x 5,4, cbm: 81,8, diepgang: 2,00, roepletters: DJHN, 1979 GOT 8 Nordlicht I van Karl Heinrich

uit Bülk, BRT 28,86, GT 30, 1-1-1989 opgave id nr. DEU302250218, 27-12-2005 NIE 7 Nordlicht I, 28-12-2011 uitgeschreven

foto: Hans Joachim Reinecke


GÖH=Göhren

GÖH 19 Nordstern

in 1956 gebouwd, later als FRE 34 Lassan , loa. 12,68, BRT 17,07, GT 16, motor vermogen: 60 pk., 44 kw., roepletters: Y4VL, id. nr.

DEU000210614, 8-4-1992 BRT gewijzigd in 19,00, 16-12-1996 VIT 55 Lassan, 1-7-1999 GÖH 19 Nordstern, 11-11-2002 motor

vermogen: 109 pk., 80 kw.                                                                   foto 1: Bettina Rohbrecht

GRI=Gristow

                          

                                       

                                                        GRI 5 Condor

in 1983 gebouwd bij Bootswerft Rechlin in Rechlin, 3-10-1990 KAR 2 Condor, loa. 10,30, BRT 16,89, GT 7, roepletters: Y4UE, motor

vermogen: 69 pk., 51 kw., id. nr. DEU000250606, 9-4-1992 loa. gewijzigd in 10,10, 2-7-1996 motor vermogen: 95 pk., 70 kw., 5-12-01

roepletters gewijzigd in DBRS, 28-2-2005 GRI 5 Condor.                        foto's: Uwe Marscheider

HEIL=Heiligenhafen

HEIL 1 Kobold

gebouwd in 2001 bij Egon Bredgaard in Sakskøbing, ingebouwd met een 27 pk., 20 kw. motor, 21-11-2001 ingeschreven als

LIP 3 A Kobold, loa. 6,30, GT 2, id nr. DEU201180234, 1-8-2009 HEIL 1 Kobold, 20-12-2010 LAU 2 Kobold  foto's: Matthias Kock

 

             

HEIL 1 Tatjana

in 1972 gebouwd bij Jeros Marine Rantzausminde bij Svendborg, ingebouwd met een 27 pk., 20 kw. motor,  later

ingeschreven als ECKE 2 A Mittelgrund, loa. 7,64, BRT 5,97, later GT 2, 27-9-2005 HEI 22 Tatjana, id nr. DEU201190208,

27-2-2006 HEI 22 A Tatjana, 31-3-2008 HEI 22 Tatjana, 3-5-2010 NEU 5 Tatjana, daarna HEIL 1 Tatjana per 15-12-2011

nog niet geregistreerd.                                                                                             foto's: Sjors Bergs

 

                                

                      HEIL 4 Seeadler

in 1978 gebouwd bij Rings Werft GmbH. in Stein, begin historie onbekend, KIE 1 Schwalbe, loa. 9,24, GT 4, motor vermogen

95 pk., 70 kw., 1-1-1989 opgave id nr. DEU200140201, 15-2-1990 HEI 10 Schwalbe, 1-11-1991 SCHÖN 2 Schwalbe, 1-2-2002

STEI 3 Schwalbe, 4-3-2003 WEN 1 Seeadler, 21-10-10 HEIL 4 Seeadler.                             foto's: Sjors Bergs        

 

                                 

                                   HEIL 10 Birte Heisler       

in 1983 gebouwd bij Fâborg Yachtværft in Fäborg, ingebouwd met een 120 pk., 88 kw. motor, in 1983 geregistreerd als HEIL 10 Birte

Heisler van Heisler uit Heiligenhafen, loa. 11,99, BRT 22,16, later GT 16, roepletters: DNQZ, 22-5-1997 motor vermogen: 160 pk., 118

kw., 14-3-2001 uitgeschreven, 22-3-2001 AS 260 Sarah van Hans Erik Timmermann Andersen uit Mesballe (Ryomgârd) en Christian

Timmerman Andersen uit Skødstrup, afm. 11,99 x 4,00 x 1,65, GT 10,40, roepletters: OU8281, 19-3-2002 loa. gewijzigd in 12,02, 5-3-

2004 is Christian Timmermann Andersen alleen eigenaar. idd nr. DEU300200207 of DEU300200702 (één van de twee is fout)            

foto: Kor Sikkema


HEIL 24 Schwalbe

in 1948 gebouwd, o.a. geregistreerd als HEIL 24 Schwalbe , loa. 9,20, BRT 6,44, GT 5,00, motor vermogen: 58 pk., 43 kw., id nr.

DEU300340207.                                                                                                                        foto's: Matthias Kock

KAM=Kamminke

KAM 50 Kranich

in 1957 gebouwd, direct of later geregistreerd als KAM 50 Karl Marx, loa. 11,95, GT 17, motor vermogen: 60 pk., 44 kw., roepletters: DMPP,

3-10-1990 opgave id. nr. DEU000030630, 1-5-1992 KAM 50 Kranich, loa. 11,58, 10-2-2000 loa. gewijzigd in 11,98, GT 15 en motor vermogen:

155 pk., 114 kw., 25-10-2006 uitgeschreven.                                                                                          foto's: Matthias Kock

KAP=Kappeln

                                        

                                                       KAP 7 Sofie

in 1979 gebouwd bij Faaborg Værft in Faaborg direct of later geregistreerd als KAP 7 Sofie, loa. 9,23, BRT 6,01, GT 3, motor vermogen:

68 pk., 50 kw., 1-1-1990 opgave id. nr. DEU100490209, 1-11-2010 KAP 7 Christian, 1-2-2012 PEL 5 Imke.   foto: Sjors Bergs

KÜH 14=Kühlungsborn

KÜH 6 Maischolle

in 1996 gebouwd bij Stigfjord in Rönnäng (Zweden), ingebouwd met een 37 pk., 27 kw. motor, 25-9-19996 geregistreerd als KÜH 6

Seeskorbion, loa. 8,62, BRT 4,92, GT 4, roepletters: DQLY, id. nr. DEU000140642, 16-12-1996 KÜH 6 Maischolle, 1-3-2000 motor vermogen:

49 pk., 36 kw.,12-11-2002 GT gewijzigd in 3.       foto 1: Bettina Rohbrecht    2: Sjors Bergs

KÜH 14 Steffi Nähring

in 1999 gebouwd bij Selfa Boat in Trondheim (Noorwegen), ingebouwd met een 152 pk., 112 kw. motor, 20-7-1999 geregistreerd als

KÜH 14 Steffi Nähring, loa. 11,25, GT 13, id nr. DEU000170642, 6-9-199 loa. gewijzigd in 11,27 en GT in 11.   foto's: Sjors Bergs


LAB=Laboe

                         

              LAB 6 Pummel

in 1986 gebouwd bij Egon Bredsgaard in Sakskøbing, 1-1-1992 ingeschreven als LAB 6 Pummel, loa. 5,94, GT 1, motor vermogen:

11 pk., 8 kw., id nr. DEU205000220.                                                           foto 1: Wim Perdok    2: Matthias Kock

 MAA=Maasholm     

MAA 1 Heimatland

in 1950 gebouwd op de Siegholt Werft in Eckernförde, ingebouwd met een 299 pk., 220 kw. Modag, later geregistreerd als SB 15 Heimatland

van H.J. Krüger, afm. 18,31 x 5,80, BRT 34,74, later GT 52, roepletters: DJRZ, 1-1-1990 opgave id. nr. DEU301200206, 19-2-2009 SH 11

Heimatland, 31-3-2009 MAA 1 Heimatland, motor: 300 pk., 221 kw. Deutz, 27-12-2011 uitgeschreven, later verkocht t.b.v. rekreatie vaart.

foto's: Matthias Kock                                      

MAA 6 Seehund

is in 1950 gebouwd. geregistreerd als MAA 6 Seehund van gebroeders Davids uit Maasholm, loa. 14,75, BRT 19,92, later GT 25, roepletters:

DJMK, motor: 135 pk., 99 kw. callesen, 1-9-1989 opgave id nr. DEU100270210, 13-5-2003 motor vermogen: 260 pk., 191 kw, waarschijnlijk

een nieuwe motor, 2010 verbouwd als drijvende viswinkel "Fischimbiss"", 31-8-2011 uitgeschreven.

foto's: 1+2: Holger Jaschob    3+4: Matthias Kock

NIE=Niendorf

NIE 7 Nordlicht I

in 1968 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, ingebouwd met een 200 pk., 147 kw. Deutz, 1968 SU 7 Nordlicht I van

Johannes Lorenzen uit Hüsum, afm. 16,05 x 5,4, cbm: 81,8, diepgang: 2,00, roepletters: DJHN, 1979 GOT 8 Nordlicht I van Karl Heinrich

uit Bülk, BRT 28,86, GT 30, 1-1-1989 opgave id nr. DEU302250218, 27-12-2005 NIE 7 Nordlicht I, 28-12-2011 uitgeschreven

foto 1: Matthias Kock    2: Sjors Bergs

NIE 33 Gesine L

in 1983 gebouwd bij Faaborg Værft in Faaborg, 1983 geregistreerd als NIE 33 Gesine L, loa. 11,00, GT 13, motor vermogen: 96 pk., 71 kw.,

1-1-1990 id nr. DEU301810204, 1-7-2008 BUR 20 Julia, roepletters: DD7265.               foto's: Matthias Kock

NIE 111

in 1978 gebouwd en later o.a. 1-1-2003 ingeschreven als NIE 111 zonder naam, loa. 7,10, BRT 3,56, GT 2, motor vermogen:

49 pk., 36 kw., id. nr. DEU305820204.                                                                                                foto's: Sjors Bergs


POE=Poel      (Kirchdorf  Insel Poel)

 

POE 016 Seeschwalbe

in 1983 gebouwd bij Bootswerft Rechlin in Rechlin, 3-10-1990 geregistreerd als POE 016 Seeschwalbe, thuishaven Kirchdorf, loa. 10,10,

BRT 7,21, later GT 7, motor vermogen: 67 pk., 49 kw., id nr. DEU000500652, 1-5-1992 motor vermogne: 69 pk., 51 kw., 21-7-1994 loa.

gewijzigd in 9,96, 1-1-2012 POE 016-N.                                                                          foto's: Matthias Kock


PRU=Pruchten

                                 

                                   PRU 4

in 1953 gebouwd bij Bootswerft Dornquast in Barth, tot 1990 geen info bekend, 3-10-1990 ingeschreven als PRU 4 (geen naam) thuishaven:

Born an Drass, motor 3 cil. S.K.L., loa. 11,75 x 4,10, diepgang: 1,30, BRT 9,76, GT 13,00, 10-12-1991 loa. gewijzigd in 11,95 en motor

vermogen: 60 pk., 44 kw..  id. nr. DEU000050648             foto: n.n.

            

PRU 14 Lupo

in 1980 gebouwd bij Faaborg Værft in Faaborg, 1980 geregistreerd als HEIL 22, loa. 9,96, GT 11, motor vermogen: 95 pk., 70 kw., 1-1-1990

opgave id. nr. DEU300330207, 1-5-1992 motor vermogen: 80 pk., 59 kw., 18-12-2001 PRU 14 Lupo, 12-8-2002 motor vermogen: 125 pk.,

92 kw., 3-11-2004 motor vermogne; 130 pk., 96 kw.                        foto 1: n.n.       2: Matthias Kock

RER=Rerik

RER 31 Caroline

in 1996 gebouwd bij Scania Plast in Esbjerg, ingebouwd met een 60 pk., 44 kw. motor, 9-7-1996 geregistreerd als RER 31 Caroline, loa.

9,83, GT 7, id nr. DEU001610651, 7-6-2004 motor vermogen: 80 pk., 59 kw.                                   foto's: Matthias Kock

 

RER 038 (geen naam)

in 1964 gebouwd, 3-10-1990 RER 038 (geen naam), loa. 9,70, BRT 6,65, GT 6, motor vermogen: 50 pk., 37 kw., id nr. DEU000190651

foto's; Matthias Kock

RIB=Ribnitz

RIB 8

in 1993 gebouwd bij Bootswerft & Fischereitechnik Plau in Plau, 26-2-1994 geregistreerd als RIB 8 (geen naam), loa. 7,50, BRT 1,66,

GT 1, motor vermogen: 10 pk., 7 kw., id nr. DEU000280645, 1-1-2013 RIB 8-N.              foto's: Matthias Kock


RIB 13

gebouwd in 1998 bij Goericke in Hamburg, 23-11-1998 geregistreerd als RIB 13 (geen naam), loa. 6,45, BRT 2,94, GT 1, motor

vermogen: 15 pk., 11 kw., id. nr. DEU000410645.                                             foto's: Matthias Kock


SAS=Sassnitz

SAS 41 Venus

in 1984 gebouwd bij Schiffswerft Lubbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 132 pk., 97 kw. motor, 1984 geregistreerd

als HEIL 14 Helge, afm. 10,98 x 4,20, diepgang: 2,20, BRT 16, GT 17, roepletters: DKSI, 1-1-1990 opgave id nr. DEU300230207, 26-5-

1995 MAA 9 Möwe, 22-5-1997 motor vermogen: 250 pk., 184 kw., 27-2-2002 SAS 41 Venus.

foto 1: Jacob Slagter 2: Angela Schiemann


SAS 107 Crampas

in 2001 gebouwd bij Skibs & Bådebyggeri in Nexø, ingebouwd met een 298 pk., 219 kw. motor, 9-11-2001 geregistreerd als SAS 107

Crampas, loa. 17,40, GT 75, roepletters: DBVB, 5-2-2002 l.o.a.  gewijzigd in 17,35, id nr.  DEU001270602.      foto's: Wolfgang Wolff

               

SAS 112 Lassan

in 1950 gebouwd bij Lassan Werft Rudolf Menge in Lassan, toto 1990 geen info bekend, 3-10-1990 STR 179 Lassan, loa. 17,30, GT 38,

motor vermogen: 136 pk., 100 kw., roepletters; Y4NB, id. nr. DEU000190605, 5-8-1992 LAU 23 Lassan, 30-12-1996 motor vermogen: 272

pk., 200 kw., 31-7-1997 motor vermogen: 238 pk., 175 kw., 4-8-2005 SAS 109 Lassan, 29-2-2012 SAS 112 Lassan, 16-3-2012 loa.

gewijzigd in 17,69.                                                                                                                   foto's: Sjors Bergs

                                               

                                                SAS 211 Antares

in 1985 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss uit Westerende-Kirchloog b.nr. 122, ingebouwd met een 515 pk., 379 kw. M.W.M., 1985

geregistreerd als SK 11 Antares van Heinz Gerard & Dietmar Luick uit Moltenort, loa. 21,25, GT 129, roepletters: DJRM, afm. volgens

Lloyds, 21,26 x 6,20 x 3,41, 1-1-1990 opgave id. nr. DEU200700219, 10-2-2006 motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 28-4-2008 SAS

211 Antares, 26-5-2008 loa. gewijzigd in 22,85 en GT in 132.                          foto: Uwe Marscheider

                                               

                                                    SAS 69-N Blankaal

in 1958 gebouwd bij Göttsch in Heiligenhafen, 11-5-1999 geregistreerd als HEIL 14 Blankaal, loa. 7,80, GT 2,00, motior vermogen:

19 pk., 14 kw., id nr. DEU306250207, 27-1-2009 SAS 59 Blankaal, 23-2-2009 motor vermogen: 33 pk., 24 kw., 16-8-2010

SAS 69-N Blankaal.                                                               foto: Angela Schiemann


SB (Burgstaaken)

                                              

                                                     SB 8 Janine

in 1975 gebouwd bij Bootswerft Bieritz in Friedrichskoog, in 1975 ingeschreven als SO 1 Joachim, l.o.a. of l.l. 16,45, GT 37,

motor vermogen: 250 pk., 184 kw., ropeletters: DLFC, 1-6-1992 SB 8 Janine, 2-10-1997 motor vermogen: 300 pk., 221 kw. 

id. nr. DEU301830204                                                                                                                    foto: Kor Sikkema  

 

SB 10 Perseus

in 1946 gebouwd bij Bootswerft Lürssen, Bremen-Vegesack, Lemmwerder, o.a. later ingeschreven als SB 10 Perseus van Alfred Timm

uit Burgstaaken, afm. 17,50 x 5,06, diepgang: 2,85, GT 38, roepletters: DJZQ, 1-1-90 opgave id. nr. DEU301150206, ca, 1992 nieuwe

224 pk., 165 kw. M.A.N. 2866LE, 6 cilinder turbo, 24-9-2002 voorzien van een aluminium verschansing en loa. nu 17,73, 5-2012 opge-

legd voor de verkoop, 31-12-2011 uitgeschreven.                                           foto 1: Matina Rohbrecht      2: Matthias Kock 

 

 

SB 16 Hoffnung

in 1970 gebouwd op de Hüsumer Schiffswerft in Hüsum, ingebouwd met een 200 pk., 147 kw. Deutz, 1970 HÜS 19 Karl Kröger van Kurt

en Karl Heinz Lass uit Hüsum, loa. 16,68, cbm: 103,7, roepletters: DLYD, 1980 SR 1 Martina I, loa. 16,68, BRT 35,13, GT 40, motor

vermogen: 200 pk., 147 kw., 1-1-990 opgave id nr. DEU200010208, 30-3-1993 SH 13 Hoffnung, 14-9-1998 SB 16 Hoffnung, 31-12-

2011 uitgeschreven en in 2012 gesloopt.                                                                foto's: Matthias Kock

SCHLU=Schlutup

SCHLU 2 Jan II

in 1989 gebouwd bij Yachtværft Faaborg in Faaborg, 1-1-1990 ingeschreven als HEI 6 Jan II, loa. 9,84, BRT 8, GT 12, roep-

letters: DKQE, id. nr. DEU200210219, 14-9-1998 GOT 3 Jan II, motor vermogen: 149 pk., 110 kw., 2-7-2004 SCHLU 2 Jan II.

foto 1: Matthias Kock    2: Sjors Bergs


SM=Maasholm

                                      

                                                              SM 1 Rita

SM 1 Rita van E. en W. Schock, thuishaven Arnis, loa. 15,20, cbm. 7,1, motor; 120 pk., 88 kw. Modag, roepletters: DLZE, latere

eigenaar Ww. M. Schock, later loa. 17,98 en BRT 31,24, 1-1-1990 opgave id nr. DEU100540210, 21-10-1992 uitgeschreven.

 

SM 18 Capella

in 1973 gebouwd bij Schiffswerft Lübbe Voss in Westerende-Kirchloog, ingebouwd met een 200 pk. Daimler-Benz, in 1973 ingeschreven

als SD 8 Rügenort van Alfred Urthel Jr. uit Friedrichskoog, afm. 18,65 x 5,60 x 3,00, BRT 60,50, later GT 56, roepletters: DITL, in 1983

GRE 23 Merkur van Wilfried Fitzner uit Greetsiel, later BRA 7 Merkur III, motor vermogen: 300 pk., 221 kw., 1-1-1990 opgave id nr.

DEU000310300, 5-3-1993 GRE 18 Capella van Johann Poppinga uit Greetsiel, 11-11-1998 SM 18 Capella, 4-7-2006 ST 6 Stad Tönning

van Fischereibetrieb de Rousant GmbH., de kotter is naar Zoutkamp gebracht en ligt daar nog steeds ontmantelt (1-2014), 1-2014 gesloopt

bij Van Simmeren in Groningen .                                   foto 1: Matthias Kock   2: Jan van der Veen                                        

SR=Eckernförde

SR 1 Martina I

in 1970 gebouwd op de Husumer Schiffswerft in Husum, ingebouwd met een 200 pk., 147 kw. Deutz, 1970 HUS 19 Karl Kröger van Kurt

en Karl Heinz Lass uit Husum, loa. 16,68, cbm: 103,7, roepletters: DLYD, 1980 SR 1 Martina I, loa. 16,68, BRT 35,13, GT 40, motor

vermogen: 200 pk., 147 kw., 1-1-990 opgave id nr. DEU200010208, 30-3-1993 SH 13 Hoffnung, 14-9-1998 SB 16 Hoffnung, 31-12-

2011 uitgeschreven en in 2012 gesloopt.                                                            foto's: R. v. Slooten

STO= Stolpmünde 

                                            

                                                             STO 96 in Stolpmünde

                                                              geen info bekend.

WAR=Warnemünde

WAR 3 Moby Dick

in 1983 gebouwd bij Faaborg Værft in Faaborg, o.a. later geregistreerd als HEI 29 Ingrid, loa. 9,99, GT 12, motor vermogen: 109 pk.,

80 kw., roepletters: DKQN, 1-1-1990 opgave id nr. DEU200320219, 19-5-1998 BOG 2 Moby Dick, 25-7-2000 WAR 3 Moby Dick.

foto 1: Matthias Kock  2: Sjors Bergs

WAR 5 Robert

in 1987 gebouwd, 26-4-1996 geregistreerd als WAR 15-N, loa. 7,15, GT 2, motor vermogen: 33 pk., 24 kw., id. nr. DEU000610603, 2-1-2001

WAR 15 Robert, 22-9-2011 WAR 5-N Robert.                                               foto's: Matthias Kock

WAR 9 Franziska

in 1995 gebouwd bij Egon Bredgaard in Sakskøbing, ingebouwd met een 63 pk., 46 kw. motor, 16-6-1995 ingeschreven als WAR 9

Franziska, loa. 9,23, BRT 5,40, GT 6,00, id nr. DEU000600603. 19-10-2006 motor vermogen: 87 pk., 64 kw.

foto 1: Matthias Kock    2: Holger Jaschob

WUL=Wulfen

                                                       

                                                           WUL 3 Jan-Bella

in 1993 gebouwd bij Egon Bredgaard in Sakskøbing, ingebouwd met een 115 pk., 85 kw. motor, 18--1994 geregistreerd als WEN 1 Rasmus

loa. 11,13, GT 13, roepletters: DKHL, id. nr. DEU201090240, 1-1-1997 motor vermogen: 190 pk., 140 kw., 2-9-1999 KAP 5 Rasmus, 12-1-

2004 SCHÖN 3 Jan Bella II,  1-2-2010 WUL 3 Jan Bella II, 26-8-201  WUL 3 Jan -Bella.                          foto: Uwe Marscheider

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 


 

'